la 02-02-2024 08:16 AM - editat ultima oară la 02-02-2024 08:20 AM de GeorgianaD
Buna ziua,
Detin un abonament Orange Voce din 13.02.2022 si expira pe 13.02.2024 am vrut sa imi portez numarul in alta retea si mi s-a spus ca daca fac lucrul acesta pe langa factura ultima factura ce o mai am de platit trebuie sa platesc 160 euro taxa de reziliere. A mai patit cineva asa ceva, eu in contract nu am gasit asa ceva. Ma poate ajuta cineva cu informatii.
Va multumesc anticipat
la 02-02-2024 08:43 AM
Salutare!
Raspund din memorie, nu am un contract in fata acum. Daca inchei un contract cu perioada minima contractuala, poti inchide contractul oricand, insa se aplica niste conditii.
Tin minte ca problema fusese transata in trecut si taxa de reziliere fusese desfiintata de ANCOM cu ceva ani in urma, dar exista posibilitatea de a plati ceva despagubiri in loc (aproape aceeasi Marie, cu alta palarie; in trecut era abuziva pentru ca nu tinea cont de costurile operatorului, ci era doar o piedica in calea plecarii. Acum a fost redefinita astfel incat sa o lege de serviciile prestate si costurile operatorului).
Daca nu beneficiezi de nicio oferta speciala la abonament si nici nu iei telefon/tableta la pret promotional, atunci, teoretic, nu platesti taxe de reziliere.
Problema e daca iti iei telefon la pret redus sau beneficiezi de vreun abonament promotional (5 euro redus de la 10, de exemplu). In acele situatii, operatorul poate cere sa platesti diferentele pe care le-a subventionat pentru tine (diferenta pana la pretul intreg al telefonului, diferenta de abonament pe toate lunile din perioada minima contractuala - inclusiv din urma, taxe de instalare servicii).
Un exemplu de la Digi: au oferta aia cu nelimitat la 5 euro de cand ii stiu pe piata. Cu toate astea, dupa ce a intervenit ANCOM si a desfiintat taxa de reziliere, in contract apare ca fiind oferta promotionala de 10 euro redus la 5. Daca cumva reziliezi inainte de trecerea perioadei minime, iti vine la plata o factura de 10 euro pentru toata perioada contractuala si iti scade 5 x numarul de luni platite deja. Iar daca tin bine minte, aveau si taxa de instalare trecuta in contract, ca eram contrariat de ce ai avea taxa de instalare la abonamentele de telefonie mobila.
Stiu ca nu e ce iti doresti, dar cam asa merge treaba, din pacate.
la 02-02-2024 09:25 AM
Salutare!
Taxa de rezilere este o suma de reduceri:
Strict contractual, daca pleci cu cateva zile inainte de expirarea perioadei minime, vei avea de dat inapoi:
@Trixen taxa de "instalare/activare" este de 50 de lei de numar. Deci, calculul corect este 5E x numarul de luni "executate" + 50 lei (rotund, 10E).
02-02-2024 09:27 AM - editat 02-02-2024 09:43 AM
Salut,
Taxa de reziliere nu mai exista. Dar se poate, dupa cum zicea si Trixen, sa ti se ceara despagubiri. La persoane fizice, pentru lunile in care ai beneficiat de reduceri/promotii. La persoane juridice, pentru lunile ramase pana la finalul perioadei minime contractuale.
Intotdeauna cand vezi o chestie de genul asta, intreaba asa: cum s-a calculat acea suma si ce reprezinta?
In functie de asta, putem discuta daca e ok sau nu. Pe de alta parte, daca abonamentul iti expira pe 13 Februarie, cel mai simplu e sa astepti pana atunci si sa te portezi dupa.
la 02-02-2024 09:35 AM
O sa astept si pe 14.02 o sa ma portez si nu din prizma serviciilor ci a operatorilor care te trateaza "zeflemistic" si care uita ca noi clientii le platim salariile, ar trebui ca Orange sa tina mai multe training-uri personalului, findca in ziua de azi unii clienti se uita cu mai mare atentie la banii pe care ii platesc pe servicii.
la 02-02-2024 09:41 AM
Asta asa e. Sa stii ca am intalnit si eu astfel de consultanti care te trateaza cu un aer de superioriate. Sau isi iau muuult prea in serios job-ul. Ar trebui sa fie intr-adevar criteriu de angajare la un post de genul asta. Acuma, nu stiu. O fi, n-o fi. Habar n-am. E clar ca nu sunt toti asa. Dar e suficient unul ca sa incepi sa te gandesti la alternative. :))
Legat de portare, si eu zic ca cel mai bine astepti un pic. Oricum nu mai e mult. Si faci portarea dupa aceea.
O singura recomandare as avea: verifica inainte, daca poti, daca operatorul respectiv permite asta, serviciile din zona respectiva. Zic doar sa nu te portezi, si sa constati ca nu iti mai poti face treaba, pentru ca semnalul de la celalalt operator e mult sub ceea ce ai avea nevoie.
Eu intotdeauna recomand un SIM prepay pentru astfel de teste. Daca iti place, poti sa si ramai pe acel SIM, saaau, daca vrei portarea numarului, am inteles ca la Orange se poate face portare si pe un SIM existent (pastreaza toate ambalajele de la el, in caz ca ai nevoie de ele). Merita intrebat daca se poate face acelasi lucru si la operatorul la care vrei sa te portezi. Asta presupunand ca nu vorbim de Digi, caz in care, nu ai decat varianta unui abonament. Saaau...daca ai cunostinte in aceeasi zona care au servicii de la ei, poti intreba daca sunt ok pe partea de semnal, si ce mai ai tu nevoie.
la 02-02-2024 09:37 AM
Salutare!
Părerea mea este că mai poți aștepta un pic și după ce ieși din perioada contractuală, nu mai există nicio problemă.
Alegerea este la tine!
Succes!
la 02-02-2024 12:30 PM
Salut
Mai bine faci o cerere cu 30 zile înainte de expirarea contractului și ceri închiderea abonamentului și trecerea la cartela prepay.
La final faci portare de pe cartela prepay la furnizorul dorit
la 02-02-2024 12:36 PM
In cazul de fata cam este peste mana cu notificare de 30 de zile. Mai are 11 zile de contract (expirarea este pe 13.02). Recomandarea ar fi sa se decida dupa 13-14 daca mai vrea sa porteze sau nu (uneori, supararea de moment mai poate fi potolita).
la 02-02-2024 12:47 PM
Poate vrea să treacă la cartela.
la 02-02-2024 12:58 PM
Pentru asta intervine recomandarea mea: să mai aștepte un pic. Oricum, are varianta Yoxo și trecere mai rapidă la cartela.
la 02-02-2024 01:00 PM
Nu recomand Yoxo .
la 02-02-2024 12:57 PM
Doar o mentiune. Pe 13 expira perioada minima contractuala. Nu se inchide abonamentul. Deci, poate face o cerere de reziliere oricand. 🙂
Cu toate astea, in cazul de fata, si avand in vedere cam cum si cat de repede se raspunde la acele cereri de reziliere, daca scopul este migrarea la alt operator...cred ca n-are rost o cerere de reziliere. Daca se doreste trecerea pe prepay, da. Dar daca asta era scopul, n-avea rost portarea in primul rand. :))
la 02-02-2024 01:03 PM
Multe persoane au acea teamă că vor plăti penalități. Trecerea la cartela l-ar ajuta psihologic .
la 02-02-2024 02:12 PM
Multe persoane chiar platesc penalitati. 🙂 Trecerea la prepay (nu neaparat la Orange) ar fi intr-adevar cea mai buna solutie, daca nu ai nevoie neaparat de beneficiile (nu multe, dar, in functie de fiecare, pot fi mai mult sau mai putin importante) pe care le ofera un abonament.
Dar daca scopul este portarea...cu ocazia asta se pot rezolva ambele probleme (daca nu cumva operatorul la care se face portarea este Digi, caz in care, nu se poate prepay). Dar pentru Vodafone, se poate face portare direct pe prepay. Si cu ocazia asta rezolvi si trecerea la prepay, si portarea la un alt operator.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor