anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Practici frauduloase folosite la incheierea abonamentelor

Nespecificat
Junior entuziast

Am o intrebare, care e totodata si un semnal de atentionare pentru toti "naivii" ca mine care inca a crezut ca Orange ar tine in vreun fel la pastrarea colaborarii in bune conditii cu clienti vechi de 20 de ani (my bad...dar o sa repar greseala in curand):

a mai patit cineva ca la prelungirea contractelor prin noi oferte, discutii care se poarta intr-un magazin partener Orange (deci fata in fata ca sa ne intelegem), semnarea contractelor sa fie facuta de catre agent prin semnatura electronica (fara sa-mi prezinte contractele si avand control exclusiv asupra semnarii lor pe tableta proprie)?

Va zic povestea pe scurt, ca sa avem un context: in aprilie, agent orange (care aflu ulterior ca ar fi un fel de agent mobil care se plimba pe la parteneri pt incheiere contracte, deci nu angajat al magazinului partener, ci al Orange Romania) care telefonic zice ca ar avea o oferta pt prelungirea abonamentelor detinute (3 pe care inca le folosim, 1 trecut la cartela pre-pay si inca unul de net la care am renuntat), stabilim o intalnire fata in fata la magazin unde imi face oferta (care include si achizitionarea unui nou terminal), ii zic ca nu-mi convine terminalul, ca dpdv tehnic e mai slab decat ceea ce am; nu-mi zice ca ar fi o problema sa-mi dea altul dar atasat unor abonamente mai scumpe, in schimb decide el ca n-ar fi o problema si opereaza modificarile in contracte (prin artificii interne cunoscute nu numai de ei) fara ca eu sa cunosc detalii. Urmeaza sa-mi trimita actele incheiate prin email ca sa pot verifica si eventual in cele 14 zile legale sa pot denunta contractele daca constat vreo problema. Nu o face!! Timpul trece si ma iau cu altele... 

La emiterea primelor facturi din mai 2023 constat cu stupoare suma maricica care mi se factureaza pe 11 facturi !! Si caut cu disperare contractele, le gasesc intr-un final in sectiunea documente din MyOrange. Ce sa vezi: simpaticul agent, ca sa finalizeze si el o vanzare ca sa-si primeasca probabil vreun bonus, imi baga pe gat un contract nou-nout DE PORTARE a 3 nr pe care nu le-am detinut niciodata, imi mai baga pe gat prin aditionalele de prelungire doua terminale cu taste Maxcom de care n-am stiut si pe care nu le-am vazut niciodata (dar acum fac parte integranta din ratele pe care tb sa le platesc doi ani de zile); mi se factureaza pe baza contractului fraudulos nu 3 abonamente, ci 6 (3 pt nr din contract - cele provizorii probabil - si alte 3 pt nr care raman pe contul meu).

Din mai pana in prezent urmeaza o adevarata saga cu Serviciul Clienti Orange catre care fac sesizari peste sesizari, evidentiindu-le toate detaliile posibile in speranta (naiva) ca vor constata "greseala" evidenta si o vor repara in mod amiabil. N-am cerut decat sa anuleze contractul fraudulos si sa storneze/anuleze facturile aferente si sa scoata cele doua terminale pe care le platesc degeaba, ca nu mi le-au dat niciodata (si nici nu am nevoie de ele). Ce am facut in schimb a fost sa le comunic inca de la inceput ca nu voi plati (si n-am platit) niciuna din facturile frauduloase (pt cele 3 abonamente "portate") pe care le emit inca; in schimb AM PLATIT CU SFINTENIE LA ZI toate celelalte 3 abonamente pe care le detin precum si toate ratele (vechi si noi) pe care le am (inclusiv cu suma aia in plus pt Maxcom-uri). Ce face Orange? Imi suspenda frecvent numerele pentru care imi platesc serviciile (pe motiv de neplata evident), imi aloca platile cum vor ei dar PRIORITAR culmea CATRE ABONAMENTELE CU PROBLEME (ca de ce sa nu profite de pe urma naivilor care au nesansa de a da peste agenti fara scrupule).

Am pierdut deja numarul operatorilor call-center de la serviciul clienti, customer, plati, platicollection, complaint handling, magazin partener ... cu care am comunicat - atat in scris cat si telefonic - si am obosit de-a dreptul incercand sa le explic fiecaruia in parte problema, din nou si din nou, (pentru ca nu? de ce sa avem un sistem integrat in care sa stie toata lumea despre ce vorbim la momentul la care sun sau sunt sunat, si care chiar sa vina in sprijinul rezolvarii problemelor?). 

Numai ca sa aud: "dar ati semnat electronic" (desi legislatia in domeniu asociaza clar semnatura electronica contractelor incheiate LA DISTANTA, ceea ce n-a fost cazul ... putem vorbi deci de un abuz, nu?), "dar aveti de plata" (nu conteaza problema, tu platesti dar decidem noi catre ce servicii), "va inteleg dar nu va pot ajuta...", "pai mai depuneti o sesizare..." (spusa pe un ton atat de zeflemitor de catre o operatoare din call-center intr-una din ultimele convorbiri ...).

Nu-mi mai ramane decat sa astept raspunsul celor de la ANCOM si ANPC catre care nu am mai rezistat si am depus reclamatii. Refuz sa cred ca e perfect normal sa trebuiasca sa platesti pentru servicii de care nu beneficiezi doar pentru ca ai fost cel mult neatent si naiv (eu stiu ca prostia se plateste, dar la fel si incercarea de inselaciune 😉 )

Deci ... a mai patit cineva? Eu stiu deja cel putin un alt astfel de caz (cunostinta de familie care a patit-o cam in aceeasi perioada, nu stiu in schimb daca a facut ceva in acest sens ...)

Multumesc pentru rabdarea de a citi!

32 Răspunsuri 32

Salut chiar acum sunt într-un conflict cu ei aceleași probleme numai ca cu mine au vorbit telefonic iar când au trimis oferta și trebuia sa o accept am respins-o dar totuși ei au modificat fără acceptul meu și au trecut la un abonament mai vechi prelungind cu 24 de luni contractul. Am contractele acceptate și respinse și am depus reclamație și eu și voi depune și plângere penala la politie. Vom vedea oricum trebuie sa fii foarte atent ce semnezi ca sunt niște hoți cu acte în regulă. Ce e foarte bine și de aici arată că nu ai semnat ca nu ai luat terminalele foarte bine ai făcut e o probă ca nu ești de acord cu oferta lor. În rest Vom vedea succes 

@Florin_history imi pare rau pentru situatia in care te afli, evident stiu cum e ☹️ ... din experienta iti spun ca e indicat sa incepi cu o sesizare direct catre ei (prin serviciul clienti) pentru a le da sansa sa o repare. Asta nu pt ca as fi capatat vreo incredere ca o sa si rezolve ... dar iti va servi si sa strangi dovezile pe care sa le atasezi reclamatiilor catre ANCOM si/sau ANPC. Pe care te sfatuiesc sa le faci imediat ce primesti un raspuns nefavorabil din partea lor. Eu am lungit-o cam mult cu ei, in speranta ca va fi evident si pt ei cum era evident pt mine ca e vb de inselaciune. Si te sfatuiesc sa mentii cat se poate comunicatia scrisa, pe email, e cel mai sigur pt tine ... Succes si nervi de otel iti doresc! O sa ai nevoie ...

Razvan
#StarMember

Da, aveți grijă cu agenții de vânzare, pentru câțiva lei (comision) la vânzare/prelungire abonament sunt în stare să comită și ilegalități. 

”Ilegalități”? Dacă există ”ilegalități morale” DA, altfel, cine nu cască ochii, deschide punga. Este legal, atât timp cât are semnătura abonatului, acordul său și încă o multitudine de documente prin care clientul a fost informat și ”i s-ar fi prezentat” <versiunea> acceptată (nu cea discutată).... totul e cât se poate de legal.

Da, sunt ilegalitati. Se numeste abuz de incredere si inselaciune. Clientul a avut un "agreement" verbal cu agentul de vanzari, iar agentul de vanzari ia bagat pe gat in contract un abonament pe care clientul nu la cerut.

Corect se numește în termen juridic ÎNȘELĂCIUNE 

Nespecificat
Junior entuziast

@FLo1 e trist ca ganditi astfel ... in primul rand pt dvs, care cu astfel de mentalitate riscati sa fiti supus mereu abuzurilor fara sa cracniti (asta daca nu faceti parte din staff-ul Orange 😉 si sunteti un simplu client); pentru ca ma indoiesc sincer ca ati citit/cititi intotdeauna, din scoarta in scoarta, fiecare contract, aditional, toate documentele cu termeni si conditii generale sau specifice si cate si mai cate alte documente care ti se inmaneaza (sau in cazul meu nu) la semnarea unui nou acord. Unde mai pui ca in cazul ofertelor telefonice nici nu se poate vorbi de asa ceva (furnizorul avand obligatia legala sa-ti trimita actele pt ca tu sa-ti poti exercita dreptul legal ca in 14 zile de la "semnare" sa refuzi noul acord daca constati erori).

Iar in cazul meu specific modalitatea aleasa de agent pt semnarea contractelor a fost o struto-camila ... discutie face-to-face cu semnarea contractelor digital, in care singurul meu aport a fost sa-i transmit codul de certificare a semnaturii digitale (atentie! nu consimtamantul pt continutul documentelor). Asa ca NU "Este legal, atât timp cât are semnătura abonatului", mai conteaza si felul in care a "obtinut" semnatura.

Ca ceea ce a urmat este imoral este evident (daca-mi erau transmise documentele in timp util sau daca Orange nu ar mai accepta tacit astfel de practici abuzive din partea angajatilor/partenerilor sai, nu mai ajungeam in situatia de a ma ruga de ei sa corecteze asa abuz); dar legal nici nu poate fi vorba sa fie ... va invit sa va documentati un pic si sa constatati ca semnarea digitala este legiferata strict pt contractele la distanta ... sau sa studiati un pic termenul de "dol" ca viciu de consimtamant din jurisprudenta noastra ( art. 1214 C. civ.) si sa constatati cum faptul ca mi-au fost bagate pe gat in contracte abonamente si produse de care nu am avut habar este considerat ilegal.

Numai un om neinformat in privinta drepturilor sale poate accepta sa "deschida punga" pentru simplul fapt ca se asteapta la corectitudine! Asa ca ce-ar fi sa nu mai bagam capul in pamant, sa nu mai acceptam abuzuri si sa mai schimbam un pic raportul de putere astfel incat sa nu-si mai permita furnizorii de servicii sa mai faca niciun fel de abuz?

Fiecare cu experiențele sale. Eu, client Orange (nicidecum altceva), citesc cel puțin partea de ofertă, restul fiind în mare parte contract cadru. Oricum, chiar și necitit pe loc, ai 24 de ore să revii pentru corecție / modificări / rezilieri, un contract proaspăt încheiat fiind chiar și o prioritate la studiat. Cât privește încheierea contractului online, oferta (termenii) contractuali neprimiți pe email / contract netransmis la timp.... reprezintă simplu: motiv de reziliere contract. Orice acceptare cu ochii închiși este inutil de justificat ulterior. 

PS: ”Încredere” este un cuvânt prea mare. De multe ori nu am încredere nici în ceea ce fac, cu atât mai puțin în alte promisiuni. Deci când semnezi ceva, urmarea e asumată.

14 zile de răzgândire și așa ei sunt niște nemernici cu acte în regulă eu le zic banditi și hoți 

Anonim
Neaplicabil

Are și clientul o vina pt ca e naiv și crede orice i se spune și semnează ca primarul, ce e așa de greu să cititi primele 2 pagini ca acolo aveți toate detaliile despre tarife și beneficii? Așa e la toți operatorii, pe primele 2 pagini ai informațiile despre abonamentul ales și beneficii. Daca va e lene să pierdeți 2 minute să citiți contractul atunci va meritați soarta.

eu unul nu semnez absolut nici o hârtie fără să o citesc înainte, am citit inclusiv tot contractul pt credit ipotecar deși avea 20 pagini după care am semnat . Odată ce ai nevoie de un serviciu și vrei o oferta este și de datoria ta să verifici daca informațiile coincid cu promisiunile 

@Anonim fix pe atitudini ca ale dvs se bazeaza si furnizorii cand adopta sau accepta tacit astfel de practici, ca sunt prea multi care, naivi cum ii considerati, zic asta e ... imi "merit soarta", in loc sa ia atitudine si sa sanctioneze astfel de comportamente. "Naivitatea" clientului nu-i o invitatie catre furnizor sa comita ilegalitati. Si daca n-am sti cu totii la ce tertipuri se dedau unii agenti ca sa vanda, care n-au nicio legatura cu naivitatea clientilor ...

Vad ca dvs sunteti un exemplu de bune practici, felicitarile mele! Nici eu de fel nu semnez ca primarul si imi citesc contractele inainte de a le semna (de altfel de aprox 20 de ani de cand le sunt client n-am avut pb de genul, si nici cu alti furnizori). Doar ca de data asta n-am avut ce citi ... dar pare-se ca dvs v-a fost lene sa pierdeti mai putin de un minut sa cititi postarea initiala la care se face referire. Ati fi putut avea o parere mai putin categorica despre vinovatia clientilor.

Nu va bateti capul cu soarta noastra, a naivilor, nu e aceea de a ne lasa fraieriti 😉

Va multumesc frumos ptr.  raspunsul Dvs.  🤝

Anonim
Neaplicabil

Aveai ce citi daca solicitai :), trebuia sa zici ca numai vrei nimic daca nu îți arată contractul în momentul ăla, eu mereu le solicit și tipărirea documentelor și nu am fost refuzat, e și vină companiilor nu le iau apărarea, dar daca clienții ar fi atenți nu ar mai face așa ceva. Angajații procedează așa pt ca știu ca 90% semnează orice le pui în fata fără să pună întrebări . Data viitoare să fi mai atent la orice companie ai merge ca și la Vdf de exemplu se procedează la fel. Am fost și eu amețit odată și m-au făcut prin anul 2007, abia făcusem 18 ani și zic să îmi fac și eu abonament să cumpăr un telefon eram așa încântat și nu am citit nici măcar un rând, abia când a venit factura am văzut ca îmi făcuse 3 abonamente nu 1 😂, de atunci sunt foarte atent când intru în magazinele operatorilor.

@Anonim o fi cum spui ... e intotdeauna bine cand cineva stie mai bine ca tine ce ai de facut... n-am nicio intentie sa conving pe cineva care are numai certitudini ca lucrurile nu-s doar alb si negru. La fel cum nu ma poate convinge nimeni ca "imi merit soarta" 🙂

Numai bine! 

Later edit: "abia când a venit factura am văzut ca îmi făcuse 3 abonamente nu 1, de atunci sunt foarte atent când intru în magazinele operatorilor" ... si zici ca nu ne asemanam la intamplari, nu? 😂

Anonim
Neaplicabil

Eu aveam 18 ani eram fericit ca îmi cumpăr singur primul tel 😂, ma îndoiesc ca tu ești un puști de 18 ani așa cum eram eu