anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Practici frauduloase folosite la incheierea abonamentelor

Nespecificat
Junior entuziast

Am o intrebare, care e totodata si un semnal de atentionare pentru toti "naivii" ca mine care inca a crezut ca Orange ar tine in vreun fel la pastrarea colaborarii in bune conditii cu clienti vechi de 20 de ani (my bad...dar o sa repar greseala in curand):

a mai patit cineva ca la prelungirea contractelor prin noi oferte, discutii care se poarta intr-un magazin partener Orange (deci fata in fata ca sa ne intelegem), semnarea contractelor sa fie facuta de catre agent prin semnatura electronica (fara sa-mi prezinte contractele si avand control exclusiv asupra semnarii lor pe tableta proprie)?

Va zic povestea pe scurt, ca sa avem un context: in aprilie, agent orange (care aflu ulterior ca ar fi un fel de agent mobil care se plimba pe la parteneri pt incheiere contracte, deci nu angajat al magazinului partener, ci al Orange Romania) care telefonic zice ca ar avea o oferta pt prelungirea abonamentelor detinute (3 pe care inca le folosim, 1 trecut la cartela pre-pay si inca unul de net la care am renuntat), stabilim o intalnire fata in fata la magazin unde imi face oferta (care include si achizitionarea unui nou terminal), ii zic ca nu-mi convine terminalul, ca dpdv tehnic e mai slab decat ceea ce am; nu-mi zice ca ar fi o problema sa-mi dea altul dar atasat unor abonamente mai scumpe, in schimb decide el ca n-ar fi o problema si opereaza modificarile in contracte (prin artificii interne cunoscute nu numai de ei) fara ca eu sa cunosc detalii. Urmeaza sa-mi trimita actele incheiate prin email ca sa pot verifica si eventual in cele 14 zile legale sa pot denunta contractele daca constat vreo problema. Nu o face!! Timpul trece si ma iau cu altele... 

La emiterea primelor facturi din mai 2023 constat cu stupoare suma maricica care mi se factureaza pe 11 facturi !! Si caut cu disperare contractele, le gasesc intr-un final in sectiunea documente din MyOrange. Ce sa vezi: simpaticul agent, ca sa finalizeze si el o vanzare ca sa-si primeasca probabil vreun bonus, imi baga pe gat un contract nou-nout DE PORTARE a 3 nr pe care nu le-am detinut niciodata, imi mai baga pe gat prin aditionalele de prelungire doua terminale cu taste Maxcom de care n-am stiut si pe care nu le-am vazut niciodata (dar acum fac parte integranta din ratele pe care tb sa le platesc doi ani de zile); mi se factureaza pe baza contractului fraudulos nu 3 abonamente, ci 6 (3 pt nr din contract - cele provizorii probabil - si alte 3 pt nr care raman pe contul meu).

Din mai pana in prezent urmeaza o adevarata saga cu Serviciul Clienti Orange catre care fac sesizari peste sesizari, evidentiindu-le toate detaliile posibile in speranta (naiva) ca vor constata "greseala" evidenta si o vor repara in mod amiabil. N-am cerut decat sa anuleze contractul fraudulos si sa storneze/anuleze facturile aferente si sa scoata cele doua terminale pe care le platesc degeaba, ca nu mi le-au dat niciodata (si nici nu am nevoie de ele). Ce am facut in schimb a fost sa le comunic inca de la inceput ca nu voi plati (si n-am platit) niciuna din facturile frauduloase (pt cele 3 abonamente "portate") pe care le emit inca; in schimb AM PLATIT CU SFINTENIE LA ZI toate celelalte 3 abonamente pe care le detin precum si toate ratele (vechi si noi) pe care le am (inclusiv cu suma aia in plus pt Maxcom-uri). Ce face Orange? Imi suspenda frecvent numerele pentru care imi platesc serviciile (pe motiv de neplata evident), imi aloca platile cum vor ei dar PRIORITAR culmea CATRE ABONAMENTELE CU PROBLEME (ca de ce sa nu profite de pe urma naivilor care au nesansa de a da peste agenti fara scrupule).

Am pierdut deja numarul operatorilor call-center de la serviciul clienti, customer, plati, platicollection, complaint handling, magazin partener ... cu care am comunicat - atat in scris cat si telefonic - si am obosit de-a dreptul incercand sa le explic fiecaruia in parte problema, din nou si din nou, (pentru ca nu? de ce sa avem un sistem integrat in care sa stie toata lumea despre ce vorbim la momentul la care sun sau sunt sunat, si care chiar sa vina in sprijinul rezolvarii problemelor?). 

Numai ca sa aud: "dar ati semnat electronic" (desi legislatia in domeniu asociaza clar semnatura electronica contractelor incheiate LA DISTANTA, ceea ce n-a fost cazul ... putem vorbi deci de un abuz, nu?), "dar aveti de plata" (nu conteaza problema, tu platesti dar decidem noi catre ce servicii), "va inteleg dar nu va pot ajuta...", "pai mai depuneti o sesizare..." (spusa pe un ton atat de zeflemitor de catre o operatoare din call-center intr-una din ultimele convorbiri ...).

Nu-mi mai ramane decat sa astept raspunsul celor de la ANCOM si ANPC catre care nu am mai rezistat si am depus reclamatii. Refuz sa cred ca e perfect normal sa trebuiasca sa platesti pentru servicii de care nu beneficiezi doar pentru ca ai fost cel mult neatent si naiv (eu stiu ca prostia se plateste, dar la fel si incercarea de inselaciune 😉 )

Deci ... a mai patit cineva? Eu stiu deja cel putin un alt astfel de caz (cunostinta de familie care a patit-o cam in aceeasi perioada, nu stiu in schimb daca a facut ceva in acest sens ...)

Multumesc pentru rabdarea de a citi!

32 Răspunsuri 32

arsradu
#StarMember

Salut,

Din ceea ce descrii tu, e clar unde e problema. Si nu, nu e la tine.

De ce nu s-a facut deja nimic pe partea Orange, nu stiu.

Nu pot decat sa repet aceeasi recomandare (sau lipsa ei) in ceea ce priveste abonamentele in general: nu recomand abonamentele. Exact pentru chestii de genul asta. Pentru practici de genul asta. Si daca vrei un terminal, de cele mai multe ori, dupa cum ai vazut si tu, trebuie sa te supui unui abonament mai mare (pentru ca daca ai bani de telefon scump, ai bani si de abonament scump).

Asa ca solutia mea e simpla: fara abonament, fara batai de cap, si cu telefonul cumparat la liber, de unde vreau eu, cu rate pe cardul de credit. Nu stiu, mi se pare cel mai simplu mod de a-ti achizitiona un telefon. Nu e codat, nu e brand-uit, nu astepti cu lunile dupa el, si daca vrei sa-l vinzi, nu iei mai putin doar pentru ca e codat in Orange. Si da, poti sa-l decodezi, poti sa-i faci eSIM, s.a.m.d. Dar de ce sa te complici cu un telefon codat in primul rand?

Nu stiu... Am tot spus chestia asta. Pentru mine, avantajele unui abonament (daca sunt; pentru ca de multe ori, sunt facute in asa fel in cat sa nu ai parte de puncte/beneficii si alte chestii), nu justifica tot stresul, toti nervii si tot timpul pierdut cu chestii de genul asta.

Client Orange

@arsradu mersi pentru sustinere!

Recomandarea ta "fara abonament" devine foarte valida in contextul dat, fara indoiala. Doar ca de aprox 20 de ani tot pe abonament am fost (din comoditate as spune, ca sa nu uitam sa ne incarcam la timp eventualele nr prepay) si pana acum chiar nu am avut probleme legate de asta. M-a prins ghinionul anul asta se pare (ori are Orange vreo strategie secreta de-a scapa de clienti vechi... altfel nu-mi explic asemenea gafe si incapatanarea de a nu le rezolva pe cale amiabila).

Si nici prelungirea celor 3 abonamente pe care le detin de drept n-au generat o problema grava in sine (exceptand terminalele bagate efectiv pe gat), ca atat le-au invartit prin vreo 5 aditionale (pt 3 nr - prin artificii de-ale lor de care am mentionat anterior) astfel incat au rezultat niste abonamente rezonabile ca pret pe final, pe care le-am platit si le platesc in continuare la zi. Deci in niciun caz nu pot fi considerat client rau voitor sau rau platnic. Dar sa-mi bagi tu 3 abonamente cu nr portate (D-zeu stie de unde) si sa te astepti sa le platesc fara sa comentez timp de 2 ani ... 

Recomandarea cu terminalul la liber chiar o sa o iau drept sfat de urmat ... never again pe prelungire abonament.

Zi faina!

Se bazeaza pe faptul ca oamenii nu prea isi citesc facturile. Si atunci, e ceva de genul: "mergi pe burta, ca se poate". :))

E clar ca nu e ok. Si e cat se poate de ilegal. Nici nu intra in discutie chestia asta.

Obisnuinta e boala grea. 🙂 Si te inteleg. Foarte multi abonati aduc ca argument pro-abonament acea comoditate de care vorbeai si tu. Eu, ca si client Prepay, nu reusesc s-o vad. Sa ma bata umbra in cap daca inteleg. :)) Si iti spun si de ce.

Indiferent ca e abonament sau prepay, banii oricum ii dai, lunar. La abonament, pentru plata facturii. La prepay, pentru reincarcare. Deci...e doar o chestie de obisnuinta, de a-ti seta un anumit ritm, si de atentie, dupa parerea mea. Ba chiar consider ca ai mai multa flexibilitate la prepay, prin prisma faptului ca poti sa incarci oricand cu credit, si daca ai o optiune cu reactivare automata (recurenta), isi va retrage automat din acel credit, si nu ramai fara servicii. Adica, nu e ca si cand uiti sa-ti reincarci, vine scadenta, nu ai credit, si ramai fara servicii. Poti sa reincarci oricand pentru a preveni chestia asta. :))

Asta ca sa nu mai zic ca la abonament, daca nu-ti platesti factura, consecintele sunt mult mai nasoale decat la prepay. 🙂 La prepay, nu platesti, nu primesti. La abonament, nu platesti...incepi sa primesti...telefoane de la recuperatori. Si alea chiar nu sunt placute deloc. :))

De-aia zic, nu vad niciun avantaj (din punctul asta de vedere) in a avea un abonament. Iar ca si costuri, oricum trebuie platite amandoua. :)) La unul, obligatoriu, pentru ca ai un contract. La celalalt, numai daca vrei sa si folosesti serviciile. Dar din nou, din punctul meu de vedere, nu e nicio diferenta intre un abonat care isi plateste lunar factura, si un client prepay care isi reincarca lunar cartela. 

Intr-adevar, dupa 20 de ani de abonament, pot sa inteleg obisnuinta de a face lucrurile intr-un anumit fel. 🙂 Dar stii cum e, nimeni nu s-a nascut invatat. Te poti adapta fara probleme si la stilul Prepay. Nu e nimic complicat. Ba din contra, mi se pare mult mai simplu. Trebuie doar sa vrei. Saau....sa ai un incentive suficient de mare cat sa iesi din rutina de pana acum si sa treci la altceva.

Problema cu abonamentele de mai sus trebuie rezolvata oricum. Mai departe...e alegerea ta ce decizi sa faci. 🙂 Recomandarea mea o stii deja. Tine doar de tine daca vrei sa tii cont de ea sau nu.

Client Orange

Sa stii ca nu zici rau deloc. 😁

mihai_13
Maestru

problema grava pot zice .. pacat ca asa "lucreaza"  angajatii sau partenerii Orange

pe de alta parte pot sa-ti zic ca si eu sunt abonat de multi ani iar TOATE fidelizarile sau  achizitiile de telefoane in rate sau cadou(erau inainte) le-am facut exclusiv online ! si nu am avut probleme niciodata (si nici cu funcourier nu am avut probleme la livrare)

asa ca incercati pe viitor sa faceti totul online , asa puteti si rezilia mai usor un abonament sau returna un telefon...

Mersi @mihai_13 ! Nici eu n-am gasit o explicatie logica pentru ceea ce mi s-a intamplat (dar si altora prin diverse alte "scheme"), alta decat ca incearca sa speculeze cat pot de mult slabiciunile clientilor pt a face vanzari cat mai multe. Profitand de asemenea si de faptul ca (prea) multi nu-si cunosc drepturile de consumator si aleg sa nu reactioneze intr-un fel legal (fie prin sesizari catre ei, sau ANPC, sau ANCOM daca e cazul). Ce-i drept constat cu amaraciune ca incercarile de a rezolva ceva cu ei e o adevarata incercare, consumatoare de timp si nervi.

Te-ai gandi ca "negocierea" fata in fata ar fi cea mai sigura cale de a incheia prelungiri, ca vorba aia ... ar trebui sa vezi intai ce semnezi. Doar ca acum m-au prins pe picior gresit cu semnarea documentelor prin semnatura electronica si din "naivitatea" si increderea mea a rezultat ce a rezultat.

Zi faina!

Ei ca sa vezi exact la negocierea intre "4" ochi acolo se "lucreaza"  CULMEA  ...

din experienta mea pe Comunitate  din 100% reclamatii  40% din reclamatii sunt pe  contracte incheiate  face to face , iar 30% sunt telefonic , tot asa se incanta clientul cu "gardu vopsit" iar inuntru-i  leopardu ...

Anonim
Neaplicabil

O chestie asemănătoare era sa pățesc eu dar norocul meu ca am dat un ochi pe contract. Am vrut sa cumpăr un iPhone la prelungirea abonamentului orange și agentul a zis foarte amabil ca se poate dar trebuie mărit abonamentul de la 8 la 20 și ca ma ajuta el cu niște reduceri suplimentare. Am zis wow ce super un agent de nota 10. Am întrebat cât am de plata lunar. A zis ca 20 euro abonamentul plus 30 euro rata la telefon. După care mi-a zis sa semnez acolo electronic, am spus sa îmi arate și mie ce semnez ca vreau sa ma uit pe contrac, la care el foarte amabil pai o sa le primiți pe email și le vedeți acolo. Eu am insistat ca mai întâi vreau sa văd ce semnez și dupaia semnez. După ce am văzut contractul ca sa vezi îmi băgase încă 3 numere noi fun 8. Am întrebat ce e cu alea la care el cică pai alea sunt ca sa am o reducere mai mare dar cică le pot Închide după o luna la care am întrebat unde scrie ca se pot Închide după o luna ca văd ca toate 3 nr sunt pe 24 luni. La care el deja nervos ca haideți vreți sau nu ca așteaptă și alți clienți. Am plecat cu un gust amar și am cumpărat telefonul dorit de la istyle. 

@Anonim ai fost cu siguranta mai istet si mai vigilent decat mine 🙂 felicitari! Fix asta trebuia sa fac si eu, dar din pacate n-am facut-o... La fel de apreciativ am fost si eu in privinta amabilitatii cu care credeam ca vrea sa ma ajute (naivul de mine 🙄 ). Doar ca observ (si la tine dar si la mine si la altii) ca-ti ascund efectiv cu buna stiinta informatii (cum sunt abonamentele alea in plus), ceea ce numai legal nu e. Si din ce zici mi se confirma ca a devenit/devine o practica de-a lor deja. 

Dar asta nu schimba cu nimic faptul ca aceasta modalitate de a incheia contracte (face to face prin semnatura electronica) e un evident abuz din partea lor si sper ca si ANCOM-ul va constata asta (desi ar presupune si ca au suficiente plangeri pe tema asta pt a o considera o problema). Ramane de vazut.

Mersi, zi faina!

Vio73
#StarMember & November Problem Solver

Salutare!

Îmi pare sincer rău că ai trecut și treci prin așa ceva! Eu niciodată nu fac vreun contract în magazine, ci prelungesc online sau la retenție, cu trimiterea contractului pe email și aprobare sau respingere, după ce îl citesc.

Te sfătuiesc când trimiți o sesizare la Orange, să nu o mai faci decât din secțiunea  Contact, adică de aici:

https://www.orange.ro/contact/

Așa, ai pe email un număr de înregistrare instant pe email, pentru că la Serviciul clienți sunt de obicei studenți, care nici nu știu prea multe și nici nu mai găsesc ceea ce trebuie. Serviciul clienți este externalizat și te lupți cu morile de vânt.

Baftă!

@Vio73 multumesc! O sa-mi fie de-acum invatatura de minte pe viitor.

Totusi, nimic nu i-a oprit sa-mi trimita contractele pe email, cum de fapt au si mentionat ca o vor face si o aveau drept obligatie legala.

Singurele doua mailuri pe care le-am primit in perioada aceea (aprilie 2023) au fost cele de "Confirmare inchidere abonament Orange" (cel trecut la cartela pre-pay si cel de net la care am renuntat complet). Sa ma mai intreb acum oare de ce n-au trimis si mailul cu contractele pentru cele trei numere care-mi ramasesera pe abonament? 🙂

Cat despre sesizari, multumesc pentru sugestie. Am intuit ca nu-mi va fi neaparat usor sa rezolv problema, astfel incat am incercat pe cat posibil sa mentin comunicatia in mare parte scrisa (trimitand sesizarile/raspunsurile prin mail catre serviciul.clienti@orange.ro in prima faza, apoi customer, plati, platicollection dupa caz, in functie de subiectul discutiei). Nu-mi pun baza in call center ca m-am lamurit deja in privinta capacitatii lor de a intelege complexitatea problemei in primul rand, ca mai apoi sa ma poata ajuta cu o rezolvare. Ca o paranteza, m-am chinuit sa-i explic unei operatoare cum contravaloarea celor doua terminale pe care mi le-au bagat pe gat (conform facturii aferente) fac acum parte integranta din ratele pe care trebuie sa le platesc (alaturi de valoarea terminalului achizitionat de drept). D-soara ca n-are cum, ca ratele sunt doar pt telefonul respectiv, cumva nu intelegea ca factura poate sa contina mai multe produse, suma totala impartindu-se la 24, de unde rezulta valoarea ratei lunare. A fost de vis acea discutie 😄

Zi frumoasa!

Pololică
#StarMember

Din pacate, subterfugiul asta cred ca nu este folosit de Digi (maxim 5 abonamente de persoana, si scad proportional, deci avantajul nu prea este de partea lor).

Totusi, o chestie similara s-a intamplat la sotie (am relatat-o si aici) cu Vodafone: pentru o reducere de 1E (la total) mai trebuia sa deschida un abonament de 5E. Suma totala era de 17E pentru telefon si 2 abonamente sau 18E pentru telefon si 1 abonament.

Din experienta sotiei si a celor care relateaza ca deschid mai multe abonamente (numere pe care nu le folosesc) pentru o reducere mai mare tind sa cred ca agentul incearca sa impuste doi iepuri:

  • comisionul pentru abonamente deschise
  • un client care primeste o reducere la total, dar, in caz de inchidere a mai multor numere inainte de termen, este penalizat pentru fiecare numar.

Chestia asta o vad in zona gri: mai multe abonamente pentru reducere mai mare (sper ca se intelege ca fiecare parte are de castigat), dar nu cea mai ... rezon practica.

Din pacate, nici zona business nu este straina de aceasta practica (am contracte pe firma, Telekom si Vodafone) si, desi bugetul pe Vodafone a crescu cu doar 3E, serviciile si reducerile primite au crescut exponential (initial aveam doar mobilele, acum avem si servicii fixe complete, desi nu le folosim).

CristianP13
Explorator

Toate prelungirile, ofertele etc. se fac doar in magazinul lor online sau, in cel mai rau caz, in shop Orange, nu la parteneri, nu la telefon. Asta daca nu ai timp, bani si nervi de pierdut. Orange nu are niciun control asupra angajatilor fiecarui partener si dai de situatii de genul asta. La tine e tardiv sfatul, sper doar sa rezolvi cat mai repede, oricum raul e facut.

Razvan
#StarMember

Singura soluție este plângere la poliție pe numele agentului, pentru înșelăciune.