la 29-11-2022 11:56 AM
De ce a crescut tariful abonament?
la 29-11-2022 12:15 PM
Da, lipsa unui raspuns inseamna acord (scrie atat in contract, cat si in notificarea trimisa pe factura trecuta).
Arunca un ochi pe ultimile 2 facturi emise (septembrie si octombrie). Ar trebui sa-ti zica acolo.
Apropos: sms-ul in care iti zice ca s-a emis factura (cel putin cea in care ar trebui sa ai notificarea de crestere), nu cumva este mai mult text decat normal? La mine asa a fost: marimea SMS-ului in care am fost notificat era DUBLA fata de lunile anterioare (pe langa faptul ca eram anuntat ca s-a emis factura cu seria si numarul, mai era trecut si faptul ca in factura este o notificare de modificare contractuala). Da, in SMS cu factura era o atentionare ca in factura e scris ceva ce ar trebui sa ma intereseze.
la 29-11-2022 12:17 PM
Buna,
Cel mai probabil abonamentul pe care-l detii a intrat in campania de repozitionare (abonamente iesite din oferta comerciala, ori abonamente mici ca valoare). Nu doar Orange a crescut tarifele, insa este cel mai bun caz dpdv al cresterii (1E per abonament pana la maxim 5E pe cont daca detii >= 5 abonamente) versus companiile concurente. De aceasta crestere ai fost notificata la factura anterioara, luna aceasta aparand si cresterea. Pt toate cazurile, nu doar acesta, aveti tot dreptul de:
Insa, termenul este de 30 zile daca nu ma insel (nu exista perioada nedeterminata in care putem lua aceste decizii) de cand s-a notificat cresterea. Ex: bunica mea are termen pana pe 2 Dec. pentru contestare, notificarea a primit-o in Oct.
Pe scurt, nu este o crestere fara acordul abonatului atata timp cat suntem notificati si avem dreptul de a alege ce se va intampla.
27-12-2022 04:48 PM - editat 27-12-2022 05:06 PM
Ei, nu e fara acord! Ce raspuns de postac e asta?
Cine citeste factura? vezi suma si dai plata, serios.
Te pomenesti ca ma pot anunta si de cresterea duratei contractuale pentru inca 10 ani, daca imi spun cu o luna inainte si nu vad ca "sa aleg ce se va intampla".
la 28-12-2022 09:55 AM
Asa faci si la cumparaturi? Te uiti pe bon si platesti?
Arunca un ochi pe Codul Civil. O sa ai o surpriza: daca platesti, chiar si 1 leu, dintr-o factura de 1.000.000 lei, inseamna ca esti de acord cu factura respectiva. Deci este obligatia ta, ca beneficiar al facturii, sa verifici daca factura reprezinta realitatea sau nu.
Si da, suntem multi care verificam facturile sa stim ce anume se factureaza. Chiar imi pun intrebari de ce exista atatea topice prin care Orange este acuzat ca a modificat tarifele fara notificare...
Sa-ti spun ca pe ultima factura emisa de Orange, imi aparea o penalizare? Portasem toate cele 3 numere. In ziua in care am primit factura, am facut reclamatie privind factura notificand, la randul meu, ca, pana nu primesc explicatii privind acea penalizare si eliminarea ei, nu voi face nicio plata (chiar daca mai aveam rate de plata cu care eram de acord si mi le asumam).
la 19-01-2023 07:55 AM
Serios? Spune- mi si mie numărul de articol și aliniatul unde scrie asta???¿
la 19-01-2023 10:02 AM
Art.2538 alin.2
la 19-01-2023 12:59 PM - editat ultima oară la 19-01-2023 01:03 PM de DanielaH
Articolul respectiv se referă la prescripție. Nu are nicio legătură cu subiectul.
19-01-2023 01:13 PM - editat 19-01-2023 01:25 PM
Art 2538 Recunoasterea dreptului:
(1) Recunoaşterea se poate face unilateral sau convenţional şi poate fi expresă sau tacită
(2) Când recunoaşterea este tacită, ea trebuie să rezulte fără echivoc din manifestări care să ateste existenţa dreptului celui împotriva căruia curge prescripţia. Constituie acte de recunoaştere tacită plata parţială a datoriei, achitarea, în tot sau în parte, a dobânzilor sau penalităţilor, solicitarea unui termen de plată şi altele asemenea.
(3) Poate invoca recunoaşterea tacită şi cel îndreptăţit la restituirea unei prestaţii făcute în executarea unui act juridic ce a fost desfiinţat pentru nulitate, rezoluţiune sau orice altă cauză de ineficacitate, atât timp cât bunul individual determinat, primit de la cealaltă parte cu ocazia executării actului desfiinţat, nu este pretins de aceasta din urmă pe cale de acţiune reală ori personală.
Este copy-paste de pe site-ul lege5.ro. Daca site-ul are erori, voi face cautari in Monitorul Oficial.
Prescriptia (in codul civil) este Art 2517. Si da, stiu ce inseamna prescriptia.
EDIT: @DanielaH : te rog sa-mi scuzi limbajul de inceput al acestui raspuns. M-am aprins un pic cam tare.
la 19-01-2023 07:49 AM
Foarte corect răspunsul Tudorm.Cei care susțin că e ok sa fii notificat cu factura ,fara SMS sau email sunt " inocenți" E felul mișelesc folosit vădit că sa nu îl observi și să treacă cele 30 zile.Sunt încălcate prevederile contractuale în care nu se specifica că notificările se fac pe factură.De acum încolo daca mai rămân clientul lor voi citi cu lupa toate facturile,că poate cine știe printre rânduri ce mai poate apărea!!! Mă întreb ANPC de ce nu amendează astfel de practici abuzive!!!!!???
la 19-01-2023 10:04 AM
Cauta printre raspunsurile mele (nu pe topicul asta). O sa ai surpriza sa vezi ca la mine a ajuns un astfel de SMS (in care sunt informat ca pe factura mai exista si altceva decat datele standard ale facturii).
la 19-01-2023 01:04 PM
La mine nu a ajuns niciun SMS, Ești un caz fericit daca tu ai primit SMS,probabil că nu ai cont My Orange unde facturile vin direct în aplicație.
la 19-01-2023 01:21 PM
Nu sunt un caz fericit. Si nu, nu mai am cont la Orange intrucat nu mai am numere (le-am portat pe toate in alta retea cand am primit factura aferenta lunii noiembrie).
Si da, in ultimii (aproape) 5 ani am platit aproape EXCLUSIV prin MyOrange.
Si da, facturile imi veneau si pe mail cu link de descarcare (ghici ce: am cautat aleatoriu pe mail si factura de noiembrie [cu modificarea contractuala] inca o am disponibila la download, desi, de doua luni, nu mai sunt client Orange).
PS: nu este un atac la persoana. Sunt doar informatii care contrazic unele afirmatii pe care le-ai facut. Daca Orange (sau oricare operator) nu trimite informarile privind diversele modificari contractuale... zic sa-l ardem pe rug (pardon, sa-l reclamam). Nu de alta, dar sigur se vor inmulti amnezile si vor pierde clienti (apropos: suma abonamentelor mele era de 20E si urmau sa fie crescute la 23E. Orange mai primeste de la mine fix 0.00 lei, TVA inclus. Si da, las restul la incasare).
la 19-01-2023 01:32 PM
Vă mulțumesc tuturor că încercați să mențineți acest thred într-o notă pozitivă și constructivă, fără atac la persoană pentru că da, este foarte important ca aici, în Comunitate, să dezbatem ideile, nu persoanele.
Este exact scopul Comunității - să facem schimb de experiențe, indiferent dacă acestea sunt plăcute sau neplăcute. Iar pentru noi orice feedback este important pentru că ne ajută să ne imbunătățim.
la 20-01-2023 02:12 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor