la 04-10-2022 07:25 AM - editat ultima oară la 04-10-2022 08:21 AM de DanielaH
Bună dimineața. Vreau să știu de ce mi s-a blocat nr de telefon. Am avut abonament și nu am vrut sa mai plătesc deoarece mi-a venit foarte mult la factură. Nr este al meu nu mi l-ați dat dumneavoastră corect??? Îmi vreau Nr daca se poate eu nu mai pot primi apeluri importante din cauza voastră?
04-10-2022 07:52 AM - editat 04-10-2022 07:54 AM
Salut ! Orange ți-a blocat abonamentul ( și implicit numărul de telefon) pt neplata facturii, cum ai spus-o chiar tu. Ca sa recuperezi numărul de telefon , mai întâi trebuie achitata factura. Dacă tu consideri ca exista un cost suplimentar nejustificat , acest lucru trebuia discutat anterior cu un consultant Orange, pt a lămuri lucrurile, pana sa iti blocheze abonamentul pt neplata.
In contractul încheiat , nu se stipulează nicăieri ca dacă vine factura prea mare , poți sa nu o mai plătești. Pana nu rezolvi aceasta problema nu o sa ai acces la numărul tău. Ulterior plății facturii, poți sa soliciți trecerea pe un PrePay sau portare cu respectivul număr.
Pana atunci , poți folosi , conectata la un wifi, alte modalități de comunicare ( Messenger, Whatsapp, etc ).
04-10-2022 08:11 AM - editat 04-10-2022 08:11 AM
Numărul de telefon nu este al tău, în termenii și condițiile orange scrie clar ca clientul are doar drept de folosință asupra numărului de telefon și nu drept de proprietate, deci în concluzie tu ai dreptul sa îl utilizezi cum vrei dar el este proprietatea orange
04-10-2022 08:26 AM - editat 04-10-2022 09:37 AM
Sugestia mea: treci pe prepay si nu vei mai avea niciodata problema asta.
Insa, pana atunci, trebuie platita factura. Altfel risti sa intri in litigiu cu Orange. Si ma indoiesc ca iti doresti lucrul asta. Suspendarea abonamentului e doar primul pas.
Daca nu esti convinsa de corectitudinea facturii, poti lua legatura (eventual de pe alt tel, sau pe chat-ul Djingo) cu un consultant, si gasiti o solutie impreuna. Refuzul de plata NU e o solutie. Si iti poate atrage pe cap tot felul de probleme. Nu-ti recomand.
la 04-10-2022 08:41 AM
@Ancuta2 : Cu siguranță că știai când ai semnat contractul pentru un abonament care sunt condițiile de utilizare ale abonamentului și ce se poate întâmpla dacă nu plătești la termen factura emisă. Crezi că e mai ok fără abonament? Atunci alege prepay. Post-paid-ul nu e pentru oricine.
la 04-10-2022 10:09 AM
Plătește factura și o să ai, din nou, acces la numărul de telefon pe care l-ai inchiriat de la ORO.
la 07-10-2022 07:08 AM
Eu nu am închiriat nici un Nr de la ei . Nr a fost al meu cartela am cumparato eu și nu de la ei....
la 07-10-2022 07:14 AM
Nu contează de unde cumperi cartela, ceea ce cumperi este dreptul de folosință asupra unui număr de telefon, nu cumperi numărul in sine. Dacă nu plătești abonamentul (sau reincarci o cartela PrePay), după o perioada de timp numărul respectiv devine inactiv și ulterior reintra in sistem , fiind atribuit altcuiva.
la 07-10-2022 09:19 AM
Cartela, atata timp cat scrie Orange pe ea, apartine Orange-ului. Indiferent de unde o cumperi. Poate sa fie direct dintr-un magazin Orange, poate sa fie de la chioscul de ziare de la colt. Cartela este tot a Orange-ului.
Ideea e ca acel numar de telefon nu e efectiv "al tau". Nu e ca o masina pe care o cumperi si e a ta. E mai degraba ca o masina pe care ai dreptul s-o folosesti (in anumite conditii).
Oricum, ne departam de la subiect. Recomandarea mea pe termen scurt este sa-ti platesti factura, pentru a evita alte neplaceri. Iar pe termen lung, sa treci pe Prepay.
la 07-10-2022 10:20 AM
Dacă tot ne-am îndepărtat de subiect și s-a vorbit despre dreptul de proprietate al unui nr de telefon… dacă un număr este portat de ex din Telekom la Orange, atunci al cui este numărul? Practic el a fost cumpărat de la Telekom, deci tot Telekom ar trebui sa rămână proprietar și după portare.
la 07-10-2022 10:33 AM
Nu stiu termenii si conditiile privind alocarile, dar un numar inchis (nu mai este alocat) se intoarce la cel caruia i-a fost alocat initial. Utilizatorii numerelor au drept de utilizare exclusiva si pot mentine numarul atat timp cat respecta conditiile de utilizare ale retelei in care se afla numarul.
la 07-10-2022 10:30 AM
Sa ne arati si noua contractul de vanzare cumparare a cartelei cu semntatura si stampila Orange. Daca intr-adevar au vandut numarul, as vrea sa cumpar si eu unul (cu nume si prenume). Si da, ai dreptate. Nu ai inchiriat numarul, doar ai obtinut dreptul de utilizare a numarului respectiv, exact cum avem noi (cetatenii Romaniei) sa folosim drumurile patriei.
Revenind: abonament sau cartela, pentru a beneficia de servicii (adica sa folosesti antenele Orange) trebuie sa platesti. Nu platesti, nu folosesti.
Varianta ca tu sa poti folosi din nou acel numar este sa platesti factura. Ai varianta de contestare a facturii, dar, pana la noi ordine (hotarare ANPC/ANCOM/Judecator), Orange are tot dreptul sa suspende serviciile (si sunt convins ca o va face).
07-10-2022 10:28 AM - editat 07-10-2022 10:30 AM
Ancuța, da, cartela îți aparține, dar, fără servicii active, e doar o bucată de plastic cu un cip, nu te ajută cu nimic. Cum ți-au scris și colegii, dreptul de folosință asupra numărului de telefon îl ai DOAR dacă plătești serviciile către furnizor. Nu plătești, adio servicii și acces la numărul de telefon, pur și simplu!!!
Nu am mai auzit niciodată să se plângă cineva că nu are acces la numărul *său", știind că nu a plătit abonamentul. Te plângi atunci când ești client de bună credință, ai platit la timp și nu îți merg serviciile, dar nu când refuzi să plătești factura!!! Nu plătești factura la lumina sau gaze, ți se închide accesul la instalație și rămâi pe întuneric sau in frig. La fel e și la telefon, nu plătești, nu mai poți suna si, după o vreme, nu mai poți fi nici să fii sunată, simplu!
Daca te deranja prețul prea mare și-l considerai incorect, trebuia să discuți cu cineva de la Orange, poate se ajungea la o înțelegere. Ai hotărât tu că nu mai plătești, dar ai pretenția ca Orange să continue să-ți dea acces la serviciile sale, mi se pare cel puțin hilar. 🙂
la 07-10-2022 10:42 AM
Da, e un pic ciudat sa intrebi: "de ce mi s-a blocat accesul la servicii in conditiile in care n-am achitat factura"? Adica...nu stiu. Nu asta e normal sa se intample? Nu asta se intampla oriunde? Ca eu asa stiu.
Adica, raspunsul la intrebare se gaseste in intrebare. 🙂
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor