Întrebare fară răspuns

Stupefacție maximă!

Salutare! Am revenit în comunitate întrucât am citit un topic care m-a tulburat teribil! Nu știu cine este concitadinul meu, băcăuanul Elvis Chiriac, cel care a relatat că un angajat al Orange Shop Bacău i-a furat practic numărul de telefon și a încheiat abonament pe acest număr de telefon unui străin infractor practic. Ideea e că, de curând, am revenit după mai bine de 6 ani și jumătate în rețeaua Vodafone în rețeaua Orange prin portare, iar portarea am efectuat-o taman la magazinul Orange Shop Bacău de pe Nicolae Bălcescu nr.1 Bacău, magazinul l-a care a pățit-o concitadinul meu! A rezolvat, într-un final? Și-a putut recupera numărul de telefon sau departamentul antifraudă al Orange România practic nu există? Cum să îl tot paseze de la Serviciul Clienți la Orange Shop Nicolae Bălcescu Nr.1 Bacău și viceversa? Încep să mă întreb tot mai serios în ce rețea am putut să mă portez, poate rămân și eu fără numărul meu de telefon...ar trebui oare să îmi iau zborul mâine înapoi la Vodafone? Ce rețea e asta? Am crezut că Orange e o rețea serioasă, profesionistă! Dețin cererea de portare, cartela înregistrată cu CNP-ul și adresa, cont My Orange, cont și card Orange Money, nici măcar eu nu aș putea demonstra că numărul îmi aparține? Rog păreri!

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Răspunsuri

Salut!
Ar trebui sa întrebi la topicul deschis de el acest lucru, daca tot l-ai găsit, poate revine si iti răspunde..
Nu se pot compara situațiile.. abonament înseamnă contract și furnizarea de date personale.. la prepay, având în vedere ca nu sunt înregistrate pe numele nimanui, poate oricine reclama..
Ca peste tot în lumea asta, nu exista pădure fara uscaturi.. din punctul meu de vedere angajatul care a încheiat acel abonament este de vina, daca a făcut asta, fara a primi vreo dovada ca reclamantul este intr-adevar proprietarul acelui numar de telefon.. pentru ca se puteau face niște verificări.. de unde a fost încărcată acea cartelă, daca este conectata la vreun cont My Orange, daca reclamantul știe ce credit este pe cartelă, numerele formate, apeluri primite, etc..
Nimeni nu poate preveni astfel de situații, dar, le poate rezolva sa îndrepte situația..
Ca si concluzie, oriunde poti da peste astfel de personaje..

Atunci, cum de la magazinul Orange atunci când le spun numărul meu de telefon ei îmi spun numele, adresa exactă, până și etajul unde locuiesc, CNP-ul și seria din buletin tocmai pentru că eu le-am cerut să mi le atribuie în sistem ca și utilizator PrePay, ba încă mi-au făcut până și copie după buletin? Contractul Orange Money, aferent numărului meu de telefon PrePay e nimic? Cardul e nimic? Ce vom face? Nu mai creăm și securizăm conturi de email, social-media etc, nu mai stabilim relații sociale etc pentru că PrePay înseamnă cumva...un fel de f...i în grup? Sau bălăceală generală? Chiar ne vor pe toți abonați? Eu sunt stupefiat de un singur lucru: se pare că, la compania Orange România, departamentul antifraudă NU există, ceea ce este un lucru extrem, extrem de grav!

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Pentru ca tu ai făcut portare, deci le-ai oferit toate informațiile tale, nu poate sa obțină altcineva numarul pentru ca numărul deja apare pe numele tău.. in general, numerele de prepay nu sunt înregistrate pe numele cuiva, decât dacă posesorul este nevoit sa ofere informații, pentru Orange Money, de exemplu, cum spui și tu ca ai..
Când numărul este de prepay, nu apare în sistem pe numele cuiva anume, oricine putând sa cumpere astfel de cartele, de aceea am spus ca trebuie sa se facă altfel de verificari pentru a se vedea dacă este intr-adevar al celui care il reclama..

Să înțeleg, atunci, că...teoretic, ar trebui să stau liniștit. Probabil că, al meu concitadin a pățit ca și la crearea conturilor Google sau Yahoo, am dat un exemplu: nu a introdus suficiente date viabile de recuperare și de identificare. În cazul de față, nu avea suficiente date viabile de identificare, aferente numărului lui de telefon furat.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Numărul tău este înregistrat pe numele tău, chiar dacă nu este abonament, insa ai furnizat date complete și este asociat si unui cont Orange Money.. deci, da, teoretic poti sta liniștit...
Asa cum, poate ai văzut prin comunitate, se pot face oriunde în lume, multe tipuri de fraude, de tot felul, de la apeluri de prin tari bananiere la premii false si la crearea de interfețe care seamănă cu platforme bancare.. si, fiecare companie face ce poate pentru a combate astfel de situații.. pentru ca, din pacate, exista tot felul de personaje, care din asta trăiesc..
Avand in vedere ca s-a renunțat la acea lege, de a fi toate cartelele înregistrate pe numele cumpărătorului, nimeni nu este obligat sa furnizeze date.. deci, doar făcând niste verificari in istoricul acelui numar se poate vedea cui aparține...

De unde se vede că exclusiv un cont My Orange creat pentru un număr de telefon PrePay este Vacs Albina ca și element de identificare. Degeaba îți scrii acolo în rubrici numele și CNP-ul. Dacă deții un număr prețios, mai bine îl portezi sau revii la PrePay in rețeaua dorită tot prin portare, firește și închei diverse contracte pentru ce servicii oferă acea companie la PrePay, cât mai multe că nu strică, ba dimpotrivă, din câte se pare!

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Din ce-mi amintesc, cel care a deschis acel topic nu avea numarul asociat unui cont My Orange.. nu am mai citit topicul recent, dar, parca asa a zis..

Scrie că își administra numărul de telefon într-un cont My Orange, alături de și alte numere de telefon. Oricum, constat că, practic, existența exclusivă a unui cont My Orange și specificarea nu știu căror numere pe care le-ai apelat îți oferă un statut nul ca și titular. Cont My Orange poate crea oricine, de apelat pot ști mulți apropiați pe cine cam apelezi! Cel mai bine e să închei contracte, formulare, cereri etc pentru diverse servicii pentru numărul tău de telefon, e bine că se oferă și la PrePay. Tipul și-a cumpărat număr nativ Orange Prepay la pachet sigilat, l-a activat, avea sau a creat ulterior doar cont My Orange și...atât.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Multa superficialitate si incertitudine duce la astfel de situatii. La portare de prepay oricare operator de telefonie iti solicita CIul si incheie un fel de contract, continand datele solicitantului. Bineinteles ca procedand astfel vor avea datele personale. Spun doar atat: grija de SIM, de numar si nu va "jucati" pe extreme.

@Flo_1 Știu, știu prea bine lucrul ăsta, mai obsedat de securitate decât mine puțini s-or mai întâlni! De asta am preferat să îmi ofer jdemii de date personale către Orange, chiar dacă teoretic pot apărea și riscuri, din dorința puternică de a-mi putea nominaliza, securiza și păstra numărul de telefon, însă! Cât de cât...

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

@Adrian: Pe multi ignoranta ii aduce in astfel de situatii crezand ca toti se conformeaza la o poveste marca SF. Ai grija de tine si de ceea ce iti apartine si nu ti se vor intampla astfel de cazuri.

@Adrian, asa este, pe parcurs spune ca era asociat unui cont, dar, inițial spune ca ultimele reîncărcări au fost făcute dupa abonamentul soției, din contul My Orange.. posibil ca, pentru el, acele reîncărcări sa însemne ca numărul era "asociat unui cont", însă fiecare poate incarca mai multe cartele, care pot fi ale unor prieteni sau rude, pentru vreun bonus sau alt motiv.. dar, daca se verifica, asa cum ar fi trebuit istoricul numărului, s-ar fi văzut ce trebuia..
Situația este grava și, ar trebui ca, in astfel de cazuri, sa se facă o verificare minuțioasa și, vinovatul sa fie tras la răspundere.. altfel, pe sistemul ca a mers o data, mai merge și a doua, oamenii pot continua cu astfel de lucruri..

Citesc ceea ce scrieți voi toți și, credeți-mă, uneori tind să fiu de acord cu absolut tot ceea ce scrie oricare dintre voi! La mine, e ceva particular: dețin un număr de telefon foarte valoros și vechi pe deasupra și m-am săturat să îl tot portez prin mai toate rețelele, de teama de a nu-l pierde cumva! Acum, sunt la Orange. Nu mai plec nicăieri altundeva! Le-am oferit tot ce am considerat ca fiind necesar pentru confortul și siguranța mea, ca și client Orange Prepay! Mai mult de atât nu pot face, riscuri or fi existând în toate rețelele, teoretic. Așadar, rămân la Orange. Referitor la ceea ce mi s-a descris mai sus, confirm: situația este gravă!

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Datele personale le au toate companiile de la care primești sau ai primit servicii și întotdeauna pot exista astfel de situații. E bine să fim rezervați și să considerăm un caz izolat, iar că pădure fără uscături, nu prea există, exact cum spunea colega Jay!

Exact cum a spus si Jay, cand cumperi o cartela Prepay la noi nu esti legitimat. Sunt alte tari care nu permit achizitionarea de cartele Prepay (si aici vei zice ca iti incalca cumva dreptul de a fi anonim etc. ). Totusi la prima interactiune cu Orange Romania ti se vor lua datele tocmai pentru a asocia acea cartela Prepay unei persoane fizice (la cerere de inlocuire sau de contractare de abonament).

Recuperarea numarului Prepay se face dupa un protocol standard (esti intrebat de credit, de numere frecvent apelate etc), totul depinde de protocolul intern. Insa sa stii ca toate firmele telecom au avut cazuri de genul asta in istoria lor.

@Vio73 Aici te contrazic total! Nu poate fi vorba de vreo excepție și să ne rugăm să nu se mai întâmple în viitor, angajatul a știut prea bine ce face, tocmai pentru că sistemul și politica defectuoasă a Orange România i-au permit acest lucru! Cât timp se vor mai tot considera dumnezei toți acești angajați din magazine și francize, pe care chiar mâine posibil să îi vezi că au demisionat de la magazinul Orange din municipiul cutare, și-au deschis aprozar și vând acolo zarzavat? Orice pițipoancă grețoasă de la orice franciză te poate lăsa oricând, cel puțin temporar fără numărul tău de telefon, oricât de înregistrat, de bine securizat ar fi pe serverele Orange România și cu multiple servicii active și bine puse la punct, degeaba compania e teoretic onestă, ea lucrează cu angajați umani! Tipul din celălalt topic și-a cumpărat un pachet sigilat cu număr și a zis gata, am cartelă! Câți se portează sau revin în rețea cu numerele native Orange tot prin portare? Câți acceptă sau găsesc util să își dea buletinul în magazin să le fie introduse datele în sistem, câți consideră că ar fi bine și util să folosească Orange Money? Hoțul știa pe cine apela tipul păgubit? Data activării numărului? Atunci, ce întrebări i s-or fi pus? Sau niciuna? Primul venit, primul servit? Păgubitul a spus că avea cartela din Octombrie 2017 parcă, cred că nici nu o schimbase fizic vreodată! Mai mult, poate că îl folosea și pentru securitatea în doi pași în multiple conturi sau pentru diverse plăți! Așadar, teoretic, nu prea își putea dovedi identitatea, cu toate abonamentele soției. Dar hoțul a putut dovedi cu ceva? Nici SIM-ul fizic nu l-a putut prezenta, firește! Cu ce era hoțul mai legitim aici? Orange România a comis-o grav, asta e clar! Grav pentru că refuză să ia atitudine și să facă curățenie în acel caz! Părerea mea: dintre doi clienți teoretic ilegitimi, unul dintre ei tot este puțin mai legitim decât celălalt! Că, mai catolică decât Papa se pretinde a fi doar Orange România...te îndrumă spre Poliție...ce să reclami acolo? Că ți s-a furat ceva virtual, adică un număr de telefon care "zace" taman pe plaja de numere informatizată (tot virtuală și ea) deținută tot de către ea însăși pe serverele ei, în speță proprietara Orange România??? Să fim serioși! Termenii și Condițiile de utilizare a serviciilor preplătite despre ce au vorbit dintotdeauna? Despre obligații și DREPTURI! Apropos, la momentul ăsta îi cunosc pe absolut toți angajații din magazinul acela și știu ce caractere au, unii dintre ei! Ca și client Orange, firește!

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
0
71 / 100
puncte
Custom field 2

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!