la 18-06-2025 01:04 PM
Salutare !
Intampin recent urmatoarea situatie: pana ieri am detinut abonamentul Yoxo de 9 lei cu 10 GB internet inclus.
Abonament despre care am fost foarte multumit.
Ieri, am schimbat din greseala acest abonament, cu abonamentul de 9 lei cu 1 GB internet inclus.
Practic, am facut singur un downgrade , la aceiasi bani. Din neatentie.
Imediat am realizat eroarea facuta si am dorit sa o anulez.
Direct din aplicatia Yoxo, nu este posibil acest lucru.
Dupa mai multe dezbateri cu consultantii Yoxo pe canalul de suport, raspunsul acestora a fost : '" nu putem anula modificarea abonamentului, deoarece abonamentul de 10 GB internet la 9 lei, nu mai exista in oferta noastra. Toti clientii cu acest abonament, care nu opereaza modificari, pot ramane cu el. Cei care au operat o modificare, nu mai pot reveni la el. Trebuie sa aleaga ori 9 lei cu internet 1GB sau 19 lei cu internet nelimitat"
Am invocat dreptul de retragere, conform legislatiei OUG 34/2014, avem dreptul de retragere in 14 zile, a unei solicitari facute intr-un sistem la distanta, asa cum este aplicatia Yoxo.
Din pacate, cei de la Yoxo, nu vor sa respecte aceasta legislatie. Nu mi-a fost acordat acest drept.
Sunt curios daca cineva a mai intampinat aceasta situatie si cum s-a solutionat.
Multumesc.
la 18-06-2025 02:08 PM
Salut,
Din păcate astea sunt regulile lor, nu mai poți reveni la o oferta comerciala ce nu mai este disponibilă.
Sa mai discutat acest aspect și in comunitate.
Răspunsul oficial îl găsești in linkul de mai jos:
18-06-2025 03:45 PM - editat 18-06-2025 03:45 PM
Multumesc pentru raspuns. Imi poti trimite , te rog linkul pozei incarcate mai sus?
18-06-2025 05:35 PM - editat 18-06-2025 05:43 PM
Este un răspuns dat de Yoxo Helper care poate accesa informațiile disponibile pe site-ul Yoxo.
https://www.yoxo.ro/help/cum-se-modifica-oferta-yoxo-9-lei/
https://www.yoxo.ro/help/cum-pot-modifica-abonamentul-yoxo/
https://www.yoxo.ro/help/cum-pot-trece-la-noua-oferta-yoxo-daca-am-deja-un-abonament-yoxo-activ/
Ideea este că, odată ce ai trecut la un abonament nou, nu vei mai putea reveni la cel vechi dacă acesta nu mai face parte din oferta comercială.
19-06-2025 06:09 AM - editat 19-06-2025 06:10 AM
In contractul Yoxo, se specifica asa: Citez: "Oferta YOXO se poate anula in timpul perioadei contractuale, din momentul confirmarii comenzii de plan YOXO in aplicatie si pana la cel putin 24 de ore inainte de plata urmatoarei perioade de 30 de zile/ urmatoarei facturi."
Nicaieri nu se specifica faptul ca, nu se poate anula o modificare, daca abonamentul nu mai face parte din oferta comerciala. Am actionat modificarea tocmai bazandu-ma pe flexibilitatea acestei clauze.
Implementarea sistemului/aplicatiei Yoxo,pare ca nu respecta aceasta clauza
la 19-06-2025 06:40 AM
@MihaiUreche: indiferent de furnizor și de tipul serviciului de voce (PPY sau abonament) ar fi util să poți exemplifica un caz în care se poate modifica /actualiza unplan existent cu un plan tarifar anterior și care nu mai face parte din oferta curentă de servicii a furnizorului respectiv. Reiterez, caz concret, nu interpretări personale ale unui articol contractual / legislativ. Mulțumesc. O zi bună.
19-06-2025 07:04 AM - editat 19-06-2025 07:04 AM
Cererea de modificare catre planul tarifar nou a fost facuta cu 7 zile inainte de intrarea in vigoare a acestuia. Concret, modificarea din abonament Yoxo 10 GB catre Yoxo 1 GB, in cazul meu. Acest nou plan tarifar (Yoxo 1 GB), nu a intrat inca in vigoare , la momentul cererii mele de anulare. Astfel ca, cazul la care te referi tu mai sus, foarte interesant de altfel de studiat, nu se refera la situatia mea. Tu faci referire la un plan existent deja activ (Yoxo 1 GB), care se doreste a fi modificat cu un plan anterior ce nu mai face parte din oferta contractuala (Yoxo 10GB). Pentru aceasta situatie, nu cunosc o situatie practica.
Insa, in cazul meu, eu am solicitat doar un cancel de modificare. Facuta cu 7 zile inainte de intrarea in vigoare (activarea) Yoxo 1 GB.
Daca clauza contractuala de mai sus, ar fi avut o implementare concreta tehnica in aplicatie, ar fi trebuit sa existe un buton de "Cancel cerere modificare abonament" in aplicatie, care sa se inactiveze cu 24 h inaintea datei de facturare. Buton care nu exista, deci o clauza contractuala neimplementata tehnic.
Abonamentul Yoxo 10 GB, il au inca multi prieteni de ai mei, activ.
la 19-06-2025 07:25 AM
"Existent" = utilizat de client, nu un plan obligatoriu din oferta curentă.
Dar ca să revenim la transparență și informare, mai clar de atât ce poate fi?
"Din 26.02.2025, la activarea unui pachet nou (migrare de la Orange, portare sau activare număr nou) YOXO 9 lei, utilizatorii vor primi 1 GB internet național, minute și SMS-uri nelimitate național. Utilizatorii existenți care au deja pachetul de 9 lei cu 10GB activ, vor primi în continuare 10 GB internet național. Utilizatorii existenți care au orice alt abonament din oferta YOXO si vor dori sa migreze la YOXO 9 lei, vor avea la dispoziție oferta cu 1GB internet național.
Odată ce un utilizator existent a schimbat abonamentul de 9 lei cu 10 GB (cu 19 lei/49 lei), nu îl va mai putea activa în aceleași condiții: dacă va dori să treacă din nou la oferta de 9 lei, va primi 1 GB internet național". Sursa: https://yoxo.ro/help/cum-se-modifica-oferta-yoxo-9-lei/
la 19-06-2025 07:52 AM
Informatia din linkul de mai sus este foarte utila, Flo1. Daca stim de ea.
Tu stai zilnic sa verifici situl Yoxo?
Oare nu ar fi trebuit ca toti clientii care detin Yoxo 10 GB, sa fie notificati pe email/SMS, cand aceasta informare a devenit publica?
In contract, se specifica ca Yoxo are obligatia sa notifice clientii despre modificarile contractuale aparute. Din pacate, eu nu am primit nici o notificare pe email/SMS.
Cu siguranta, daca as fi primit aceasta informatie la timp, nu as mai fi actionat in schimbarea din Yoxo 10 Gb in Yoxo 1 Gb.
la 19-06-2025 09:45 AM
Salutare!
Recomand verificarea cuvintelor: modificarea/activarea unui plan tarifar nou (nu prelungire tacita/lunara a unui abonament deja activ). Daca nu initiai modificarea/activarea unuia nou (asa se considera), planul tarifar/abonamentul ramanea in vigoare intrucat nu se modifica nimic si nu era nevoie de nicio notificare.
Inca mai sunt utilizatori de Yoxo care, pentru internetul nefolosit, primesc banii inapoi, asa cum a fost la lansare. Cine a activat atunci un abonament cu acces la roaming si nu consuma tot, are acces la roaming oricand si, daca nu trece granita, va primi ce nu consuma inapoi (parca 0.25 lei/GB neutilizat).
19-06-2025 11:39 AM - editat 19-06-2025 11:40 AM
Cand un utilizator de aplicatie Yoxo initiaza modificarea/activarea unui abonament nou, el de fapt initiaza o cerere de modificare/activare abonament. In acel moment, el nu modifica abonamentul. Un abonament nu se poate schimba oricand in timpul derularii sale.Modificarea/activarea propiu-zisa in sistem (baza de date) are loc doar la data de facturare. Imediat dupa initierea acestei cereri de modificare/activare (nu de modificare abonament efectiva) utilizatorul primeste un email, care suna asa:
Cerere inregistrata |
Am inregistrat cererea de modificare a pachetului tau YOXO. Incepand din data de 2025-06-24 vei beneficia lunar de.....noua oferta |
Conform contractului nostru cu Orange, aceasta cerere de modificare/activare, poate fi anulata. Pana cand? Pana in preziua datei de facturare (cu 24h inainte de data de facturare).
Detalii pot fi gasite la sectiunea CONDITII RETRAGERE OFERTA YOXO.(atasez poza)
Concret, intre data cererii de modificare si data facturarii - 24 h, ar trebui sa existe posibilitatea de rollback. Printr-un buton in aplicatie de genul "Anulare cerere modificare abonament"
Din pacate, la Yoxo momentan nu exista aceasta flexibilitate de rollback. Desi este stipulata contractual.
Anularea unei cereri de modificare nu este acelasi lucru cu modificare abonament.
Anularea unei cereri inseamna return la default, adica la planul tarifar de dinainte de cerere, oricare ar fi fost el, indiferent daca mai exista sau nu in oferta comerciala.
La Vodafone , am putut beneficia de aceasta functionalitate de anulare cerere, dupa ce am modificat gresit abonamentul parintilor mei.
la 19-06-2025 06:59 AM
Cred că Yoxo ar putea să ofere un avertisment în aplicație atunci când un client ce dispune de o oferta veche (nu mai face parte din oferta comerciala actuala) încearcă trecerea la o noua oferta. Ar fi o sugestie pentru viitor pentru a se putea evita astfel de probleme. Din păcate în situația ta nu cred că se mai poate face ceva.
19-06-2025 07:14 AM - editat 19-06-2025 07:15 AM
O idee buna, Mihai. Daca Yoxo ar dori acest lucru si ar respecta clientii.
Parerea mea este ca , abonamentul Yoxo 10 GB, nu mai este avantajos pentru dansii.
Totodata, nu ii poate forta pe clientii care il au deja activ, sa il schimbe cu unul mai scump, probabil din considerente de pierdere clienti.
De asemenea, consider ca era necesara si notificarea pe email/sms a clientilor care detineau acest plan tarifar, la momentul cand Yoxo a decis retragerea lui din oferta comerciala.
Din pacate, eu nu am primit nici o notificare in acest sens.
Faptul ca este publicata pe site situatia Yoxo 10 GB - este un lucru bun, insa nu putem verifica situl zilnic.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor