la 03-08-2023 08:45 PM - editat ultima oară la 06-02-2025 09:26 AM de DanielaH
Salutare comunitate,
In urma experientei cu noul ZTE F6600R va prezint urmatoarele detalii/specificatii, in cazul in care v-ati confruntat sau urmeaza sa intampinati probleme tehnice:
- Actualizare ZTEGF660012RO (hardware ZTEGF6600V903) pana la ora postarii,
- Retea Locala - WLAN - Directie banda WLAN - Activare bandsteering -> Oprit (Prin oprire cele doua benzi de 2.4 si 5 Ghz devin vizibile si nu o singura banda cum este default cand este Pornit. Veti observa si diferentele de viteza),
- Retea Locala - WLAN - Configuratie globala WLAN - 2.4 si 5 Ghz - SGI -> La ambele benzi sa fie setat Oprit (vezi google ce inseamna SGI si de ce am recomandat Oprit),
- Retea Locala - WLAN - Configuratie globala WLAN - 5 Ghz -> Setati un canal favorit de la 36 pana la 48 inclusiv (Eu prefer 36. Daca lasati pe Auto e posibil ca banda de 5 Ghz sa nu fie vizibila tot timpul si/sau sa apara intarziat datorita canalelor DFS de la 52 in sus. Vezi google ce inseamna DFS),
- Retea Locala - WLAN - Configurare SSID WLAN - 2.4 Ghz - Tipul de criptare -> Wpa/Wpa2-Psk-Tkip/Aes (daca aveti in locatie dispozitive smart vechi: televizoare, telefoane/tablete, aparate de aer conditionat, aparate de curatenie, becuri smart, etc). Daca sunteti la zi cu tehnologia puteti seta Wpa2-Psk-Aes (recomandat pt. 2.4 Ghz),
- Retea Locala - WLAN - Configurare SSID WLAN - 5 Ghz - Tipul de criptare -> Wpa2-Psk-Aes (Daca aveti in locatie tehnologie high/echipamente avansate, setati Wpa3/Sae),
- Retea Locala - LAN - Server DHCP - Timp de închiriere personalizat -> 86400 s (Vezi google de ce 86400 s),
- Internet - Status - Versiune IP -> IPv6. Este setat default IPv6 sau se schimba automat cu update-ul de soft. Sunati la 300 (departamentul Tehnic) si cereti sa va schimbe din IPv6 in IPv4/v6 (Prin aceasta modificare beneficiati de parametrii normali din abonament). Daca doriti doar IPv4 trebuie sa platiti (Ip Static). Dupa aceasta actualizare IPv4/v6 cereti sa vi se faca un restart pe cont, iar dupa faceti si d-voastra un restart la router.
- Management & Diagnostic - Managementul contului - Timp inactiv - Pauza -> 5 minute. Vine default, nu stiu ce face dar personal imi este dor de un restart zilnic (programat) si un TWT (Target Wake Time) cum aveam pe routerul cumparat.
Mentiuni:
- Pentru cei care jucati jocuri online pe mobil/tableta recomand banda de 2.4 Ghz (Internetul este mai stabil si lag mai putin, cu conditia ca in acelasi timp banda sa nu fie suprasolicitata de alte dispozitive din locatie),
- NU pozitionati niciun router langa sau pe: frigider, aparat cu microunde, televizor, tevi cupru/aluminiu, contor curent electric.
- Am renuntat temporar sau posibil definitiv la performantul Mercusys MR80X (legat si activat in mod bridge, tot sunand la 300/Tehnic), pt. ca sunt multumit de modelul acesta.
- Cereti la departamentul Tehnic update la router. Pana sa mi se faca update am avut probleme cu tv prin cablu, unele canale digitale nu functionau, aveau doar sonor sau se vedeau distorsionat. Fara update la zi, serviciul prin router nu va fi stabil.
- Ce mi-as dori de la Orange? Sa rezolve problema ping-ului (ms-uri in retea) imbunatatind infrastructura si sa nu ne mai constranga sa devenim dependenti de cardurile CI+ pt. canalele digitale. La DIGI nu esti obligat.
Salutari.
la 26-11-2024 06:10 AM
Salutare!
Încearcă să separi benzile din setările routerului. Am avut și eu problema aceasta și s-a rezolvat așa, chiar pe acel model. Și au mai fost cazuri prin Comunitate.
la 25-11-2024 11:55 PM
routerul e WiFi6?
am aceeasi problema
la 13-11-2024 08:09 PM
Super tutorial. Multumim de postare. M-am chinuit cateva zile sa inteleg de ce portile mele wifi nu se conectau al router. Am modificat criptare pe 2.4G cum ai sugerat si acum merg. Multumesc
la 13-11-2024 08:52 PM
Salut, @BogdanVirco. Bine ai venit în Comunitatea Orange!
Ne bucurăm că te-a ajutat tutorialul. Te așteptăm în continuare în Comunitate 🙂
la 05-02-2025 05:37 PM
Bună, eu din cauza routerului asta nu mai pot folosi dispozitivul chromecast. Iar pe noul smart tv, cu chromecast incorporat , tot din cauza acestui router nu pot reda de pe telefon ce vreau pe tv. Tot îmi spune sa dezactivez AP ul de pe router....am încercat cu cei de la Orange sa întru pe interfață lui, au încercat sa facă tot felul de modificari....degeaba. dacă ai vreo soluție la problema mea??? Te rog help.
la 05-02-2025 08:32 PM
Buna @Love80,
Si eu folosesc un Chromecast si am patit acelasi lucru.
Ce iti recomand este sa accesezi interfata ONT-ului (care este 192.168.1.1 daca nu ai modificat IP-ul gateway), urmand sa te loghezi cu credentialele de pe spatele acesteia. Dupa care accesezi tabul "Retea locala", urmat de "WLAN", iar apoi "Directie banda WLAN", unde selectezi "Oprit" si apoi salvezi.
Dupa asta, deschizi aplicatia Google Home, selectezi Chromecast-ul iar la setarile acestuia conecteaza-te la reteaua Wi-Fi de 2.4Ghz sau 5Ghz (depinde de preferinte) si apoi nu o sa mai intampini probleme cu acesta.
Din punctul meu de vedere asta am si facut iar Chromecast-ul merge super pana si in prezent! 😄
Sper ca te-am ajutat cu aceste informatii si iti doresc o seara placuta!
Gabubu
la 06-02-2025 08:10 AM
multumesc, chiar pe acolo nu am umblat 😁. am sa incerc si varianta asta si cea data de mocanuarc
la 05-02-2025 08:42 PM
salut, nu stiu daca e o rezolvare universala, la mine s-a rezolvat prin selectarea ca metoda de criptare a protocolului WPA2-PSK-AES.
Dupa 3 luni in care mi s-au perindat prin casa 8 sau 9 tehnicieni, am schimbat routerul cu un altul dar tot wifi6, dupa nenumarate convorbiri cu cei de la suport tehnic, dupa zeci de setari, a venit un tanar care din prima a intrat in setarile routerului si totul a mers fara probleme :))
sper sa iti fie de folos informatia si poate si altora care se lovesc de probleme cu wifi6 si dispozitive smart.
la 05-02-2025 09:33 PM
Am sa încerc sa schimb și metoda de criptare....dacă nici asa nu merge....cei de la Orange mi au spus ca doar dacă poate o sa îmi cumpăr eu alt router, dar care sa ia semnal de la wi fi ul lor...o sa rezolv.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor