02-10-2022 11:52 AM - editat 09-02-2024 10:17 AM
Salutare!
Stiu ca asta e un subiect care intereseaza pe multi, asa ca am decis sa deschid un topic dedicat pentru el, pentru cei care doresc sa-si cumpere un Pixel, sau au deja unul, si nu le functioneaza servicile VoLTE/VoWIFI/5G.
/!\ Incepand cu ultimul build de Android 14 (UQ1A.231205.015), avem suport nativ pentru 5G, VoLTE si VoWIFI la Orange. Oficial. Fara Pixel IMS.
Din momentul asta, tutorialul de mai jos va ramane doar ca referinta.
De mentionat:
/!\ Atentie:
Cu acestea fiind zise, sa ne apucam de treaba. 🙂
Varianta FARA ROOT
/!\ doar pentru telefoanele Pixel cu chipset Tensor:
Se pare ca, dupa atata timp, a gasit cineva o metoda de activare pentru VoLTE, VoWIFI si 5G pe Pixel.
Daca aveti ultimul Beta de Android 13 (QPR 13 Beta 2.1) sau un build mai nou (acum este integrat in versiunea finala, deci nu mai e nevoie de Beta) ar trebui sa aveti deja suport nativ pentru 5G si VoLTE. Iar pentru VoWIFI, va puteti folosi de Shizuku si Pixel IMS (+ APN-ul de IMS configurat manual, dupa cum e descris mai sus).
Metoda e foarte simpla, si necesita doua aplicatii si conexiune WiFi:
Ce e de facut:
Atentie: dupa update-urile de sistem de operare, trebuie pornit Shizuku si reactivat VoLTE, VoWIFI si ce mai aveti nevoie.
Multumesc, @VlaDi88 pentru ideea cu cele doua aplicatii, si binenteles, dezvoltatorilor aplicatiilor pentru munca lor.
Varianta CU ROOT
De ce aveti nevoie:
Ce e de facut:
Daca aveti intrebari sau sugestii (tutorialul e posibil sa primeasca modificari in urma feedback-ului vostru), le puteti lasa in sectiunea de raspunsuri de mai jos.
la 06-03-2024 03:28 PM
Salut,
Momentan nu pot confirma, pentru ca nu sunt intr-o zona cu 5G. O sa incerc eventual maine si te anunt daca observ ceva... Pe alte telefoane e ok? Ai cum sa compari?
Daca in aceeasi zona, pe acelasi telefon, a fost totul ok pana la update, si nu a mai fost ok dupa....logica ar spune ce e o problema cu acel update.
Dar ti-am zis, incerc si eu maine si te anunt. Sau, daca mai are cineva posibilitatea sa testeze, as fi curios daca e o problema generala sau specifica.
la 06-03-2024 04:10 PM
Da fix seara dupa update am observat acest lucru.
Am incercat sa postez pe pixel support forum dar a venit JIM si a inceput cu balariile
https://support.google.com/pixelphone/thread/262455171/5g-issue-on-pixel-6-after-march-update
06-03-2024 04:21 PM - editat 06-03-2024 04:23 PM
Mda.... Logica nu e o chestie atat de comuna, pare-se. Intotdeauna problema e la operator. Until it isn't, of course. 🙂
N-ai idee cat du-te vino am avut fix din cauza asta, acum cativa ani cu activarea VoLTE (si VoWIFI, dar aparent doar VoLTE se putea activa pe modelul asta) cu un Motorola.
Si tot asa, producatorul zicea ca e de la operator, operatorul de la producator.
Experienta mea spune ca, in cazul asta, daca problema a aparut imediat dupa un update, si nu s-a modficiat nimic altceva, sansele sunt extreeeeem de mici si de improbabile ca problema sa fie de la operator. Ar fi coincidenta mult prea mare, iar eu unul nu cred ca in coincidente.
la 06-03-2024 04:45 PM
Plus cu u. Restart isi revine la normal....
la 06-03-2024 05:34 PM
Exact. Mie imi pare destul de clar o problema de soft. Dar pana nu ajung sa pot testa si eu, nu pot sa ma pronunt daca e doar la tine, sau e o problema generala cu build-ul asta.
07-03-2024 10:33 AM - editat 07-03-2024 10:34 AM
Neata! Issue confirmed.
Nu trebuie restart neaparat. Doar disable/re-enable mobile data connection.
la 07-03-2024 10:59 AM
Ma mancat mana si am butonat si cred ca am rezolvat.
Incearca sa u tri in system reset options si dai reset complet la setarile de retea
07-03-2024 11:05 AM - editat 07-03-2024 03:21 PM
Nu am nevoie atat de des de 5G. 🙂 Ajung ocazional in zone cu acoperire 5G. Deci nu ma afecteaza la fel de mult. Dar bine de stiut! Sa-mi zici daca e permanent fix sau doar temporar. Doar de curiozitate. Pentru ca am senzatia ca ar fi doar temporar... Dar se poate sa ma insel.
Ideea e ca ramane "agatat" cumva in 4G. Chiar si cu semnal full 5G. Deci da, cel mai probabil e o problema de soft.
Update: se pare ca trecerea datelor mobile pe inchis si deschis din nou nu e mereu eficace. Pe de alta parte, trecerea in Mod Avion si inapoi, pare sa mearga mai bine in cazul asta. Asta ca sa nu dai restart la telefon, ceea ce dureaza mai mult, si consuma mai multa baterie.
la 07-03-2024 06:09 PM
Incearca reset la setari, a cam trecut 24h si se pare ca merge 5G perfect.
nu stiu daca ar avea legatura ca -sa intamplat problema: eu dupa fiecare update instalez PixelIMS ca sa schimb setarile sa imi arete LTE si LTE+ 🙂
07-03-2024 06:25 PM - editat 07-03-2024 06:48 PM
Nu are legatura setarea respectiva. E pur cosmetica. Eu nu o am, ai am aceeasi problema. Resetarea respectiva este cea care a facut (sau poate face) o diferenta.
Din pacate, vine cu pierderea tuturor retelelor de WiFi si pairing-urilor de BT salvate in telefon. Ceea ce as vrea sa evit daca se poate. :))
la 07-03-2024 08:59 PM
sa dai reste la Mobile network settings nu da reset l abluethoot+ wifi ala is alte setari.
Se pare din ce in ce mai greu vine inapoi 5G-ul dupa ce face fallback pe 4G.
ce este ciudat pe reddit inca nimeni nu se plinge...
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/1b85e79/comment/ktnh8vt/?context=3
la 07-03-2024 09:02 PM
Cred ca nu si-au facut update inca. :))))
la 08-03-2024 09:15 AM
La mine nu pare sa fi facut vreo diferenta. Dar da, se pare ca la Pixel-uri se poate face reset doar la network, nu si BT si WiFi. Momentan la mine e cam la fel. Tor ramane agatat in 4G din cand in cand. Cateodata isi revine singur, cateodata nu. Doar dupa mod avion sau restart
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor