anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Samsung A12 nu primeste si nu efectueaza apeluri de voce decat daca are VoLTE activat (Digi).

arsradu
#StarMember

Hello,

Am nevoie de ajutorul vostru, in special al posesorilor de Samsung. 🙂

So, incerc sa-i dau de cap unui Samsung A12 care nu primeste si nu efectueaza apeluri de voce atata timp cat VoLTE este oprit (sau nefunctional). Datele mobile sunt functionale. La fel si SMS-urile. Doar apelurile nu merg.

Aveti idee daca e normal? E o chestie a retelei (Digi in cazul asta)? Pentru ca acelasi SIM de Digi in alt telefon (culmea, tot un Samsung) functioneaza perfect (e adevarat insa ca nu am observat daca in acel caz se activeaza sau nu VoLTE). Am incercat si un SIM de Vodafone, si cu toate ca nu-mi da VoLTE, apelurile se fac ok.

Deci, pana acum, pare sa fie doar o combinatie extrem de ciudata intre acest Samsung, Digi, si serviciul VoLTE.

VoWIFI functioneaza ok, by the way, inclusiv cu VoLTE disabled. Da, stiu, nu are legatura una cu alta, dar ziceam doar asa. Deci, doar cand se apeleaza fara VoLTE, si fara VoWIFI, apelul nu se face. Si culmea, nici nu se primesc apeluri. Apelantul primeste mesajul: "numarul format nu este corect" (cu toate ca este!).

Telefonul are toate actualizarile la zi. Deci, ori e un bug de soft care inca se manifesta si in versiunile noi, ooori...e altceva.

A mai intalnit cineva problema asta la Samsung-uri, sau la acest model de Samsung in special?

De asemenea, dintre cei care aveti si Digi, aveti idee daca se poate activa serviciul de VoLTE din aplicatia Digi? Sau cumva fara sa trebuiasca apel la operator? Nu de alta, dar in conditiile in care nu se pot face apeluri, e destul de dificil sa iei legatura telefonic cu un operator. :))

Client Orange
26 Răspunsuri 26

La început, 4G  mergea pe Digi doar pe telefoanele compatibile, cu frecvente de 2600 MHz, canalul B38. Așa am ajuns să-mi iau special un Xiaomi Note 2. Aveau o viteza senzațională la net fata de competitori, până când au acceptat sa meargă și pe standardul de 2100, așa s a aglomerat rețeaua ... s-a rupt lanțul de iubire și a prins a rugini. 😞

@delfinas: Primele experiențe exclusive în 3G au fost cu acest model. La acea vreme când s-au lansat (cu peste 16 ani în urmă) nici nu știam ce e 4G  însă nu înțelegeam de ce nu acceptă un 2G ca restul, impunând acele modele by default cu 3G. Ce vremuri....

Da @arsradu, cred că ești cel mai în măsură pentru concluzii. Oricum Digi e puțin .... altfel, motiv pentru care personal nu caut aceleași soluții ca pe Orange. Aplicabil în ceea ce privește serviciile de voce mobilă.

Vio73
#StarMember

Salutare!

Dupâ cum s-a spus deja, la ei au doar 4g și 2g, iar apelul in 2g cine știe cum o fi. Probabil că-l preferă pe cel în 4g.

Pololică
#StarMember

Salut! 

Verifica ce semnal ai. Digi a renunțat la 3G (mai are rămășițe în curs de desființare) și, dacă nu ești în acoperirea 2G, e normal să nu poți apela.

Screenshot_20230423_071837.jpg

Pololică
#StarMember

Dacă nu se activează automat (la 3 numere a fost activat "din fabrică" (nu mai zic ca tatei i-am luat un Huawei Nova Y61 și, nici măcar nu își configurase bine telefonul, că deja avea Volte și VoWifi), trebuie sunat la relații clienți. 

Acoperire este…pe 2G, doar ca pentru un motiv anume, incearca sa faca apelul, si dupa vreo 10-15 secunde se intrerupe automat. 
Iar cu VoLTE, se pare ca, mai demult, se putea activa manual si de pe contul Digi Care. Pe vremea cand interfata arata cam asa. 

arsradu_0-1682231292153.jpeg

Mai nou, nu mai arata asa. Si, dupa cum ziceai si tu, Pololica, si Razvan mai sus, cel mai probabil nu mai e nevoie de optiune dedicata intrucat ar trebui sa se activeze singur.


Pentru un motiv anume, in cazul asta, cu toate ca are date 4G (deci si acoperire 4G), VoLTE refuza sa se activeze. Deci, e posibil sa fie nevoie de interventie digi…na. :))

Va tin la curent cu evolutia problemei. 
Multumesc frumos tuturor pentru implicare si pentru feedback! 🙂

Client Orange

O problema similara am la numarul soacrei (telefon+sim): desi telefonul stie VoLTE (a fost cumparat de la Orange pentru sotie in urma cu vreo 2 ani jumatate), iar la Digi nu se activeaza VoLTE (desi numarul are activ serviciul, verificat la mine in telefon). Tot din "vechime" uneori era necesara activarea (imperecherea) cartelei cu aparatul (ceva similar cum era la retelele CDMA: era necesara imperecherea telefonului/aparatului cu reteaua sau cartela SIM pentru a putea functiona). Nu stiu daca mai este necesar acest lucru (imperecherea intre retea si telefon), dar ar fi de luat in calcul.

PS: tata a folosit pana recent un Samsung S7 si, desi pe Orange, stia VoLTE si VoWiFi, in Digi nu stie (a fost modelul "dintre" cele doau retele: Orange a implementat VoLTE cu S6, iar Digi cu S8. Pentru S7 sa mearga in Digi era necesar Root).

Din moment ce alt SIM de Digi (care nu a fost imperecheat initial cu acest Samsung) functioneaza by default in el...as zice ca...those days are gone. :))

Problema primordiala, in momentul de fata, pare sa fie la nivelul telefonului. Prin faptul ca nu face si nu primeste apeluri (in 2G), si doar pe Digi. Secundar, si doar in cazul asta, mai avem si problema activarii serviciilor VoLTE si VoWIFI pe cont. Lucru care, din pacate nu se mai poate face din aplicatia Digi.

Probabil ca incearca VoLTE, nu reuseste, incearca 2G, nu reuseste, si se inchide apelul (sau mesaj pe partea apelantului pentru apelurile primite).

Deci da...cu siguranta are de-a face si telefonul, dar in momentul asta pare mai degraba un bug de soft (posibil cauzat de implementarea, probabil atipica, a serviciilor la Digi) decat altceva. Si intrucat telefonul e la zi cu toate actualizarile, nu stiu cand sau daca se va rezolva problema asta prea curand. Pana atunci, activam VoLTE-le acolo unde este 4G, si folosim apelul WiFi acolo unde nu e (presupunand ca este WiFi).

Client Orange

O intrebare de siguranta: ce Android are pe el? Pe GSMArena ar trebui sa se limiteze la 11, dar n-ar fi prima data cand nu actualizeaza informatiile.

Cred ca 11... Sincer, nu am verificat. Si acum nu mai am telefonul in fata sa verific. Dar cred ca 11. Ideea e ca era cu toate actualizarile de sistem la zi. Deci...daca a fost trimis acel update, din partea mea a fost si instalat.

Client Orange

Razvan
#StarMember

Dacă se chinuie pe 2G, poate fi o congestie la antena din zonă si atunci ar trebui anunțați cei de la digi să trimită tehnicul să verifice sau din clape.