In experienta mea, suportul pentru VoLTE si VoWIFI se imparte in doua. O parte la operator, si una la producator. Pana cand ambele parti nu se pun de acord, nu ai VoLTE sau VoWIFI pe telefon. Si sunt telefoane care au doar una dintre ele.
Primul pas e provizionarea SIM-ului. Asta se poate cere la relatii clienti. Dupa care, telefonul trebuie sa aiba suport pe partea de soft. Aici nu mi-e foarte clar cine trebuie sa ceara acel suport, sau cine trebuie sa decida daca un telefon are sau nu suport in soft. Presupun ca producatorul, ca e softul lor pana la urma. Dar si Orange trebuie sa fie de acord sa ofere setarile specifice pentru a fi implementate in soft.
Deci, e cumva o chestie de comun acord. Ceea ce pot sa-ti confirm cu siguranta este ca sunt telefoane care NU sunt in lista minunata a Orange-ului, si care au suport atat pentru VoLTE cat si pentru VoWIFI, si sunt telefoane care sunt in lista respectiva, si care, incepand cu o anumita versiune de soft (din nou, e foarte important sa aiba suport si pe partea de soft), nu mai au suport. Saaau...din cauza unui bug, l-au pierdut pe drum.
In principiu, trebuie contactat si producatorul si vazut daca telefonul respectiv ar trebui sau nu sa aiba suportul implementat pe partea de soft. Daca da, atunci fuga la Orange sa activeze serviciile si pe SIM. Daca nu, tot ce poti sa faci este sa le propui sa-l adauge intr-o versiune ulterioara.
In experienta mea, de cele mai multe ori, producatorul este de vina pentru nefunctionalitatea serviciului, nu operatorul. Orange nu face altceva decat sa activeze serviciile pe SIM. Mai departe, e treaba telefonului.