Dreptul de a returna produse achizitionate prin intermediul on-line sau orice alt mijloc de achizitie la distanta (posta, tv, telefon etc), denumit de normele europene, perioada de reflectie, in cazul tarilor din UE este de 14 zile, insa se aplica explusiv produselor achizitionate, la distanta, nu se aplica celor achizitionate din magazinele fizice. In acelasi timp, si in cazul achizitionarii la distanta, exista produse care nu intra in aceasta categorie (nu este cazul telefonului), precum bilete de avion, produse fabricate la comanda, programe informatice etc. In acest caz, cand se utilizeaza aces drept de razgandire, in periaoda de reflexie de 14 zile naturale, cumparatorul nu trebuie sa mentioneze un motiv anume.
In acelasi timp, in cazul produselor achizitionate direct din magazine, legislatia UE nu prevede aceasta posibilitate de a returna produsul fara motiv, returnarea se poate face doar in cazul in care produsul prezinta un defect. Dar si in acest caz, putem intalni magazine care au propria lor politica de retur, dar acest lucru trebuie verificat direct in magazin, inainte de achizitionare, si in acelasi timp respectate conditiile de retur (ex: pastrare bon fiscal, cutie, produsul returnat sa fie in perfecte conditii etc). Putem intalni aceste situatii, datorita faptului ca magazinele incearca sa atraga clientii prin diferite servicii aditionale pe care le ofera, pe langa cele impuse de lege.
In acelasi timp, trebuie sa avem in vedere ca anumite produse, la care se realizeaza instalari prealabile de programe, configurari specifice, sunt destul de greu de returnat, pentru ca o data instalate, respectivul produs nu mai poate fii vandut ca un produs nou.