anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Comunicat de presa 25.07.2023 - Peste 775.000 de numere de telefon portate in 2023

adrian87n
Cunoscător

Comunicat de presa ANCOM
Data: 25.07.2023

Peste 775.000 de numere de telefon portate in prima jumatate a anului 2023

 

De la inceputul acestui an si pana la data de 30 iunie 2023, au fost portate 775.108 de numere de telefon. Dinre acestea, 96%, respectiv 745.595, sunt numere de telefonie mobila si 29.513 numere de telefonie fixa. Datele arata ca cele mai multe numere au fost portate de catre persoane fizice - 87% din numerele portate in prima jumatate a anului.

In total, de la lansarea portabilitatii in 2008 si pana in prezent, peste 10 milioane de numere de telefon si-au schimbat operatorul, dar nu si utilizatorul, 9,4 milioane fiind numere de telefonie mobila.

Telefonie mobila

745.595 de numere de telefonie mobila au trecut la un alt furnizor in primele sase luni ale acestui an. Cei mai multi utilizatori au optat pentru reteaua RCS & RDS – 464.189 de numere au fost portate in aceasta retea, in timp ce Vodafone a primit prin portare 135.022 de numere, Orange – 79.990, Telekom Romania Mobile Communications – 53.633, iar Orange Romania Communications 12.758.                                            

Din cele 745.595 de numere de telefonie mobila portate in aceasta perioada, 58% (432.843) au fost numere utilizate pe baza de abonament.

Telefonie fixa

In prima jumatate a anului 2023 au fost portate 29.513 de numere de telefonie fixa, reprezentand 4% din totalul numerelor portate in aceasta perioada. Majoritatea numerelor de telefonie fixa portate au fost impartite astfel: RCS & RDS – 13.095, Orange – 8.188, Vodafone – 2.550.

Din cele 29.513 de numere fixe portate in primul semestru al acestui an, 27.784 au fost numere geografice si 1.729 au fost numere independente de locatie. 32% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate in Bucuresti si Ilfov (8.917 de numere), 5% in Timis (1.425 de numere), 3% in judetele Bacau (784) si Neamt (727) si 2% in Cluj (634 de numere).

Petitii ale utilizatorilor

In primul semestru al acestui an, Autoritatea a inregistrat 244 de petitii avand ca obiect serviciul de portabilitate. Cele mai multe dintre petitii se refera la anularea procesului de portare si la realizarea in termen a procesului.

Informatii utile

  • ANCOM a creat pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla in ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit in Romania, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate Autoritatii de utilizatori.
  • Utilizatorii care doresc sa-si porteze numarul de telefon sunt sfatuiti sa verifice contractul pe care il au cu operatorul actual; in cazul in care perioada minima contractuala nu a expirat, cel mai probabil vor fi in situatia de a plati penalitati pentru rezilierea anticipata a contractului, in special daca a fost achizitionat si un terminal odata cu serviciile de comunicatii.
  • ANCOM acorda sprijin operatorilor pentru desfasurarea corespunzatoare a proceselor de portare, dar nu poate aproba, refuza sau anula cererile de portare (toate acestea fiind realizate de furnizori, la cererea utilizatorilor si cu respectarea legislatiei in vigoare).
  • In cazul telefoniei mobile, pentru a vedea calitatea semnalului din reteaua furnizorului la care vor sa-si porteze numarul, in zonele de interes pentru ei, utilizatorii pot consulta harta aisemnal.ro, ce cuprinde rezultatele masuratorilor realizate de Autoritate in perioada 2019 - 2022 si este pusa la dispozitia publicului in acest scop. 

Persoana de contact:  Anca Gabriela CALIN,  Sef serviciu Comunicare, tel. 0372.845.414

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care promoveaza interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurentei si inovatiei pe pietele comunicatiilor electronice si serviciilor postale, administrarea pro-competitiva a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotatie si resurse tehnice asociate), incurajarea investitiilor eficiente in retele si infrastructuri si promovarea conectivitatii ultrarapide. 

Daca doriti sa nu mai primiti informatii sau comunicate de presa din partea ANCOM, va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul: "dezabonare" la adresa pr@ancom.ro.

_________________________________________________________________________________________________

Adresa: Str. Delea Noua nr. 2, Telefon: + 40 372 845 417, E-mail: pr@ancom.ro, Web: www.ancom.rowww.portabilitate.rowww.netograf.ro

 
26 Răspunsuri 26

Anonim
Neaplicabil

Sunt destul de sigur ca in maxim 5 ani digi va fi nr 1 ca si nr de clienti pt ca romanu prefera ieftin nu il intereseaza calitatea atata timp cat are un pret modic, in cercul meu de cunoscuti 90% au digi. Eu raman fidel orange pt ca vreau calitate si sunt dispus sa platesc mai mult numai sa am viteze bune la net.

salut, si eu sunt fan ORange si client de 15 ani. am ramas la Orange, insa ma tem ca Orange va pierde in continuare daca nu studiaza atent ce ofera DIGI ca sa fie in competitie, altfel... lucrurile cine stie ce intorsaturi pot lua.. si spre deosebire de tine , eu nu sunt dispus sa platesc mai mult, indiferent de calitate.. in ziua de azi nu prea ma intereseaza pe mine viteza... nu descarc continut ,  doar ca sa zic asa: social media, youtube, email,... filme pe platforma etc... cateva chestii care nu necesita oarecum o nush ce viteza..

nu e chiar o asa mare problema sa vrei mai ieftin.... doar cu scumpirile astea...  sincer evident trebuie oferta ssi pentru cine e dispus  sa plateasca mai mult ca sa aiba viteze mai mari.. dar nu cred ca se aplica chiar tuturor (suntem diferiti cu nevoi diferite) ... trebuie oferte variate pt toti..

 

Orange are o oferta destul de boagata raportata la concurenta. In principiu, gasesti cam pentru toti (de la 2E la Yoxo la 30E cel mai scump abonament de mobil). In principiu, cine se uita la pretul minim ori nu dispune de mai mult, ori nu stie sa calculeze toate cheltuielile.

Evident, iau in considerare si partea cealalata a problemei: toti operatorii au (aproximativ) aceeasi calitate in zona de interes a clientului si, atunci, se merge pe premisa ca nu are sens sa platesti mai mult pentru receptionarea serviciilor in aceleasi conditii.

Ca exemplu aleatoriu: degeaba iti spun ca la Orange, desi ai un abonament mai mare, dar obti telefon cu pret redus, cand pe tine te intereseaza doar abonamentul, sau ai abonament/cartela la alt operator si cumperi telefonul in rate si abonament/cartela (la Orange sau alt operator) + rate (card cumparaturi/credit) = abonament+telefon Orange.

Totusi, nu pot sa nu adaug ca fidelizarea (nu neaparat prin abonamente reduse, cat prin serviciile post vanzare) pot conta mai mult. Cum ziceam in alte topicuri din comunitate, am reincarcat doi ani doua cartele unui coleg si primeam, pe langa netul gratuit, si puncte. Dupa doi ani, cand punctele se adunau, iti dai seama ca reducerea la urmatorul telefon se simtea mai bine la buget, nu? Sotia, care este pe Vodafone (sunt singurii care au semnal la ea la munca la interior) cam mustacea putin cand am inchis abonamentele (de mobil) la Orange. Am luat doua telefoane pentru ea prin Orange Thank You.

Important este modul cum isi face fiecare calculele.

vladut12am
Cunoscător certificat

Foarte interesante statisticile!

Mulțumim!

multumesc, eu m-am abonat la newsletterul ANCOM si primesc pe email, stirile privind TEHNOLOGIA chiar inainte ca ele sa apara in media ... e super util...   https://www.ancom.ro/ iti faci cont si bifezi ca sa te abonezi... chiar e interesant sa vezi cum fluctueaza diverse informatii... portarile... etc... apoi apar si la protv la stiri aceste noutati.. 

Vio73
#StarMember & September Problem Solver

Se văd efectele crizei și ale scumpirilor care s-au succedat, iar achiziția Telekom-ului fix de către Orange a dus la o degradare a calității serviciilor.

Românul vrea ieftineală în general!

BlackWolf
Maestru

Interesante statistici noi, e bine de știut. Ar fi fost bine sa știm și o statistica despre numărul de clienți pierduți de fiecare operator și un număr total de clienți ai fiecărui operator

Anonim
Neaplicabil

Cam putine nr portate la orange, păcat. Era interesantă o statistica și cu plecări nu doar nou veniți, sunt curios câte plecări a avut fiecare operator. Ca și calitate și viteze la net mobil clar orange este net superior.

Era interesanta o statistica și poate vom primi la un moment dat. Și nu, Orange nu sunt net superiori nimănui, din nici un punct de vedere, nici ca și calitate și nici ca viteze de internet. Totul depinde de zone. Dacă erau, nu plecau de la ei atât de mulți și veneau atât de putini. De vina nu sunt doar preturile pentru tot ce se întâmplă, este și infrastructura și suportul. Și sunt extrem de multe zone din tara în care rețeaua este dezastru, a fost îngenunchiata după preluarea celor de la Telekom Fix și merge groaznic, inclusiv la mine. În prea puține zone merge bine...

Razvan
#StarMember

Nicio surpriză când este vorba de numarul de telefoane portate la digi, mereu pe locul 1,însă surprinde vodafone care a luat fața ORO, grație scumpirilor din primăvară. Ține-o tot așa, si o să vă goniți clienții premium la vodafone. 

Când vine vorba de Digi nu e o surpriza și nici când vine vorba de Vodafone și Orange. Și Vodafone scumpește în nesimțire, ca și Orange. Problema e ca Orange și-a pus rețeaua în genunchi cu aia de la Oroc și nu mai merge nimic cum trebuie, iar oamenii s-au cam saturat. Este doar vina celor de la Orange. Ia sa își refacă Orange rețeaua și sa fie cum era înainte de 2021, sa vezi ce repede o sa fie iar pe locul 2 după Digi...

Vio73
#StarMember & September Problem Solver

Eu cred că printr-un plan rapid de investiții în acoperire 4g+/5g, inclusiv pe unde sunt zone neacoperite și prin eliminarea tâmpeniei cu majorarea abonamentelor, pot să atragă destui clienți. Dacă se vrea doar mimare a calității, atunci nu e bine. Și trebuie făcută acoperire inclusiv la ,,firul ierbii", adică și în rural, nu doar în orașele mari, că altfel e degeaba. Nu știu cum Digi poate să pună antene prin toate cătunele și ei nu pot! La ăia rentează, la ei, nu! Iar rezultatul se vede! Plus că, în loc să investești masiv, crești prețul la abonamente pentru unii, iar pe cei care vrei să-i atragi, le dai ieftineală. Dar neavând predictibilitate, nu mai prezinți încredere nici pentru cei noi, care se așteaptă să le mărești prețul și lor. Îmi pare rău că Orange a ales o strategie greșită, pe care a împrumutat-o de la Telekom, adică te faci că faci și mărești prețul!

Au cumpărat spectru, le mai trebuie bunăvoință să se apuce de treabă serios, nu doar sporadic!

Poate citește cine trebuie și înțelege ceea ce trebuie! Lăcomia va aduce numai probleme! Nu știu de ce, dar ceea ce face Orange seamănă cu ce vor să facă guvernații, care cred că majorând tva și alte taxe vor încasa mai mult. Din păcate, rezultatul va fi contrar!

Corect, foarte bine zis. Speram ca la un moment dat sa vedem niște lucruri pozitive din partea lor