la 05-06-2024 07:12 PM
Bună! I s-a întâmplat cuiva să i se înregistreze pe factură costuri uriașe de ordinul zecilor de euro fără ca măcar să folosească tel?
la 05-06-2024 07:56 PM
Din păcate nu am așa ceva pe aplicație! Eu am avut abonamentele la Telecom și le-a preluat orange, cred ca aplicația diferă puțin,nici reîncărcări pre pay nu pot face
la 05-06-2024 07:59 PM
la 05-06-2024 11:20 PM
Salutare,
Tare neplacuta situatie!
Sunt cateva variante la care ma gandesc:
- telefon aflat in zona de granita (cu Serbia sau Ucraina) si cu roaming activ pentru toate tarile. Se poate conecta la retelele vecine si poate genera costuri foarte mari inainte sa te dumiresti ce se intampla.
- abonamente la servicii cu suprataxa (fie ca vorbim de Orange Games sau similar, fie ca vorbim de aplicatii, abonamente la aplicatii, achizitii prin jocuri [de ex: Robux, Toca Boca], etc - platite prin Google Pay sau Apple Pay atunci cand acestea sunt configurate sa se plateasca pe factura). Exista niste limite per tranzactie si per luna (la Orange acestea sunt 70 lei/tranzactie, 225 lei/luna - nu stiu la numerele preluate de la Telekom cum e). Acestea nu trebuie musai cumparate de pe telefonul cu acel numar. Spre exemplu, eu m-am abonat la Youtube de pe laptop si il plateam pe factura Orange, iar copiii mei fac achizitii de pe telefoanele lor cu metoda de plata implicita a familiei (factura mea Orange)
- telefon virusat - exista aplicatii care dau SMSuri cu suprataxa sau apeleaza numere speciale de prin tari exotice si pe care nu le poti detecta pentru ca au fost gandite sa se ascunda; in special la telefoanele Android, in special la cele neactualizate. Din pacate, sunt situatii si la iPhone si exista zero-day exploits despre care nici macar nu stim. Factori care pot favoriza: accesarea retelelor wifi neprotejate, instalarea aplicatiilor necunoscute sau in afara Store-urilor oficiale Google/Apple, accesarea site-urilor cu continut pentru adulti sau cu filme, seriale, materiale dubioase online. Din pacate, au fost si cazuri de servere de reclame sparte si care livrau continut malitios, deci nici aici nu e batut in cuie. In afara de un factory reset, o (re)softare la ultimele versiuni de soft furnizate de producator, eventual de un antivirus si de atentie la aplicatiile instalate sau site-urile vizitate, nu prea ai ce sa faci.
- aplicatii sau servicii de buna-credinta, dar care intampina probleme tehnice. Daca tin bine minte, in urma cu cativa ani a fost un bug la sistemul de plata pentru biletele la transportul in comun din Cluj si, daca trimiteai un SMS pentru bilet, ajungeai sa platesti zeci de SMS-uri. Aceste situatii in general sunt corectate de furnizor dupa ce sunt raportate.
Iti recomand sa soliciti temporar blocarea serviciilor cu suprataxa, a roaming-ului, a apelurilor spre numere speciale si a apelurilor internationale. Dupa emiterea facturii, arunca un ochi la factura detaliata si ia legatura cu Orange in cazul in care sunt tarifate servicii pe care nu le recunosti, pentru care nu ai email sau SMS cu chitanta si/sau descrierea sau pentru costurile care sunt necunoscute.
Te asteptam cu vesti legate de evolutia situatiei.
Iti tin pumnii!
06-06-2024 09:34 AM - editat 06-06-2024 09:35 AM
Bună! Nu mi s-a întâmplat niciodată. Ai cumva vreo aplicație nouă instalată prin telefon, tiktok că aceea mai generează trafic de date în background sau o altă aplicație care trimite sms-uri din cand in când la numere cu suprataxă? Greu de spus ce poate fi, până nu apare explicația costurilor. Dacă suni la *115# sau *123# ce îți apare?
06-06-2024 09:47 AM - editat 06-06-2024 09:49 AM
1 intra in "contul tau" my orange de pe windows browser
2 consumuri si facturi
3 cronos
4 iar in "josul" paginii iti va aparea detaliile net sau convorbiri etc la tot ce ai consumat !
NU ESTE NEVOIE SA ASTEPTI FACTURA - acolo iti apar consumurile pe luna in curs detaliat pe ore / minute etc
la 06-06-2024 11:22 AM
Salut @nae_nedelea83,
Eu știu ca cei de la relații clienți pot verifica de unde vin costurile in timp real. Daca vorbim de o frauda in acest caz ar fi bine sa identifici aceste costuri iar problema sa fie rezolvata. Nu cred ca ar trebui sa aștepți pana la facturare.
In alta ordine de idei, știi cumva daca ti-a expirat perioada contractuala pe aceste numere unde ai observat costuri extra?
la 06-06-2024 03:03 PM
vazusem si discutia asta, vezi sa nu fi intr-o situatie similara:
https://comunitate.orange.ro/t5/abonament/mesaj-scam/td-p/151752
la 06-06-2024 08:10 PM
Nu, nimic de genul. Am fost astăzi la un magazin orange dar nu am rezolvat nimic. Abonamentul este preluat de la Telecom și nu au acces la convorbirile în timp real. Merg mâine la reprezentanta care se ocupă de abonamentele preluate de la Telecom. Între timp am primit un sms ca mi se restricționează apelurile svsa până fac plata de 64 €(între timp a mai crescut era 53€). În mod sigur este vorba de o fraudă eu nu am inițiat apeluri în afara țării
la 06-06-2024 08:18 PM
Până mi-au restricționat apelurile am sunat de 4 ori la ei să le spun să facă ceva, să nu se mai integistreze costuri, toate fufele de la capătul firului aceeași placă:nu știm de la ce sunt costurile poate ați plătit parcări… de 64 € pe bune? În decursul câtorva ore… Am plătit parcare la tot orașul, sau cum? Într-un final am găsit o domnișoară mai dezghețată și mi-a făcut o sesizare după care am primit și restricția către svsa. Poate rezolv mâine ceva…
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor