la 28-02-2023 02:49 PM - editat ultima oară la 28-02-2023 02:55 PM de DanielaH
Bună ziua, am abonament smart plus 15, și nu îmi merge Internetul la viteza 5g. Am telefon compatibil, sunt din București. Am sunat la 300 și de 3 săptămânii îmi spun ca se va rezolva. În fiecare zi ma suna și ma întreabă dacă s-a remediat problema. Nu pot sa spun decât ca sunt neserioși! Ce am citit pe comunitate, scria ca se rezolva. Le am spus despre activarea profilului 5G, și au zis ca nu știu nimic despre asta. Dacă știți altceva voi, va rog sa ma ajutați. Multumesc!
la 07-03-2023 11:37 AM
Da, e alt operator. Problema e o combinatie intre suportul oferit de operator si cel oferit de producator. Ambele trebuie sa fie acolo.
Ca idee, mai avem un topic similar in comunitate in care un user are 5G pe S22 Ultra dar nu si pe fratele mai nou S23 Ultra.
Deci, cum ziceam, fie ajustezi operatorul astfel incat sa fie suportat de telefon, fie schimbi telefonul. Momentan doar S22 Ultra pare sa functioneze (din ce am putut vedea in Comunitate), varianta cu soft Orange. Deci…fie Samsung nu a adaugat suport in soft pe S23-ul ala, fie Orange a adaugat, dar numai in versiunea comercializata de ei.
In experienta mea, as zice ca Samsung trebuie sa adauge suport. Si faptul ca e sau nu cumparat de la Orange are mai putina importanta. Daaar, in cazul asta specific, se poate sa gresesc.
De-aia ziceam eventual sa incerci si intr-un Shop un alt model cu SIM-ul tau. Daca merge, problema e telefonul (fie trebuie sa aiba o versiune mai noua cu suport pentru asa ceva de la Samsung, fie trebuie sa aiba soft customizat de Orange).
Ideea e ca Telekom-ul nu are 5G decat pe anumite telefoane. Cred ca abia de curand au inceput si ei. Vazusem undeva cateva modele de Samsung si cam atat... Nu mai gasesc pagina. Ce se intampla cu numerele transferate de la Telekom...? Nu stiu. Din cate stiu, infrastructura folosita este a Orange-ului, deci...teoretic ar trebui sa mearga. Dar e clar ca undeva se face o diferentiere.
Deci, cum ziceam, fie schimbi abonamentul, treci pe ORO, faci o schimbare de SIM si teoretic ar trebui sa mearga. Fie...schimbi telefonul. Dar cu ce...nu stiu. Cum ziceam, in afara de S22 Ultra, nu stiu sa mai fie si altele care ar avea suport 5G pe OROC.
la 08-08-2023 11:51 AM
Ce telefon folosesti?
la 08-08-2023 11:53 AM
Motorola G100
08-08-2023 11:54 AM - editat 08-08-2023 12:01 PM
Sansele sunt foarte mari ca problema sa fie softul telefonului. Suna la Motorola (031 229 54 67) si intreaba-i daca au suport 5G in versiunea de soft pe care o ai, pentru Orange Romania Communications (specific). Daca nu, s-ar putea sa trebuiasca sa mai astepti un pic.
Variante alternative:
Daca ai un alt telefon la indemana, poti incerca SIM-ul in acel telefon, pentru test.
la 08-08-2023 12:01 PM
Din moment ce au benzile folosite ar trebui sa mearga...
08-08-2023 12:02 PM - editat 08-08-2023 12:03 PM
Din pacate, nu asa functioneza. 🙂
Suportul hardware poate sa fie acolo, dar sa lipseasca suportul software (specific pentru OROC).
la 08-08-2023 12:07 PM
Cam multi pățesc pe OROC deci tare cred ei nu pot sa țină pasul ....
08-08-2023 12:12 PM - editat 08-08-2023 12:12 PM
Da... OROC e fostul Telekom Fix. Si da, problemele de 5G la OROC sunt cunoscute. Si in Comunitate sunt destul de multe topicuri pe tema asta.
Producatorii de telefoane nu au implementat inca suport pentru ei. Si atunci...degeaba telefonul stie 5G d.p.d.v hardware, daca softul nu stie ca operatorul la care e conectat ofera 5G, si ce ar trebui sa faca in cazul asta. De-aia e nevoie de suport software specific pentru OROC.
Ceea ce nu prea inteleg eu e cum ajung toti oamenii astia la OROC in loc de ORO. Diferenta de nume e foarte mica. Din pacate, diferenta de suport si optiuni e foarte mare.
Ori li se spune ca ORO si OROC sunt unul si acelasi lucru (ceea ce nu e deloc asa) ooori...nu stiu, undeva, cineva pare ca redirectioneaza cererile alea de portare preponderent catre OROC.
la 08-08-2023 12:18 PM
Eu am intrat pe site Orange...și am cerut sa fiu sunat pt portare...am fost sunat dar nu a spus respectiva nimic de OROC eu crezând că e portare pe oro,doar când am primit contractul prin curier am observat. Totuși până la urmă o sa se unească cred, și să dispară problemele astea. Oricum se poate rezilia contractul oricând....ținând cont de niste date din contract...😂
la 08-08-2023 12:21 PM
Și dacă îmi cumpăr telefon din alta tara UE ar trebui sa meargă,operatorul ar trebuii să-și facă treaba.
08-08-2023 12:37 PM - editat 08-08-2023 12:39 PM
Vezi ca la reziliere anticipata....se percep niste despagubiri. Deci...daca nu vrei sa ramai pe OROC, ar fi bine sa faci demersurile necesare pentru trecerea pe ORO cat mai curand. Cu cat astepti mai mult, cu atat va fi mai greu, si mai costisitor.
Cat despre achizitia unui telefon din alta tara...iarasi, depinde de soft. Daca producatorul pune acelasi soft pentru toate tarile, ar trebui sa fie ok. Daca nu...nu.
Ca si comparatie, pana de curand telefoanele Pixel nu aveau suport pentru VoLTE si 5G la Orange, cu toate ca erau achizitionate din Germania si aveau acelasi soft. Deci....nu e chiar atat de simplu. Trebuie adaugat suport specific pentru fiecare operator in parte.
Problema e intotdeauna impartita intre operator si producator. Operatorul isi face treaba pe partea lui. Dar softul e al producatorului. El e cel care trebuie sa faca modificari. Si de multe ori, lucrurile astea dureaza. Se poate de asemenea sa fie un bug, si pentru un motiv anume, sa nu mearga fix pe OROC, cu toate ca ar trebui.
De-aia ti-am dat un numar de telefon mai sus, ca sa poti sa intrebi in primul rand daca ar trebui sa exista suport pentru 5G, din punct de vedere al softului, pentru OROC (din nou, specific pentru OROC, nu doar pentru ORO).
Exista sanse foarte mari ca operatorul cu care vorbesti sa-ti spuna ceva de genul: "noi pe partea noastra facem tot ce trebuie. Problema e la operatorul de telefonie mobila."
Intreaba doar atat: "din punctul de vedere al softului, puteti sa-mi confirmati ca exista suport 5G pentru OROC?"
Pentru ca, pe o problema similara (VoLTE), am facut du-te-vino intre producator (Motorola) si operator (Orange) vreo 6 luni de zile. Motorola ma trimitea la Orange, Orange la Motorola. N-ai idee cat de enervant a putut sa fie. Doar ca sa descopar ca problema a fost de la bun inceput la softul telefonului. Si am si remediat-o cu ajutorul unui program.
De-aia zic. Stiu ca instinctul e sa mergi sa iei de guler operatorul. Dar de multe ori, problema nu e pe partea lor. Mai mult decat sa-ti activeze 5G-ul pe cont nu prea au ce face. Evident, trebuie sa fii intr-o zona cu acoperire 5G. Dar asta e alta treaba.
la 08-08-2023 12:43 PM
Ok. Mulțumesc de timpul acordat.. o zi frumoasa.
la 16-08-2023 07:17 PM
5G available. true
5G ENDC available. True
5G DCNR Restricted. True.
la 16-08-2023 07:24 PM
Salut!
Ai sunat la Motorola? Daca da, ce ti-au spus?
la 16-08-2023 07:27 PM
la 16-08-2023 07:54 PM
Clasic...
Orange emite in banda 1 (2100Mhz) si 78 (3500Mhz). Posibil si altele de care nu stiu eu, sau care au fost adaugate de curand.
Deci, dupa cum spuneam, telefonul are toate conditiile (hardware) pentru 5G. Problema este de suport software. Daca ai ocazia, incearca si pe alt telefon, poate intr-un Orange Shop sau partener Orange, care are showroom in care sa poti testa cateva modele de telefoane. Incearca un Samsung (S22 Ultra de exemplu). Daca pe acel telefon, in aceeasi arie 5G, ai 5G, atunci e clar ca problema e pe telefonul tau. Si intrucat nu se pune problema de suport hardware (care exista deja), singura posibilitate ramane suportul software, care cred ca nu a fost inca implementat, specific pentru Orange Romania Communications. S-ar putea sa fie, dar probabil doar pentru Orange Romania SA.
Daca ai un SIM de la Orange Romania, un SIM cu serviciul 5G activat, poti incerca si acel SIM in telefonul tau.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor