23-03-2024 05:44 AM - editat 23-03-2024 05:51 AM
Unii dintre voi cred ca va amintiti ce incantat am fost eu cu noul abonament de internet la Orange Romania Comunications ,,Fibra 2300", la care va afisam teste super rapide pentru LINIA FIXA DE INTERNET, pe un computer de noua generatie, prin cablul UTP CAT 6, folosindu-ma de portul LAN 2.5 Gbps al routerului ZTE F6605R si adaptorul Ethernet cu mufa USB respectiv RJ45: ,,ASUS USB-C2500, 2.5 Gbps".
Am specificat clar ,,LINIA FIXA DE INTERNET" deoarece o folosesc des iar pe wifi, vitezele sunt ok oricum.
In speranta ca aveti rabdare sa cititi, voi detalia incidentul. De ce va impartasesc acest incident?
Unu la mana: Nu pentru ca nu as putea ,,trai" si ,,naviga" cu valori de Gigabit, Fibra 2300 nefiind un abonament de sute de euro de banda garantata, dar imi e CIUDA!? Ma intelegeti? Ciuda deoarece timp de o luna si jumatate serviciul zbura si nu plana sub 1600 Mbps pe download.
Doi la mana: Ciuda pe indolenta si incompetenta unor angajati plus balivernele de la call-center cum ca pentru a beneficia de banda 2.5 Gbps iti trebuie placa retea de 5 sau 10 Gbps. Pentru mine lucrand in domeniul IT de ani de zile, aceste aberatii au fost o sageata in inima si plus ca inca continua sa se angajeze astfel de habarnisti!!
=======================================================================================
Uite ca satisfactia in utilizarea acestui abonament fibra 2300, s-a umbrit dupa o luna si jumatate.
NU AU FOST SI NU SUNT deconectari. Linia nu cade, e utilizabila DAR, PROBLEMA APARE PE DOWNLOAD, partea de upload ramane la fiecare test constanta in jur de 1050 Mbps.
In urma cu o saptamana, cam din 15 martie 2024, in teste de viteze ATENTIE: FOLOSIND in teste FIX ACELEASI ECHIPAMENTE, PC, router si cablu, utilizate timp de o luna si jumatate de la instalarea serviciului, viteza e VARIABILA, diagrama testelor aratand ca o electrocardiograma, de cele mai multe ori!
SUS-JOS-JOS-SUS-SUS si asa mai departe. N-am mai reusit decat cu chiu cu vai sa depasesc rar pe download 1000 Mbps in perioadele de noapte si uneori ziua, cand traficul pe linie nu e asa aglomerat, cand eu defapt atingeam foarte des si colosala viteza de 2100 Mbps pe download fie zi sau noapte, fara sa scada sub 1600 Mbps.
Dupa 3 zile de apeluri inspre si din partea echipei ORC call-center tehnic, fara sa se rezolve ceva, decat intrebandu-ma pentru protocolul de serviciu cica, ce memorie RAM am la un sistem din 2022 - 32 GB am, ca sa nu fie secret, au convenit totusi in 21 martie 2024 sa imi trimita o echipa tehnica.
Au sosit doi baieti super de treaba la mine. Desi nu aveau in dotare un device mobil, un laptop echipat cu placa de retea de peste Gigabit, adica 2.5 Gbps minim, persoana si-a facut cu varf si indesat treaba, testand cu cablul sau, cu laptopul, au deconectat totul testele sa fie cat mai concludente. A dat telefoane la tehnic, nu s-a rezolvat nimic. Testele s-au dovedit a fi mult prea mici ca valori pentru ceea ce trebuie la Fibra 2300. Au observat clar ca e un deranjament undeva!
Pe laptopul de munca abia a atins din multe incercari download 700 Mbps si upload 600 Mbps. Fiind placa gigabit, nu i-a scos nici acel constant 1050 Mbps upload ce il scoate pe placa mea de 2.5Gpbs.
=================================================================
Alooo? Orange???!!! Omul are in dotare un vechi laptop lenovo cu placa retea gigabit si il trimiteti pe teren sa testeze linii de 2.5 Gbps??? Evident ca n-a putut sa-mi demonstreze decat jumatate din grafic sa zic asa.
=================================================================
Repet, desi omul nu avea echipament capabil sa foloseasca si sa testeze linii de 2.5 Gbps, credeti-ma ca mi-a fost foarte foarte drag de el pentru ambitia si felul in care si-a facut testele, treaba, a dat telefoane si L-AU TRIMIS SI A DOUA ZI LA MINE: ieri in 22 martie 2024.
Mi-a montat un nou router, identic. Nicio imbunatatire. Tehnicianul a facut absolut totul
ca el sa fie impacat ca a incercat sa rezolva deranjamentul. Nota 20 pentru el inca o data!
Dupa inlocuire router, la telefon, a reusit sa dea de un tehnician care n-a spus mare lucru decat de serviciul de teste custom Orange by Ookla pe care desigur imi faceam eu testele :)))) . Am mai facut si cu placa mea de 2.5 Gbps teste la mine deoarece laptopul sau de serviciu nu avea nici macar port USB 3.0 si se stie ca pe USB 2.0 vitezele sunt limitate la 480 Mbps doar.
A ramas ca in gara. Adica sa-mi fie supravegheata linia o vreme si cica mai vad ei ce-or face. Practic nu s-a rezolvat nimic! Pe placa mea mai sare uneori de 1000 Mbps dowload si cade brusc iar ca medie vitezele pe download au ramas defectuoase in continuare, in jur de 800 Mbps!
Sa nu ziceti unii dintre voi, faza cu valorile contractuale unde 10 Mbps e minim suficient iar daca ai 150 Mbps nu-ti ia in considerare ca fiind un deranjament pe linie sau echipament! Nu stiu cine redacteaza acele contracte dar e rusinos sa vinzi abonamente super high speed si sa pui contractual chestii de minim 10 Mbps ca fiind in grafic. Le-au redactat sa-ti inchida gura fix atunci cand tu ai nemultumiri in postura de client care le-ai oferit increderea ta, speranta in functionare optima a serviciului si banii tai lunar pe facturi!
CONCLUZIA:
Nu stiu daca pe undeva e un incident temporar. As vrea sa fie un caz izolat desi aud ca se plang clientii de acest nou abonament in unele zone fiind probleme. La mine culmea a functionat ireprosabil cam 90 de zile.
Inainte sa fac plangere la ANPC, cer ajutorul dvs cu alte idei. Pot oferi numarul de tichet acelor angajati Orange de aici, daca e cazul. Nu e nimic de ascuns. Oricum ma asteptam ca dupa o perioada, sa se ia din banda. Greu de dovedit si ar fi grav ca cineva sa se injoseasca la asa ceva dar traim unde traim si nedreptati apar tot mai multe, zilnic, in orice domeniu, din pacate.
Apropo am schimbat si probat inclusiv cu cablu UTP nou, cu doua chiar, nicio imbunatatire.
Daca prin minune va fi resuscitat din nou acest abonament Fibra 2300 la viteza sa de buna impresie ce mi-a facut-o timp de o luna si jumatate, va anunt. Pana atunci, astept idei si sugestii.
28-03-2024 03:12 PM - editat 28-03-2024 03:25 PM
Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"
Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.
la 08-05-2024 07:19 PM
Salut,
Ești un caz fericit deoarece ai cunoștințe în domeniu și știi să porți o discuție argumentata cu tehnicienii Orange .
Îmi imaginez câți clienți există care dețin un abonament de mare viteză însă ating viteze scăzute crezând că de vina sunt echipamentele detinute.
Nu mi se par corecte vitezele introduse de Orange in contract mai ales cele minime care nu fac cinste unui furnizor de top.
Mă uit la Digi care au vitezele minime de 200/100 Mbps download/upload.
Teoretic Orange poate oferi viteze de 15 Mbps pe toată durata contractului fara posibilitatea rezilierii acestuia.
"Vitezele dumneavoastră sunt conforme"
la 08-05-2024 07:44 PM
E adevarat ce spui vis-a-vis de domeniul IT dar matematic cam toata lumea poate observa o valoare scazuta in teste repetate. Cunosc acele valori din contractul meu de abonament si repet, E DE RASUL CURCILOR! 15 Mbps! Iti pun o poza ca atasament sa vezi ca prin mare tantam le-am demonstrat ca vitezele trebuie ,,remediate" exact cum au plutit ele o luna si jumatate de la instalarea serviciului. Aveam si 400 Mbsp pe cablu in perioada cand linia era deranjata.
la 09-05-2024 12:43 PM
Salut pe toata lumea si Hristos a Inviat!
Revin si eu cu informatii dupa o perioada de absenta.
Pana la acest moment, in 2/3 locatii s-a remediat problema, speram sa ramana asa.
In cea de-a treia, la mine acasa, a functionat cu viteza maxima doar pe data de 29.04 de la 8:30 - 14:00, dupa aceea si-a reluat vechile obiceiuri (viteza maxima atinsa 2105 DL / 905 UP,
Am discutat si eu cu cineva priceput din companie, care a si facut modificarile pentru remediere dar a carui munca (pentru locatia mea) a fost naruita de altcineva.
Problema acestui serviciu nu este de echipament furnizat, infrastructura sau echipament utilizator (cand optezi pentru asa ceva te orientezi din start dupa anumite specificatii).
Ea se datoreaza SCRIPTURILOR de configurare ce se propaga pe echipament, lucru aflat in urma conversatiei tehnice avute cu persoana respectiva.
Inca trag de ei sa imi rezolve si in locatia mea, dar se dau greu baturi.
Pe 15 luna aceasta se implinesc 30 de zile de la apelul catre ANPC, sa vedem ce iese.
Toate cele bune!
la 09-05-2024 08:25 PM
Salutari si multumim ,,andreivna" pentru informatie. Te asteptam cu vesti noi si speram, bune.
la 09-05-2024 09:27 PM
Va salut si multumesc si eu. Va tin la curent.
la 08-05-2024 07:14 PM
Salut ,,PAdrian"! Faci cum doresti dar eu zic sa n-o lasi balta! Urmareste postarile mele vis-a-vis de acest abonament si cele doua deranjamente avute si cere ca un tehnician sa ajunga in locatia ta la domiciliu! Nu uita ca exista ANPC! Eu inca n-am ajuns acolo pentru ca am strans probe si i-am confruntat asa SCURT SI CUPRINZATOR! Acum cel putin MOMENTAN totul e super ok si le-am demonstrat astfel ca linia POATE daca ei chiar doresc sa ofere! Ce mi s-a parut FOARTE CIUDAT ca N-AU VRUT sa-mi spuna la al doilea deranjament dupa ce l-au rezolvat, n-au vrut sa spuna care a fost cauza datorita careia linia pe download avea variatii mari de viteza! Iar faza ca iti iei ban la numarul 300 eu n-am mai auzit-o. Totusi 300 e numar alocat pentru servicii clienti.
la 08-05-2024 07:58 PM
Au recunoscut abia cu 2 zile înainte de a expira "pedeapsa". Sunam de pe telefonul soției și nu recunoșteau că numărul meu este blocat...
la 08-05-2024 08:06 PM
EXTRAORDINAR!!!!! Nu-mi vine sa cred sincer dar e adevarat din pacate! Foarte bine ca postezi aceste abuzuri sa stie lumea!
la 08-05-2024 07:22 PM
Mii de scuze am vazut mai sus ca ti-au programat o interventie a tehnicianului la locatie. Daca a ajuns la tine tehnicianul, spune-ne daca vrei cand ai timp, ce anume a descoperit la fata locului, acel tehnician? Vezi ca pentru ANPC ai nevoie de minim un raspuns scris al operatorului vis-a-vis de deranjamentul tau, raspuns scris care il atasezi in formularul online de reclamatie ANPC sau il printezi daca reclamatia o vei face la sediul ANPC. Cand vrei si poti ofera-ne informatii noi. O zi faina!
la 08-05-2024 07:34 PM
si inca ceva ce mi se pare NEDREPT fata de client: cand iti vine tehnicianul in locatie pentru teste si depanare, Orange si OROC nu le permite tehnicienilor de teren sa ofere abonatului UN PROCES VERBAL DE CONSTATARE! Tocmai pentru a descuraja o reclamatie scrisa gen ANPC si a te duce cu vorba si sa traga de timp pentru a te descuraja sa faci niste demersuri la care ai dreptul ca utilizator - consumator de servicii de telecomunicatii. La primul deranjament pentru acest abonament ,,Fibra2300" am cerut la Serviciul Clienti sa mi se ofere documentatia completa pentru acel tichet si au trecut mai bine de 30 de zile si nici in ziua de azi (08.05.2024) nu am primit pe adresa de e-mail asa cum operatoarea mi-a promis, nu am primit documentele. Intre timp am mai avut un deranjament si s-a rezolvat cu scandal si chiu-si-vai problema. Inca mai am numarul de inregistrare de la cererea documentatiei si maine voi suna sa ii iau la intrebari desi cazul e rezolvat. Pe unii dintre voi poate ii plictisesc pe acest subiect ,,Fibra2300" dar vreau sa ANUNT sa stie LUMEA cat de mare e neseriozitatea, indolenta si incompetenta in special la majoritatea operatorilor de la Serviciul Clienti. Pentru ca, fix cum ai spus tu, PAdrian, pana sa ajunga reclamatia la serviciul IT si tehnicienii de mentenanta de linie si fibra pe teren, NE LOVIM de acesti operatori pe care ii doare in cot de abonati si unii habar n-au cum sa discute cu tine, ce sa mai spun de probleme tehnice. Desigur exista si oameni acolo profi si seriosi pentru care JOS PALARIA!
la 08-05-2024 07:54 PM
Legal, ai dreptul sa denunti contractul oricand, fara nicio taxa. Ce pot sa-ti impute, sunt eventualele beneficii primite. Restul sunt șicane.
la 08-05-2024 08:20 PM
Stiu asta. Dar să vedeți cât de mincinoși și indolenți și nesimțiți sunt va mai spun o situație.
Cerusem rezilierea contractului, aveam decizie de la ANPC. Mă sună de la rezilieri și îmi spune că am de platit o anumită suma. Eu ii spun că nu am de platit nimic și că am și decizia ANPC. Mi-a spus tipul ăla că nu îl interesează decizia ANPC și că am de platit acea suma... Tonul era superior și mă trata de parcă eram ultimul gunoi...
Păcat că oamenii din magazine se comportă exemplar și trag tare pentru companie daca un nimeni de la 300 se "..." pe munca lor prin atitudinea lui și indiferența lui..
la 08-05-2024 08:50 PM
Cunoastem.
Si nu i-ai zis lu ala sa-si mai bata coasa?
Vorbeste-le la fel si vezi ce se intampla. O sa fii surprins. :))))
la 11-05-2024 10:28 AM
la 11-05-2024 10:34 AM
Dar tu vrei sa scapi de ei sau sa îti rezolve viteza?
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor