anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Abonament Fibra 2300-un vis frumos implinit timp de o luna doar sau o dezamagire pentru 23 de luni?

Luci_TLM
Cunoscător

Unii dintre voi cred ca va amintiti ce incantat am fost eu cu noul abonament de internet la Orange Romania Comunications ,,Fibra 2300", la care va afisam teste super rapide pentru LINIA FIXA DE INTERNET, pe un computer de noua generatie, prin cablul UTP CAT 6, folosindu-ma de portul LAN 2.5 Gbps al routerului ZTE F6605R si adaptorul Ethernet cu mufa USB respectiv RJ45: ,,ASUS USB-C2500, 2.5 Gbps".

Am specificat clar ,,LINIA FIXA DE INTERNET" deoarece o folosesc des iar pe wifi, vitezele sunt ok oricum.

In speranta ca aveti rabdare sa cititi, voi detalia incidentul. De ce va impartasesc acest incident?

Unu la mana: Nu pentru ca nu as putea ,,trai" si ,,naviga" cu valori de Gigabit, Fibra 2300 nefiind un abonament de sute de euro de banda garantata, dar imi e CIUDA!? Ma intelegeti? Ciuda deoarece timp de o luna si jumatate serviciul zbura si nu plana sub 1600 Mbps pe download.

Doi la mana: Ciuda pe indolenta si incompetenta unor angajati plus balivernele de la call-center cum ca pentru a beneficia de banda 2.5 Gbps iti trebuie placa retea de 5 sau 10 Gbps. Pentru mine lucrand in domeniul IT de ani de zile, aceste aberatii au fost o sageata in inima si plus ca inca continua sa se angajeze astfel de habarnisti!!


=======================================================================================

Uite ca satisfactia in utilizarea acestui abonament fibra 2300, s-a umbrit dupa o luna si jumatate.

NU AU FOST SI NU SUNT deconectari. Linia nu cade, e utilizabila DAR, PROBLEMA APARE PE DOWNLOAD, partea de upload ramane la fiecare test constanta in jur de 1050 Mbps.

In urma cu o saptamana, cam din 15 martie 2024, in teste de viteze ATENTIE: FOLOSIND in teste FIX ACELEASI ECHIPAMENTE, PC, router si cablu, utilizate timp de o luna si jumatate de la instalarea serviciului, viteza e VARIABILA, diagrama testelor aratand ca o electrocardiograma, de cele mai multe ori!

SUS-JOS-JOS-SUS-SUS si asa mai departe. N-am mai reusit decat cu chiu cu vai sa depasesc rar pe download 1000 Mbps in perioadele de noapte si uneori ziua, cand traficul pe linie nu e asa aglomerat, cand eu defapt atingeam foarte des si colosala viteza de 2100 Mbps pe download fie zi sau noapte, fara sa scada sub 1600 Mbps.

Dupa 3 zile de apeluri inspre si din partea echipei ORC call-center tehnic, fara sa se rezolve ceva, decat intrebandu-ma pentru protocolul de serviciu cica, ce memorie RAM am la un sistem din 2022 - 32 GB am, ca sa nu fie secret, au convenit totusi in 21 martie 2024 sa imi trimita o echipa tehnica.

Au sosit doi baieti super de treaba la mine. Desi nu aveau in dotare un device mobil, un laptop echipat cu placa de retea de peste Gigabit, adica 2.5 Gbps minim, persoana si-a facut cu varf si indesat treaba, testand cu cablul sau, cu laptopul, au deconectat totul testele sa fie cat mai concludente. A dat telefoane la tehnic, nu s-a rezolvat nimic. Testele s-au dovedit a fi mult prea mici ca valori pentru ceea ce trebuie la Fibra 2300. Au observat clar ca e un deranjament undeva!

Pe laptopul de munca abia a atins din multe incercari download 700 Mbps si upload 600 Mbps. Fiind placa gigabit, nu i-a scos nici acel constant 1050 Mbps upload ce il scoate pe placa mea de 2.5Gpbs.

=================================================================
Alooo? Orange???!!! Omul are in dotare un vechi laptop lenovo cu placa retea gigabit si il trimiteti pe teren sa testeze linii de 2.5 Gbps??? Evident ca n-a putut sa-mi demonstreze decat jumatate din grafic sa zic asa.
=================================================================

Repet, desi omul nu avea echipament capabil sa foloseasca si sa testeze linii de 2.5 Gbps, credeti-ma ca mi-a fost foarte foarte drag de el pentru ambitia si felul in care si-a facut testele, treaba, a dat telefoane si L-AU TRIMIS SI A DOUA ZI LA MINE: ieri in 22 martie 2024.

Mi-a montat un nou router, identic. Nicio imbunatatire. Tehnicianul a facut absolut totul
ca el sa fie impacat ca a incercat sa rezolva deranjamentul. Nota 20 pentru el inca o data!

Dupa inlocuire router, la telefon, a reusit sa dea de un tehnician care n-a spus mare lucru decat de serviciul de teste custom Orange by Ookla pe care desigur imi faceam eu testele :)))) . Am mai facut si cu placa mea de 2.5 Gbps teste la mine deoarece laptopul sau de serviciu nu avea nici macar port USB 3.0 si se stie ca pe USB 2.0 vitezele sunt limitate la 480 Mbps doar.

A ramas ca in gara. Adica sa-mi fie supravegheata linia o vreme si cica mai vad ei ce-or face. Practic nu s-a rezolvat nimic! Pe placa mea mai sare uneori de 1000 Mbps dowload si cade brusc iar ca medie vitezele pe download au ramas defectuoase in continuare, in jur de 800 Mbps!

Sa nu ziceti unii dintre voi, faza cu valorile contractuale unde 10 Mbps e minim suficient iar daca ai 150 Mbps nu-ti ia in considerare ca fiind un deranjament pe linie sau echipament! Nu stiu cine redacteaza acele contracte dar e rusinos sa vinzi abonamente super high speed si sa pui contractual chestii de minim 10 Mbps ca fiind in grafic. Le-au redactat sa-ti inchida gura fix atunci cand tu ai nemultumiri in postura de client care le-ai oferit increderea ta, speranta in functionare optima a serviciului si banii tai lunar pe facturi!

CONCLUZIA:

Nu stiu daca pe undeva e un incident temporar. As vrea sa fie un caz izolat desi aud ca se plang clientii de acest nou abonament in unele zone fiind probleme. La mine culmea a functionat ireprosabil cam 90 de zile.

Inainte sa fac plangere la ANPC, cer ajutorul dvs cu alte idei. Pot oferi numarul de tichet acelor angajati Orange de aici, daca e cazul. Nu e nimic de ascuns. Oricum ma asteptam ca dupa o perioada, sa se ia din banda. Greu de dovedit si ar fi grav ca cineva sa se injoseasca la asa ceva dar traim unde traim si nedreptati apar tot mai multe, zilnic, in orice domeniu, din pacate.

Apropo am schimbat si probat inclusiv cu cablu UTP nou, cu doua chiar, nicio imbunatatire.

Daca prin minune va fi resuscitat din nou acest abonament Fibra 2300 la viteza sa de buna impresie ce mi-a facut-o timp de o luna si jumatate, va anunt. Pana atunci, astept idei si sugestii.

1 Soluţie acceptată‚

Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"

Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.

Vizualizare soluţie în postul original

119 Răspunsuri 119

Anonim
Neaplicabil

Da Mister o sa fac munca de cercetare ca să-ți susțin afirmațiile.😂

O zi frumoasa îți doresc.

Ai dreptate pe o parte. Eu oricum prefer sa imi cumpar echipamentele mele bune decat sa folosesc echipamentele ieftine si slabe oferite de furnizori. Cred ca depinde si de zone si stoc-uri. Mereu exista problema asta la Digi...

De exemplu in decembrie 2023 cand am pus internetul prin fibra de la Digi, pe langa ONT-ul ala compact mi-au dat si un router Mercusys MR30G Wifi 5 pentru care nu mi-au cerut nimic si il puteam pastra. L-am tinut o luna si l-am dat inapoi pentru ca era slabut si mi-am luat un router TP-Link AX73 care este altceva...

https://altex.ro/router-wireless-gigabit-mercusys-mr30g-ac1200-dual-band-300-867-mbps-negru/cpd/ROUM...

https://altex.ro/router-wireless-gigabit-tp-link-archer-ax73-ax5400-wi-fi-6-dual-band-574-4804-mbps-...

Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"

Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.

Salut si eu din nou si multumesc la randul meu pentru informatiile primite.

Intr-adevar, la firmware ma refer, eu suspectez ca actualizarea (din februarie imi aduc aminte), poate sa fi adus modificari modului de functionare.

Eu beneficiez de serviciu de la inceputul lunii ianuarie.

Referitor la schimbarea routerului cu un altul, eu nu am acceptat, mai ales din cauza ca pierd toate setarile avansate facute pe echipament (in interfata eu nu am identificat optiunea de salvare a configuratiei, cum era pe Sagemcom).

La inregistrarea prin S/N in sistem si conectarea la retea, echipamentul face update la ultima versiune de soft disponibila, ceea ce, in cazul de fata, prin inlocuirea echipamentului, ne aduce in fata aceluiasi FW ca si pe echipamentul vechi.

Eu totusi cred ca un rollback ar fi de incercat, ma straduiesc sa obtin unul in cazul meu.

Toate cele bune!

 

Luci_TLM
Cunoscător

Buna din nou tuturor! Azi vin cu vesti bune in ceea ce priveste deranjamentul meu buclucas la linia de internet fix cu abonament Fibra2300. Pana la urma dupa mai bine de 2 saptamani si dupa dubla interventie a tehnicianului Orange in locatia mea, zeci de telefoane la call-center date si primite, chiar EU am rezolvat problema la IT sugerand verificarea unor trunchiuri de legatura pe locatie de oras plus setup pe echipament si reset de port. Mi s-a comunicat ca acum totul e ok si linia e restabilita dupa cum puteti vedea si voi in testele din atasament.

Functioneaza ca acum o luna si jumatate! Fulger! NU M-AM LASAT pana n-am reusit!

Oricum multumesc tuturor celor care au incercat din timpul lor sa dea o informatie si mana de ajutor. Un week-end frumos va doresc!

FOARTE IMPORTANT!

Exact cum recomanda si apreciatul si minunatul nostru coleg din comunitate, Vio73: 

Daca ceva nu este in regula cu serviciile instalate, cu facturile emise ori plati cautati-va drepturile citind contractele de abonamente si faceti sesizari la Orange telefonic, in scris ori de ce nu, in locatiile fizice.

Salut!

Este o veste buna, bine ca s-a rezolvat problema pana la urma. Ar trebui sa tina mai mult si sa nu se mai strice iar asa de repede. Totusi ce este trist si nu este deloc in regula este ca sunt neprofesionisti si a trebuit sa le spui tu ce sa faca ca sa rezolve problema si nu au stiut ei ce au de facut...

Si da, daca nu stai tu pe capul lor se rezolva greu problemele...

Pai sincer, ei o tot dadeau ca ,,domnule, la noi totul e ok" - ,,stiti ce memorie are sistemul dvs?" - chestii de genul protocolare! De fel eu daca stiu ca am dreptate, cu argumente, nu ma las pana nu rezolv! Am sfatuit aici clientii sa procedeze la fel in caz de probleme cu plati, facturi, servicii instabile, nefunctionale, sa-si apere drepturile de client si sa apeleze la relatii cu clientii si la nevoie la alte autoritati spre rezolvarea situatiilor. Pana la urma, noi clientii, platim pentru niste servicii! 

Pai da, pentru ca majoritatea sunt slabi si nu prea stiu ce au de facut, cum functioneaza reteaua si baga balivernele clasice pe care le tot repeta, ca mai mult nu stiu...

Asa este, asa trebuie facut, din pacate daca nu stam pe capul lor, tot nu se rezolva problemele sau se rezolva greu, iar noi platim in continuare pretul intreg pentru servicii deficitare...

Va salut si ma bucur sa aud ca ati rezolvat.

Daca nu va este greu si va lasa inima, spuneti-ne si noua va rog cum s-a rezolvat exact ca sa stim ce avem de facut (eu am in continuare problema in cele 3 locatii).

Va multumesc anticipat!

Buna seara. Incerc sa te ajut cu drag desi din pacate nu pot sa-ti ofer o reteta standard cu care sa mergi ,,peste ei", sa zic asa mai in gluma.

Pasii au fost cam asa:

La relatii cu clientii am facut reclamatie la departamentul internet. Mi s-a alocat un numar de tichet logic.

Vreo sase apeluri au fost povesti cu teste apoi intrebari protocolare gen ,,cat RAM aveti in sistem", ,,tipul procesorului".

I-am lasat sa-si faca protocolul apoi eu fiind si inginer IT i-am luat direct cu aparatura cu routerul si am cerut echipa tehnica. Aia au venit cu un laptop cu placa gigabit antic si oricum in teste nu urca nici la ei mai mult de 700 Mbps pe download. Iti dai seama Orange trimite la om acasa in teste tehnician cu laptop antic cu placa de gigabit sa testeze linie de 2.5 Gbps. Oricum omul a fost super profi si si-a dat silinta si a schimbat chiar si routerul dar nu s-a rezolvat nimic.

A discutat si in regim intern cu colegi la tehnic prin tara si toti au dat din coate in coate.

Tehnicianul nu mi-a oferit raport pe constatare tehnica si mi-a spus ca la Relatii cu clientii sa cer. Iti dai seama. Au tot sunat sa fac teste inca 3 zile si la un moment dat neseriosii au inchis tichetul fara ca deranjamentul sa se rezolve. Atunci m-am enervat si am sunat la comercial iar la deranjamente si am cerut intregul dosar pentru deranjamentul inchis de ei din oficiu fara sa fie rezolvat. I-am amenintat cu ANPC-ul. Imediat la 3 ore seara la 20:00 a sunat de la tehnic si s-a pus altfel problema sa faca ajustari si resetari pe linia mea si porturi. Trei zile m-au sunat sa facem iar teste si s-a rezolvat. Iti dai seama, au inchis un tichet fara sa ma intrebe daca totul a redevenit in parametrii la locatie!!! Deci nu stiu cum vei proceda tu, dar eu nu m-am lasat

 

Buna seara. Eu sunt acela cu CAT8-ul si acelasi ASUS C2500.

Citind cele e de mai sus, parca am un dejavú. Eu sunt deja la patra echipa trimisa la fata locului, si la cel putin 15 convorbiri cu "specialistii" din call-center. Ultima echipa a dechis, cu chiu cu vai, un tichet cum ca problema este de la infrastructura lor si nu la mine ca si client. Tu ai avut telul in fata ochilor 🙂 , ai avut initial acele viteze de 2 Gigabit, eu nu am avut cu Fibra2300 , niciodata mai mult de 500Up si 800down. De la deschidere tichetului, de peste o saptamana nu am mai auzit nimic de ei.

Dar speranta moare ultima. Catolicii au Pastele 🙂

Un weekend minunat tuturor.

Buna ,,DA3". Erai super inspirat ca in cele 14 zile de teste sa urmaresti daca esti multumit de abonament. Daca nu ai fost multumit de ce ai pastrat din a 15 a zi abonamentul? Ori de la instalare la doua zile de inconveniente, trebuia deja sa ceri ajutor la Relatii Clienti. Probabil ai facut-o. Nu mai stiu exact. Parca am citit situatia ta dar la ora asta sunt cam obosit. Da-mi detalii si iti voi raspunde cu drag.

DA3
Junior

Eu am vrut sa reziliez vechiul contract Fibra1000+fix+TV deoarece tot mareau preturile. Atunci ei au venit cu oferta aceasta imbatabila, unde am tot ce am avut si inainte, dar la jumate de pret. Doar viteza nu... 😉

Cu vechiul router Huawei aveam cu acelasi echipament fiteze net superioare. daca renuntam de tot la ei, ramaneam fara servicii fixe, iar alternative nu prea am in zona mea. 

In mod normal, din punct de vedere tehnic, al infrastructurii ei trebuie sa faca masuratori sau operatorul call-center care iti face oferta sa consulte un registru de date sa-ti spuna daca in zona ta se permite o anumite banda si viteza la internet. Daca permite ceea ce ceri tu sau iti ofera ei si tu accepti si ti se confirma ca va functiona in zona, bati palma. In caz contrar, renunti din start.

andreivna
Explorator

Va salut din nou,

Eu nici acum, dupa mai bine de doua saptamani, nu am rezolvat.

Maxim 1050 Mbit si atat, nimic mai mult. Incercat in toate locatiile unde am problema pe dispozitive diferite.

La tehnic la nivel inalt nu am ajuns pana acum (aparent nu ai cum), vorbesti numai cu L1 care nu inteleg/cunosc diferenta dintre OLT/ONT.

Le-am facut reclamatie la ANPC, deja isi bat joc si vreau sa vad cum se rezolva.

Problema se manifesta activ in 3 locatii, eu mi-as pune un semn de intrebare.

Daca nu esti in stare sa furnizezi la ce mai promovezi acest serviciu? 

Pana la ora actuala din punctul meu de vedere acest serviciu este o mizerie, la fel si suportul tehnic oferit.

Daca mai aveti idei, le accept cu placere.

Toate cele bune!