anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Problema functionare Whatsapp WiFi

andreivna
Explorator

Buna ziua,

De la data de 1 august ma confrunt cu imposibilitatea de a efectua apeluri audio/video prin aplicatia WhatsApp utilizand reteaua WiFi de domiciliu.

Mentionez ca am resetat la initial routerul si nu am avut succes.

Daca ma conectez la retele WiFi de la alti furnizori, nu exista probleme.

Am nevoie sa ma conectez utilizand reteaua de acasa, nu prin datele mobile.

Echipamentul este un Sagemcom @5655 care a functionat fara probleme pana la data mentionata.

Va rog sa ma ajutati!

Multumesc!

51 Răspunsuri 51

Salut Cristi,

Confirm ca serviciul este nefunctional atat pe audio cat si pe video in toate cele 3 locatii.

Eu am facut niste teste, cu VPN, si merge asa, este normal.

Dar, este un abuz din partea furnizorului sa te forteze sa iti gasesti solutii (daca te pricepi) si sa le platesti chiar (exista VPN cu trafic rezonabil inclus de 10GB sa spunem dar il poti depasi lejer daca vorbesti mult pe video) sau sa te insele (daca nu ai cunostinte, persoane in varsta etc.)

Singura solutie este reclamarea la ANCOM si ANPC pentru abuz, o reclamatie colectiva sau chiar individuala, dar de la mai multi abonati.

Multumesc!

Faptul ca merge pe VPN spune cu o probabilitate de 100%, ca traficul audio si video facut whatsapp este filtrat din centrala, si nu depinde de nici-un echipament sau de schimbarea lui.

Testul cu VPN este cat se poate de evident. Dpdv tehnic exista o noua "filtrare" selectiva de trafic pusa pe pachetele whatsapp.

Cand  deschizi un canal VPN traficul din reteau locala nu mai poate fi analizat de Orange (si deci nici filtrat/blocat), deci whatsapp va merge tot timpul.

Un abuz din ce vad. Asa ceva nu se pune de-odata de nici-un Dorel car ebutoneaza pe acolo .... fara o decizie luata la varf nu se apuca nici-un technic sa faca filtrari de astea.

Poate citeste si cineva de la serv tehnic si nu mai recomanda schimbari de routere si alte abureli.

 

Clar un abuz.

Traim vremuri grele.

Solutia furnizoului este inlocuirea echipamentului, atat. 

Acest Sagemcom, d.p.d.v hardware (mai putin partea de Wifi care este standard 5(ac) fata de cele noi 6(ax) este cu mult superior.

Andrei, lucrez si eu in IT si de o zi fac debug si am gasit la fel situatie la socri mei. Dupa mai multe teste cu diferite telefoane si verificari la router, am ajuns la concluzie ca este problema cu router SagemCom CS5001 si WhatsApp prin wifi. Partea ciudata este ca aplicatie de la PC merge. Testeaza cu WhatsApp de la PC si merge. De un android sau mai multi android no. La fel telefon sau alti daca suna pe retea mobila cu la fel setari merg. Asa ca nu sunt porturi inchise, pare mai mult ceva incompatibilitate intre telefon android si wifi. Problema va fi sa facem intelegere problema la ei.....

Va salut,

De cand am scris, am schimbat si serviciul, am trecut la Fibra 2300 si alt echipament (care momentan nu este ce trebuie daca nu este configurat bine din centrala).

La vremea aceea, dupa incercari si incercari constatasem urmatoarele:

1) Pe PC mergea, prin cablu, pe WiFi nu - doar pe WiFi era problema;

2) Am discutat inclusiv cu producatorul echipamentului (Sagemcom) si a spus clar ca pentru OROC se furnizeaza firmware custom si acestia pot modifica parametri si asta au si facut, pentru a inlocui echipamentele "mostenite" cu cele pe care le detineau ei;

3) Am reusit sa apelez audio/video pe Whatsapp pe terminalele mobile folosind VPN;

4) La ora actuala, dupa plangerile mai multor utilizatori, stiu ca nu mai exista problema sau daca exista se resofteaza echipamentul dar nu se schimba.

Va recomand sa nu il schimbati, este superior Huawei si ZTE lejer.

Toate cele bune!

andreivna
Explorator

Va salut din nou. Am contactat si serviciul clienti si au spus din start inlocuire router.

Daca problema este in trei locatii diferite nu pare sa fie de la echipament.

Plus de asta am configuratii avansate + o retea destul de complexa acasa si am inteles ca routerul ZTE 6600R nu prea e ce trebuie pe partea aceasta.

Multumesc!

Si eu ma indoiesc ca ar fi de la echipament... Decat daca au trimis vreun update sau ceva, caz in care ar trebui rezolvata problema la nivel software, nu hardware. Dar....daca ei zic ca ar fi de la router, sa vina sa-l inlocuiasca. :)) Dar ma indoiesc ca s-ar rezolva atat de usor. In plus, se poate testa la fata locului, cu noul router, daca functioneaza sau nu.

Tind sa cred ca problema e ori de setari (dar, daca tu nu le-ai modificat...nu stiu daca se pot modifica remote....?), ooori ceva configurari modificate pe partea operatorului.

Client Orange

Se pot modifica remote.

Pololică
#StarMember

Salutare!

Alte aplicatii VoIP (Skype, Viber, Telegram, etc) merg? In urma cu vreo 8 ani Vodafone bloca VoIP pe abonamentele non Red.

Buna recomandare. Am sa incerc Viber si Skype, pe care le am, buna idee. Multumesc. Am sa revin!

Buna dimineata,

Am incercat Meet, Skype, Viber, merg toate.

Am incercat sa fac port forward manual la porturile whatsapp de https (443 si 5222), am redus si firewall pe low, chiar custom, nu merge.

Nu am mai intalnit situatia pana acum.

Inca mai caut solutii :(.

Cand ai timp, poti incerca o versiune mai veche de Whatsapp. Eventual si una mai noua, beta. Daca merge, e un bug sau o implementare noua in versiunea pe care o ai tu. Eu zic ca merita incercat.

Client Orange

Multumesc pentru recomandare. Am facut si incercarea aceasta pe un Samsung S10 cu versiune mai veche de WhatsApp dar la fel 😞

Hmmm... ai incercat o versiune mult mai veche sau imediat inferioara? Pentru ca ma indoiesc ca e o chestie foarte veche implementata in Whatsapp. Tind sa cred ca e o implementare relativ noua.

Uite, ca idee, eu as incerca versiunea asta din Aprilie. Iar ca versiune mai noua (in caz ca e un bug in versiunea curenta), as incerca versiunea asta beta. Sau ultima finala care pare sa fie fost lansata ieri. Pe asta cred ca o gasesti si pe Play Store eventual (build 2.23.7.73 (230773003)).

Vezi daca te ajuta vreuna dintre ele. Eu as incepe cu cea mai veche.

M-as mira sa fie de la Orange...si dintr-o data sa nu mai mearga Whatsapp-ul. Si doar Whatsapp-ul.

Nu e exclus, binenteles, dar nu vad niciun motiv pentru asta. Inteleg sa fie o problema pe date mobile (pentru ca inseamna trafic mai mare), dar pe WiFi...n-ar avea nicio logica. Si chiar si pe date mobile, daca ar fi de la Orange, nu ar trebui sa fie aceeasi limitare la toate aplicatiile de tip VoIP? De ce doar Whatsapp? Adica, ma gandesc ca daca vrei sa reduci traficul, o faci ca lumea, pe toate aplicatiile, nu doar una. Nu prea are sens sa faci o chestie custom doar pentru o singura aplicatie.

Client Orange

Pe cele doua telefoane pe care le am (Samsung J3 de la munca si Huawei Nova 8i personal [fara GMS]) am asa:

  • Samsung versiunea 2.23.17.80
  • Huawei versiunea 2.23.17.75

Din pacate, nu prea am unde sa verific cu internet de la Orange.

Totusi, routerul poate bloca aplicatii sau protocoalele aplicatiilor? S-ar putea ca asta sa fie problema.