anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cost suplimentar Internet roaming in afara SEE

Dmariusd
Junior

Buna. Am cost suplimentar din internet in roaming in conditiile in care nu am fost in UE in aceasta luna (oricum am peste 8 GB in SEE), iar in afara UE aveam atat Mobile Data Options - Roaming Off cat si Mobile Data off absolut tot timpul! In prima zis am deja peste 15€ cost suplimentar.

Pana in data de 21/12/2022 ora 10:17 mai aveati: 100 min intl UE, 47.91 GB net nat, din MB nationali mai ai 6.72 GB net disponibil in roaming SEE, internet national nelimitat, min si SMS nat si roam SEE nelimitat, costul suplimentar era 15.22 EUR , din care: 15.22 EUR din internet in roaming

Oare care poate fi explicatia? 

1 Soluţie acceptată‚

Dupa ce am discutat cu 3 operatori, am aflat din punctul meu o aberatie. In aprilie am fost in State si am activat optiunea GO World cu 18€. Se pare ca dupa prima activare aceasta optiune se reactiveaza automat ori de cate ori mergi intr-o tara pentru care aceasta optiune e valabila.

deci chiar daca eu am fost in tranzit in Istanbul pt 3 ore, cu netul oprit, Orange mi-a activat aceasta optiune pt ca am mai activat-o o data in urma cu 8 luni. Mi se pare absurd! Una e ca se reactiveaza automat atunci, daca se termina resursele, dar sa se activeze intr-o alta tara dupa 8 luni mi se pare ca nu e ok.

Vizualizare soluţie în postul original

13 Răspunsuri 13

And04
Senior

Salutare, @Dmariusd 

Ai fost cumva prin zone apropiate de granita? Din cate stiu, aproape de granita se mai intampla lucruri de genul...

Nu. Am zburat Romania-Istanbul-Singapore, cu roamingul si datele mobile oprite. Din apeluri nu poate fi pt ca imi scrie clar ca e internet in roaming. Si tin sa mentionez ca nicio secunda datele movile nu au fost pornite.

Nu ești primul căruia i se întâmplă asta, mai ales în Turcia.

Se pare că unele aplicații își fac niste conexiuni pe fundal, chiar daca  roamingul e închis. Nu se știe motivul, dar o sa vezi in desfășurător.

Ai aici  un exemplu.

Dupa ce am discutat cu 3 operatori, am aflat din punctul meu o aberatie. In aprilie am fost in State si am activat optiunea GO World cu 18€. Se pare ca dupa prima activare aceasta optiune se reactiveaza automat ori de cate ori mergi intr-o tara pentru care aceasta optiune e valabila.

deci chiar daca eu am fost in tranzit in Istanbul pt 3 ore, cu netul oprit, Orange mi-a activat aceasta optiune pt ca am mai activat-o o data in urma cu 8 luni. Mi se pare absurd! Una e ca se reactiveaza automat atunci, daca se termina resursele, dar sa se activeze intr-o alta tara dupa 8 luni mi se pare ca nu e ok.

Mda, daca asta e chiar o explicație oficială și reală,  și mie mi se pare ceva anormal și cam abuziv. Ar trebui sa nu se (re)activeze nimic fara consimțământul utililizatorului, in virtutea faptului că a mai fost folosită cândva acea opțiune.

"Poți utiliza resursele incluse în opțiune timp de 30 zile de la activare. Dacă ai consumat beneficiile incluse sau valabilitatea opțiunii a expirat, aceasta nu se va reactiva automat. Vei putea însă comunica în continuare, la tarifele de roaming pentru țara în care te afli."

Cam asta este descrierea Go World 1 (World Plus 1 si World Data 1). Stiam ca singura opotiune care se activa recurent (doar la conectarea la retelele respective) era Orange Moldova.

arsradu
#StarMember

Salut Marius,

La o prima vedere, as zice ca, cel mai probabil, te-ai conectat la o retea din afara SEE. Se poate intampla asta in special cand esti in orase de la granitele tarii (indiferent de tara). Daca de exemplu, esti intr-o tara SEE, dar esti la granita, si tara de langa nu este in SEE, se poate intampla ca telefonul sa se conecteze la operatorul tarii vecine, cauzand cost suplimentar.

Asta e cazul general. Pentru ce s-a intamplat specific pe contul tau, iti recomand un apel al 300 / 0374 300 300 sau chat-ul Djingo (pentru transfer la operator, trebuie doar sa scrii "transfer operator").

Client Orange

Multumesc de raspuns.

Da, mereu ma conectez la retelele tarilor unde ma duc. Acum de exemplu sunt conectat la o retea din Indonezia. Dar datele mobile sunt oprite.

Un operator de la Orange mi-a spus ca am activat o optiune de net in afara UE, in valoare de 15.13 eur plus tva. Sunt sigur ca nu am activat-o, pt ca e o optiune care o folosesc des cand ies din UE, dar acum nu aveam nevoie de ea deoarece Indonezia nu e printre tarile din lista. Oare ce se face pt a anula optiunea? Repet, sunt 100% sigur ca nu am activat-o nici macar din greseala.

 

Marius, in cazul asta, singura solutia este, din nou, un apel la 300. Le explici situatia, si vezi daca pot sa-ti returneze (partial sau total) costul acelei optiuni.

Atata timp cat datele mobile au fost inchise, cu sau fara data roaming, nu prea ar avea cum sa faca trafic de date astfel incat sa te taxeze suplimentar. Deci nu cred ca e de acolo. Ci probabil ca s-a activat cumva acea optiune.

Acuma, daca nu ai consumat nimic din acea optiune, teoretic ar trebui sa fie de acord sa-ti dea inapoi costul optiunii. Saaau, eventual, scazut de pe factura urmatoare.

Dar pentru asta, trebuie sa iei legatura cu un consultant prin mijloacele de mai sus. 🙂 Noi, aici in Comunitate, oricat de dornici am fi sa te ajutam si sa putem rezolva noi problema, suntem, in mare parte, clienti ca si tine. Deci nu avem acces la cont, nu putem face stornari, anulari, rembursari etc. Asta doar un consultant Orange poate face. Deci, asta ar fi primul lucru pe care l-as face.

Client Orange

Vio73
#StarMember & November Problem Solver

Salutare!

Dacă ai fost aproape de granițe se poate conecta accidental pe antenele de la sârbi sau de la ucraineni, se poate să ai asemenea costuri.

Aș înclina mai repede spre sârbi!

 

Am zburat Cluj-Turcia-Singapore. 
am explicat mai sus. S-a activat o optiune pe care stiu clar ca nu am activat-o. Ce se poate face in acest sens?

Pololică
#StarMember

15E=1 sau 2MB consumati (mizilic pentru telefoanele din ultimii 5 ani). Arunca un ochi pe detalierea consumului (in aplicatie sau pe web) si vezi de unde se trage.

DanielaH
Moderator

@Dmariusd, ai luat legătura cu colegii noștri? S-a rezolvat/ clarificat situația?