anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Ce fac dacă serviciul roaming nu funcționează?

MihaelaA
Community Manager
Community Manager

Am văzut în ultima perioadă mai multe sesizări în Comunitate despre imposibilitatea utilizării serviciului de roaming și ne-am gândit să deschidem un topic dedicat.

 

În continuare sunt câteva sfaturi pentru cei ce se află în situația în care nu pot folosi serviciul de roaming:

1. Verifică dacă serviciul de roaming este activ. Acest lucru se poate face în contul My Orange (desktop sau aplicație), secțiunea “Servicii -> Roaming şi  internaţional”; dacă serviciul nu este activ, activează-l din My Orange, din aceeași secțiune, selectând  “activează”. O altă modalitate de activare a roamingului este cu ajutorul Chatbot-ului Djingo (https://www.orange.ro/contact/). Ambele modalități pot fi folosite pentru abonament și cartelă PrePay atunci când te afli deja în roaming, dacă ai acces la o rețea Wi-Fi. 

În cazul în care ai o cartelă PrePay și nu ai acces la o retea Wi-Fi poți verifica statusul și poți solicita activarea serviciului de roaming prin apel la *100#, selectând ramura ,,2.Roaming, international și mesagerie vocală’’.

 

2. Verifică dacă ai beneficii în roaming pe abonament sau cartelă PrePay

În cazul în care ai abonament, verifică dacă abonamentul tău este unul cu acces roaming și pentru ce destinații este disponibil (roaming SEE sau roaming toate țările); dacă nu ai acces la roaming, solicită modificarea abonamentului cu un altul cu acces și beneficii în roaming din My Orange sau prin apel la Serviciul Clienți +40 374 300 300.

În cazul în care ai cartelă PrePay, asigură-te că ai o opțiune cu beneficii în roaming sau credit suficient; dacă nu, reîncarcă cu o opțiune corespunzătoare sau cu credit din contul My Orange. Acceseaza contul My Orange sau intra pe https://www.orange.ro/roaming/.

                

3. Dacă serviciul roaming este activ, dar telefonul nu se înregistrează automat în rețea:

• asigură-te ca în setările telefonului la categoria Rețea mobilă -> Operator, apare bifat ,,Automat’’, apoi restartează telefonul pentru a-și căuta singur rețeaua; în cazul în care vrei să selectezi manual rețeaua, o poți face din meniul telefonului tău:

                ► pentru telefoanele Android de regulă opțiunea se găsește în “setări -> rețele mobile -> operatori”

                ► pentru telefoanele iPhone opțiunea se găsește în “configurări -> operatori”

• încearcă SIM-ul în alt telefon; dacă în continuare SIM-ul nu se înregistrează în rețea, este posibil ca acesta să fie defect, iar înlocuirea lui se poate face la magazinele Orange de pe teritoriul României

 

4. Dacă te afli in SEE, serviciul de roaming este activ, telefonul se înregistrează în rețea, dar nu poți folosi resursele incluse în abonament / opțiune, verifică în telefon mesajele primite de la Orange, dacă în ultimele 4 luni ai efectuat cumva în roaming SEE un consum de minute și internet mai mare decât în România.

Ca să poți folosi resursele nationale in Spatiul Economic European conform ofertei de care beneficiezi (in limita politicii de utilizare rezonabilă a serviciului roaming in SEE), este necesar ca în ultimele 4 luni să ai un consum de minute/ sms-uri sau date mobile mai mare in România comparativ cu cel din roaming SEE.

Poți citi mai multe informații în topicul dedicat deschis de unul dintre membrii comunității: https://comunitate.orange.ro/questions/2314589-functionare-roaming-see

 

DanielaH_0-1690449331019.png

 

Dacă aveți și voi alte sfaturi utile, din experiența voastră, vă rugăm să le postați aici pentru a fi de ajutor.

9 Răspunsuri 9

Ascary
Campion certificat
Sper ca acest articol sa vina in intampinarea celor ce folosesc roamingul. Eu nu prea il folosesc de aceea se vede si lipsa mea de pe topicurile roaming, unde i-am lasat pe colegii care stiu mai multe despre acest serviciu. Multumim Mihaela,frumos structurat.

FLo1
#StarMember
@MihaelaC: Frumos si logic structurate informatiile despre roaming. Ramane sa vedem ce este mai usor: sa plasezi o intrebare noua sau sa cauti in "search-ul" Comunitatii. @Ascary: unde era limita in cazul tau la roaming? Parca ... "dincolo de limita de judet"?? ... spuneai odata. :))))

Ascary
Campion certificat
Da da :))) Cand plec la/spre Bucuresti (atat dea rar) ca ma intreb daca am nevoie de roaming cand intru-n Ilfov :)) Cu toate ca intre cele doua "tari" nu-s decat vreo 70 de km :))

Vio73
#StarMember & November Problem Solver
Destul de utile și importante aceste informații, iar fiecare dintre noi are de reținut ce trebuie de aici. Poate așa, mulți dintre colegii mai noi, care vin cu tot felul de întrebări legate de subiect, găsesc mult mai repede răspunsurile adecvate.

AvR
Începător

În situația următoare, nu pot folosi internetul în roaming. Am opțiune activă de 6€ pe cartela prepay. Toate setările sunt bune.

FLo1
#StarMember

@AvR: Ca să clarificăm situația ta: Opțiunea cu resurse de 6€ este NAȚIONALĂ, nu ai resurse în SEE. Bonificația oferită ca date mobile este valabilă  în SEE în limita a 7,8GB doar cu opțiune activată de minim 12€, ceea ce nu ai. Ca idee, poți utiliza telefonul în roaming SEE fie activând o opțiune cu roaming (nu una națională), fie activând roamingul manual din contul tău MyOrange, cu condiția să ai minim 1€ pe cont și fiind tarifat la tarife standard. 

Dacă mai ai nelămuriri, revino pe topic și clarificăm situația. Numai bine.

Buna,

Probabil că va mai trece ceva timp până când aceste diferențieri între plătitorii de servicii vor dispărea.

Unele aspecte sau îmbunătățit ceea ce ne dă speranță că lucrurile se pot schimba.

Important este că Orange tine cont de feedback-urile noastre.

O săptămână faina! 🌞

AvR
Începător

Nu pot activa roaming-ul, deși în cont am activă opțiune de 6€ cu beneficii incluse în roaming. Chiar îmi era dor de rețelele din România...

Salutare!

Iti lipseste optiunea activa in roaming pentru a beneficia de acces la roaming.

Pololic_0-1726466839009.png