la 23-10-2020 04:20 PM - editat ultima oară la 07-08-2023 09:53 AM de DanielaH
Am văzut în ultima perioadă mai multe sesizări în Comunitate despre imposibilitatea utilizării serviciului de roaming și ne-am gândit să deschidem un topic dedicat.
În continuare sunt câteva sfaturi pentru cei ce se află în situația în care nu pot folosi serviciul de roaming:
1. Verifică dacă serviciul de roaming este activ. Acest lucru se poate face în contul My Orange (desktop sau aplicație), secțiunea “Servicii -> Roaming şi internaţional”; dacă serviciul nu este activ, activează-l din My Orange, din aceeași secțiune, selectând “activează”. O altă modalitate de activare a roamingului este cu ajutorul Chatbot-ului Djingo (https://www.orange.ro/contact/). Ambele modalități pot fi folosite pentru abonament și cartelă PrePay atunci când te afli deja în roaming, dacă ai acces la o rețea Wi-Fi.
În cazul în care ai o cartelă PrePay și nu ai acces la o retea Wi-Fi poți verifica statusul și poți solicita activarea serviciului de roaming prin apel la *100#, selectând ramura ,,2.Roaming, international și mesagerie vocală’’.
2. Verifică dacă ai beneficii în roaming pe abonament sau cartelă PrePay
În cazul în care ai abonament, verifică dacă abonamentul tău este unul cu acces roaming și pentru ce destinații este disponibil (roaming SEE sau roaming toate țările); dacă nu ai acces la roaming, solicită modificarea abonamentului cu un altul cu acces și beneficii în roaming din My Orange sau prin apel la Serviciul Clienți +40 374 300 300.
În cazul în care ai cartelă PrePay, asigură-te că ai o opțiune cu beneficii în roaming sau credit suficient; dacă nu, reîncarcă cu o opțiune corespunzătoare sau cu credit din contul My Orange. Acceseaza contul My Orange sau intra pe https://www.orange.ro/roaming/.
3. Dacă serviciul roaming este activ, dar telefonul nu se înregistrează automat în rețea:
• asigură-te ca în setările telefonului la categoria Rețea mobilă -> Operator, apare bifat ,,Automat’’, apoi restartează telefonul pentru a-și căuta singur rețeaua; în cazul în care vrei să selectezi manual rețeaua, o poți face din meniul telefonului tău:
► pentru telefoanele Android de regulă opțiunea se găsește în “setări -> rețele mobile -> operatori”
► pentru telefoanele iPhone opțiunea se găsește în “configurări -> operatori”
• încearcă SIM-ul în alt telefon; dacă în continuare SIM-ul nu se înregistrează în rețea, este posibil ca acesta să fie defect, iar înlocuirea lui se poate face la magazinele Orange de pe teritoriul României
4. Dacă te afli in SEE, serviciul de roaming este activ, telefonul se înregistrează în rețea, dar nu poți folosi resursele incluse în abonament / opțiune, verifică în telefon mesajele primite de la Orange, dacă în ultimele 4 luni ai efectuat cumva în roaming SEE un consum de minute și internet mai mare decât în România.
Ca să poți folosi resursele nationale in Spatiul Economic European conform ofertei de care beneficiezi (in limita politicii de utilizare rezonabilă a serviciului roaming in SEE), este necesar ca în ultimele 4 luni să ai un consum de minute/ sms-uri sau date mobile mai mare in România comparativ cu cel din roaming SEE.
Poți citi mai multe informații în topicul dedicat deschis de unul dintre membrii comunității: https://comunitate.orange.ro/questions/2314589-functionare-roaming-see
Dacă aveți și voi alte sfaturi utile, din experiența voastră, vă rugăm să le postați aici pentru a fi de ajutor.
la 23-10-2020 05:13 PM
la 23-10-2020 07:26 PM
la 23-10-2020 09:35 PM
la 24-10-2020 06:59 AM