la 23-10-2020 04:20 PM - editat ultima oară la 07-08-2023 09:53 AM de DanielaH
Am văzut în ultima perioadă mai multe sesizări în Comunitate despre imposibilitatea utilizării serviciului de roaming și ne-am gândit să deschidem un topic dedicat.
În continuare sunt câteva sfaturi pentru cei ce se află în situația în care nu pot folosi serviciul de roaming:
1. Verifică dacă serviciul de roaming este activ. Acest lucru se poate face în contul My Orange (desktop sau aplicație), secțiunea “Servicii -> Roaming şi internaţional”; dacă serviciul nu este activ, activează-l din My Orange, din aceeași secțiune, selectând “activează”. O altă modalitate de activare a roamingului este cu ajutorul Chatbot-ului Djingo (https://www.orange.ro/contact/). Ambele modalități pot fi folosite pentru abonament și cartelă PrePay atunci când te afli deja în roaming, dacă ai acces la o rețea Wi-Fi.
În cazul în care ai o cartelă PrePay și nu ai acces la o retea Wi-Fi poți verifica statusul și poți solicita activarea serviciului de roaming prin apel la *100#, selectând ramura ,,2.Roaming, international și mesagerie vocală’’.
2. Verifică dacă ai beneficii în roaming pe abonament sau cartelă PrePay
În cazul în care ai abonament, verifică dacă abonamentul tău este unul cu acces roaming și pentru ce destinații este disponibil (roaming SEE sau roaming toate țările); dacă nu ai acces la roaming, solicită modificarea abonamentului cu un altul cu acces și beneficii în roaming din My Orange sau prin apel la Serviciul Clienți +40 374 300 300.
În cazul în care ai cartelă PrePay, asigură-te că ai o opțiune cu beneficii în roaming sau credit suficient; dacă nu, reîncarcă cu o opțiune corespunzătoare sau cu credit din contul My Orange. Acceseaza contul My Orange sau intra pe https://www.orange.ro/roaming/.
3. Dacă serviciul roaming este activ, dar telefonul nu se înregistrează automat în rețea:
• asigură-te ca în setările telefonului la categoria Rețea mobilă -> Operator, apare bifat ,,Automat’’, apoi restartează telefonul pentru a-și căuta singur rețeaua; în cazul în care vrei să selectezi manual rețeaua, o poți face din meniul telefonului tău:
► pentru telefoanele Android de regulă opțiunea se găsește în “setări -> rețele mobile -> operatori”
► pentru telefoanele iPhone opțiunea se găsește în “configurări -> operatori”
• încearcă SIM-ul în alt telefon; dacă în continuare SIM-ul nu se înregistrează în rețea, este posibil ca acesta să fie defect, iar înlocuirea lui se poate face la magazinele Orange de pe teritoriul României
4. Dacă te afli in SEE, serviciul de roaming este activ, telefonul se înregistrează în rețea, dar nu poți folosi resursele incluse în abonament / opțiune, verifică în telefon mesajele primite de la Orange, dacă în ultimele 4 luni ai efectuat cumva în roaming SEE un consum de minute și internet mai mare decât în România.
Ca să poți folosi resursele nationale in Spatiul Economic European conform ofertei de care beneficiezi (in limita politicii de utilizare rezonabilă a serviciului roaming in SEE), este necesar ca în ultimele 4 luni să ai un consum de minute/ sms-uri sau date mobile mai mare in România comparativ cu cel din roaming SEE.
Poți citi mai multe informații în topicul dedicat deschis de unul dintre membrii comunității: https://comunitate.orange.ro/questions/2314589-functionare-roaming-see
Dacă aveți și voi alte sfaturi utile, din experiența voastră, vă rugăm să le postați aici pentru a fi de ajutor.
la 23-10-2020 05:13 PM
la 23-10-2020 07:26 PM
la 23-10-2020 09:35 PM
la 24-10-2020 06:59 AM
la 15-09-2024 11:32 AM
la 15-09-2024 04:00 PM
@AvR: Ca să clarificăm situația ta: Opțiunea cu resurse de 6€ este NAȚIONALĂ, nu ai resurse în SEE. Bonificația oferită ca date mobile este valabilă în SEE în limita a 7,8GB doar cu opțiune activată de minim 12€, ceea ce nu ai. Ca idee, poți utiliza telefonul în roaming SEE fie activând o opțiune cu roaming (nu una națională), fie activând roamingul manual din contul tău MyOrange, cu condiția să ai minim 1€ pe cont și fiind tarifat la tarife standard.
Dacă mai ai nelămuriri, revino pe topic și clarificăm situația. Numai bine.
la 16-09-2024 04:22 AM
Buna,
Probabil că va mai trece ceva timp până când aceste diferențieri între plătitorii de servicii vor dispărea.
Unele aspecte sau îmbunătățit ceea ce ne dă speranță că lucrurile se pot schimba.
Important este că Orange tine cont de feedback-urile noastre.
O săptămână faina! 🌞
15-09-2024 11:43 AM - editat 15-09-2024 11:47 AM
la 16-09-2024 09:07 AM
Salutare!
Iti lipseste optiunea activa in roaming pentru a beneficia de acces la roaming.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor