la 05-05-2024 10:24 PM
Salutare,
S-a întâmplat să mă aflu lângă granita cu Republica Moldova și mi-a intrat roaming-ul pe o rețea din Moldova.
Până aici nimic nou, având în vedere că se întâmplă de fiecare dată când merg acolo și nu am avut probleme până acum.
In ultimele doua dați am pățit ceva foarte interesant. Mi s-au activat extraoptiuni automat fara sa autorizez eu nimic. Sau cel puțin nu știu să o fi făcut. Contra cost, evident.
Va las un screenshot cu cele două opțiuni.
Există o explicație pentru asta? De ce se întâmplă asta și cum pot dezactiva și eventual să îmi primesc banii înapoi daca este vreo greșeală?
la 05-05-2024 10:57 PM
Buna!!!
Atata timp cat ai activat in telefon accesul la roaming in alte tari (decat cele din SEE), fiind la granita, ai "captat" semnal de la o antena din Moldova. Netul fiind deschis, ai declansat automat activarea optiunii Go Explore 1.
DETALII: https://www.orange.ro/roaming/moldova/
https://comunitate.orange.ro/t5/roaming/roaming-uk-noi-tarife-aprilie-2024/td-p/148771
la 06-05-2024 12:17 AM
Condițiile în roaming sau schimbat. Atât timp cât roamingul va fi activat opțiunea se va activa. Ce să faci pentru a nu se mai activa? Simplu: dezactivezi roamingul, atât ca opțiune dar și din telefon. Din telefon mai exact la conexiune selectezi conexiunea MANUAL (nu automat), iar "date roaming" să fie dezactivată.
06-05-2024 06:13 AM - editat 06-05-2024 08:10 AM
Salutare!
Roaming-ul îl activezi doar când ai nevoie de el, pentru că s-ar putea să intre accidental și să te ,, rupă " la buzunare.
Dacă e activ din telefon, se consideră că este autorizat.
Sunt destule persoane care reclamă aceleași lucruri și prin Comunitate și prin alte locuri! Când ai primit SMS de atenționare, deja te-a ,, încărcat" cu ceva euro suplimentar.
Baftă!
la 06-05-2024 02:14 PM
Salutare!
Roaming accidental. Asta se întâmplă. Recomandarea ar fi sa te famikiarizezi cu noile opțiuni de roaming și să dezactivezi roamingul când ajungi în zonă (ori din telefon pentru date, ori din aplicație, ori, din telefon, selectezi manual rețeaua).
06-05-2024 02:38 PM - editat 06-05-2024 02:43 PM
Salut,
Având în vedere că regulile și ofertele de roaming sau schimbat.
Termenul "neautorizat" devine autorizat prin omisiune.
Iată câteva informații despre cum activezi/dezactivezi roaming:
https://www.orange.ro/help/cum-activez-sau-dezactivez-serviciul-roaming-85
În cazul în care ai serviciul Roaming activat și te afli într-o zonă de graniță, se recomandă să selectezi manual rețeaua Orange, pentru a evita înregistrarea telefonului într-o rețea din țara vecină, din cauza fluctuațiilor de semnal. În plus, poți dezactiva oricând manual serviciul roaming prin apel la 300 sau la *100#, ramura Roaming și intenațional. În acest caz, nu vei mai putea consuma resursele naționale pentru apeluri și trafic în roaming.
07-05-2024 03:17 PM - editat 07-05-2024 03:26 PM
Salutare! Orange nu ar trebuie să aibă dreptul de activa extraoptiuni de roaming, fără ca titularul să-și dea acordul. Vezi, cu o reclamație la 300, poate îți returnează cei 6 euro, taxați în mod abuziv. Ceea ce ar putea Orange, ar trebui să lase la fel taxarea la serviciile utilizate, nu obligatoriu peste opțiunea clientului.
la 21-08-2024 04:05 PM
Pe mine m-a taxat aproape zinic cu cate 4 EUR, de fiecare data cand eram mai aprooape de granita.
As dori sa stiu daca reclamatia la 300 a rezolvat ceva?
la 21-08-2024 04:36 PM
Nu stiu daca poate fi rezovabil (cel putin la modul constant). Prima solutie este sa alegi manual reteaua Orange. Astfel, daca nu ai semnal, nu te vei mai conecta la roaming.
Totusi, poti suna si sa vezi ce solutii se pot oferi. Daca a fost doar accidental, stiu ca sunt rezolvabile, dar daca a fost frecvent si nu ai sesizat acest lucru... Nu stiu ce sa zic. Cand sunt in zona de roaming cu pret mare (nonSEE), pun telefonul pe cautare manuala si selectez reteaua la care sa raman conectat (in cazul de fata, Orange).
PS: daca intrebi de o reclamatie inaintata catre Orange, va trebui sa astepti sa vezi ce raspuns se ofera. Noi, aici in comunitate, suntem clienti (99.99%).
la 22-08-2024 08:59 AM
zilnic ai fost taxat pentru ca ai "folosit" serviciul roaming ! folosesti = platesti
de ce nu ai inchis roaming-ul ?
la 22-08-2024 09:18 AM
Din pacate, dezactivarea datelor mobile in roaming rezolva doar jumatate din problema: doar partea de internet. Daca vorbeste la telefon, va face aceeasi chestie: ca de ce am fost tarifat daca nu am trecut granita... Nu stiu sa fie reclamatii catre ANCOM care sa "salveze" pe cineva cu roaming accidental constant. Inteleg ca s-a intamplat o data (inteleg greseala), dar cand devine constant...
la 22-08-2024 10:36 AM
Daca dezactivezi, din My Orange, roamingul pentru toate țările, eu înțeleg că nu ai acces deloc la roaming, atât la date, cât și la voce, in țările non SEE.
la 22-08-2024 11:08 AM
Exact! Din cont (MyOrange) dezactivarea roamingului implica lipsa utilizarii (mai putin pentru numerele de urgenta, evident). Oricum, roamingul activ implicit ("din fabrica") la Orange este cel SEE, nu si cel nonSEE.
Ce imi e ciuda cand am fost in concediu e ca nu am selectat manual reteaua sa vad cum se comporta cand ajung si trec de granita. Teoretic ar fi trebuit sa raman fara semnal si as fi putut confirma (sau infirma) daca se taie semnalul sau se intampla si altceva. Asa eram 100% sigur de modul de operare.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor