la 09-11-2022 09:14 PM - editat ultima oară la 10-11-2022 09:13 AM de DanielaH
Buna! Locuim in Timisoara, str. Zambilelor (zona Calea Buziasului, insa semnalul este de 2 linii cand iesim in curte, iar daca am intrat in casa nu mai putem avea conversatie. S-a constatat acet lucru de pe mai multe modele de telefoane mobile. Se poate amplifica semnalul in aceasta zona, tinand cont ca derulam si activitate in regim home office?
Multumesc
la 09-11-2022 11:28 PM
@kohlerkarina: Bun venit în Comunitate. Întrucât amplificarea semnalului pe cont propriu este destul de costisitoare, iar Orange nu va face nimic de pe-o săptămână pe alta, singura alternativă îți rămâne încercarea opțiunii de "apel WiFi", în speranța că ai acasă internet fix prin fibră optică. Dacă nu, alternativa în ultima instanță rămâne portarea, adică alegerea unui operator cu semnal mai bun în zonă.
10-11-2022 09:32 AM - editat 10-11-2022 09:42 AM
Salut,
Bine ai venit in Comunitate!
De cat timp se manifesta problema asta? E ceva nou, sau asa a fost dintotdeauna?
Ca idee, solutia de moment este, dupa cum zicea si Flo, folosirea apelului WiFi. Dar asta presupune ca telefonul suporta asa ceva. Daca ne dai un model de telefon (sau mai multe, daca zici ca ai incercat pe mai multe telefoane), putem sa vedem daca asta ar fi o optiune viabila. De asemenea, preferabil ar fi intr-adevar ca acel WiFi sa foloseasca o conexiune de fibra optica, pentru mai multa viteza. Nu e obligatoriu, dar ar fi bine.
Ca solutie de viitor, nu ai decat doua variante: sesizare la Orange, si speranta ca poate vor face ceva in sensul asta. Insa sansele sunt extrem de mici. Sau achizitionarea de echipamente pe cont propriu. Dar si aici s-ar putea sa nu faca o prea mare diferenta daca antena pe care o amplifici nu ofera servicii bune de la bun inceput.
la 10-11-2022 10:04 AM
Salut,
Multumesc pentru mesaj. Referitor la vechimea situatiei, nu as sti sa-ti spun, pentru ca noi am inceput constructia casei din iulie 2021 si de atunci am remarcat calitatea semnalului. Telefonul pe care-l utilizezez este Iphone 11Pro si are bifat apeluri wifi, iar internetul este prin fibra optica de la Fiberlink 1000 de la Digi cu routerul standard livrat de ei.
10-11-2022 10:09 AM - editat 10-11-2022 10:10 AM
Buuun. Mersi frumos! Foarte utile informatiile. Si pe apel WiFi nu e mai ok? In principiu, pentru WFH, ideal este exact un setup de genul celui pe care il ai deja de la Digi. Adica fibra, WiFi ca lumea, si cam asta e tot.
Iar pentru convorbiri, WiFi calling-ul e la putere.
Ti-as fi recomandat trecerea pe 3G (posibil sa ai semnal mai bun acolo), dar tare am impresia ca nici nu mai ai optiunea in setari. Daca o ai totusi, incearca si asta. Ideea nu e de a avea viteza mai buna pe date mobile. Asta n-o sa se intample. Ci de a avea semnal mai bun, astfel incat telefonul sa nu mai consume atat de multa baterie, incercand sa stea conectat la o retea cu semnal slab. Pentru apeluri, solutia ramane in continuare apelul wifi.
la 10-11-2022 09:39 AM
Poti sa ne spui pe ce frecvente ai problemele? Pe 4G sau 3G sau 2G? Daca sunteti la limita 4G (si, cum spun si colegii de comunitate, daca telefoanele ar supoarta Apel 4G (VoLTE) si Apel WiFi (VoWIFi)), atunci de aici s-ar putea ca de aici sa se traga. De obicei, telefoanele au tendinta de a mentine frecventa cu tehnologia mai buna (daca ai 2 linii 4G si 5 linii in 3G, telefonul va prefera 4G in locul 3G).
Totusi, ar fi important de pus in context si as completa ce intreaba Radu: problema este mai recenta? Ai persoane care au fost la Telekom si au trecut in ograda Orange? Daca este asa (au venit clienti noi din Telekom in Orange), s-ar putea sa fie de durata pana se va rezolva problema (ori montare de antene noi, ori... migrarea clientilor la alti operatori si eliberarea antenelor existente).
la 10-11-2022 10:09 AM
Multumesc pentru mesaj, pe 4G este problema, nu am incercat din setari sa-l trec pe 3G si uitandu-ma in configurari vad ca este si VoLTE activat. O sa incerc sa comut pe 3G sa vad daca se schimba ceva.
Toti utilizatorii de Orange care au fost la noi in casa au avut aceeasi problema a semnalului, indiferent de tipul aparatului: Iphone, Huawei sau Samsung. Nu stiu pe cineva sa fi fost la Telekom inainte. In schimb am remarcat ca cei din Vodafone nu indicau o problema de semnal
la 10-11-2022 10:15 AM
Da, cu o mica precizare: pe 3G nu vei mai avea VoLTE. Pentru ca asta presupune existenta unei retele 4G. VoLTE vine de la Voice over LTE. Altfel spus, Voce pe 4G. Daca 4G nu e, nici VoLTE nu e. In schimb este VoWIFI (apel WiFi).
la 10-11-2022 10:18 AM
Eu am intampinat ceva probleme cu apelul WiFi (ca si tine, am avut IPhone, dar modelul a fost SE 2016, schimbat recent cu un Huawei Nova 8i) si combinatia Orange+Digi (routerul lor, dar si montat acum cateva luni un Huawei AX2) si caderile erau frecvente (atat pe routerul direct al Digi, cat si pe noul router).
Ca prima recomandare (de test): daca mai ai optiunea la IPhone sa treci in 3G, vezi cum se comporta (atat cu apel WiFi, cat si fara*). Daca semnalul este ce trebuie, macar ai rezolvat (temporar) problema. Buba e ca la Orange, Apelul WiFi nu suporta si SMS-urile prin WiFi (cum are doar Vodafone), deci nu ar merge recomandarea sa-l pui in modul avion si sa stai doar in baza apelulul WiFi.
*: de retinut faptul ca, in cazul in care nu vei mai fi conectata la WiFi, apelul se va inchide. Tehnologia cere ca semnalul GSM sa fie VoLTE (4G) pentru a putea face trecerea din WiFi catre GSM (nu conteaza ca e doar o secunda, conteaza ca trecerea sa fie WiFi->4G (si vice versa)->si de aici nu mai conteaza, apelul va continua ca atare)
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor