Presupun ca nu ai nici VoLTE, asa-i? Asta, evident, presupunand ca ai trece telefonul pe 4G. Altfel n-o sa ai oricum.
Din cate stiu eu, da, serviciile (VoLTE si VoWIFI) trebuie activate pe SIM, si telefonul trebuie sa le suporte pe partea de soft. In principiu VoLTE-le se activeaza singur. VoWIFI trebuie activat din meniu, asa cum ai si incercat.
Verifica meniul INFO (*#*#4636#*#*). Pune un screenshot aici din sectiunea Phone Information, fara nr de telefon si alte date personale. Ne intereseaza doar partea cu "bifele" de mai jos.
Lista de pe site-ul Orange e mai mult cu titlu informativ, si nu reflecta in totalitate realitatea. Cu alte cuvinte, sunt telefoane care nu sunt in lista respectiva, pentru ca nu sunt comercializate de Orange, si merg perfect pe VoLTE si VoWIFI, si sunt telefoane in lista care nu merg, cu toate ca sunt cumparate de la Orange.
In concluzie, pentru VoLTE si VoWIFI, ai nevoie de 3 lucruri:
1. un SIM cu serviciile activate de catre Orange. Daca nu sunt activate default, poti cere sa ti le activeze printr-un apel la 300, sau chat Djingo.
2. semnal LTE in zona (pentru VoLTE). Pentru VoWIFI nu e obligatoriu.
3. suport in soft, specific pentru Orange RO, de la producatorul telefonului.
In principiu, telefoanele mai noi au suport nativ in soft pentru Orange RO, ceea ce inseamna ca tot ce ramane de facut este sa te asiguri ca ai serviciile activate pe partea Orange.
Acuma, telefonul din subiect e destul de vechi (2017 daca am vazut eu bine), ceea ce inseamna ca, daca serviciile sunt deja activate pe SIM, problema e la producator.
Ca idee, in general, daca telefonul nu a venit cu suport pentru operatorul respectiv, nu se mai adauga pe parcurs, chiar daca primeste update-uri de soft.
In cazul tau, tind sa cred ca problema e de soft, nu la Orange. Dar poti verifica daca serviciile sunt activate sau nu, si sa le activezi eventual cu un apel la Orange.