la 17-10-2024 10:44 PM
Că un număr prepay încântă un client prin lipsa grijilor privind eventuale penalități în caz de portare (la modă în zilele de astăzi) se prea știe și se observă din subiectele Comunității Orange.
Dar care operator oferă un prepay care să placă clientului fără comentarii privind serviciile? Exclud din start discuții despre semnal / acoperire / 3G, 4G sau 5G, pentru că există deja un topic despre 5G și Prepay Orange. De ce? Pentru că utilizând fie prepay sau abonament într-o zonă cu semnal deficitar verdictul este clar: NU va fi de bine.
Să fie un prepay la ROȘII? Un prepay la PORTOCALII? Sau poate un prepay la ROZALII? Albaștrii sunt excluși, aceștia din urmă eliminând din oferta lor aceste servcii deja de mai bine de un an (din 1 iulie 2023).
Ofertele sunt variate la fiecare operator, dar perioada de valabilitate a creditului, respectiv perioada de grație există cu adevărat sau chiar au perioada cât se menționează în scrierile lor? Și dacă da…. câte zile? Dacă nu, de ce?
De exemplu la Orange, aveți o ofertă diversificată atât ca opțiuni posibil de activat, atât ca durată (valabilitate) a acestora, dar și ca perioadă activă a creditului. Ca să nu menționez de perioada de grație
Mai exact, începând cu doar 5€ ORANGE oferă perioadă de grație de 300 zile și care se poate cumula la încărcări succesive. Ce oferă Orange și nu veți regăsi la alți operatori este reîncărcarea direct cu o opțiune cu resurse. Ceilalți operatori nu știu să ofere decât activarea unei opțiuni după reîncărcarea creditului, cu riscul de a consuma din creditul respectiv până să activezi o opțiune. Nu e FAIR-Play din partea lor, cel puțin eu asta consider.
Cât privește o eventuală problemă cu Djingo (chatbot-ul Orange) îl puteți accesa chiar și fără a fi client, oferindu-vă detalii despre ceea ce vă interesează. Vă va solicita numărul de telefon, știind astfel dacă sunteți client Orange sau nu, dacă doriți detalii despre servicii sau o portare.
Conform celor de la VODAFONE, (vezi foto anterioară), un credit reîncărcat, pe lângă valabilitatea creditului dependentă de valoarea reîncărcată, ai o perioadă de grație care se pare că include perioada de valabilitate. Concret, o încărcare (de exemplu) cu 5€, va avea o perioadă de 30 de zile valabilitate credit, însă SURPRIZĂ, o perioadă de grație care începe cu ziua reîncărcării/activării unei opțiuni, adică expiră la 60 de zile după orice activare de opțiune din creditul reîncărcat. Deci NU vă recomand Vodafone dacă vă place să stați cu numărul prepay inactiv, doar pentru a primi apeluri/SMS. Veți rămâne ”pe drumuri” și fără număr. Și știți ce este și mai ”plăcut”? Vodafone NU vă poartă de grijă măcar cu un SMS informându-vă că ”expiră numărul dacă nu este reîncărcat în x…. zile”. Cum altfel poți să-ți faci abonament fără să vrei doar pentru a nu pierde numărul?
BTW: Chat-ul celor de la Vodafone (Toby pe nume) nici măcar nu vrea să te cunoască dacă nu ești conectat și cu servicii atașate contului. O gazdă ignorantă care demonstrează incapacitatea celor roșii în ceea ce privește integrarea serviciilor digitale (după eșecul VodafoneFlex). Ca să nu menționez că un număr Vodafone cu opțiune activă NU poate fi adăugat în aplicația lor MyVodafone pe motiv că numărul respectiv nu ar fi de la Vodafone. Jenant.
Pentru cei ROZALII parcă situația este mai promițătoare ca perioadă de grație, însă oferta la opțiuni și perioadă de utilizare a opțiunilor este destul de limitată ca diversitate și volum /tip de resurse. Aaaa, însă pentru doritorii de 5G să vă puneți pofta în cui: Telekom nu știe 5G. Deci va trebui din start să vă mulțumiți doar cu cât oferă 4G.
Cât privește pe ”Tim” (chatbot-ul Telekom) acesta vă va oferi totuși unele detalii despre oferta Telekom, chiar dacă nu sunteți client.
EPILOG : Oricât de colorat ar fi universul operatorilor de telefonie mobile din România, fie că folosești activ serviciile mobile prepay sau preferi perioada de grație, ORANGE este de departe de preferat alternativelor concurenței. Ca un motiv suplimentar care să argumenteze această concluzie vă menționez doar atât: la ORANGE ai parte de Bonus Pocus, o porție de divertisment care te poate asigura cu resurse 5G CADOU chiar și până la 365 de zile. Știți cumva că oferă cineva ceva mai bun? Cine? Unde? Când?
la 18-10-2024 04:42 PM
În mare parte chiar și topicul a fost urmare a situației Vodafone: un PPY vodafone pe care nu-l mai folosesc (motiv de neincărcare), care era configurat într-un cont MyVodafone, aflat în perioadă de grație ajunge subit "out" pe motiv de expirare perioadă de grație. Justificare din shop: "nu se mai trimite mesaj cu perioadă de grație ci doar cu valabilitate credit/opțiune". Și da, fiind "eject", numărul a fost atât eliminat din sistem (deși acum e activ) dar nici nu vrea să fie adăugat. Bug-uri roșii... deh. Iar cu activarea de opțiuni, oricât aș fi vrut, doar posibilitatea reîncăr arii cu credit și apoi activare opțiune am găsit: și cu web și app. Oricum nu dau 2bani pe ei, mai ales la cum au tot sistemul de "help" organizat: povești multe, dar aplicabilitate zero. De ce? Am menționat mai sus pățania cu ei.
18-10-2024 05:01 PM - editat 18-10-2024 05:37 PM
Nasol. Si eu tot ce am spus a fost din experienta mea cu ei. Anul trecut am pierdut si eu numarul ca am uitat sa reincarc cartela si dupa ce am reusit sa trec pe site-ul lor de mizeria de Tobi, am vorbit cu o operatoare de treaba care m-a ajutat si am reusit sa recuperez numarul fara probleme. Aia din shop bat campii, habar nu au, eu am primit mesaje cu expirarea perioadei de gratie care era pe 26 august anul asta. Eu sunt invatat cu prostiile spuse de operatori la telefon, pe chat sau de aia de prin magazinele operatorilor si le tratez pe toate cu scepticism. Si mie mi-a fost eliminat numarul din My Vodafone atunci cand l-am pierdut si l-am putut adauga inapoi dupa cateva zile. La fel s-a intamplat si cand am portat alt numar de la Orange la Vodafone acum vreo 3 ani, nu am putut sa adaug numarul in My Vodafone decat dupa cateva zile. Probabil e ceva reintegrare/integrare a numarului in sistem si dureaza, nu stiu. In My Vodafone intri la optiuni, selectezi optiunea si era ceva activare cu plata sau cu credit din cont, ceva de genul asta, asa era cand activam eu. O data chiar aveam un rest de credit de vreo 4 euro parca. l-am folosit pe ala si pentru diferenta pana la 5 euro m-au dus in pagina lor de plata. Oricum, operatorul perfect nu exista, din pacate, la toti am intalnit plusuri si minusuri, mai mari sau mai mici. Fiecare are avantaje si dezavantaje...
la 18-10-2024 07:00 PM
Multumesc. Atunci voi mai încerca după 2-3 săptămâni, ca să-i ajungă. Dacă nu m-am gândit să văd într-un shop. La mine am nimerit un shop unde nu a încercat să mă încalțe cu abonament și texte, de aceea înclin să-i dau crezare la cele spuse, inclusiv cu SMSul de avertizare expirare număr. BTW: în primăvară era ok, dar după o încărcare prin iunie acum am avut surpriza la 90 de zile... 😁 E mai mult un număr de rezervă și teste, de aceea nu-l folosesc uzual.
18-10-2024 11:40 PM - editat 19-10-2024 04:23 AM
Cu placere! Cred ca dupa vreo saptamana si ceva va merge. Cand ajung langa telefonul cu cartela prepay fac printscreen-uri la mesaje si iti arat, sa vezi ca nu vorbesc aiurea. Inainte da, nu trimiteau mesaje, de asta am pierdut si eu numarul anul trecut, ca am uitat sa il incarc, dar acum macar trimit mesaje, asta e un lucru bun. Prostia cu 90 zile este bagata prin octombrie 2023, inainte erau 180 zile. Sper sa se renunte la faza cu 90 zile si sa se revina la cum era inainte, peste 300 zile. Si eu folosesc cartela aia prepay uzual, in principal am abonamente la toti operatorii si le folosesc pe alea, nu prea folosesc cartele prepay...
Zici de My Vodafone ca e nasol, cu bug-uri si erori, dar stai sa vezi la Digi si Telekom. Aplicatia Digi este defapt un browser care duce la partea de cont pe site-ul lor care arata invechit. Ce e o prostie si ma deranjeaza e ca nu te poti autentifica decat cu un cod pe care ti-l trimit pe numarul de telefon, nu este optiune sa ti-l trimita si pe mail, cum e la Vodafone, de exemplu. Daca nu ai acces la telefon ce faci? Nu poti intra, e aiurea. Si la Telekom sunt probleme si bug-uri, nu am reusit sa imi fac cont in My Account, imi zice ca numarul de telefon e asociat altui cont. Trebuie sa sun la ei sau sa le scriu, sa rezolve problema, dar am tot uitat. Sau aplicatia lor care e de toata jena, e pe jumatate tot browser, te duce pe site-ul lor, are bug-uri si da numai erori. My Orange si My Vodafone sunt super pe langa aplicatiile Digi si Telekom. Oricum, la toți sunt probleme și ar putea fi totul mai bine...
la 18-10-2024 11:56 PM
Încerc atunci mâine cu app-ul roșilor și văd dacă dă rateuri. Dacă adăugarea e cu erori revin cu screen-shot. Eu obișnuiam să urmăresc SMS-ul când era trimis. Însă cât e valabilă ”InfoCreditul” face referire la perioada de valabilitate și pe urmă .... pauză. Și asta doar de anul acesta. Dacă se vor schimba sau nu atât termene cât și ceva la aplicații rămâne de văzut. Oricum aplicațiile nu mi se par ok (nici a roșilor, dar nici cea albastră; pe cea roz nu am mai testat-o de ani buni dar nu era ceva prea friendly la acel moment). Poate e inclusiv o problemă de obișnuință, dar ar mai fi de lucru.
19-10-2024 03:48 AM - editat 19-10-2024 03:50 AM
Uite, am pus aici tot istoricul de anul asta de la cartela prepay de la Vodafone, sa nu zici ca am modificat eu ceva sau am vorbit aiurea...
la 19-10-2024 08:46 AM
Exact așa verificam și eu, dar la ingocredit cu număr/opțiune activată îmi menționează doar perioada de valabilitate, iar despre cea de grație nimic. După expirare valabilitate....pauză. Și nici un mesaj că ar expira la data.... Iar asta doar din vara aceasta. În primăvară a fost ok, adică am primit mesaj. Oricum, neplăcut, dar nu prea am de ales.
20-10-2024 12:48 AM - editat 20-10-2024 01:03 AM
Da, asa este, e nasol asa, era bine ca la InfoCredit sa fie detalii inclusiv despre perioada de gratie. Ma indoiesc ca vor baga si aceste detalii, dar bine ca macar trimit mesaj cu o luna inainte de expirare. E ciudat si aiurea, totusi ar fi trebuit sa primesti si tu mesajul. Eu acum in iulie am primit pentru prima data mesaj de genul asta, pana acum nu, nici in primavara. Oricum nu ma bazez neaparat pe mesajul ala, ma ghidez dupa perioada de valabilitate a creditului si calculez 90 zile din momentul in care am incarcat ultima data, ca sa nu ma trezesc iar cu surprize neplacute. Ma uitam acum mai atent la mesaje si din ele se pare ca eu incarcam cam la 120 zile de la incarcarea anterioara, deci eu calculam 90 zile dupa expirarea optiunii. Nu mai stiu foarte bine, pentru ca nu i-am dat foarte mare importanta pana acum. Normal parca erau 90 zile de la prima incarcare, asa stiam. Vad si in tabel ca valabilitatea creditului ar fi de 30 zile, dar la mine e de 90 zile si dupa alea 90 zile, inca 30 zile pana la expirarea perioadei de gratie. Cred ca defapt sunt 30 zile cat e valabila optiunea la incarcare si dupa alea 30 zile se mai adauga alte 90 zile perioada de gratie, nu? Totusi cum e pana la urma?
la 20-10-2024 12:59 AM
Exact așa de liniștit am stat și eu ca să aflu din shop că nu se mai trimite mesaj de expirare și că valabilitatea SIMului e la 3 luni (nu a creditului). La încărcarea de 5€. Voi vedea cum se comportă până în ianuarie 2025 ca mesaje, mai ales după expirarea opțiunii actuale de 5€. Oricum, dezamăgitoare situația cu cei de la Vodafone.
la 20-10-2024 01:11 AM
Mi se pare foarte aiurea asa. Deci la 90 zile de la ultima incarcare expira cartela si nu mai primesc mesaj cum am primit in iulie, s-a schimbat fata de cum era pana vara asta? Si mie mi se pare dezamagitor ce se intampla...
19-10-2024 04:07 AM - editat 19-10-2024 04:17 AM
Da, ar trebui sa meargă bine My Vodafone și sa nu dea rateuri. Am văzut ca mai tine și de telefon, de exemplu pe unul îmi mai face câteodată figuri, dar rar, iar pe celalalt merge bine și nu face figuri. Joacă-te și la partea de optiuni sa vezi cu încărcarea direct cu opțiune și nu cu credit. O sa trebuiască sa încarc și eu cartela iar în noiembrie. Da, și după InfoCredit te poți ghida, asa făceam și eu pana acum și o sa fac în continuare, e mai bine, ca cine știe, poate nu trimit mesajul de dezactivare a cartelei și iar pierd numărul. Eu sper ca totuși sa se schimbe termenele, ca sunt stupide. Și toate aplicațiile ar putea fi mai bune. Mie de exemplu pe un telefon îmi face figuri My Orange, tot crapă, ți-am arătat mai demult. Pe altul merge bine. E aiurea. Nu ai pierdut nimic netestand aplicația de la Telekom, a rămas aceeași aplicație cu probleme, care nu e prea friendly. Și bineînțeles ca și obișnuința joacă un rol important în asta, dar te poți obișnui relativ ușor și cu altceva...
la 19-10-2024 08:51 AM
Acesta este în special unul din motivele pentru care consider că aplicația celor de la Orange este muuult mai transparentă comparativ cu cea a concurenței, indiferent care culoare. Și bineînțeles mult mai intuitivă, pentru că nu și atât de mult de săpat după informații.
la 20-10-2024 12:34 AM
Nu merge adăugat pe motiv că „nu este un număr Vodafone” :))) Glumă bună, dar voi vedea ce vor face cei din shopul Vodafone. Poate în Shop se întâmplă vreo minune.
la 20-10-2024 01:08 AM
Da, nasol, se pare ca trebuie sa mai astepti. Poate vor rezolva totusi cei din shop. Cand ai reactivat cartela?
la 20-10-2024 01:11 AM
În 5octombrie. Și mi s-a spus că până-n 5ianuarie 2025 (90zile) să reîncarc cu minim 5€.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor