anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Ce oferă operatorii din România la prepay ca perioadă de valabilitate / grație?

FLo1
#StarMember

Că un număr prepay încântă un client prin lipsa grijilor privind eventuale penalități în caz de portare (la modă în zilele de astăzi) se prea știe și se observă din subiectele Comunității Orange.

Dar care operator oferă un prepay care să placă clientului fără comentarii privind serviciile?  Exclud din start discuții despre semnal / acoperire / 3G, 4G sau 5G, pentru că există deja un topic despre 5G și Prepay Orange. De ce? Pentru că utilizând fie prepay sau abonament într-o zonă cu semnal deficitar verdictul este clar: NU va fi de bine. 

Să fie un prepay la ROȘII? Un prepay la PORTOCALII? Sau poate un prepay la ROZALII? Albaștrii sunt excluși, aceștia din urmă eliminând din oferta lor aceste servcii deja de mai bine de un an (din 1 iulie 2023).

Ofertele sunt variate la fiecare operator, dar perioada de valabilitate a creditului, respectiv perioada de grație există cu adevărat sau chiar au perioada cât se menționează în scrierile lor? Și dacă da…. câte zile? Dacă nu, de ce? FLo1_0-1729192612027.png

De exemplu la Orange, aveți o ofertă diversificată atât ca opțiuni posibil de activat, atât ca durată (valabilitate) a acestora, dar și ca perioadă activă a creditului. Ca să nu menționez de perioada de grație

Mai exact, începând cu doar 5€ ORANGE oferă perioadă de grație de 300 zile și care se poate cumula la încărcări succesive. Ce oferă Orange și nu veți regăsi la alți operatori este reîncărcarea direct cu o opțiune cu resurse. Ceilalți operatori nu știu să ofere decât activarea unei opțiuni după reîncărcarea creditului, cu riscul de a consuma din creditul respectiv până să activezi o opțiune. Nu e FAIR-Play din partea lor, cel puțin eu asta consider.

Cât privește o eventuală problemă cu Djingo (chatbot-ul Orange) îl puteți accesa chiar și fără a fi client, oferindu-vă detalii despre ceea ce vă interesează. Vă va solicita numărul de telefon, știind astfel dacă sunteți client Orange sau nu, dacă doriți detalii despre servicii sau o portare.

FLo1_1-1729193029537.png

Conform celor de la VODAFONE, (vezi foto anterioară), un credit reîncărcat, pe lângă valabilitatea creditului dependentă de valoarea reîncărcată, ai o perioadă de grație care se pare că include perioada de valabilitate. Concret, o încărcare (de exemplu) cu 5€, va avea o perioadă de 30 de zile valabilitate credit, însă SURPRIZĂ, o perioadă de grație care începe cu ziua reîncărcării/activării unei opțiuni, adică expiră la 60 de zile după orice activare de opțiune din creditul reîncărcat. Deci NU vă recomand Vodafone dacă vă place să stați cu numărul prepay inactiv, doar pentru a primi apeluri/SMS. Veți rămâne ”pe drumuri” și fără număr. Și știți ce este și mai ”plăcut”?  Vodafone NU vă poartă de grijă măcar cu un SMS informându-vă că ”expiră numărul dacă nu este reîncărcat în x…. zile”. Cum altfel poți să-ți faci abonament fără să vrei doar pentru a nu pierde numărul?

BTW: Chat-ul celor de la Vodafone (Toby pe nume) nici măcar nu vrea să te cunoască dacă nu ești conectat și cu servicii atașate contului. O gazdă ignorantă care demonstrează incapacitatea celor roșii în ceea ce privește integrarea serviciilor digitale (după eșecul VodafoneFlex). Ca să nu menționez că un număr Vodafone cu opțiune activă NU poate fi adăugat în aplicația lor MyVodafone pe motiv că numărul respectiv nu ar fi de la Vodafone. Jenant.

FLo1_2-1729193090953.png

Pentru cei ROZALII parcă situația este mai promițătoare ca perioadă de grație, însă oferta la opțiuni și perioadă de utilizare a opțiunilor este destul de limitată ca diversitate și volum /tip de resurse. Aaaa, însă pentru doritorii de 5G să vă puneți pofta în cui: Telekom nu știe 5G. Deci va trebui din start să vă mulțumiți doar cu cât oferă 4G.

Cât privește pe ”Tim” (chatbot-ul Telekom) acesta vă va oferi totuși unele detalii despre oferta Telekom, chiar dacă nu sunteți client.

EPILOG : Oricât de colorat ar fi universul operatorilor de telefonie mobile din România, fie că folosești activ serviciile mobile prepay sau preferi perioada de grație, ORANGE este de departe de preferat alternativelor concurenței. Ca un motiv suplimentar care să argumenteze această concluzie vă menționez doar atât: la ORANGE ai parte de Bonus Pocus, o porție de divertisment care te poate asigura cu resurse 5G CADOU chiar și până la 365 de zile. Știți cumva că oferă cineva ceva mai bun? Cine? Unde? Când?  

84 Răspunsuri 84

Din punctul meu de vedere, un serviciu preplatit are marele avantaj de a verifica dacă rețeaua respectivă se mulează pe nevoile mele (calitate și beneficii). Din păcate, Digi a eliminat acest atribut. Mă gândesc să plec de la ei (Digi), motivele fiind mai mult firimituri strânse decât ceva "șoc". 

Sunt de acord, pe deasupra este important ca clientul să aibă ce alege, fie că e abonament, prepay sau alte servicii. 

Pe mine de exemplu nu m-a convins nici o ofertă de fidelizare să trec pe abonament. Știi de ce? Pentru că am avut 2decenii abonament până mi s-a părut exagerat să plătesc 365 de zile pentru un roaming în SEE utilizat 8-10zile. La PPY ai orice, oricând în funcție de ceea ce ai nevoie pe moment.

Și chiar și acum: nelimitat național dar insuficient când ajungi în roaming nu e ok pentru abonament. Deci PPY rulls.

Petru_2000
Junior entuziast

E foarte nedrept să se plătească pentru un serviciu care aproape tot timpul nu este activ, as face aici o paranteza și legat de tarifarea pentru uzul de date mobile. Ar fi corect să plătești pentru cât plătești, nu pentru cât e inclus în ofertă.

O variantă ideală ca la utilități nu va fi: să plătești un abonament fără resurse și în plus doar ceea ce folosești dar la un tarif fooarte redus. A încercat / are și vodafone și Telekom dar nu mi s-a părut o opțiune de succes.

CO18
Junior entuziast

Eu folosesc prepay în roaming foarte mult, însă sunt dezamăgit de faptul că după 4 luni de utilizare îmi este restricționat traficul de date și voce. Trebuie să revin în țară și să folosesc cel puțin la fel de mult cartela ca în roaming ca să o mai pot folosi din nou. 

FLo1
#StarMember

@CO18: Este datorită Politicii de utilizare rezonabilă a resurselor, aplicată tuturor operatorilor europeni. Dar un număr local la călătorii dese în aceiași țară ar putea să te avantajeze.

miky17
Junior

Voi incepe prin a spune că pe zona prepay Orange are cea mai buna oferta atât din punct de vedere al perioadei de gratie/valabilitate cât și a campaniilor avute în desfășurare.

Ca sa fim fair-play putem spune că și Vodafone oferă posibilitatea activării unei opțiuni direct din aplicația My Vodafone.

sd[1].jpg

Vodafone încearcă să copieze Orange și în ce privește campaniile însă la un nivel mai mic.
● Bonus Pocus vs Vodafone happy (învârte roata etc.)
● Pinata vs te răsplătim cu puncte în aplicație

Din punct de vedere al aplicațiilor my Orange vs my Vodafone pot spune că sunt ca iOS vs
Android (te obișnuiești in timp daca le utilizezi).
Eu sunt mai indulgent cu rosii deoarece este posibil ca după preluarea Telekom de către Digi
să rămânem doar cu O/V care vor mai oferi servicii prepay.
Si după cum spune și Pololica prepay poate fi foarte util in testarea rețelei înainte de a face
pasul final.
La acest capitol Orange are 2 alternative atât prepay cât și Yoxo.
La Vodafone daca cunoști bine aplicația și campaniile poți încărca o singura data pe an
cartela prepay și să ai creditul activ tot anul insa trebuie sa vizitezi aplicația săptămânal.
La Orange stai fara griji cu 300 zile perioada de gratie.

In concluzie Orange are cea mai buna oferta prepay urmat apoi de Vodafone.

Orange 10/10

Vodafone 6/10

Nu consider că opțiunile de la Vodafone nu ar fi ce trebuie, însă modul de gestionare al lor, cu perioada de grație (de după cea de valabilitate) și cu o comunicare zero din partea lor.... Vodafone e o dezamăgire în comparație cu ceilalți competitori de pe piață. Cum menționam, număr prepay care ”vrea” să fie adăugat la un cont: din MyVodafone nu se poate, în magazin sunt trimis la plimbare, la telefon aștept inutil, iar în scris Toby nu ”vorbește” decât dacă am servicii pe cont. Soluția lor? Chatul de pe FB! Paaaardooon???? Păcat.

FLo1
#StarMember

În urma analizei, și nu neapărat ca soluție, pentru mine în acest caz, dorind un număr prepay, am ales o portare la Orange.  De ce?  PPYul actual de Vodafone oricât l-aș vrea în Vodafone, lipsa soluțiilor de comunicare sau lipsa feedback-ului relevant al Vodafone mă determină să le spun PA. De ce? Telefonic: Andreea nu a binevoit să mă ajute, iar de un operator nu am reușit să dau. Toby nu discută cu mine fără să am PPYul adăugat în cont, iar eu tocmai asta doream. Iar în Shop la roșii mi s-a spus că "aplicația NU e pentru cei cu PPY". Ca să nu menționez că la aceștia perioada de grație e de maxim 90zile, iar eu nu utilizam numărul lunar. Păcat.

Cum digi nu are PPY, iar Telekom pare pe ultimile luni de viață, îmi rămâne singura variantă eligibilă cu ceea ce doresc ca perioadă de grație, valabilitate și mai ales cu un "as" în mânecă, numit "Bonus Pocus", servicii ale Orange

Mulțumesc tuturor pentru sugestii și eventuale intervenții / comentarii în cadrul acestui subiect. Toate cele bune!