anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Ce oferă operatorii din România la prepay ca perioadă de valabilitate / grație?

FLo1
#StarMember

Că un număr prepay încântă un client prin lipsa grijilor privind eventuale penalități în caz de portare (la modă în zilele de astăzi) se prea știe și se observă din subiectele Comunității Orange.

Dar care operator oferă un prepay care să placă clientului fără comentarii privind serviciile?  Exclud din start discuții despre semnal / acoperire / 3G, 4G sau 5G, pentru că există deja un topic despre 5G și Prepay Orange. De ce? Pentru că utilizând fie prepay sau abonament într-o zonă cu semnal deficitar verdictul este clar: NU va fi de bine. 

Să fie un prepay la ROȘII? Un prepay la PORTOCALII? Sau poate un prepay la ROZALII? Albaștrii sunt excluși, aceștia din urmă eliminând din oferta lor aceste servcii deja de mai bine de un an (din 1 iulie 2023).

Ofertele sunt variate la fiecare operator, dar perioada de valabilitate a creditului, respectiv perioada de grație există cu adevărat sau chiar au perioada cât se menționează în scrierile lor? Și dacă da…. câte zile? Dacă nu, de ce? FLo1_0-1729192612027.png

De exemplu la Orange, aveți o ofertă diversificată atât ca opțiuni posibil de activat, atât ca durată (valabilitate) a acestora, dar și ca perioadă activă a creditului. Ca să nu menționez de perioada de grație

Mai exact, începând cu doar 5€ ORANGE oferă perioadă de grație de 300 zile și care se poate cumula la încărcări succesive. Ce oferă Orange și nu veți regăsi la alți operatori este reîncărcarea direct cu o opțiune cu resurse. Ceilalți operatori nu știu să ofere decât activarea unei opțiuni după reîncărcarea creditului, cu riscul de a consuma din creditul respectiv până să activezi o opțiune. Nu e FAIR-Play din partea lor, cel puțin eu asta consider.

Cât privește o eventuală problemă cu Djingo (chatbot-ul Orange) îl puteți accesa chiar și fără a fi client, oferindu-vă detalii despre ceea ce vă interesează. Vă va solicita numărul de telefon, știind astfel dacă sunteți client Orange sau nu, dacă doriți detalii despre servicii sau o portare.

FLo1_1-1729193029537.png

Conform celor de la VODAFONE, (vezi foto anterioară), un credit reîncărcat, pe lângă valabilitatea creditului dependentă de valoarea reîncărcată, ai o perioadă de grație care se pare că include perioada de valabilitate. Concret, o încărcare (de exemplu) cu 5€, va avea o perioadă de 30 de zile valabilitate credit, însă SURPRIZĂ, o perioadă de grație care începe cu ziua reîncărcării/activării unei opțiuni, adică expiră la 60 de zile după orice activare de opțiune din creditul reîncărcat. Deci NU vă recomand Vodafone dacă vă place să stați cu numărul prepay inactiv, doar pentru a primi apeluri/SMS. Veți rămâne ”pe drumuri” și fără număr. Și știți ce este și mai ”plăcut”?  Vodafone NU vă poartă de grijă măcar cu un SMS informându-vă că ”expiră numărul dacă nu este reîncărcat în x…. zile”. Cum altfel poți să-ți faci abonament fără să vrei doar pentru a nu pierde numărul?

BTW: Chat-ul celor de la Vodafone (Toby pe nume) nici măcar nu vrea să te cunoască dacă nu ești conectat și cu servicii atașate contului. O gazdă ignorantă care demonstrează incapacitatea celor roșii în ceea ce privește integrarea serviciilor digitale (după eșecul VodafoneFlex). Ca să nu menționez că un număr Vodafone cu opțiune activă NU poate fi adăugat în aplicația lor MyVodafone pe motiv că numărul respectiv nu ar fi de la Vodafone. Jenant.

FLo1_2-1729193090953.png

Pentru cei ROZALII parcă situația este mai promițătoare ca perioadă de grație, însă oferta la opțiuni și perioadă de utilizare a opțiunilor este destul de limitată ca diversitate și volum /tip de resurse. Aaaa, însă pentru doritorii de 5G să vă puneți pofta în cui: Telekom nu știe 5G. Deci va trebui din start să vă mulțumiți doar cu cât oferă 4G.

Cât privește pe ”Tim” (chatbot-ul Telekom) acesta vă va oferi totuși unele detalii despre oferta Telekom, chiar dacă nu sunteți client.

EPILOG : Oricât de colorat ar fi universul operatorilor de telefonie mobile din România, fie că folosești activ serviciile mobile prepay sau preferi perioada de grație, ORANGE este de departe de preferat alternativelor concurenței. Ca un motiv suplimentar care să argumenteze această concluzie vă menționez doar atât: la ORANGE ai parte de Bonus Pocus, o porție de divertisment care te poate asigura cu resurse 5G CADOU chiar și până la 365 de zile. Știți cumva că oferă cineva ceva mai bun? Cine? Unde? Când?  

84 Răspunsuri 84

BlackWolf
Maestru

Salut!

Bun articolul. O mica rectificare, eu am si un Prepay de la Vodafone si primesti mesaje ca daca nu reincarci pana la data de ..... iti expira numarul, eu am primit si in iulie si in august ca sa imi reaminteasca. Valabilitatea cartelei este de 90 zile din momentul reincarcarii ei, chiar daca activezi sau nu optiune. Daca ai ghinionul sa iti dezactiveze numarul, il poti recupera tot pe prepay si pe cartela pe care a fost, nu il pierzi si nu trebuie sa faci abonament ca la Orange, tot ce trebuie sa faci e sa iei legatura cu un operator, sa stii cam de cand ai cartela, cu cat credit ai incarcat ultima oara si cand, sau te poti duce si in magazin cu buletinul si poti rezolva si acolo. Oricum, perioada de gratie de 3 luni este o prostie si ar trebui sa se revina la cum era inainte. Cu adaugarea numerelor de Vodafone in My Vodafone nu am avut probleme, a mers de fiecare data. My Vodafone merge la fel ca si la restul, adica mai face figuri cateodata, nu e perfect, cum nici o aplicatie nu e. Din My Vodafone poti reincarca si direct cu optiune, nu doar cu credit, sau chiar poti activa optiune de internet nelimitat pentru 1 euro in plus. Primesti mai mereu si tot felul de bonusuri de internet, de ordinul sutelor de gb, iar ultimul bonus primit de mine a fost internet nelimitat 2 ani. Cu mizeria aia de Tobi care e la fel de prost si doar incurca ca si Djingo, Tim si celelalte mizerii, poti vorbi si fara sa fii conectat cu contul tau, de exemplu pe Facebook sau pe Whatsapp. Oricum, nu stiu de ce ai vrea sa vorbesti cu botii astia pro*sti si inutili, ca doar te enervezi si nu rezolvi nimic. Noroc de Digi ca nu a implementat mizerii de boti si iti poti rezolva problemele fara sa te enervezi, in privinta asta au fost mai destepti decat restul. Oricum, operatorul perfect nu exista, din pacate, la toti am intalnit plusuri si minusuri, mai mari sau mai mici. Fiecare are avantaje si dezavantaje...

As avea cateva adaugiri:

  • Digi nu mai are PPY, dar, cand le platesc factura, primesc SMS ca mi-a fost achitata factura. Nu primesc SMS de emitere (cum ar fi normal, ci de achitare...). Daca fac greseala sa fac plata seara, nu o data m-au plesnit pe la 4-5 dimineata cu mesaj.
  • Sincer, ma cand deranjeaza sa am N mesaje ca peste X zile mi se reinnoieste optiunea, cu o zi inainte de reactivare, si pomelnicul de mesaje cu resursele din optiune din ziua reactivarii.
  • Yoxo mi se pare cel mai ok. Cu o zi inainte primesti SMS ca in urmatoarele 24 de ore se va plati factura si sa ai banii in cont. Daca totul e in regula, urmatorul mesaj va ajunge peste fix 30 de zile (si mesajele am vazut ca ajung pe la ora 20.30).

Da, si e naspa ca Digi nu mai are prepay, era o varianta buna. E ciudat, cred ca e o problema cu conturile, eu primesc de fiecare data mesaj cu emiterea facturii, dar nu primesc niciodata mesaj cu achitarea facturii. In schimb pe mail le primesc pe toate, si mail cu factura si mail cu confirmarea platii. Ce nu e ok la Digi e ca imi trimit mesaje cu emiterea facturii si pe la 3 dimineata, ceea ce e aiurea si la restul nu se intampla asta...

Asta da, e aiurea, ar trebui sa primesti doar mesajele importante, nu tot felul de mesaje incontinuu care nu sunt asa de importante...

La Yoxo e fain doar cu un mesaj pe luna. Nah, Yoxo e bazat pe aplicatie si primesti acolo toate notificarile, nu poate fi folosit fara, nu e ca prepay-ul care poate fi folosit si fara aplicatie si sunt nevoiti sa trimita mesaje. Asta e motivul principal, ca altfel ai primi si la Yoxo mai multe mesaje...

Atât  doar că la Yoxo îi lipsește "SelfCare" aka *100#. Păcat.

Serios, chiar nu e SelfCare? E nasol. Eu nici nu mai stiu cand am folosit ultima data *100#, dar mi se pare o chestie esentiala pentru orice abonament sau cartela prepay...

Nu, nu are. Nici eu nu cred ca am mai fosolit USSD de nu mai știu când. Mă gândesc ca logica ar fi urmatoarea: telefonul este folosit pentru comunicare (net, sms, voce), iar aplicația pentru administrare. Cât de plus sau cât de minus e treaba asta nu pot sa spun deoarece nu folosesc. 

Îți spun eu: 🙂 ajungi în roaming cu resurse naționale sau ești chiar și în țară fără acces la net wifi sau date mobile pentru a modifica opțiunea pentru acel număr. Ce nu e ok e faptul că ești în fața lui "descurcă-te singur" pentru că nu e nici măcar ca la PPY să soliciți cuiva să activeze opțiunea în locul tău și asta pentru că ești "purtătorul" aplicației / contului. Este suficient ca să spun "PAS" unui Yoxo.Eu cu un PPY în roaming pot activa și dezactiva roamingul fără că măcar să am acces la net, wifi sau MyOrange. Și asta mulțumită lui "SelfCare": accesibil oriunde, asemeni unui număr de urgență. 🙂

Dacă 99 de lucruri sunt perfecte și 1 are o mică lacună, ghici care va fi ținută minte când arde și fumegă... 

E nasol ca nu are, ar fi trebuit sa fie acolo macar pentru situatii de urgenta. Eu zic ca e un minus faptul ca nu e. Si da, asta zic si eu ca e logica din spate...

S-a mers probabil pe considerentul că orice modificare necesită operarea pe card (valabilă doar din app), iar SelfCare nu are acces la așa ceva. Însă operarea pe cont se putea face similar cu abonamentele standard, unde orice modificare se operează și se calculează la final de lună în cazul vreunei modificări contra cost.

Da, asa este, este și asta o variantă și probabil ca au vrut să fie și puțin mai diferit fata de abonament și prepay și totul sa se controleze doar din aplicație. Eu asa cred. Cine știe care a fost defapt logica din spate...

Dimitrie569
Junior entuziast

Văleleeu, atunci ești dependent de aplicație, dacă ai pierdut parola te-ai dus😂

@Dimitrie569: La care aplicație faci referire? Eu am menționat că nu utilizez Yoxo. 

Da, Digi are acest obicei al acestei informări la plata de abonament. Cu reminder-ul să vezi cum e când ai 2-3 opțiuni active /la 3-4 numere pe cont. O plăcere la SMSuri. 🙂

Da, e aiurea si enervant, ar trebui sa renunte la obiceiurile astea si la trimiterea mesajelor pe la 3 dimineata...