la 17-10-2024 10:44 PM
Că un număr prepay încântă un client prin lipsa grijilor privind eventuale penalități în caz de portare (la modă în zilele de astăzi) se prea știe și se observă din subiectele Comunității Orange.
Dar care operator oferă un prepay care să placă clientului fără comentarii privind serviciile? Exclud din start discuții despre semnal / acoperire / 3G, 4G sau 5G, pentru că există deja un topic despre 5G și Prepay Orange. De ce? Pentru că utilizând fie prepay sau abonament într-o zonă cu semnal deficitar verdictul este clar: NU va fi de bine.
Să fie un prepay la ROȘII? Un prepay la PORTOCALII? Sau poate un prepay la ROZALII? Albaștrii sunt excluși, aceștia din urmă eliminând din oferta lor aceste servcii deja de mai bine de un an (din 1 iulie 2023).
Ofertele sunt variate la fiecare operator, dar perioada de valabilitate a creditului, respectiv perioada de grație există cu adevărat sau chiar au perioada cât se menționează în scrierile lor? Și dacă da…. câte zile? Dacă nu, de ce?
De exemplu la Orange, aveți o ofertă diversificată atât ca opțiuni posibil de activat, atât ca durată (valabilitate) a acestora, dar și ca perioadă activă a creditului. Ca să nu menționez de perioada de grație
Mai exact, începând cu doar 5€ ORANGE oferă perioadă de grație de 300 zile și care se poate cumula la încărcări succesive. Ce oferă Orange și nu veți regăsi la alți operatori este reîncărcarea direct cu o opțiune cu resurse. Ceilalți operatori nu știu să ofere decât activarea unei opțiuni după reîncărcarea creditului, cu riscul de a consuma din creditul respectiv până să activezi o opțiune. Nu e FAIR-Play din partea lor, cel puțin eu asta consider.
Cât privește o eventuală problemă cu Djingo (chatbot-ul Orange) îl puteți accesa chiar și fără a fi client, oferindu-vă detalii despre ceea ce vă interesează. Vă va solicita numărul de telefon, știind astfel dacă sunteți client Orange sau nu, dacă doriți detalii despre servicii sau o portare.
Conform celor de la VODAFONE, (vezi foto anterioară), un credit reîncărcat, pe lângă valabilitatea creditului dependentă de valoarea reîncărcată, ai o perioadă de grație care se pare că include perioada de valabilitate. Concret, o încărcare (de exemplu) cu 5€, va avea o perioadă de 30 de zile valabilitate credit, însă SURPRIZĂ, o perioadă de grație care începe cu ziua reîncărcării/activării unei opțiuni, adică expiră la 60 de zile după orice activare de opțiune din creditul reîncărcat. Deci NU vă recomand Vodafone dacă vă place să stați cu numărul prepay inactiv, doar pentru a primi apeluri/SMS. Veți rămâne ”pe drumuri” și fără număr. Și știți ce este și mai ”plăcut”? Vodafone NU vă poartă de grijă măcar cu un SMS informându-vă că ”expiră numărul dacă nu este reîncărcat în x…. zile”. Cum altfel poți să-ți faci abonament fără să vrei doar pentru a nu pierde numărul?
BTW: Chat-ul celor de la Vodafone (Toby pe nume) nici măcar nu vrea să te cunoască dacă nu ești conectat și cu servicii atașate contului. O gazdă ignorantă care demonstrează incapacitatea celor roșii în ceea ce privește integrarea serviciilor digitale (după eșecul VodafoneFlex). Ca să nu menționez că un număr Vodafone cu opțiune activă NU poate fi adăugat în aplicația lor MyVodafone pe motiv că numărul respectiv nu ar fi de la Vodafone. Jenant.
Pentru cei ROZALII parcă situația este mai promițătoare ca perioadă de grație, însă oferta la opțiuni și perioadă de utilizare a opțiunilor este destul de limitată ca diversitate și volum /tip de resurse. Aaaa, însă pentru doritorii de 5G să vă puneți pofta în cui: Telekom nu știe 5G. Deci va trebui din start să vă mulțumiți doar cu cât oferă 4G.
Cât privește pe ”Tim” (chatbot-ul Telekom) acesta vă va oferi totuși unele detalii despre oferta Telekom, chiar dacă nu sunteți client.
EPILOG : Oricât de colorat ar fi universul operatorilor de telefonie mobile din România, fie că folosești activ serviciile mobile prepay sau preferi perioada de grație, ORANGE este de departe de preferat alternativelor concurenței. Ca un motiv suplimentar care să argumenteze această concluzie vă menționez doar atât: la ORANGE ai parte de Bonus Pocus, o porție de divertisment care te poate asigura cu resurse 5G CADOU chiar și până la 365 de zile. Știți cumva că oferă cineva ceva mai bun? Cine? Unde? Când?
la 18-10-2024 06:54 AM
Serviciul prepay de la rozalii va trece in curând la albaștrii.
la 18-10-2024 07:07 AM
Chiar dacă ”va trece”, personal o prevăd ca o <absorție> a clienților dintr-un business la altul și la care să le ofere exact ca la vechii utilizatori albaștrii de PPY - o opțiune din portofoliul propriu care le convine, însă ca PPD. Când tratezi ”clientul” ca o marfă de schimb, chiar nu contează că el preferă PPY sau PPD.
la 18-10-2024 08:03 AM
@FLo1 28 de zile îți spune ceva?
La toți operatorii perioada de valabilitate a opțiunii de 5 euro este de 28 de zile (excepție Telekom care oferă 30 de zile pentru opțiunea de 6 euro și 35 de zile pentru opțiunea de 8 euro).
Să încarci cu credit nu mi se pare o alegere inspirată... iar perioada de activitate de 60 de zile în care teoretic poți suna este frecție la picior de lemn cât timp nu ai resurse (credit sau opțiune), singurul beneficiu de la Orange este acela că în cele 60 de zile, dacă ți-a expirat opțiunea activă și te lovește norocul la Bonus Pocus, poți activa opțiunea cadou.
Iar perioada de grație cred că este un moft de marketing... nu știu câți dintre cei care folosesc prepay stau 300 de lei fără să încarce cartela... poate niște bunici dar cred că nici măcar ei că aceștia sunt la fel de avizi de social media ca cei mai tineri.
la 18-10-2024 09:17 AM
@alterego: Din păcate pe Telekom până și oile l-au părăsit. Ghiță a urmat deja cursuri de ”reconversie profesională”. Au mai rămas 2-3 ciobani, dar în curând cu preluarea de către DIGI este doar o problemă de timp.
Am prezentat screen-shot-urile de la reîncărcarea cu credit pentru că acolo apare sintetizat și transparent care și cât oferă ca zile de valabilitate/grație în funcție de valoarea reîncărcată. La opțiune cu resurse durata este variabilă și diferă în funcție de opțiunea aleasă (scopul opțiunii respective, național/roaming, volum de resurse) dar și de la un operator la altul.
Referitor la ”moftul de marketing” poate nu ai observat în Comunitatea Orange (și nu numai) multitudinea de solicitări (mai ales al celor din roaming) care utilizează credit cu scop de a menține un număr activ în roaming pentru primirea de SMS de la diferite numere scurte (bănci, conturi ale diferitelor platforme online). Și da, sunt clienți (indiferent de vârstă) chiar și național care de când cu obiceiurile unor video-call-uri (personal nu utilizez) preferă apelări și mesaje doar prin aplicații de tip whatsapp, skype, FB etc, utilizând WiFi, adică fără a avea nevoie de resursele în minute/SMS oferite. Iar atunci preferă să nu activeze opțiuni cu resurse. Personal nu încurajez acest obicei, dar diversitatea este incredibilă și deloc încântătoare ca abordare.
la 18-10-2024 06:39 PM
@FLo1 ai fost pus în situația de a nu putea folosi 2FA în roaming chiar cu abonament? Eu de fiecare dată am problema aceasta, așa că partea cu SMS pe prepay de la numere scurte atunci când ești în afară pică.
la 18-10-2024 06:48 PM
Personal nu am utilizat resurse în roaming SEE pe credit, ci doar cu opțiune de 12 sau 16€. Dar am primit mesaje de la numere scurte, atât bancare cât și de google (cont gmail).
la 18-10-2024 10:47 AM
Încă ceva: la telekom ești țăcănit la cap din lună în lună prin telefon să-ți faci abonament dacă ești prepay, deci dacă vrei prepay telekom , să blochezi numărul lung cu "1234" la sfârșit (din proprie experiență)
Am fost fericit când am trecut pe orange prepay (mai ales pt acoperire, 5g și faptul că nu sunt țăcănit în cap cu abonamente😅🥰)
la 18-10-2024 11:03 AM
Din păcate (sau nu) clientul prepay (indiferent de operator) va fi mereu supus unor astfel de oferte pentru a-l determina benevol să accepte o ofertă de tip post-paid, adică abonament. Este asemeni creditelor/ratelor la bănci: o legare contractuală de un anumit serviciu te responsabilizeză și te obligă la respectarea cel puțin a unei perioade contractuale, perioadă care pentru furnizor reprezintă o garanție pentru eventuale angajamente atât investiționale, cât și financiare pentru perioada imediat următoare.
la 18-10-2024 11:22 AM
Intr-o lume ideala, contractele ar fi respectate si doar formale ("gentlemen's agreement") si nu stiu cati ar fi reticenti sa treaca de pe PPY pe PPD, iar PPY ar fi mai mult pentru verificarea acoperirii si a serviciilor de baza ale unui operator sau doar pentru ceva temporar.
la 18-10-2024 11:53 AM
Eu tot prefer ppy-ul 😅
la 18-10-2024 12:13 PM
Fiecare cum prefera, doar sa citesti conditiile de utilizare (care sunt asimilate unui contract).
la 18-10-2024 11:13 AM
Am o colega la Telekom prepaid si nu o intreaba nimeni de sanatate (si o iau dimineata de la metrou si o las seara la metrou, pe langa cele 8 ore pe care le petrecem la birou). Si are un an in firma...
In schimb, pe tata il cam streseaza cei de la Vodafone cu abonament mobil (are serviciile fixe de la Kappa/Astral/UPC/Vodafone) si numar cu prefix de Voda. Nu-l "iarta" la fiecare plata a facturii de servicii fixe. Si mobilul este abonament pe numele meu (nu la Voda).
la 18-10-2024 11:28 AM
Probabil e o chestiune de loterie, pe criteriul că ”încercarea n-are .... de pierdut”. Iar cum orice undiță va prinde cel puțin un pește trebuie doar sincronizat momentul. 🙂
la 18-10-2024 11:47 AM
O sa trec saptamana viitoare pe la tata sa vad ce are trecut in cont ca si ofertare. Deja m-a plictisit pe mine de cate ori a refuzat.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor