"In Romania, si asta ne mananca tot timpul". :))
Ma rog, fiecare operator are "calitatile si defectele" lui. Si da, sunt unele lucruri care si pe mine ma deranjeaza la Orange, si le-am mentionat si aici in Comunitate. Sunt chestii care tin cumva de mentalitate si de abordare. Adica, daca pentru tine, ca operator, e important sa-ti faci norma de abonamente, foarte bine. Inteleg. Eu unul mi-as pune ca prioritate nu sa am un numar cat mai mare de abonati, ci un numar cat mai mare de clienti multumiti. Doua lucruri total diferite, dupa parerea mea. Nu opuse, nu se exclud unul pe celalalt, dar cu siguranta sunt diferite. Si conteaza foarte mult pe care dintre ele iti pui accentul.
Orange (si nu numai), din cate am putut eu sa vad, push-eaza maxim pe abonamente. Cat mai multe abonamente. Si cand e sa faca modificari, le face unilateral, si pe spinarea clientilor, cu mentiunea: daca nu va place, puteti sa reziliati contractul. Well, mie abordarea asta nu-mi place. Mi se pare monopolista si de pr*st gust. E genul de abordare care ma face sa zic: "ok, atunci asa sa fie." E aceeasi abordare pe care a avut-o Vodafone, si motivul pentru care am si renuntat la serviciile lor.
Iar serviciile pe baza de cartela preplatita, in general, mi se pare ca sunt o metoda foarte buna de a impinge un pic operatorul de la spate in a oferi servicii mai bune. Tocmai pentru ca acei clienti sunt mai "volatili". Azi ii ai, maine nu-i ai. Asa ca te "obliga" sa oferi intotdeauna servicii de top. Daca n-o faci tu, fii sigur ca o va face concurenta.
Iar clientii prepaid sunt deja cu un pas in "curtea ta", asa ca, esti cu un pas mai aproape sa-i convingi sa devina potentiali abonati. Binenteles, nu cu abordarea de mai sus. 🙂 Pentru ca cred ca nimanui nu-i place sa se trezeasca cu abonamentul marit peste noapte, fara acordul lui. Iar acea notificare, ascunsa prin factura, sau trimisa prin SMS...nu face nicio diferenta. Nu asa se procedeaza. Intreaba inainte sa modifici. Nu modifici si apoi vezi cu cati clienti mai ramai si cat de mult se umple comunitatea de postari de la useri nemultumiti. Mi se pare mai eficient sa previi, decat sa combati, dar hei, asta e doar parerea mea.
Sunt multe chestii de mentalitate care ar putea beneficia de pe urma unui upgrade. Dar cum ziceam si cu alta ocazie, daca nu se vrea, nu se face. #csf n-ai csf.