la 24-02-2023 05:07 PM
Salut tuturor
In data de 10.02 am trimis un telefon in service pentru aducere la conformitate. Cum statusul produsului nu s-a schimbat din momentul in care a ajuns in unitatea service, produsul probabil nu se va mai intoarce, ori se va depasi termenul legal de reparatie.
Ce se poate face in acest caz? Stiu ca eu ca utilizator am dreptul sa cer inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii produsului, dar as vrea sa citesc si opinii din partea voastra.
Multumesc
24-02-2023 05:43 PM - editat 24-02-2023 05:44 PM
Salutare! Ia legătura cu Orange și vezi ce răspuns ți se dă. Dacă obții negație, si ai cumpărat prin abonament, vei primi doar cv plătită pe telefon si punctele thank you utilizate. Dacă nu obții niciun răspuns, poți face demersuri mai departe către autoritățile competente, care te pot ajuta să rezolvi speța.
la 24-02-2023 06:03 PM
singurul raspuns pe care l-am primit , a fost ca se asteapta piesa de la producator. daca piesa nu a ajuns pana acum, este clar ca termenul de reparatie (25.02) va fi depasit.
la 24-02-2023 06:08 PM
Aha, atunci tu decizi ce ai de făcut!
la 24-02-2023 08:26 PM
Salutare!
Cea mai bună variantă este să discuți cu cei de la Orange Shop-ul de unde l-ai trimis în service sau la Serviciul clienți. Probabil că e ceva mai grav de nu ți l-au făcut în timp util, nu știu.
Cel mai bine este să discuți cu ei, pentru că noi, cei de aici, din Comunitate, suntem în cea mai mare parte tot clienți, nu decidenți .
Baftă multă!
la 24-02-2023 08:47 PM
daca citesti enuntul pe care l-am formulat o sa vezi ca nu am asteptat raspuns din partea echipei Orange, ci din partea utilizatorilor care au mai trecut prin asa ceva. am discutat si cu cei de la Orange, dar raspunsul pe care l-am primit nu a fost de mare ajutor. singurul lucru pe care l-au precizat este ca este inca in service si asteapta piesa de la producator.
la 24-02-2023 08:54 PM
Tocmai că sunt un utilizator care a trecut prin așa ceva cu ani în urmă și am rezolvat, dar mai greu. Și nu sunt echipa Orange. Am și spus că noi suntem aici, în mare parte clienți.
la 25-02-2023 10:17 AM
Salut Cristi,
Din moment ce nu au cu ce sa faca reparatia, nu prea cred ca e vina service-ului, si deci, nu cred ca poti sa mergi sa-i “tragi de urechi” ca n-au respectat termenul. Acel termen cred ca se refera la ceea ce pot ei sa faca, ceea ce tine de ei, nu ce tine de surse externe. Acolo nu au niciun control.
Deci, parerea mea, si stiu ca n-o sa-ti placa, pentru ca nici mie nu mi-ar placea daca as avea telefonul in service (motiv pentru care prefer sa-mi repar singur lucrurile acasa), este sa astepti sa vina piesa.
la 25-02-2023 11:27 AM
Citeste legea 449/2003.
Art. 10. -
Art. 10. a fost modificat
prin Ordonanţă de urgenţă 174/2008
la 27/12/2008
În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului
să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire,
conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori
de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita
vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita
înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care
măsura este imposibilă sau disproporţionată.
25-02-2023 12:13 PM - editat 25-02-2023 12:14 PM
Da, daca iei un produs și e defect, ai dreptul sa ceri inlocuirea sau reparatia lui. Dar nu zice nimic de cazul in care o reparatie nu se realizeaza intr-un anumit interval de timp. Si nici nu are in vedere motivele acelei intarzieri sau cine ar trebui tras de maneca pentru acea intarziere.
la 25-02-2023 12:24 PM
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune
vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură
reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de
conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient
semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu
poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru
reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Alineatul a fost modificat
prin Ordonanţă de urgenţă 174/2008
la 27/12/2008
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade
rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi
consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-
se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat
produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la
data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate
a produsului.
https://www.avocatnet.ro/forum/discutie_375258/Termen-legal-Garantie-Inapoiere-produs-15-zile.html
la 25-02-2023 12:37 PM
Bun, deci din cate inteleg eu, dupa 15 zile te poti duce sa ti-l inlocuiasca.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor