anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Pot solicita un nou telefon sau banii înapoi dacă Orange întârzie să îmi repare telefonul aflat in garanție?

gabi12c
Junior
Am trimis un telefon in garanție, a ajuns la Orange pe data de 01.09.2022, azi suntem in 21.09.2022 si nu m-i l-au reparat.
Având în vedere că au trecut 15 zile calendaristice conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr 174/2008, pot solicita banii înapoi sau un alt telefon?
10 Răspunsuri 10

Vio73
#StarMember & September Problem Solver
Salutare! Poți verifica in ce stadiu este telefonul tău. Ai detalii aici: https://www.orange.ro/help/cum-pot-s-aflu-care-este-statusul-reparaiei-telefonului-meu-149 Apoi, în funcție de rezultat, poți depune o sesizare la serviciul.clienti@orange.ro și să vezi ce și cum, eventual subliniind aspectele sesizate în Comunitate. Îți spun cum aș face eu! Baftă!

gabi12c
Junior
Am verificat stadiul....in curs de reparație. Am facut 3 sesizări....probabil urmează să m-i se răspundă peste 30 zile (termenul legal)... Deci? Pot primi banii înapoi? Sau un telefon nou

Aditza8o
Junior

Eu am un telefon in service din 14 septembrie si la statut imi apare ca e un reparatie desi au trecut cele 15 zile.Am sunat la Orange dar nu am fost lamurit absolut deloc dar imi sugereaza sa merg in shop,ca sa ce?Astazi voi merge in shop si le cer lamuriri si daca este nevoie merg mai departe la ANPC.

S-ar putea ca ANPC sa nu-ti dea dreptate (subliniez probabilitatea). 14.09 + 15 zile = 29.09 (matematic este corect). Dar Orange/service-ul l-au primit pe 14.09 sau a fost trimis prin curier? Ziua de azi inca nu s-a terminat si te poti trezi ca termenul de predare la curier (cred ca ai auzit de sintagma "data postei") este tot azi.

Recomand sa astepti sa se faca octombrie, macar sa stii ca termenul a fost depasit si nu te trezesti maine cu telefonul reparat.

Intradevar intrarea in service s-a facut pe 14 Septembrie ceea ce denota ca nu am cele 15 zile calendaristice dar luni 3 Octombrie voi merge la ei pentru lamuriri daca nu primesc nici un raspuns pana atunci desi cred ca e in zadar deoarece maine e vineri si nu vad o solutionare in timpul acesta….

Astazi 6 Octombrie 2022 a ajuns telefonul din service si am mers sa-l ridic.La predare mi s-a spus ca a fost inlocuit telefonul si sa verific seria IMEI sa corespunda cu procesul verbal(este vorba de un iphone XS).Am deschis telefonul,trec peste setari fara conturi Icloud,etc sa pot ajunge la ecranul principal apoi in setari sa verific IMEI,totul a fost in regula,telefonul era nou dar am avut o sclipire sa verific starea de sanatate a bateriei care dupa cum stiti la iphone e belea cu asta…..am ramas uimit sa vad ca bateria era la 84% ceea ce m-a facut sa refuz si sa-l trimit inapoi pentru acest motiv.Deja imi pierd rabdarea si cred ca e bataie de joc la ceea ce se intampla si cred ca voi face plangere la ANPC neaparat!

Cand ai schimbat bateria? Un telefon nou nu inseamna ca nu se degradeaza.

Ca sa faci o comparatie: am cumparat in nov 2019 un IPhone SE (2016). Bateria 100%, citisem ca degradarea bateriei se face in timp si foarte probabil sa am aproximativ 95% in primul an. In ianuarie 2022 (anul asta) i l-am dat surorii cu 86% baterie, deci degradarea a fost ceva mai mare (nu am stat sa vad cand a fost produsa bateria, dar stand s-a degradat).  Totusi, la un moment dat (in IOs beta), aveam citiri de genul 90% la instalarea de beta, iar, pana la RC (Release Candidate/practic versiunea finala) aveam 93 sau 94%. De doua ori procentul mi-a crescut cu 1% si la versiunea standard (de la X.3 la X.4 de exemplu). Scadea dupa o luna inapoi, dar era partea a doua.

Daca stii ca bateria a fost schimbata anul asta, ai sanse mari de castig, dar ar fi bine sa stii ca si IOs mai da uneori erori de citire.

Am cumparat telefonul la sfarsitul lui August de la Orange mai exact pe 30.Telefonul l-am trimis in service pe 14 Octombrie cu baterie 100%,nu ai cum sa-mi inlocuiesti telefonul cu o baterie mai slaba si dupa exact 3 saptamani,nu ai cum!Acum i-am facut retur si astept o lamurire,telefonul a stat mai mult la ei dacat la mine.

Asteapta raspunsul lor. Un telefon nou nu inseamna un telefon fabricat ieri. Procentul respectiv (de degradare) este un algoritm citit de soft si calculat (mai mult sau mai putin) empiric. Cum ziceam, nu intotdeauna este cel mai exact. Daca ti-au schimbat bateria cu alta uzata, e o problema.

gabi12c
Junior

Update....telefonul mi-a ajuns reparat pe 21.09.2022 (după 21 de zile). Orange s-a făcut că plouă...nu mi-a răspuns la nici o sesizare până acum (nici nu au trecut 30 zile într-adevăr).

Sunt 2 variante - dacă nu fac sesizare la ANPC ei o să continue să facă la fel si cu alți clienți .

Dacă fac sesizare la ANPC, probabil nu voi primi nimic eu personal (că am primit deja telefonul reparat) si doar Orange probabil v-a fi "atenționat să nu mai facă"...