la 09-06-2023 12:15 PM - editat ultima oară la 09-06-2023 12:23 PM de DanielaH
Am o întrebare în ceea ce privește asigurarea basic de la Orange. Care este diferența dintre accident și daune provenite din neglijență? Eu unul de asta am plătit ca în cazul unei ne-făcute să mi se repare sau să mi se înlocuiască dispozitivul. Dacă de exemplu scap telefonul din mână și este călcat de o bicicletă este accident sau neglijență, sau dacă mi-l ia cineva din mână și îl trântește de asfalt? ...
Vă rog, dacă se poate să îmi explicați mai concret ce acoperă ca să știu ce plătesc
09-06-2023 01:36 PM - editat 09-06-2023 01:44 PM
Salut,
Daca îți scapă telefonul din mana, este accident. Daca îl lași la soare in mașina, si se dezlipește ecranul, mai ales daca știai ca nu-i face bine, e neglijenta. Adică știai ca nu e ok, si ai făcut-o oricum, pentru ca nu-ți pasa.
Poate ca unele situații sunt mai complicate decât exemplele de mai sus. Dar ca idee generală: daca dauna nu e cauzată de tine, intenționat, intra la accident. Daca puteai sa faci ceva pentru a preveni lucrul ăla, si n-ai făcut-o, e neglijenta.
Pe exemplul tău concret:
Daca ai scăpat telefonul din mana, pentru ca erai plin de ulei si nu ți-a dat prin cap sa te ștergi înainte, si ți-a alunecat din mana, si din cauza asta s-a spart (restul sunt evenimente derivate), e vina ta, si e din neglijenta. Daca ți-a scăpat din mana pentru ca încercai sa te rezemi de ceva pentru ca te-a împins cineva de la spate, si in felul asta ai scăpat telefonul, e accident. Daca ți-l ia cineva din mana si îl trântește de asfalt, iarăși, accident, nu neglijenta. Asta daca nu cumva erai cu mana întinsă, sa vina sa ți-l ia.
Diferenta e subtila, si binenteles, unele lucruri nu se pot proba, dar...cam asta e diferența intre cele doua.
Părerea mea, si e doar părerea mea, este ca cea mai buna asigurare, si cea mai buna garanție, ești tu însuți. Felul in care ai grija de telefon. Pentru ca altfel, cei de la garanții vor încerca întotdeauna sa te scoată pe tine vinovat, chiar si când nu ești, si să-ți scoată produsul din garanție. Poate ca unii o fac intenționat, ca sa li se repare sau înlocuiască telefonul, fără sa plătească nimic. Acuma, depinde de fiecare, binenteles.
Din păcate, experiența mea cu service-urile n-a fost deloc plăcută, așa ca...din experiența îți spun: nu te baza pe acea asigurare sau pe garanție, si ai grija de produsul cumpărat. Pentru ca, in momentul in care ajungi cu el in service, ai toate șansele sa te umpli de nervi si să-ți repari singur telefonul in alta parte, sau acasă.
Poate cu o singura excepție: Apple. Dar daca ești dispus sa plătești pentru Apple Care+...probabil ca nu te deranjează să-ți cumperi alt telefon, sau să-ți faci reparația pe banii tai.
09-06-2023 01:36 PM - editat 09-06-2023 01:44 PM
Salut,
Daca îți scapă telefonul din mana, este accident. Daca îl lași la soare in mașina, si se dezlipește ecranul, mai ales daca știai ca nu-i face bine, e neglijenta. Adică știai ca nu e ok, si ai făcut-o oricum, pentru ca nu-ți pasa.
Poate ca unele situații sunt mai complicate decât exemplele de mai sus. Dar ca idee generală: daca dauna nu e cauzată de tine, intenționat, intra la accident. Daca puteai sa faci ceva pentru a preveni lucrul ăla, si n-ai făcut-o, e neglijenta.
Pe exemplul tău concret:
Daca ai scăpat telefonul din mana, pentru ca erai plin de ulei si nu ți-a dat prin cap sa te ștergi înainte, si ți-a alunecat din mana, si din cauza asta s-a spart (restul sunt evenimente derivate), e vina ta, si e din neglijenta. Daca ți-a scăpat din mana pentru ca încercai sa te rezemi de ceva pentru ca te-a împins cineva de la spate, si in felul asta ai scăpat telefonul, e accident. Daca ți-l ia cineva din mana si îl trântește de asfalt, iarăși, accident, nu neglijenta. Asta daca nu cumva erai cu mana întinsă, sa vina sa ți-l ia.
Diferenta e subtila, si binenteles, unele lucruri nu se pot proba, dar...cam asta e diferența intre cele doua.
Părerea mea, si e doar părerea mea, este ca cea mai buna asigurare, si cea mai buna garanție, ești tu însuți. Felul in care ai grija de telefon. Pentru ca altfel, cei de la garanții vor încerca întotdeauna sa te scoată pe tine vinovat, chiar si când nu ești, si să-ți scoată produsul din garanție. Poate ca unii o fac intenționat, ca sa li se repare sau înlocuiască telefonul, fără sa plătească nimic. Acuma, depinde de fiecare, binenteles.
Din păcate, experiența mea cu service-urile n-a fost deloc plăcută, așa ca...din experiența îți spun: nu te baza pe acea asigurare sau pe garanție, si ai grija de produsul cumpărat. Pentru ca, in momentul in care ajungi cu el in service, ai toate șansele sa te umpli de nervi si să-ți repari singur telefonul in alta parte, sau acasă.
Poate cu o singura excepție: Apple. Dar daca ești dispus sa plătești pentru Apple Care+...probabil ca nu te deranjează să-ți cumperi alt telefon, sau să-ți faci reparația pe banii tai.
la 09-06-2023 01:45 PM
Super, deci ce spui că ar fi de dorit să am grijă de el ca de ochii din cap, fiindcă orange va încerca să o întoarcă împotriva mea chiar și dacă plătesc asigurarea din clipa în care am cumpărat device-ul...
09-06-2023 02:11 PM - editat 09-06-2023 03:47 PM
Nu neaparat Orange. E o chestie generală cu service-urile... Acuma, nu știu daca telefonul va fi preluat de service-ul Orange, sau trimis într-un alt centru de service. Poate o sa dai de oameni ca lumea care n-o să-ți dea bătăi de cap, si o sa rezolvi problema cât se poate de frumos. Eu n-am avut norocul asta pana acum.
Dar oricum ar fi, ideea e aceeași: ai grija de el, pentru ca exista posibilitatea (si, din punctul meu de vedere, nu merita toți nervii si tot stresul) sa trebuiască sa ajungi cu el in service, si sa întâlnești un "Dorel" care o să-ți spună: "da' de unde știu eu ca nu ați dat dvs cu el de pământ?". Si așa e. Nu știe. Dar pe de alta parte, îți vine să-ți iei câmpii, când știi ca ai avut grija de produsul ăla cât s-a putut de bine, si chiar a fost un accident. Pe mine întrebările de genul asta mă dezgustă teribil. Nu știu, ei au impresia ca toată lumea își ia telefoane ca sa le distrugă. Ca nu mai exista nimeni pe lumea asta care sa aibă grija de ele, si, dintr-un eveniment nefericit, sa trebuiască sa apeleze la serviciile lor.
Nu stiu, ti-am zis, nu vreau sa te dezamăgesc, si binenteles, e alegerea ta daca vrei sa îți faci sau nu asigurare, daca vrei s-o păstrezi, si așa mai departe. Îți spun doar ca, in experiența mea, in momentul in care ajungi cu telefonul in service, mai ales cu defect fizic, ai toate șansele sa ți-l pună ție in brațe. E interesul lor sa nu acopere nimic. Deci, mult succes sa le explici ca a fost un accident.
Vezi, la asta mă refeream când ziceam mai sus ca e o distanță foarte mica intre cele doua. Si, e foarte greu de probat. Pentru ca se poate într-adevăr să-ți fi scăpat din mana, si se poate să-l fi trântit tu de pământ. Cum dovedești ca a fost una sau cealaltă? Că dauna arată la fel. Ecranul/spatele tot sparte sunt. Nu vine telefonul cu un "sticker" undeva pe care sa scrie "a dat cu mine de pamant intentionat", sau "am căzut si eu". :))
Deci, de-aia zic, pe de o parte, ii înțeleg si pe cei de la service. Ca nu te cunosc pe tine personal. Nu au cum sa știe ce s-a întâmplat concret in cazul ăla. Nu știu daca tu ai grija de telefoanele tale in general sau nu. Si exista si persoane care o fac intenționat. Fie din rea intenție, fie din neglijenta. Pe de alta parte, din cauza unora de genul asta, au ceilalți de suferit. Nu e corect, dar se întâmplă.
Deci, revin la ce ziceam mai sus: cea mai buna asigurare (si e si gratuită), ești tu. Ai grija de el. Si daca ai nevoie sa trimiți telefonul in service, sper sa fie doar când e absolut necesar, si sa nu-ți pună nimeni in cârcă ceva ce n-ai făcut. Pentru ca e super frustrant, si foarte greu de dovedit. Si, cel puțin in ceea ce mă privește, îmi prețuiesc mult mai mult sănătatea mentală, decât telefonul. Nu merita tot stresul asta. Prefer sa mi-l repar singur acasă, si cu asta basta. Am cu ce, am cunoștințe, am tutoriale pe YouTube, mă descurc. Mai bine așa, decât sa umblu cu el prin service-uri, sa aștept o grămadă pana e gata, si eventual sa mă trezesc cu el scos din garanție pentru ca cineva a considerat ca mi-am bătut joc de telefon, nu ca s-a întâmplat sa mă împiedic si să-l scap din mana, sau să-l am in buzunar, si sa cad pe el.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor