anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Toate abonamentele Orange Business se scumpesc cu 5% începând cu data de 1 decembrie 2024

BlackWolf
Maestru

"Auzim tot mai des de majorări de preț când vine vorba de abonamente, servicii, dar și alimente, multe dintre acestea având drept cauză inflația. Ei bine, iată că sunt anunțate scumpiri și de către Orange România în această perioadă. Vorbim despre majorări ce vizează clienții persoane juridice, toate abonamentele Business urmând să se scumpească cu 5% începând cu data de 1 decembrie 2024

Se pare că unii dintre abonați au primit deja un mesaj care îi informează cu privire la această mărire de preț. Nu e oferit niciun bonus ca compensație pentru această mărire de preț.

Iată cum sună mesajul transmis de către Orange România:

„Stimate client, 

Așa cum procedăm de mai bine de 25 de ani, continuăm să investim în extinderea rețelei și îmbunătățirea parametrilor de rețea, cu scopul de a-ți oferi servicii mobile, fixe și de IT&C la cele mai înalte standarde. În același timp accelerăm acțiunile noastre în zona de inovație pentru a veni cu cele mai noi tehnologii și soluții de business.

Pentru anul 2023, pentru România, Oficiul European de Statistică - Eurostat a publicat o creștere a indicelui armonizat al prețurilor de consum de 9.7%. Iar pentru perioada august 2023 - august 2024, rata medie a modificării prețului de consum, conform aceleiași surse, a fost de 6.9%.

În acest context, pentru a ne păstra promisiunea de a fi un furnizor de servicii convergente fix-mobil și IT&C de top, începând cu 1 decembrie 2024, vom majora prețurile abonamentelor cu 5%. Această majorare se va aplica pentru toate serviciile contractate de voce și date mobile, voce și internet fix, M2M, TV și IT&C* și se va regăsi pe prima factură emisă după data sus comunicată.

În cazul în care ai nevoie de detalii suplimentare, te rugăm să ne contactezi la Serviciul Relații Clienți, apelând 300 (gratuit din rețeaua Orange) sau 0374 03 300 (apel cu tarif normal din orice rețea).”

Vestea bună e că schimbarea nu va afecta clienții persoane fizice, însă vorbim despre o majorare însemnată de 5% pentru toate abonamentele Orange Business. Asta înseamnă că se scumpesc atât planurile de voce, cât și cele ce includ TV, internet sau telefonie fixă."

 

Cel mai probabil urmează să se scumpească și la clienții persoane fizice, având și ei inserat în contracte paragraful cu indexarea anuală...

 

Sursa: Mobilissimo

47 Răspunsuri 47

MihaiC99
Junior

5% nu ar fi o sumă mare atât timp cât aceste creșteri nu vor fi foarte dese.

Practic este acea indexare inclusa și în contractele persoanelor fizice.

Nu este o suma mare, dar este destul cat multi clienti sa isi piarda increderea in operator si sa ii alunge pe la Digi. Indexarile astea sunt anuale, atat timp cat inflatia este ridicata sau creste in loc sa scada, exact ca la Vodafone, ca tot radeau toti cand le indexau lor, iata ca roata s-a intors si acum le indexeaza si Orange celor carora li se parea amuzanta situatia asta. Situatia este identica... Oare acum li se mai pare amuzant?

Exact, paragraful cu indexarea anuala este inclus din decembrie 2023 si in contractele persoanelor fizice si urmeaza si la ei...

Paradoxală este povestea aplicată și combustibililor: când statistica umflă prețurile scuza este la rang de justificare. Însă nu este și reciproc, adică să se observe scădere când inflația scade. În acel caz, mai rar, este invocat un reglaj automat impus de regula din piață: balanța permanentă dintre cerere și ofertă.

Dacă cel puțin contractele pe 24luni sunt ocolite de surprize, e totuși ok. Adică să fie măcar la contracte cu perioadă minimă contractuală obligatorie depășită. 

Exact, ai dreptate, si asta este adevarat. Eu sunt de parere ca preturile sunt crescute si tinute sus mai mult artificial, in functie de diferitele interese ale "celor mari"...

Ar fi bine ca sa fie ocolite contractele aflate in perioada minima de 24 luni si sa fie afectate doar contractele cu perioada minima expirata, dar din pacate nu sunt, este afectata toata lumea de chestia asta. Am vazut ca a postat in seara asta in Comunitate un coleg caruia i s-a aplicat acum indexarea, dupa 2 luni de la inceperea contractului business si mai are 22 de luni de perioada minima obligatorie. Deci...

https://comunitate.orange.ro/t5/abonament/majorare-tarif-persoane-juridice/td-p/170434

Macar daca aceste indexari s-ar face după 1 an.

Nu este normal ca după 2 luni sa primești o astfel de indexare.

Trebuie făcut ceva in acest sens.

 

Exact, asa ar trebui, dupa 1 an sa se faca indexarea, nu dupa 2 luni. La fel s-a intamplat si la Vodafone, eu am fost indexat dupa cateva luni de la reinnoirea contractelor, dar diferenta este ca eu am sunat la ei de vreo 3 ori pentru 3 abonamente diferite si au fost de treaba si foarte deschisi la renegocierea contractelor in perioada minima contractuala. Nu numai ca am anulat maririle, dar am reusit sa obtin si oferte mai bune fata de ce aveam inainte. Acum este de vazut si sunt curios cum procedeaza Orange in situatia asta si daca vor fi deacord sau nu cu renegocierile in perioada minima contractuala, cum este la Vodafone...

Pololică
#StarMember

Nasoală veste. La cei care au procentajul de inflație, nu are sens să discutăm. Problema ar fi la ceilalți, care nu-l au, dacă vor primi o astfel de notificare. 

Da, este aiurea. Da, sunt convins ca vor primi o notificare ca li se introduce acest paragraf in contract, iar apoi va urma indexarea, sau vor fi ambele in aceeasi notificare. Exact ca la Vodafone. Mie la Orange fix anul asta mi s-a introdus paragraful cu indexarea anuala impreuna cu o scumpire de 2 euro pe serviciu. De scumpire am reusit sa scap, dar paragraful a ramas si mi se va aplica si mie indexarea cand se va aplica...

Vio73
#StarMember & October Problem Solver

Salutare!

Din păcate, trăim într-o țară în care inflația este destul de mare în continuare și aceste majorări vin în strânsă legătură cu acest aspect.

Nu zic și cred că este bine, dar asta este situația generală la noi!

Salutare!

Exact, este cea mai mare inflatie si sunt cele si printre cele mai mari preturi din Europa si asta datorita celor care ne conduc. Totusi acum inflatia este in scadere, ar trebui deja sa nu se mai aplice aceste indexari anuale...

FLo1
#StarMember

Observ totuși o abordare diferită: creștere procentuală în locul uneia netă. Și totuși, în acest caz, un abonament de 5,5euro va deveni de 5,775euro? Cam multe zecimale la un preț atât de simplu. Doar că probabil se aplică la un întreg pachet de servicii, fie cu mai multe numere / abonamente / tipuri de servcii asociate.

Și fiind vorba de B2B, ”5%” cred că este aplicat la prețul unitar, adică la prețul fără TVA, nu la prețul final facturat. Asta înseamnă că ”5%” este trecut atât prin cote cât și curs valutar.

Da, eu cred si pare ca este ca la Vodafone. Tot indexare anuala cu crestere procentuala. La mine anul asta prin primavara la Vodafone, de exemplu unul din abonamente era 30 lei cu tot cu TVA, iar indexarea a fost de vreo 8% parca, nu mai stiu, dar s-a aplicat la pretul total cu tot cu TVA si valoarea totala a crescut cu vreo 2.5 lei, din 30 lei a devenit 32.5 lei. La mine indexarea s-a aplicat doar la fiecare abonament (serviciu) de telefonie mobila, nu s-a aplicat si la serviciile de internet mobil cu abonamente dedicate. Abonamentele mele sunt pe persoana fizica, nu mai sunt pe firma. Orange pare ca nu abordeaza asa situatia, o abordeaza mai urat si aplica indexarea la fiecare serviciu pe care il ai, cum a aplicat si maririle cu valoare neta fixa din trecut, nu doar la un intreg pachet de servicii sau doar la serviciile de telefonie mobila...

MihaiC99
Junior

Se pare că în cazul abonamentelor sa găsit o soluție pentru a putea lua niste bani in plus de la clienți în mod legal (prin trecerea acestor măriri in contract).

Dar dacă abonamentele trebuie indexate datorita inflației atunci de ce nu se măresc preturile și la prepay/yoxo etc.

Exact, toti operatorii s-au luat unii dupa altii cu metoda asta legala si aiurea. Si da, corect ar fi sa indexeze tot, nu doar abonamentele si sa ii afecteze doar pe posesorii lor, ca-s mai "fraieri", iar restul sa stea linistiti, sa idexeze toate serviciile (Prepay, Yoxo...etc.)...