22-03-2023 08:32 PM - editat 22-03-2023 08:34 PM
Salutare si bine ne-am adunat!
După cum știți, anul acesta Orange serbează 25 de ani de activitate (nu de la inființare) și m-am gândit să îmi scriu experiențele avute.
Voi începe prin a face un scurt disclaimer:
Deci, să începem, zic:
Interacțiunea cu Orange, de fapt Dialog, a început indirect la începutul anilor 2000 când mama s-a abonat. Era faimosul abonament de 3$ (ulterior 4E) si avea 10 minute naționale (inclusive în rețea). Fiind mai mult în București, lipsa semnalului era, deobicei, la metrou, dar rezolvat pe parcurs. În perioada respectivă (2004-2005) aveam un număr de Connex (era puțin înainte de achiziția Vodafone) si, când aveam nevoie să vorbesc cu mama, țin minte că era o calitate parcă mai buna la Dialog decât la Conex (presupun că semnalul era mai puternic).
La început de 2008 m-am abonat pentru prima data la Orange (Delfin 8 cu 150 minute dacă țin bine minte), abonament la care am primit un Samsung SGH J150 (mai țineți minte că multe modele Samsung aveau codificația SGH…?), telefon de care am fost mulțumit. Am fost foarte mulțumit de retea, dar, cum o să mi se întâmple vreo 12 ani mai târziu, s-au întâmplat niște chestii:
În următorii ani am folosit concurența (Cosmote timp de 4 ani și apoi Vodafone 5 ani) până să revin la Orange. Față de ce știam din 2010, rețeaua a făcut pași înainte privind calitatea. Și am rămaas 5 ani fără 2 luni (până în noiembrie anul trecut). Cu excepția primilor doi ani, am tot purtat discuții cu diverși consultanți (uneori la fidelizare, alteori pentru informații noi) despre serviciile fixe. Răspunsul: Da, cum să nu? Ăăăăă, stați puțin că încă nu avem fibră sau Ăăăă, avem în vedere introducerea fibrei sau Ăăăă avem fibră la adresă, dar nu putem să vă conectăm sau Vești bune, vă putem cabla la fibră. Adresa din sectorul 1, corect? Nu mai locuiți acolo? În sectorul 5… nu vă putem conecta. Fibra este doar pentru business.
Totuși, aș fi ipocrit dacă nu aș recunoaște că:
Dar, din păcate, a venit și luna noiembrie cu modifcarea (creșterea) cu 1E de numar. M-a deranjat faptul că ofertele publice erau sub ce mi se oferea (chiar mai ieftin) și mie mi se invocau faptul că mărirea era necesară din cauze independente.
Ce mi-a placut:
Ce nu mi-a plăcut:
Ce aș vrea să se schimbe:
Cam asta ar fi, în mare.
Si, ca să-l citez pe Dan Cadar, hai cu algoritmul în comentarii și poate vă spuneți și voi părerile. Sigur am mai uitat chestii, dar le voi pune în comentarii când îmi aduc aminte.
la 22-03-2023 09:01 PM
Salutare!
Și eu sunt abonat tot de la începutul anilor 2000, dar am avut mai înainte pachetul Alo, vreo 2-3 ani. Doar că eu am rămas la Orange, cu bune și rele, testând între timp și serviciile concurenței, care mi s-au părut mai slabe, chiar dacă nici ale Orange nu excelează. Sunt unul care am și criticat serviciile Orange pe Softpedia cu ani în urmă, dar am ajuns la concluzia că am găsit posibilitatea să obțin în cele mai multe cazuri ceea ce mi-am dorit sau măcar pe aproape la Orange. Știu că poate părea aiurea ceea ce spun, dar consider Orange ceva de care m-am apropiat, mai ales că, după mulți, mulți ani, devine o obișnuință.
Fiecare cu experiențele sale, dar eu le-am pus în balanță și așa cum este și în viață, ai momente plăcute sau mai puțin plăcute, dar important este să încerci să gestionezi corect și să treci peste momentele mai puțin plăcute. Am vrea ca viața să ne ofere numai momente plăcute și pline de bucurii, dar din păcate, știm cu toții că asta nu se poate.
Cam așa văd eu experiența mea cu Orange și sper să nu apară vreodată ceva atât de neplăcut care să mă facă să-mi schimb părerea!
22-03-2023 10:02 PM - editat 22-03-2023 10:03 PM
Sunt la Orange de ani buni (inca) , dar evident nu ma bazez doar pe ei, mai ales dupa toate chestiile din ultima perioada, ci las deschisa orice alta portita pentru ca asta e situatia,e un business ca oricare altul si ultimele interactiuni si modificari de contracte mi-au lasat un gust... de nedescris.
Cat priveste CC-ul se apropie de Telekom, devine tot mai prost, la fel si orice alte interactiuni. Nu stie stanga ce face dreapta.
Faptul ca isi permit sa modifice abonamentele dupa cum vor la cateva luni deja e prea mult. Nu mai ai siguranta contractelor si, implicit, eu nu mai vreau sa am de a face cu ei decat pe mobil. Cand se impute de tot plec si de acolo desi nu as vrea neaparat.
Observ o mai mare flexibilitate la concurenta, plus ca sunt mai receptivi sa ofere solutii clientilor si o fac rapid.
Cat despre retea, da, momentan in zona mea nu ma plang, desi am avut niste evenimente care s-au tot repetat si s-au remediat destul de greu. Consider destul de greu orice trece de 1-2 zile, de neacceptat 3-4 zile sau peste nu mai zic.
Vreau de la Orange sa renunte la externalizati si sa nu mai dau de oameni slabi in CC sau modificari de contracte care nu fac decat sa ma scoata din sarite, dar nu cred ca se va intampla. Trendul e altul. Si mai vreau sa vad si acoperire 5G mult mai extinsa si nu doar in orasele mari. Am tot cerut acest lucru si nu se misca mastodontul.
Asa ca, votez cu buzunarul meu si cu nevoile mele si nu mai vreau sa ma orientez doar catre un furnizor ca nu merge asa. Ori te adaptezi, ori stai si inghiti.
22-03-2023 10:16 PM - editat 22-03-2023 10:18 PM
Am uitat sa mentionez de alte chestii, ca sunt atat de multe incat imi amintesc pe parcurs. Si nu-s bune. Angajatii din CC care trebuie sa contacteze clientii si doar dau bip (da, bip) pentru ca apoi sa iti dea mesaj ca nu te-au putut contacta e ceva de nedescris in termeni respectuosi. Nici nu am mai pomenit asa ceva la altii in afara de Orange. Sau care inchid sesizari din proprie initiativa, mai ales diverse solicitari de reziliere sau alte situatii cu impact semnificativ asupra clientului. Asta se mai intampla mai ales la Telekom, dar faza cu bipul...
Ca sa nu mai zic ca am patit sa ma sune un consultant, i-am spus ca nu pot vorbi si a ramas ca ma suna el (nu stiu ce dorea). Evident ca nu a mai sunat niciodata, am primit in schimb un SMS pe unul din numere ca a fost dezactivata o optiune. Nu stiu ce a facut, dar la faze din astea eu nu pot sa nu va reclam. Totul are o limita, iar atunci cand cineva din firma face efectiv o frauda nu poate ramane nepedepsita. La fel si cand se cauta mereu scuze si nu se remediaza ceva.
Consider ca pe aceasta comunitate ar trebui sa activeze mult mai multi angajati care sa ajute clientii punctual si rapid, nu sa lase clientii sa repete aceeasi poveste si sa faca ei research pe gratis si pe timpul lor. Asta chiar nu e ok. Faptul ca sunt atatea situatii diverse si nu se face ceva rapid sau ca i se ofera clientului raspuns sa astepte solutia mi se pare de noaptea mintii. Practic zero ajutor.
la 27-03-2023 11:22 AM
Ai dreptate și eu am pățit la fel cu bip-urile ,poate nu au minute gratuite, nu??
22-03-2023 10:17 PM - editat 22-03-2023 10:20 PM
Eu sunt abonat orange din anul 2020. Am trecut prin ograda la toți operatorii, pana acum orange sunt cei mai ok dar e loc și de mai bine, pe partea de date sunt cei mai buni, am și net plus tv de la ei.
Ma deranjat anu trecut când au crescut cu 1 euro toate serviciile dar am reziliat și am făcut abonament din nou dar pe oferta pt clienții noi dacă tot la retenție nu dădeau nimic.
Pe partea de call center clar au de lucru dar și angajații din magazinele orange m-i se par cei mai japcari. De exemplu dacă vrei sa faci o schimbare de sim la prepay se găsesc o gramada de motive din care nu se poate decât dacă faci abonament. Se întâmplă inclusiv în orange Shop astfel de practici. Am mers în 4 magazine orange ca să ii înlocuiesc cartela sim lui tata și cu greu am reușit.
În 15 ani de stat la vdf nu am întâmpinat niciodată probleme la schimbarea de sim la prepay. Dar la orange trebuie sa te țigănești cu ei pt o schimbare de sim la prepay. O sa îl portez înapoi pe vdf pe tata
la 22-03-2023 11:16 PM
Frumoasă experiență @Pololică. Totuși, fără a fi epistolar, după 19ani de abonat in care credeam că le-am văzut pe toate și am decis chiar să am 2 abonamente, diversitatea, siguranța și ofertele mai bune pe prepay m-au convis că a sta pe abonament e inutil. Așadar, descoperind Comunitatea, de mai bine de 2ani am abordat ceea ce Eminescu (asemeni unui Nostradamus) prevedea a fi mai benefic: "Privitor ca la teatru / Tu în lume să te-nchipui / Joace unul și pe patru, / Totuși tu ghici-vei chipu' /De se plânge, de se ceartă /Tu adânc petreci în tine / Și-nțelegi din a lor artă / Ce e rău și ce e bine." Închei concluzionând la fel: să "rămâi la toate rece / Vreme vine, vreme trece".
la 23-03-2023 10:04 AM
Fiecare are experienta proprie. Vitezele prinse de Viorel (2-300Mbps) nu le-am avut. Cea mai mare a fost 180Mbps in camp (Oras Magurele, la propriu in camp), si in Bucuresti prindeam undeva la 50-100 Mbps constant. O sa exclud viteza de acasa intrucat nu prea sunt antene pe acolo (nu cred ca am depasit 25Mbps in curtea blocului, iar in casa... ecranarea isi spune cuvantul si eram fericit daca am semnal in apropierea ferestrelor.
Totusi, cat am fost "in bataia soarelui", nu am avut probleme care sa ma deranjeze (la nivel de semnal).
la 21-06-2023 12:35 PM
O sa actualizez doua puncte in baza unor ... actualizari:
Sincer, ma asteptam ca o posibila oferta sa vina prin apropierea toamnei, dar solutia propusa mi se pare cel putin buna. Vedem pe parcurs cum se descurca (oferta) si daca impactul (clientii [re]adusi) vor) confirma daca varianta propusa este viabila sau sunt doar o exceptie de la regula in ale resurselor consumate.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor