la 13-07-2023 02:58 PM
salut ,
am observat o crestere a abonamentului cu 1€ iata raspunsul Orange , recunosc nu am obiceiul sa citesc Facturile integral penibil este ca inca mai au oferta "50% reducere la abonamentul Smart Plus 15 fără telefon"
Bună ziua, doamna ,
Răspundem solicitării tale primită pe sectiunea Contact de pe orange.ro.
Pentru a putea mentine o calitate ridicată a serviciilor pe care ți le oferim, în contextul creșterii constante a costurilor de furnizare a serviciilor mobile și fixe, începând cu 16.10.2022, Orange Romania a început un proces de schimbare a unor condiții contractuale, inclusiv majorarea prețului serviciilor furnizate.
Astfel, în data de 07.06.2023, a fost emisă factura nr xxxx, iar pe prima pagină a facturii te-am informat de faptul că aceasta conține informații importante legate de modificările contractuale, cu recomandarea de a citi secțiunea "Notificare cu privire la modificarea unilaterala a contractului de abonament Orange".
În cadrul secțiunii menționate s-a regăsit următorul conținut:
Pentru a putea mentine o calitate ridicata a serviciilor pe care ti le oferim, in contextul cresterii constante a costurilor de furnizare a serviciilor mobile si fixe, din data de 06 iulie 2023 valoarea fiecaruia dintre abonamentele mentionate in continuare va fi majorata cu 1 euro (TVA inclus): 074xxxxxx. Majorarea valorii abonamentului nu modifica perioada contractuala actuala.Celelalte conditii contractuale raman neschimbate. Ne dorim sa ramai in continuare clientul nostru, insa, daca nu esti de acord cu aspectele demai sus, poti renunta la contract in 30 zile de la primirea acestei notificari, fara a plati penalitati/despagubiri. Denuntarea unilaterala a contractului se poate face prin apel la 300, scrisoare transmisa la adresa Bd. Lascar Catargiu nr.47-53, sector 1, Bucuresti, orange.ro/contact, prezentare in orice magazin Orange sau cerere de portare. In cazul renuntarii la contract, ai obligatia de a returna intr-un magazin Orange echipamentele TV si internet pe care le ai in custodie (daca este cazul). In lipsa unui raspuns din partea ta, vom considera ca esti de acord cu implementarea modificarilor la data anuntata mai sus. Subliniem faptul că modificările prezentate mai sus nu presupun prelungirea perioadei contractuale actuale. Doresc sa mentionez ca notificarea a fost trimisa odata cu factura si mai poate fi regasita prin accesarea link-ului primit in sms-ul de emitere a facturii sau prin descarcarea facturii din My Orange. Sper că detaliile oferite vor fi de folos în clarificarea tuturor aspectelor menţionate în solicitarea pe care ne-ai transmis-o, iar pentru orice informaţii suplimentare rămânem în continuare la dispoziţia ta.
la 13-07-2023 03:18 PM
Salutare!
Nu mi se pare normală, dar dacă a existat notificare, din păcate, este legală. Acest lucru îl fac majoritatea operatorilor și sunt anunțate și în contracte posibile majorări unilaterale, repet, cu notificare, prin care erai anunțat că poți să reziliezi fără costuri, portezi, treci pe prepay, Yoxo, etc.
Din punct de vedere moral, nu este corect să ți se majoreze prețul abonamentului în timpul contractului, dar legal și în contextul actual, asta este situația.
Oricum, prețurile sunt extrem de mari la tot ceea ce are legătură cu noi, deci pe undeva, fără să iau partea cuiva, face parte din peisajul destul de neplăcut al scumpirilor enorme din ultimii ani.
la 14-07-2023 07:11 AM
Salutare !
Legala posibil, dar discriminatorie din moment ce la vechii abonati le aplica aceasta majorare iar la Orange pe Site au in continuare aceasi oferta .
la 14-07-2023 09:32 AM
Notificarea este, in esenta, unitalerala. Daca tu doresti sa inchizi abonamentul, crezi ca Orange va avea drept de veto (adica sa spuna ca nu e de acord)? Este o notificare care respecta contractul si legea.
Nu vad unde este discriminarea. Un abonat nou este un abonat nou, asa cum un abonat vechi este un abonat vechi. Poate un abonat nou poate semna un contract cu reducere de 50%, dar nu poate lua telefon in rate (de fapt, la abonamentele cu reducere nu poate lua telefon deloc, nu mai zic ca nu poate lua un telefon in rate, doar cu plata integrala a pretului cerut), pe cand tu, abonat vechi cu minim 18 luni, poti lua in rate un telefon. Oare in acest caz, clientul nou nu este discriminat ca nu poate lua un aparat in rate?
Din pacate, faci parte din categoria celor care nu citesc facturile. Nu mai spun ca SMS-ul in care erai notificat ca factura a fost emisa, avea un text mult mai lung decat celelalte si ar fi trebuit sa-ti dea de gandit (da, sunt unul din cei care a primit acea notificare anul trecut si am portat toate numerele. Si da, am primit si factura de penalizare pentru reziliere anticipata, si da, am contestat acea factura la Orange si am primit o noua factura cu stornarea penalizarilor).
la 15-07-2023 07:11 AM
se pare ca nu ai inteles ( discrimina, discriminez (verb1) -A face deosebire, a face distincție)
oferta nu este pentru noi abonati este doar pentru prelungire iar mesajul din notificare incepea asa :"Pentru a putea mentine o calitate ridicata a serviciilor pe care ti le oferim" .......... crestem cu 1€ dar continuam sa afisam aceasi oferta pe site pt alti abonati . am pus si oferta de pe site pe car mie acum imi ia 8.5€
la 24-07-2023 09:36 AM
Oare de ce nu mai sunt abonat? Vezi ca am topic in care trag de maneca problema asta. Nu stau sa dau lectii (departamentul de Marketing ar fi trebuit sa aiba lectiile invatate, la fel si departamentele de Fidelizare si Ofertare).
Revenind: ofertele sunt specifice fiecarui tip de client: nou (prin portare sau pentru deschidere de numar nou) sau vechi (care are deja client al retelei Orange). Daca stai sa te uiti, ofertele de portare sunt mai bune decat cele pentru deschiderea unui abonament cu numar.
PS: daca nu ma insel, la portarea se cere vechime de minim 3 luni (de la operatorul de la care se pleaca). Cel putin asa era acum cativa ani.
PS2: avem colegi de comunitate care au reclamat Orange pentru speta asta (majorarea abonamentelor cu notificare in factura) si nu au mai aparut cu raspunsul. Singura varianta pe care o inteleg este faptul ca Orange are dreptate si reclamantul (clientul) nu. Evident, au fost si exceptii, dar detaliile din spatele acelor exceptii nu au fost relatate pentru a stii care a fost motivatia ANCOM de a dat alt raspuns fata de restul.
15-07-2023 01:53 AM - editat 15-07-2023 09:09 AM
Nu, nu mi se pare normala nici un fel mărire stupida a niciunui operator. E incredibil de enervant. Și chestia cu mărirea ar trebui anunțată printr-un sms, cum fac alții, nu asa mai pe ascuns prin facturi. E puțin mai de bun simt asa... Sper sa nu mai apară nici un fel de mărire, ca ma dispera maxim chestia asta...
la 27-07-2023 04:14 AM
Ei isi fac preturile fiecare cum vor , din pacate suntem dezavantajati cei cu vechime in Orange
la 27-07-2023 03:08 PM
Asa este, din pacate. Aceeași situație nu este doar la Orange, este și la Vodafone și Telekom. Poate o sa înceteze odată cu prostiile astea...
15-07-2023 09:11 AM - editat 15-07-2023 09:12 AM
Aia de la Vodafone te anunța prin sms când îți creste abonamentul, ar trebui și orange sa trimită un amărât de sms, dar ei se bazează ca 90% nu citesc facturile și de asta trimit notificarea pe factura. Romanu oricum e genul de om care semnează ca primarul orice i se pune in fata fără sa citească măcar un cuvânt, și operatorii știu asta
la 15-07-2023 03:53 PM
Eu nu am optat pentru notificare prin SMS, asadar primesc factura doar prin email. Iar email-ul nu contine informatia precum ca factura contine modificari contractuale. Daca factura are acelasi pret ca luna anterioara, nu exista nici un motiv pentru a o descarca, decat daca esti avertizat ca factura contine modificari contractuale. Asadar notificarea ascunsa in factura se poate considera informatie esentiala ascunsa cu buna stiinta, cu scopul de a evita rezilierea contractelor. Urmeaza sa solicit prin ANPC dreptul de a primi o noua notificare corecta, la care sa pot reactiona in 30 de zile in cunostinta de cauza.
la 23-07-2023 01:45 PM
O alta porcarie care se muleaza pe aceeasi lipsa de transparenta este modul in care apare marirea in contul my orange. Abonamentul apare la acelasi tarif, insa undeva la optiuni apare "optiune orange - 1 euro". Bineinteles ca nu am gasit nicio descriere, a trebuit sa intreb la serviciul clienti de ce am 2 optiuni orange fara descriere in dreptul abonamentelor mele, si am primit acelasi raspuns: pe factura xx ati fost instiintat de marirea tarifului abonamentelor.." Sa vedem ce parere au cei de la ANPC.
la 08-01-2024 02:00 PM
Mie după ce mi au dat tv net la 11 lei, anul asta 26.8 lei. F bine . Dar renunțând la tv pt nefolosita ,ce au făcut ? Mi au crescut la 50 lei pt 1 singur serviciu de net: după luni de discuții la telefon , in agenții nu au vrut sa rezolve nimic
la 08-01-2024 02:18 PM
Există promoții care se acordă în anumite condiții.
Renunțând la un serviciu din promoție echivalează cu anularea contractului și semnare altuia.
In concluzie mi se pare normal.
la 08-01-2024 02:48 PM
Pachetele au intotdeauna o reducere fata de abonamentele individuale. Digi (la mobile) are acelasi lucru: mai multe numere, pretul per abonament mai mic. Renunti la un numar, pretul creste (evident, nu de la 5 numere la 4, ci de la 4 in jos).
Pentru vanzatori, e mai rentabil (teoretic) sa vanda mai mult decat sa stea cu serviciile "pe stoc". Din punct de vedere al pachetelor oferite (tv+net+mobil), Orange sta cel mai bine la ofertare.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor