la 06-12-2024 02:03 PM - editat ultima oară la 06-12-2024 02:40 PM de DanielaH
Cum funcționează costurile suplimentare pentru abonații de telefonie mobilă
Costurile suplimentare reprezintă sumele plătite în plus față de abonamentul lunar de telefonie mobilă. Acestea sunt generate de utilizatorii care accesează servicii terțe, cum ar fi taxe de parcare, achiziții de aplicații sau jocuri din magazinele de aplicații oficiale sau din alte surse online.
Mai jos este o clasificare a principalelor tipuri de costuri suplimentare:
Servicii cu suprataxă (inclusiv cereri de servicii)
Acestea includ SMS-urile premium, trimise către numere scurte (de obicei, cu 4 cifre). Acest tip de cost este utilizat pentru servicii precum:
Colectare în numele terților
Acest tip de cost apare în cazul achizițiilor externe, de exemplu aplicații sau jocuri care nu provin din magazinele oficiale (Google Play, App Store). Plata este realizată prin introducerea numărului de telefon, urmată de confirmarea tranzacției, iar suma apare ulterior pe factură.
Conținut multimedia
Se referă la achiziții de jocuri, filme, muzică sau fotografii. Procedura este similară cu cea pentru „colectarea în numele terților”, adică prin introducerea numărului de telefon, urmată de confirmarea sa.
Plăți pe mobil
Acestea includ achiziții din magazinele oficiale de aplicații, fie pentru aplicații, fie pentru monede virtuale sau beneficii pentru jocuri sau aplicații (Google Play, App Store), ori online cum ar fi iabilet.ro, folosind metoda de plată „Plata prin factura operatorului mobil”. Tranzacția necesită introducerea și confirmarea numărului de telefon.
Alte costuri pot proveni din: taxarea suplimentară pentru internet mobil (dacă traficul depășește resursele incluse în abonament; apeluri internaționale (taxate fie din cauza consumării resurselor incluse, fie pentru apelarea unui număr cu prefix special/exceptat), roaming (în Spațiul Economic European (SEE) sau în afara SEE, taxele pot apărea dacă resursele incluse sunt consumate, există abuz de roaming (statistică majoritară în afara țării pe parcursul a 123 de zile), sau în cazul apelurilor, SMS-urilor și datelor mobile utilizate în afara SEE). Mai multe detalii aici.
Pentru a preveni aceste costuri, urmați aceste sfaturi:
Fiți precauți în navigarea pe internet
Evitați site-urile nesigure sau care solicită trimiterea de SMS-uri către numere scurte ori introducerea datelor personale. Acestea pot apărea frecvent sub formă de reclame (bannere, pop-up-uri sau pagini redirecționate), care atrag utilizatorii să dea click. Dacă aveți dubii, verificați autenticitatea site-ului folosind o căutare rapidă pe Google.
Restricționați accesul la telefon
În special pentru copii sau persoane în vârstă, activați funcții de control parental sau setări care blochează trimiterea de SMS-uri premium și restricționează accesul la anumite aplicații sau reclame pe baza unor aplicații sigure de tip App Locker sau/și Ad Blocker.
Monitorizați resursele disponibile
Verificați regulat resursele incluse în abonament (minute, SMS-uri, trafic de date) pentru a evita costurile suplimentare, mai ales în cazul depășirii limitelor. Activați un limitator de date din setările telefonului pentru a preveni consumul necontrolat (aici fac referire la date mobile). Fiți atenți la notificările operatorului privind consumul și verificați periodic aplicația sau site-ul acestuia pentru detalii.
Acestea sunt principalele informații și sfaturi pentru evitarea costurilor suplimentare. Dacă aveți întrebări sau alte sugestii, nu ezitați să le scrieți în comentarii.
Sper ca v-am ajutat cu aceste informatii si va doresc o zi cat mai placuta!
Gabubu
la 06-12-2024 02:50 PM
Un topic foarte util.
Din păcate foarte multe persoane nu știu cum s-au abonat la aceste servicii (cel mai probabil din graba sau neatentie).
la 06-12-2024 03:30 PM
Mulțumim, @Gabubu, pentru topic! Cu siguranță va fi util pentru membrii Comunității și vizitatori.
la 06-12-2024 07:46 PM
Salutare!
Foarte utile informațiile primite aici. Mulțumim!
la 07-12-2024 08:58 AM
O sinteză utilă a multor cazuri de taxare, unele cu știința, altele cu neștiința utilizatorului acelui număr. Limitarea și verificarea periodică a contului le consider de bază în evitarea surprizelor.
07-12-2024 02:51 PM - editat 07-12-2024 02:51 PM
Trebuit educat puțin și utilizatorul pt ca foarte mulți fac cost fie din neatenție fie ca lasă telefonul pe mana copilului și dupăia încep se urle ca la păcălit Orange, și nu vor sa recunoască ca costul ala a fost făcut din greșeală lui personala 😂😂 mereu e altul vinovat, userul mereu este o victima 😂
la 11-03-2025 11:54 AM
Total de acord , de obicei clienții se plâng de costuri suplimentare deoarece din neatenta lor fac costuri suplimentare , eu recomand la o reinoire de perioada contractuală sau la solicitarea într-un magazin Orange ori Call Center adăugarea opțiuni de cost control pentru a evita pe cât posibil neplăceri
la 11-04-2025 11:00 PM
bre, nici nu ar trebui sa fie asa ceva,plata prin abonament,de unde pana unde prostia asta,plata se face prin card bamcar ,dar ei lasa **beep** ca au si ei de castigat de pe urma costului suplimentar
la 12-04-2025 01:17 PM
Care ar fi motivul pentru care o modalitate de plată ar trebui respinsă? Pentru unii e mai ușor așa. Bine, nimic nu este universal valabil, dar asta e partea cu puțină atenție.
la 12-04-2025 05:51 PM
Întotdeauna este loc de îmbunătățiri și as merge pe sancționarea furnizorilor care permit abonarea la serviciilor lor fără o confirmare din partea abonatului (acea abonare prin 2 click-uri).
la 28-10-2025 03:31 PM
Educatia este precara si la tine, din pacate. Sa spui ca cineva "urla" nu e un semn de buna crestere. Sa nu mai vorbim de greselile de scriere si exprimare("la" in loc de "l-a", cacofonie), toate in doar o fraza... Si tu vrei sa-i educi pe altii?! 😂
la 28-10-2025 04:01 PM
Salutare!
Mesajul colegului, chiar daca nu respecta in totalitate gramatica limbii romane, ofera un raspuns mai mult decat corect: multi utilizatori nu-si dau seama de propriile actiuni si dau vina pe Operator (in cazul de fata Orange) ca ii fura sau le introduce costuri suplimentare pentru propriul profit. Orange doar intermediaza (usureaza modalitatea de) plata si, ca orice intermediere, exista un comision. Sper ca iti dai seama ca valoarea taxata nu reprezinta acel comision, nu?
Sa stii ca educatia nu reprezinta doar normele gramaticale si de vocabular, ci si modul in care informatia este transmisa si inteleasa.
la 28-10-2025 04:13 PM
Ai dreptate parțial.
Singura obiecție ar fi la modul de exprimare. Sunt de acord că educația trebuie făcută, dar nu în modul acesta. Atunci când ai ceva de spus, bunul simț nu ne permite să-i jignim pe cei care greșesc. Toți greșim, până la urmă. Și asta este educație. Greșesc?
la 28-10-2025 04:24 PM
Sunt sigur ca va fi mai atent cand va scrie. Mie mi se intampla cand scriu mai repede sa schimb pozitia literelor (daca stii ce este dislexia, vei intelege ce zic). Nu, nu sunt dislexic, dar mi se intampla.
la 07-12-2024 08:15 PM
Mulțumesc pentru topic. Foarte interesant, mai ales pentru necunoscători...
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor