la 09-08-2025 12:12 PM - editat ultima oară la 11-08-2025 11:04 AM de DanielaH
Buna, am plătit la ghiseu ieri, suma de 74 lei la Orange. Si astăzi m-am uitat in aplicatie si apărea tot ca plata neefectuata, insa pana acum se actualiza in aplicatie aproape imediat, in 5-10 minute cel mult. Este normal, ați pățit si voi la fel?
Am platit doar cu cardul pana acum, se actualizează mai greu daca e plata cash?
la 09-08-2025 07:14 PM
Salutare!
Dacă ai dubii privind plata, mergi în magazin și cere o copie a plății. Dacă nu se oferă pe loc, fă o cerere scrisă cu data și ora pentru verificare (atât pe aparatura fiscală, cât și pentru înregistrarea video a prezenței tale în magazin).
la 09-08-2025 12:31 PM
Salutare!
Procesarea poate dura până la 2 zile lucrătoare. Atâta timp cât ai chitanța care dovedește plata, nu ai de ce sa te îngrijorezi.
Daca nu se actualizează până luni după-amiază îi poți contacta prin chatul din aplicație unde poți atașa dovada platii.
la 09-08-2025 12:42 PM
Pai nu am nici chitanță.
Dupa ce am platit, domnișoară mi-a spus "gata asta e tot" dupa cateva secunde si mi-a urat o zi buna.. asa stiam si eu ca trb sa.mi dea un bon ceva..
09-08-2025 12:50 PM - editat 09-08-2025 12:52 PM
Nu ai posibilitatea de a merge înapoi în magazin. Aveau obligația de a oferi un bon fiscal. Cum poți ști că plata sa făcut pe codul de abonat corect?
la 09-08-2025 01:10 PM
I.am dat telefonul si codul de abonat din aplicatie.
Am fost acum la ghișeu si am explicat situația, si domnisoara de tura s.a uitat in calculator, mi-a pus cateva intrebari ce suma am achitat, cand, la ce ora, si mi-a spus ca o sa vorbească cu fata de ieri sa vada care este problema si de ce nu apare nici la ele in calculator achitat..
Acum nu stiu.. nu am bon, practic nu am dovada.. deși in timpul achitării facturii mai era un coleg in magazin, plus ca au camere.. e posibil sa se dovedească in vreun fel totuși ca am platit factura ?
Multumesc.
la 09-08-2025 01:16 PM
Ai fost într-un Orange Shop sau Orange store? Din păcate, va trebui să aștepți răspunsul lor. Poate între timp se va actualiza și statusul in aplicație. Nu trebuia să pleci fără un bon fiscal care sa ateste plata.
la 09-08-2025 01:01 PM
@VeleaIC: Dacă ai plătit cu cardul, atunci ai dovada fie ca OP în aplicația băncii, fie chitanța de POS. Bonul se eliberează DOAR pentru plățile cu cash (monetar).
la 09-08-2025 01:06 PM
Pai am platit cash.
Si domnișoara de acolo dupa ce i.am dat banii a zis ca asta e tot o zi buna.
la 09-08-2025 02:08 PM
"Conform Legii 370/2022, firmele cu venituri mai mari de 50.000 de lei sunt obligate să ofere clienților posibilitatea de a plăti cu cardul, având la dispoziție un POS. Cu toate acestea, nu mai este obligatorie emiterea unui bon fiscal pentru plățile cu cardul, conform modificărilor legislative".
Așadar, conform și anunțurilor din majoritatea magazinelor, cu atât mai mult dacă plata se face cu numerar, păstrarea bonului este obligatorie și grijă prioritară pentru dovedirea plății unui produs/ serviciu. Altfel, sunt doar păreri și opinii care nu pot fi dovedite.
la 09-08-2025 01:23 PM
Salutare!
Dacă ai plătit cash sau card, nu are importanță. Ideea este că trebuia să ți se dea bon de casă.
Posibil să dureze un pic mai mult fiind weekend, în același timp, mi se pare destul de neplăcută situația de a nu da bon.
Sper să se rezolve cât mai repede și să îți apară plata procesată. Uneori poate dura mai mult, dar în general se face instant.
Pe viitor, te sfătuiesc să plătești din aplicația My Orange, fără alte bătăi de cap suplimentare.
Succes!
la 09-08-2025 07:23 PM
Multumesc. In aplicatie imi spunea ca nu merge momentan din cauza ca se face mentenanță sau ceva de genul acesta.
la 09-08-2025 07:37 PM
Poți plăti plati online și fără a fi autentificat in cont.
09-08-2025 02:12 PM - editat 09-08-2025 02:18 PM
Ce ne mai place sa dăm vina pe clienți.😞
Angajatul trebuia să emită bonul fiscal indiferent daca clientul la cerut sau nu.
la 09-08-2025 07:12 PM
Cu tot respectul, vina este identică în cazul de față: legea (codul fiscal) obligă atâta comerciantul la emiterea unui document justificativ de încasare (bon sau chitanță), iar clientul să păstreze documentul până la ieșirea din unitate.
Merg pe bună credință ca plata este operată în sistemul Orange și este doar o întârziere de actualizare.
09-08-2025 08:09 PM - editat 09-08-2025 08:09 PM
O plângere către autoritățile competente va lamuri problema.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor