la 17-06-2023 09:33 AM
Salutare, a trecut ceva timp de cand “colegii de la IT “ lucreaza la optiunea de number share in roaming. Si aici vorbim de roamingul de “balta” de la bulgari. Adica la cativa km de Romania. Imi e frica sa ma gandesc dincolo de EU, dat fiind ca Orange nu a reusit sa introduca decat o amarata de extraoptiune de 5GB/30 min voce, pentru UK.( pe bine?!?? In 2023?!?). Asadar, romanii pot calatori intr-un concediu decent la Bulgaria, avand roamingul activat pe number share?
17-06-2023 09:51 AM - editat 17-06-2023 09:52 AM
L.E.- sa nu mai vorbesc de serviciul VoLTE pe dispozitivele Apple, care in continuare e nefunctional. Platim abonamente cateodata exorbitante, extraoptiuni costisitoare. Cam cat va propuneti sa ne mai tineti in Evul Mediu al comunicarii?
la 17-06-2023 04:15 PM
Salut @swordfish7x,
Roaming-ul este activ doar pe dispozitivul principal, iar number share find pe un dispozitiv secundar nu va avea roaming functional.
Mai multe detalii poți găsi pe pagina dedicata Number Share si secțiunea Orange Help:
https://www.orange.ro/servicii/number-share/
https://www.orange.ro/help/device-ul-meu-secundar-va-functiona-in-roaming-14928
VoLTE sau Apel 4G este functional pe dispozitivele Apple, poți verifica singur in aceasta pagina;
https://www.orange.ro/servicii/apel-4g/
Daca ai probleme cu serviciul Apel 4G trimite un mesaj din secțiunea contact pentru a fi analizata problema ta.
la 17-06-2023 05:31 PM
De ce nu va avea roaming functional? Daca dispozitivele sunt capabile de asa ceva, de ce nu sunt implementate si la nivel de operator?
la 17-06-2023 11:09 PM
@swordfish7x asa cum ti-a raspund si @arsradu pot exista mai multe motive pentru care nu este functional roaming-ul pe un device secundar folosind number share. Ce stim in acest moment este ca nu se poate, daca dorești un răspuns oficial poți trimite un mesaj din secțiunea Contact. Cat despre caratul de "3 tone de Pro Max dupa tine", ei bine, tu ti-ai ales acel telefon 🙂
Recomandarea mea e ca atunci cand mergi la alergat sa uiți puțin de telefon si notificări ca ala nu mai e alergat, activitatea fizica este înregistrata si fără date mobile pe ceas. La fel si cu piscina, eu de exemplu merg acolo sa ma relaxez nu sa ma bipaie ceasul sau sa vorbesc la ceas. Daca mergi la magazin ce vrei sa faci cu ceasul si nu poti?
18-06-2023 02:33 PM - editat 18-06-2023 02:34 PM
Probabil ca nu ai fost pus in situatiile mentionate de mine mai sus, de aceea sa iti exemplific. Te duci la piscina, ai un pool-bar, vrei sa consumi ceva, ce faci? Iesi din piscina, te duci in camera dupa telefon? Cobori la un market din hotel, evident ca daca ai iesit din cei 4-5m de Bluetooth, ceasul a devenit inutil(adica e doar un ceas care iti arata ora). Nu poti plati, nu poti lua legatura cu familia in caz ca ai ceva nelamuriri, etc. Cand pleci la o plimbare sau alergare, fiind intr o tara straina, vrei sa fii in legatura cu familia. In caz ca pateste ceva un copil, sa poti reveni rapid. Si multe altele. Ti-am exemplificat cateva situatii dar sunt mii de alte momente in care e bine sa tii legatura cu familia. Probabil cand ai sa mai cresti, ai sa intelegi.
la 18-06-2023 05:22 PM
Eu pot sa plătesc cu ceasul fara a fi conectat la telefon prin bluetooth sau sa aiba date mobile pe el. La fel si cu activitatea fizica, se înregistrează fara a se conecta la telefon sau la internet. Tu ce model de ceas ai?
Tot nu înțeleg de ce ai avea nevoie sa suni familia când faci sport sau cand esti la magazin sau cand esti la piscină. Dar înțeleg ca suntem diferiți si ca ai nevoie de această funcționalitate in cele mai inedite ipostaze. Sper ca cei de la Orange sa aducă cat mai repede această funcționalitate pentru tine. 🙂
la 17-06-2023 07:46 PM
Nu sunt foarte sigur, dar s-ar putea sa aiba legatura cu costurile pe care le are operatorul pentru roaming. Tu practic ai doua device-uri in roaming, dar imparti resursele de pe unul singur. Practic, faci mai mult trafic in retea, dar platesti la fel.
Din nou, se poate sa gresesc. E doar o parere. Dar ar putea fi motivul pentru care nu exista roaming pe device-ul secundar. Nu știu daca alti operatori (si nu doar de la noi, dar si din afara) au serviciul asta inclus.
Poate, pe viitor, cu o taxa suplimentara, s-ar putea implementa si treaba asta. Dar momentan se pare ca nu exista.
17-06-2023 08:16 PM - editat 17-06-2023 08:16 PM
La ce bani ridica de la abonati nu ar trebui sa fie o problema de costuri. Dar totusi, sunt sigur ca oricine ar fi dispus sa plateasca o suma rezonabila pentru a beneficia de serviciu, suplimentar pe un ceas smart. Pleci la alergare, te duci la piscina, pleci pana la un shop la parterul blocului, nu mai cari 3 tone de Pro Max dupa tine.
17-06-2023 08:44 PM - editat 17-06-2023 08:44 PM
Da, cu siguranta ideea nu e rea. Si binenteles ca e mult mai convenabil sa ai partea de comunicare direct la incheietura mâinii. In special pentru activitati sportive.
Nu mi-e foarte clar de ce nu s-a implementat încă lucrul asta. Poate sa fie o chestie tehnica (sau de implementare pe partea partenerilor de roaming), poate sa fie o problema de costuri, cum ziceam mai sus... Poate ambele. Chiar nu stiu. Dar da, daca e o problema de costuri, se poate face un serviciu "extra" cu care sa acopere cat de cat costurile de implementare. Dar daca tine de parteneri (din moment ce esti conectat la reteaua lor)...lucrurile pot sa dureze foarte mult. Depinde de tara si de operator, binenteles. Dar, cand lucrurile nu țin doar de tine...nu prea poti sa iei decizii pe terenul altora.
Daca ai propus deja chestia asta (din mesajul tau, inteleg ca da), nu putem decat sa asteptam sa se implementeze. Cat...? Well, sa speram ca nu foarte mult. :)) Dar cum ziceam, s-ar putea sa nu tina doar de Orange. De fapt, nu stiu cat de mult tine de Orange. Tind sa cred ca cea mai mare parte tine de operatorul de roaming. Si daca nu e nici rentabil (financiar, tehnic, sau amândouă) pentru ei sa implementeze asta...lucrurile se complica, si rezultatul e suportat, binenteles, ca intotdeauna, de utilizatorul final. :))
Eu sper sa se implementeze (indiferent unde ar trebui facuta acea implementare). Pentru ca e intr-adevar un feature util. 🙂
la 18-06-2023 05:53 PM
Platile cred ca se fac prin NFC, deci n-ar trebui sa aiba legatura cu conectivitatea la internet, sau BT. Dar pentru comunicare, da, e util intr-adevar.
la 18-06-2023 06:03 PM
@arsradu: NFC-ul e inutil dacă nu există conectivitate la net. Pentru că doar tranzacțiile offline (de tipul celor din avion) le poți face fără conexiune la internet. Puține carduri nu necesită verificare de sold după autorizarea plății.
18-06-2023 06:15 PM - editat 18-06-2023 06:22 PM
Mmm...testez si confirm. 🙂
Din cate știu eu, platile NFC sunt plati offline. Offline, in sensul ca dispozitivul cu care platesti se comporta exact ca un card bancar normal, din plastic. Diferenta e ca acel chip NFC este configurabil la telefon, si neconfigurabil la varianta din plastic. In rest, platile se fac la fel.
De asemenea, pentru platile la POS, POS-ul este cel care face verificarea, si cel care are nevoie de conexiune la internet. Telefonul nu. Pentru plati online, binenteles ca ai nevoie de conexiune la internet. Dar acolo nu se foloseste NFC-ul. 😄
Cum ziceam, asta e doar teoria. Si....se poate sa gresesc. Dar eu parca asa imi amintesc (am pus intrebarea asta la ING la un moment dat, si parca asa imi amintesc ca mi-au zis si ei). Dar confirm cu prima ocazie. 😄
Sau, daca ai drum intr-un magazin, si ai un card in Wallet, poti incerca sa treci telefonul pe mod avion cat faci plata si vezi daca merge. Eu zic ca o sa mearga. 🙂 N-o sa primesti notificarea din partea aplicatiei (in caz ca ai instalata o aplicatie de home banking), care sa-ti confirme ca ti-a retras suma de pe card, pana nu deschizi din nou internetul, astfel incat aplicatia sa comunice cu banca si să-ți ofere informatia asta, dar in rest, nu vad de ce ar fi probleme cu plata in sine.
la 18-06-2023 06:47 PM
Exact. BTPAY nu e funcțional, nu doar că nu confirmă, dar nici nu face plata. Dacă e online.... no problemo. Testat și verificat.
la 18-06-2023 06:58 PM
Mai exact la o casă express. Ca să nu fiu de kko la plata la un POS a casierului. Până nu am activat datele mobile BTPayul nu a acceptat plata, iar POSul nu a scris "Aprobat", iar bonul nu a fost tipărit. De aici concluzia. Plata era cu telefonul, nu cu plasticul și nu cu ceas. Poate altă aplicație de plăți să fie altfel, dar pe BTPay aceasta am pățit-o personal.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor