anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Orange accepta IMEI-URI în mod discreționar? (Number Share smartwatch LTE/eSIM)

copeony
Junior
Recent am achizionat (pentru sotia mea) un smartwatch Samsung Galaxy Watch Active 2, R825, 44mm, 4G, cod produs Samsung: SM-R825FSDAROM. Ceasul l-am achiziționat de pe telefonultau.eu.
Pe website-ul Orange, smartwatch-ul este este compatibil cu serviciul eSim:
https://www.orange.ro/servicii/esim/?gclid=Cj0KCQiAnKeCBhDPARIsAFDTLTLjT9A6r8stbACant5Gh6YLJ68kUKOVpr_fa-rJk7cPJJeFQU8hh74aAqxjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Deoarece soția folosea o cartela Prepay, incompatibila cu Number Share, azi a migrat la abonament, solicitand si activarea eSim/Number Share. Contractul l-a semnat in Orange Shop din Suceava, Strada Nicolae Bălcescu 4, unde a solicitat si activarea Number Share. Activarea serviciului a esuat. Pe telefon a fost afisat urmatorul mesaj: Orange nu oferă abonamente mobile pentru ceas. Pentru mai multe informații, contactati Serviciul de asistență pentru clienți Samsung. A contactat Samsung Romania, care i-a comunicat că IMEI-ul ar fi doar pentru Polonia, motiv pentru care Orange Romania nu poate activa serviciul de Number Share pe dispozitiv.
Am anuntat aceasta problema la furnizor, cu propunerea de retur si de inlocuire cu un produs avand IMEI de Romania. Furnizorul sustine ca este nejustificat si neconcurential refuzul de activare al serviciului pe motiv ca IMEI este pe Polonia, ceasul fiind neverlocked.
Pe site-ul Samsung Romania, la modelul SM-R825FSDAROM se arată că este funcțional cu SIM din următoarele țări: Albania · Andorra · Austria · Belgia · Bosnia și Herțegovina · Bulgaria · Cehia · Cipru · Croația · Danemarca · Elveția · Estonia · Finlanda · Franța · Germania · Grecia · Irlanda · Islanda · Italia · Letonia · Liechtenstein · Lituania · Luxemburg · Macedonia de Nord · Malta · Monaco · Muntenegru · Norvegia · Olanda · Polonia · Portugalia · Regatul Unit · România · San Marino · Serbia · Slovacia · Slovenia · Spania · Suedia · Ungaria · Vatican.
Înțeleg din acest „disclaimer” că produsul ar trebui să accepte SIM atar din Polonia cat si din Romania.
Link Samsung:
https://www.samsung.com/ro/watches/galaxy-watch-active/galaxy-watch-active2-44mm-gold-lte-sm-r825fsdarom/buy/
Am verificat IMEI-ul pe mai mult site-uri de profil, din care unul, intr-adevar, mi-a afisat ca apatine de Polonia - tara si transportator Polonia (!?) (https://imei24.com/imei_check/Samsung/).
Cu toate acestea nu inteleg motivul pentru care ORANGE Romania nu accepta dispozitivul. S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? Exista o intelegere intre Orange si Samsung Romania prin care s-a limitat arbitrar accesul la servicii in limita unui anumit numar de IMEI-uri aduse in Romania exclusiv de Samsung si partenerii acestuia? Este aceasta intelegere o practică anticoncurențială?
18 Răspunsuri 18

tomaciprian
Cunoscător
S-ar putea sa aiba relevanta tara de origine a ceasului. De exemplu, am ca si telefon de back-up un Samsung J6+ cu soft de Vodafone (achizitionat la liber de la Vodafone - CSC: CNX). Pe acest telefon eu nu pot activa serviciile VoLTE (Apel 4G) & VoWiFi (Apel WiFi) chiar daca acest model de telefon apare pe site-ul celor de la Orange la smartphone-uri compatibile. Ca sa functioneze aceste doua servicii de la Orange ar fi trebuit sa am soft (CSC) de ROM sau ORO in sistemul telefonului, asa poate sa fie si in cazul tau cu ceasul.

FaraUnID
Campion certificat
<<< Recent am achizionat un smartwatch Samsung Galaxy Watch Active 2 de pe telefonultau.eu >>> !!! Greseala numarul 1 !!! - Acel bazar online, pe numele lui telefonultau.eu, nu este importator oficial in Romania pentru produsele pe care le scot pe taraba. Sunt mai degraba niste intermediari pentru altii. Fiind un produs adus in Romania prin zona gri a comertului, evident ca nu va asigura nimeni suport pentru el si nici nu ai garantia ca va functiona in parametri optimi. Din acest motiv reteaua #1 a spus ca nu asigura suport si nu garanteaza functionarea produsului decat daca este achizitionat de la ei. Pentru ca acel produs sa functioneze la noi, trebuie cumparat de la un importator / distribuitor / reseller autorizat. In acest fel ai certitudinea ca produsul este armonizat cu frecventele si cerintele operatorilor mioritici. La nivel teoretic acel ceas se poate resofta intr-un service autorizat cu varianta de soft agreata de reteaua #1. Problema este ca acea resoftare se va face contra cost chiar daca produsul se afla in garantia - gluma prosta - oferita de telefonultau.eu Incearca sa expui problema direct la Samsung Romania si vezi care sunt recomandarile lor. Daca te-a ajutat acest răspuns nu uita sa apeși ❤ sau sa il marchezi ca soluție.

RafaHelper
#StarMember
Salut @copeony, ‏‏‎ ‎ Asa este, momentan doar pentru ceasurile cu IMEI de Romania poți activa eSim/Number Share, iar in regulament mai este specificat ca produsul trebuie sa fie cumpărat de la Orange Romania. Recomandarea mea este sa returnezi acel ceas daca nu ai depășit termenul legal pana te lămurești daca te avantajează utilizarea acestui serviciu in condițiile date. ‏‏‎ ‎ Furnizorul poate susține orice pentru ași vinde produsul, asta nu înseamnă ca are dreptate. ‏‏‎ ‎ Ce este postat pe site-ul Samsung cu referire la funcționarea serviciului in acele tari ai înțeles greșit. Samsung spune ca serviciul este functional in aceste tari si accepta sim din toate tarile menționate dar serviciul va funcționa in condițiile oferite de operator, adică Orange in cazul tau. ‏‏‎ ‎ Mai sunt probleme de genul semnalate in comunitate, dar toate sunt cauzate din cauza nerespectării regulamentului de funcționare al acestor servicii. https://comunitate.orange.ro/questions/2583934-number-share-galaxy-watch-lte-4g https://comunitate.orange.ro/questions/2422825-serviciul-share-number-orange-watch-serie-5-model-a2095-luat-sua Pentru întrebarea cu înțelegerea ti-as recomanda sa contactezi Orange direct din pagina de contact: https://www.orange.ro/contact/ Eu unul nu cunosc sa exista o înțelegere pe aceasta tema. ‏‏‎ ‎ Daca te-a ajutat acest răspuns nu uita sa apeși ❤ sau sa il marchezi ca soluție.

Neaplicabil
Daca serviciul e implementat doar pe varianta de Romania...sau se activeaza doar daca operatorul este de Romania, atunci singurele solutii sunt: 1. resoftare (dar asta daca nu ma insel iti poate scoate produsul din garantie, daca nu o faci intr-un service autorizat Samsung), plus ca este intr-adevar contra cost 2. probabil cea mai usoara varianta, retur (daca n-ai depasit inca termenul legal), si cumparat un alt ceas dintr-o alta sursa (altex, media galaxy, eventual si eMag, dar sa fie vandut de eMag, nu tot de telefonultau.eu, pentru ca eMag, de ceva vreme, e o platforma, nu doar un magazin, si multi comercianti isi vand produsele acolo, nu toti de incredere). Dupa parerea mea, nu cred ca trebuie sa fie neaparat cumparat de la Orange. Evident, daca il au pe stoc, si e la un pret ok, sigur, ia-l direct de la Orange. Dar ca idee, nu cred ca trebuie sa fie neaparat de la Orange. Cu toate asta, se poate intr-adevar ca unele servicii sa fie implementate de catre cei de la Samsung doar pentru versiunile de soft dedicate regiunii in care produsul urmeaza sa fie comercializat. Asta ca sa se asigure ca produsul este compatibil cu serviciile operatorilor din zona geografica respectiva. Nu stiu daca Orange Poland are si el number share (n-am cautat), dar cumva cred ca are sens ca ceasurile comercializate pentru piata din Polonia sa mearga cu operatorii de acolo, nu si cu cei din alte tari (in cazul asta Romania), indiferent daca operatorul este tot Orange. Ca si in cazul VoLTE, serviciul este activat in functie de mcc-mnc. Adica specific pentru operatorul X din tara Y. Indiferent daca X are acelasi nume si in tara Z. Tehnic vorbind, sunt operatori diferiti pentru ca au mcc-mnc diferit. Ce poti sa faci, eventual, este asa: 1. fa-i retur ceasului respectiv 2. inainte sa desfaci ceasul nou (din orice alta sursa decizi sa-l cumperi din nou, dar iti recomand si eu totusi un magazin de incredere) verifica-i IMEI-ul.

copeony
Junior
Multumesc tuturor pentru raspuns ! Ma intreb cine stabileste daca anumite IMEI-uri sunt numai pentru Romania? Pe site-un ANCOM n-am gasit nicio referire la alocarea de IMEI pe anumite regiuni/tari/operatori de retea. In opinia mea, orice limitare este stabilita de operatorul de retea, de comun acord cu distribuitorul autorizat al produselor Samsung pentru Romania, adica Activ Invest S.R.L.. Astfel, potrivit definitiei IMEI, pe care o gasim si pe site-ul Orange, aflam urmatoarele: “Codul IMEI – International Mobile Equipment Identity - este un numar international de identificare a telefonului tau, format din 15 cifre. Este, daca vrei, ca un CNP sau ca numarul de inmatriculare al unei masini. Este important sa stii ca IMEI-ul nu diferit de IMSI. IMEI-ul identifica dispozitivul, iar prin IMSI – International Mobile Subscriber Identity – se identifica abonamentul sau cartela PrePay in retea.” Ce reprezinta cifrele din codul IMEI? Operatorul Orange Romania ne raspunde astfel: „Primele sase cifre - TAC (Type Approval Code) - reprezinta codul modelului telefonului. Urmatoarele doua cifre – FAC (Final Assembly Code) - reprezinta codul tarii in care a fost asamblat device-ul respectiv. Urmatoarele sase cifre – SNR (Serial Number) reprezinta numarul de serie al telefonului, iar ultima cifra – SP (Spare) - este doar una de reprezentare, fara vreo anume insemnatate. Probabil ca multi dintre voi ar dori sa stie unde mai exact a fost asamblat telefonul, doar ca aceasta informatie este de obicei codificata in IMEI de catre producator printr-o combinatie de cifre. Cel mai sigur mod de a afla aceasta informatie este sa o verifici pe ambalajul original al device-ului.” Link pagina web: https://www.orange.ro/help/articole/codul-imei-al-telefonului-ce-este-si-cum-il-verific Din cele de mai sus nu reiese ca anumite IMEI-uri sunt destinate pentru a fi operationale numai intr-o anumita regiune/tara, iar altele intr-o alta. In opinia mea, restrictionarea unor IMEI -uri de catre operator poate surveni numai daca o anumita plaja de IMEI-uri a fost acceptata de catre Orange Romania, in detrimentul altor produse, care nu sunt comercializate de catre partenerii distribuitorului de produse Samsung in Romania. Suspectez ca intre Orange Romania si distribuitorul Activ Invest exista o intelegere prin care s-a alocat pentru reteaua Orange o anumita plaja de IMEI-uri “apte” a fi activate in Romania, daca au fost importate de distribuitor, restrictionand accesul altor IMEI-uri, desi tehnic si celelalte produse au functie eSIM/Number Share. IMEI-ul are rol de a permite identificarea dispozitivului. IMEI-ul nu poate fi un criteriu tehnic, obiect si onest, pentru a filtra accesul la reteaua operatorului. Un IMEI poate fi refuzat la activarea unui serviciu numai daca, de exemplu, dispozitivul a fost declarat pierdut, furat sau daca provine dintr-o frauda. Un IMEI nu poate fi refuzat prin limitari stabilite arbitrar de operatorul de retea, cum ar fi, in cazul meu, prin conditionarea activarii serviciului de achizitionarea produsului de la operator. In opinia mea, motivul real pentru care s-a refuzat activarea Number Share este dat de faptul ca produsul nu a fost achizitionat de la Orange Romania (sau un alt partener al distribuitorului). Probabil veti ajunge la aceeasi concluzie, citind pct. 10 de mai jos, unde am citat conditionarea explicita gasita in Termenii si Conditiile de utilizare a serviciului Number Share in reteaua Orange. Sa vedem in continuare ce informatii obtine un potential consumator/utilizator final despre posibilitatea de a activa serviciul Number Share in reteaua Orange, pentru produsul Samsung smartwatch avand codul SM-R825FSDAROM: 1) De pe site-ul distribuitorului Samsung afla ca produsul este functional cu SIM in mai mult tari din Europa, intre care si in Romania. Link: https://www.samsung.com/ro/watches/galaxy-watch-active/galaxy-watch-active2-44mm-gold-lte-sm-r825fsdarom/buy/ 2) De pe site-ul Orange intelege ca pentru activarea serviciului este necesar un abonament si un cont My Orange. Link pagina: https://www.orange.ro/servicii/number-share/ 3) De pe site-ul Orange afla ca eSIM se poate activa pe dispozitive GSM compatibile, incluzand si smartwatch-uri: https://www.orange.ro/servicii/esim/?gclid=Cj0KCQiAnKeCBhDPARIsAFDTLTLjT9A6r8stbACant5Gh6YLJ68kUKOVpr_fa-rJk7cPJJeFQU8hh74aAqxjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds 4) De pe site-ul Orange intelege ca produsul avand cod R825FSDAROM este compatibil cu serviciul Number Share: Link pagina produs: https://www.orange.ro/magazin-online/obiecte-conectate/samsung-galaxy-watch-active2-steel-4g-44mm-gold 5) Din aceeasi pagina, intelege ca prin serviciul “Number Share te bucuri de o tehnologie inovatoare, prin care poti folosi acelasi numar de telefon pe smartphone-ul Samsung si pe smartwatch-ul Samsung Galaxy Watch Active 2 4G.” 6) De pe site-ul Orange este informat despre cum se obtine un cod activare eSIM, adica: “Poti obtine un cod de activare eSIM din orice magazin Orange, fie daca activezi un abonament nou, fie daca esti client existent, si doresti trecerea de la SIM la eSIM. Momentan, tehnologia eSIM este disponibila doar pentru abonamente. Codul de activare eSIM se poate solicita si din contul My Orange, in anumite conditii. Link pagina: https://www.orange.ro/help/cum-obin-un-cod-de-activare-esim-9608 7) Aici este informat cum poate activa serviciul Number Share si cum poate fi asociat un smartwatch: “Serviciul Number Share este disponibil atat pentru clientii persoane fizice, cat si pentru clientii persoane juridice care au un abonament. Pentru acest serviciu nu exista perioada contractuala obligatorie, astfel incat il poti activa sau dezactiva oricand doresti. Unui numar principal de telefon ii poti asocia pana la 4 dispozitive secundare.” Link pagina: https://www.orange.ro/servicii/number-share/#detalii 8) Din Termenii si Conditiile de utilizare a serviciului Number Share - care pot fi citite/descarcate de aici: https://www.orange.ro/servicii/number-share/#detalii - intelege ca “Activarea serviciului Serviciul Number Share poate fi activat dupa cum urmeaza: (1) pentru persoane fizice: (i) activarile de smartwatch se vor efectua prin intermediul aplicatiei dedicate, exclusiv pentru modelele compatibile Samsung Galaxy Watch cu eSIM / 4G si Apple Watch 3, 4, 5 Cellular, in conditiile activarii/existentei unui cont My Orange activ. (ii) pentru alte dispozitive compatibile (tableta, telefon) prin intermediul Magazinelor Orange Shop.” 9) Prin acelasi document, consumatorul este informat ca poate inlocui un dispozitiv asociat: “In cazul in care se doreste inlocuirea unui dispozitiv compatibil existent cu un altul, se procedeaza dupa cum urmeaza: (1) pentru persoane fizice: (i) inlocuire smartwatch cu un alt smartwatch: din aplicatia dedicata optiunea ‘’Replace device’’ sau ‘’Inlocuire dispozitiv’’. Finalizarea procesului de inlocuire a dispozitivului va atrage automat dezactivarea dispozitivului asociat initial si activarea serviciului pe noul dispozitiv ales de Client.” 10) Daca citeste si sectiunea LIMITARI, descopera ca „Dispozitivele secundare compatibile cu serviciul Number Share sunt de tip telefon mobil, tableta compatibila cu functia de apel voce si cu sistem de operare Android, tableta de tip Apple iPad si smartwatch-uri cu functie eSIM comercializate de catre Orange Romania.” Aici se precizeaza si ca „Orange Romania nu garanteaza functionarea serviciului pe dispozitive incompatibile”. Link PDF Termeni si Conditii: https://www.orange.ro/pdf-102019/servicii/number-share/termeni-si-conditii-03-08-2020.fa91fb49322bd620aec229361ea1f2a1e9d97a7213d44f298329ddb22e792b01.pdf Din limitarea de mai sus reiese ca un produs compatibil, precum un smartwatch avand codul SM-R825FSDAROM, ar trebui sa fie functional/acceptat in retea. Mai rezulta ca Orange Romania activeaza Number Share numai pentru acele smartwatch-uri cu functie eSIM cumparate de utilizatorul final de la Orange Romania. Aceasta limitare este, in opinia mea, nejustificata, reprezinta practica anticoncurentiala este, totodata, un abuz de piata dominanta. In opinia mea, cele doua entitati, distribuitorul si operatorul de retea: (a) dezavantajeaza concurential alti comercianti de produse Samsung (de exemplu, telefonultau.eu) care nu s-a aprovizionat de la distribuitor (b) permit accesul in mod discriminatoriu la servicii, numai pentru clientii care au achizitionat produsul de la Orange Romania, favorizandu-i pe acestia, in comparatie cu alti clienti, care nu au achizitionat produsul de la operatorul de retea. Procedand astfel, distribuitorul si operatorul restrang in mod evident concurenta si conditioneaza furnizarea serviciului catre utilizatorul final, acesta fiind constrans sa accepte o prestatie suplimentare, adica sa achizitioneze dispozitivul GSM numai de la operatorul de retea, desi achizitia nu are legatura cu serviciul solicitat din moment ce detine un produs compatibil/identic cu cel comercializat de operator. Miza acestei posibile intelegeri cred ca este relevata chiar de cifra de afaceri a distribuitorului, de 53 milioane lei in 2018 si de 67 milioane in anul 2019. Cod unic de identificare: 14330858. Nu stiu care este procentul din cifra de afaceri obtinut din vanzarea dispozitivelor GSM, insa daca presupunem ca ar fi de numai 20% din total cifra, aceasta ar insemna 10,6 milioane lei in 2018 si 13,4 milioane lei in 2019. https://www.zf.ro/business-hi-tech/cel-mai-bun-an-pentru-activ-invest-srl-distribuitor-samsung-afaceri-de-peste-53-mil-lei-in-2018-18278707 https://mfinante.gov.ro/domenii/informatii-contribuabili/persoane-juridice/info-pj-selectie-dupa-cui

FaraUnID
Campion certificat
@copeony Fiecare produs vandut are un Serial Number, iar cele care au modem GSM si un IMEI. Acestea sunt date de identificare unice. La nivel teoretic nu pot exista 2 telefoane cu acelasi IMEI. In momentul in care un produs pleaca din fabrica spre un anumit retailer, producatorul stie in orice moment piata pentru care a fost vandut acel produs, pe baza acelor date unice. Plus ca pentru acelasi produs pot exista variante de soft personalizate si unele dferente hardware pentru diversi operatori din anumite tari. Cum identifici acele produse? Evident ca pe baza IMEI-ului sau a SN-ului. Daca este sa facem o analogie: Mergi in afara si cumperi o masina Dacia noua. In momentul in care ajungi in tara si te duci cu ea la RAR pentru imatriculare de unde stiu aia ca acea masina nu a fost cumparata din Romania? Pe baza seriei de motor / sasiu care nu figureaza in baza de date de la noi. De ce o Dacia noua cumparata din Germania nu are acealsi regim precum o Dacia noua achizitionata din Romania, cu toate ca discutam de o "masina romaneasca" ?

copeony
Junior
Multumesc pentru raspuns, FaraUnID. Argumentarea ta prin analogie nu ma duce la concluzia ca o Dacia noua, destinata pietei din Germania, ar fi refuzata la inmatriculare in Romania. Nu depinde inmatricularea de achizitionarea de la un dealer Dacia din Romania. In cazul smartwatch-ului, cata vreme solicit activarea serviciului pe un dispozitiv cu un cod de producator (SM-R825FSDAROM) identic cu cel comercializat de Orange Romania, refuzul de activare devine nefiresc. In plus, are meniu si in romana, asa ca producatorul s-a gandit ca va utilizat si in Romania. Problema mea este generata de limitarea regasita in politica Orange de activare a serviciului. Conform Termenilor si Conditiilor, un smartwatch este considerat compatibil daca (i) are functie eSIM si (ii) este comercializat (?!) de catre Orange Romania: << Dispozitivele secundare compatibile cu serviciul Number Share sunt de tip telefon mobil, tabletă compatibilă cu funcția de apel voce și cu sistem de operare Android, tableta de tip Apple iPad si smartwatch-uri cu funcție eSIM comercializate de catre Orange Romania. Orange Romania nu garanteaza funcționarea serviciului pe dispozitive incompatibile.>> https://www.orange.ro/pdf-102019/servicii/number-share/termeni-si-conditii-03-08-2020.fa91fb49322bd620aec229361ea1f2a1e9d97a7213d44f298329ddb22e792b01.pdf Sunt curios cum ar interpreta aceasta limitare, autoritati precum ANCOM sau Consiliul Concurentei. In plus, limitarea accesului la retea prin conditionarea procurarii produsului de la operatorul de retea - este, in opinia mea, ilegala, din moment ce un utilizator final nu are optiunea de a-l achizitiona de la un alt comerciant, la un pret mai avantajos.

Neaplicabil
Cred ca sunt doua chestii diferinte. Si cu siguranta exprimarea din T&C poate fi imbunatatita. Nu prea e realist sa consideri un terminal incompatibil pentru ca nu a fost achizitionat de la tine. :)) Ca nu garantezi functionalitatea, aia e alta treaba. Una este sa nu poti sa "garantezi" funtionalitatea serviciului pe terminale care nu au fost cumparate de la tine (dupa parerea mea, nu prea poti garanta nimic ce nu tine direct de tine, dar asta e alta problema), si alta e sa "limitezi" functionalitatea serviciului doar la terminalele cumparate de la tine. In primul caz, logica sugereaza ca exista terminale care, chiar daca nu au fost achizitionate de la Orange, pot functiona fara probleme. Si pot confirma din experienta personala lucrul asta. De-aia ziceam ca, de cele mai multe ori, chestia asta tine mai mult de producator, si de soft-ul pe care decid sa-l puna pe diverse produse, decat de operator. In cel de-al doilea caz, spui ca: "doar terminalele cumparate de la tine (ca operator) vor functiona cu acel serviciu. Ceea ce tind sa cred ca e fals. Cred ca in cazul asta vorbim de prima varianta. Dar fara sa avem un alt ceas cu care sa testam teoria asta, cumparat din alta sursa decat Orange, si care sa fie cu soft destinat operatorilor din Romania, din pacate ramane doar o teorie. Cat despre smartwatch-ul tau, nu prea cred ca are cum sa fie acelasi IMEI. 🙂 Nu exista doua IMEI-uri la fel, decat daca vorbim de clonarea lor, ceea ce e deja cu totul alta discutie. Dar in mod normal, nu vei avea doua terminale cu IMEI identic. Modelul poate sa fie identic. Dar IMEI-ul nu. Cel putin din cate stiu eu. Cum ziceam si mai sus, problema, cel mai probabil, nu e faptul ca telefonul nu e luat de la Orange (chiar daca asa pare sa sugereze pagina de T&C). Problema cred ca e de soft. Daca nu cumva Orange vinde acele terminale cu soft custom (ca si in cazul unor telefoane), sansele sunt foarte mari sa poti cumpara un ceas perfect functional si compatibil cu Number Share, din alte surse decat Orange. Dar din nou, cu conditia sa fie destinat pietei (si operatorilor) din Romania. Iar asocierea intre IMEI si piata unde urmeaza sa aterizeze acel produs, tind sa cred ca se face pe partea producatorului, care pune, de asemeni, si un soft dedicat pentru asta.

copeony
Junior
Multumesc, pentru raspuns, arsradu! Referitor la IMEI identic: a fost o greseala de tehnoredactare. Am corectat. M-am referit la cod identic de producator (R825FSDAROM). Produsul cu acest cod nu este blocat intr-o retea si, de asemenea, nu este destinat sa functioneze numai in Polonia. In opinia mea, Orange Romania nu accepta dispozitivul deoarece nu a fost adus in tara de distribuitorul autorizat de produse Samsung / Activ Invest.

Neaplicabil
Se poate... Nu zic nu. Dar Orange nu are vreun contract exclusiv cu distribuitorul asta, nu? Cu alte cuvinte, mai sunt si alti reselleri care cumpara de la acelasi distribuitor. Si atunci, nu inseamna ca ai o sansa destul de mare sa gasesti un produs compatibil si din alte surse? Daca teoria in care produsul ala nu e destinat exclusiv unei anumite piete, cum credeam, e corecta, n-as sti sa-ti spun de ce anume un produs care pare identic, nu functioneaza la Orange Ro. As fi curios sa stiu daca exista vreo explicatie tehnica pentru asta. Macar sa stim pe viitor ce caracteristici ar trebui luate in calcul in momentul achzitionarii unui astfel de produs. Daca ceasul comercializat de Orange nu are soft brand-uit Orange, atunci as fi curios sa stiu ce anume e diferit intre cel pe care l-ai luat tu si cele vandute de Orange. In afara de IMEI, distribuitor, vanzator si alte detalii care in momentul asta, cel putin pentru mine, nu par foarte relevante. Adica nu cred ca sunt limitate pe baza de IMEI, iar atata timp cat furnizorul e acelasi, softul e acelasi, nu vad de ce ar face o diferenta pentru functionalitatea serviciului astuia. De-aia, poate un raspuns tehnic, oficial, ar putea sa ajute la clarificarea problemei. Si sincer nu m-ar deranja nici un raspuns de forma: "da, limitam accesul la serviciu, pe baza de IMEI, doar pentru terminalele cumparate de la noi". Macar sa stim si noi o chestie clara. Ca e sau nu competitiv, sau "fairplay", asta e deja alta discutie. Eu sunt curios doar care este explicatia pentru fenomenul asta. Si nu vreau un raspuns de genul: "Orange nu garanteaza functionalitatea serviciului....". Consider ca am trecut de mult de partea asta. Vreau sa stiu, tehnic, ce au in plus ceasurile luate de la Orange fata de celelalte (daca au ceva in plus). Soft diferit, soft customizat/brand-uit Orange, binecuvantarea papei? Ce au in plus? Ce le face sa fie "compatibile"? Ce au ceasurile alea si nu au celelalte? Se face vreo limitare pe partea Orange? Daca da, care e acea limitare? Simplu.

FaraUnID
Campion certificat
Posibil sa fie o strategie de marketing, posibil sa fie unele diferente de soft, posibil sa nu. Tiganiile de genul acesta au existat si vor exista cat timp legislatia de la noi este ambigua, iar institutiile care ar trebui sa vegheze la respectarea acesteia dorm. Reteaua #1 a avut acceasi tactica in cazul serviciilor precum: HD Voice, HD Voice Plus, Apel WiFi, VoLTE. In prima faza toate aceste servicii au fost disponibile doar pe telefoane varf de gama si doar pe terminalele achizitionate de la ei.

copeony
Junior
Multumesc pentru raspuns, as radu & FaraUnID Specialistul Samsung Romania a sustinut (prin live chat) ca singura problema este legata de IMEI, nu de alte diferente hardware sau software. Ar fi avut logica refuzul de activare daca ar fi fost justificat de incompatibilitati ale benzii de frecvente LTE. De exemplu, daca as fi solicitat activarea pe un dispozitiv cu un cod diferit, cum ar fi SM-R825USDAXAR , compatibil cu frecventele operatorilor din Statele Unite. Raman la parerea mea: Orange Ro nu accepta in retea decat ceasurile aduse in tara prin intermediul distribuitorilor autorizati de Samsung Electronics Romania SRL, astfel ca restrictioneaza accesul altor IMEI-uri. Dintr-un alt magazin Orange mi s-a spus ca totusi s-ar activa in retea si alte dispozitive, daca acestea provin de la un comerciant en-detail, “partener” Samsung Romania. Chiar daca s-ar confirma aceasta informatie, parerea mea este ca acel retailer partener revinde la preturi „recomandate” de distribuitorul autorizat pe Romania. Altfel spus, in calitate de consumator depinzi de preturile practicate de distribuitorii/partenerii Samsung. Prin urmare, daca achizitionezi un produs provenind de la un alt comerciant, care nu este partener Samsung, adica de la un concurent al partenerului, acesta nu va fi activat in retea. Pe de alta parte, deoarece Orange Ro este singurul operator care ofera serviciul Number Share, rezulta ca un consumator devine dependent de politica de preturi a operatorului si nu de specificatiile tehnice ale produsului. Cu alte cuvinte produsul devine “compatibil” numai daca este cumparat la prețul cu amănuntul stabilit de operator, eventual, la pretul “recomandat” (fixat) de furnizorul acestuia. Situatia prezentata nu poate fi asociata unei strategii de marketing, ci mai degraba reflecta politica de fixare a pretului de revanzare cu amanuntul, in urma intelegerii intre distribuitor si retailer. Altfel spus, suspectez o intelegere anticoncurentiala intre operator si distribuitorul autorizat Samsung pe Romania, avand ca scop atat descurajarea comerciantilor concurenti in a revinde produse Samsung din surse „neautorizate”, cat si clientilor finali de a cumpara produse de la un comerciant „nepartener” Samsung Romania.

FaraUnID
Campion certificat
Situatia prezentata reprezinta o strategie de marketing pentru a forta consumatorul sa cumpere produsul din magazinul lor online, unde preturile sunt cu mult peste media pretului din piata, practicat de magazinele concurente (Altex, Flanco, eMag, Domo, etc). Aceeasi strategie o au in momentul de fata cu telefoanele 5G - "Daca nu este achizitionat de la noi, nu putem garanta functionarea produsului" Problmea este ca nici alea achizitionate din magazinul lor nu sunt 100% competibile cu 5G oferit de ei.

copeony
Junior
De acord cu tine, FaraUnID. În plus, nu sunt transparenţi în ceea ce priveşte condiţiile de activare a serviciului. Dacă s-ar fi menţionat pe pagina dedicată că activează serviciul numai pentru device-uri achiziţionate de la operator ar fi fost limpede pentru toată lumea: vrei Number Share, cumperi dispozitivul dedicat numai de la Orange România.