20-04-2023 12:46 PM - editat 20-04-2023 06:50 PM
Hello,
Am devenit recent client de internet fix si am primit ZTE F6600R.
Imprimanta mea wireless (HP P1102w) se conecteaza la router fara probleme folosind WPS pe wireless g si obtine IP corect (lucru care se observa din interfata de admin a lui F6600R si din listarea unei pagini de test direct din imprimanta). In plus are activ si Bonjour (pt discovery pe mac) si cam orice avea inainte pe reteaua veche, de putea fi gasita.
Cu toate astea, e de negasit in retea. Si nici ping nu merge (timeout). Am incercat si de pe mac laptop (wifi) si de pe windows desktop (wifi). No luck!
Ma poate ajuta cineva, va rog? Poate imi scapa ceva. Multam fain!
Editare de final: A fost o problema de firmware. Colegii de la tehnic au facut actualizare si acum totul functioneaza corespunzator. Multumesc!
la 20-04-2023 06:47 PM
Da, colegii au făcut update de firmware. Mulțumim pentru confirmare!
Seară frumoasă! Te mai așteptăm în Comunitate.
la 20-04-2023 01:21 PM
Salutare!
Sa incepem cu inceputul:
Cam astia ar fi primii pasi la care m-as uita prima data.
la 20-04-2023 02:51 PM
Hello, multumesc de raspuns!
- Driverele sunt instalate, dar asta doar pt ca am recurs la cablul USB in incercarea mea de troubleshooting. In mod normal totul ar trebui sa fie plug and play (si pe Windows si pe Mac). Dupa ce era detectata, aveam, totusi posibilitatea sa instalez utilitati companion optionale.
- Nici telefonul nu o gaseste (si inainte de routerul asta o gasea ca AirPrint pe iOS).
- Pe interfata routerului se vad toate, cu IP-urile corecte: laptop, desktop, iphone, imprimanta.
Ping intre laptop si telefon merge, dar de la laptop/desktop spre imprimanta e timeout.
20-04-2023 02:42 PM - editat 20-04-2023 02:43 PM
Stiu ca poate suna stupid, si nu intentionez sa jignesc pe nimeni, doar incerc sa exclud din start toate motivele pentru care ar putea sa nu mearga, si asta e unul dintre cele mai comune (in experienta mea). Imprimanta este pornita in momentul in care incerci s-o gasesti in retea? De asemenea, driverul imprimantei e instalat? Daca da, nu vad de ce ar merge listarea unei pagini de test din router, dar nu si de pe dispozitivele conectate la aceeasi retea WiFi.
la 20-04-2023 02:49 PM
Ai sa fi surprins dar, acum aproape 20 de ani, cand am cumparat primul meu PC facut din componente, mi-am pierdut cu un coleg de facultate doua ore sa-l montam si sa-l punem in functiune. Nu i-am dat de cap si l-am dus in service (i-au facut update de BIOS). Cand ne-am reapucat ne-am adus aminte ce nu facusem bine: nu l-am bagat in priza, nici cablul in calculator, nici in priza (stateam in mijlocul camerei si nu ne prindeam de ce nu porneste...) si am realizat ca am facut acelasi lucru si prima data. Si era sub nasul nostru unitatea si o incarteam de pe o parte pe alta... Si crede-ma: am montat fara sa rasuflam matele la interior si stiam fiecare fir la ce se conecteaza.
la 20-04-2023 02:55 PM
Salut, multam de raspuns!
Yep, e pornita si apare in interfata routerului ca fiind activa.
Listarea paginii de test e din imprimanta (apesi un buton).
Driverele sunt instalate, daca folosesc cablu USB imi apare, o pot adauga si o pot folosi ca inainte. Doar cand e conectata pe wifi se intampla povestea asta.
Am atasat si aici doua capturi cu ea prezenta in interfata routerului si cu ping-ul care esueaza.
20-04-2023 03:06 PM - editat 20-04-2023 03:08 PM
Hmm... pare o problema de configurare intr-adevar.
Routerul pare sa aiba port USB (sau poate e altceva decat am gasit eu pe net). Ai incercat sa conectezi imprimanta la router si sa printezi de pe WiFi-ul facut de el? Merge in felul asta?
la 20-04-2023 04:37 PM
Yep, am incercat sa o conectez la router prin portul USB si chiar daca routerul are activa functia de printing, n-am reusit s-o fac sa mearga asa. E posibil sa nu fi depus suficient efort aici, deocamdata ma consum cu functia de wifi 😞
la 20-04-2023 04:52 PM
Teoretic, n-ar trebui sa depui efort deloc. :)) Adica, odata conectata imprimanta prin USB...ar trebui sa fie accesibila pentru printare wifi, atata timp cat esti conectat la reteaua router-ului respectiv.
Dar, dupa cum zicea si Daniela mai sus, e posibil sa fie nevoie de un update de firmware pentru router. Poate e vreun bug pe undeva.
la 20-04-2023 06:00 PM
@arsradu: Imprimanta pe USBul routerului necesită configurarea funcției "print server". Nu e chiar plug&play...😉
20-04-2023 06:05 PM - editat 20-04-2023 06:07 PM
Da, doar ca in cazul meu, era deja activata (adica nu e decat un switch On/Off; nici nu ai ce sa configurezi, plus ca era On by default), deci...cel putin ce tinea de router, a fost chiar plug&play. Singura chestie pe care nu o aveam era acea aplicatie utilitara. Dar e posibil sa fie diferit pe ONT-ul asta de la Orange. Comparatia era doar pe partea de hardware. In sensul ca un hardware mai nou si mai performant...nu face intotdeauna ca lucrurile sa mearga perfect din prima. :))
Bineneteles, aici vbm de hardware diferit, atat router cat si imprimanta. Dar ziceam doar asa... 🙂
la 20-04-2023 03:47 PM
Salut @monstercactus,
Nu detin acest router si m-ar ajuta sa vad capturi de ecran cu interfața acestuia pentru a gasi o solutie pentru tine.
Poti sa pui capturi de ecran cu meniurile din interfata?
la 20-04-2023 06:51 PM
Multam de mesaj! Pana am ajuns eu acasa s-a rezolvat problema printr-un update de firmware facut de colegii de la tehnic.
la 20-04-2023 04:34 PM
@monstercactus, bun venit în Comunitate!
Am întrebat și noi colegii de la departamentul tehnic și ne-au spus că, funcție de cazul tău punctual, poate fi necesar un update de firmware pentru router.
Dacă situația nu se rezolvă, ne poți trimite (în mesaj privat) codul de abonat al liniei fixe și rugăm colegii să verifice.
la 20-04-2023 05:06 PM
Multumesc frumos, am trimis PM cu detaliul cerut.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor