14-08-2025 11:59 PM - editat 15-08-2025 12:00 AM
Intrebare adresata specialistilor Orange (avand in vedere ca nu mai exista modalitate de contact clasica).
Daca intrebarea este prea tehnica si nu se poate raspunde pe forum, as vrea macar un sfat de la cineva de la Orange care este canalul potrivit pentru a o intreba.
Am un Internet Box 1000 pe care am conectivitate IPv6. Acest router ofera adrese IPv6 si ruteaza corect traficul IPv6 pentru clientii din retea, daca sunt conectati direct.
In situatia mea exista un alt router secundar care foloseste DHCPv6 Prefix Delivery pentru a asigna adresele si ruta primar. In acest caz, routerul secundar nu ruteaza traficul IPv6 (dar asigneaza adrese IPv6 corect clientilor).
In urma unui proces de captura TCP, am observat ca Internet Box 1000 ofera acelasi Prefix /64 (WWW:XXXX:YYYY:ZZZZ::/64) via IA_NA, Router Advertisement, dar si Prefix Delegation (IA_PD).
Este oare acest comportamentul "by design" al acestui router sau ar trebui ca prefixul delegat LAN-ului meu (IA_PD) sa fie diferit de ceea ce se foloseste pe interfata WAN? Situatia curenta e ca oferind acelasi prefix la orice request DHCPv6, pentru ca asigneaza fix acelasi prefix si la LAN si la WAN, routerul secundar nu poate ruta.
Intr-o situatie normala IPv6 ar trebui ca:
la 02-09-2025 10:19 PM
Multumesc.
Imi permit sa mentionez aici pe scurt raspunsul, pentru a fi de ajutor si altora in aceeasi situatie: in modul clasic, routerul HG8247H nu poate subdelega prin DHCPv6-PD catre un router aditional conectat pe porturile LAN, solutia fiind comutarea lui in modul bridge.
la 15-08-2025 08:36 AM
Salut, @Katakana54!
Vom ruga luni colegii de la departamentul tehnic să ne ajute cu un răspuns/ recomandare pentru situația ta.
Weekend plăcut!
la 15-08-2025 09:38 AM
Multumesc @DanielaH . Daca e nevoie, le pot da fisierul de captura.
la 21-08-2025 08:09 AM
Bună @DanielaH .
Ce răspuns s-a primit de la tehnic, sau dacă întârzie, când ar trebui să mă aștept la un răspuns ?
Mersi!
la 21-08-2025 10:09 AM
Din păcate nu am primit încă răspuns de la colegi 😞
Revin imediat ce am noutăți.
22-08-2025 05:19 PM - editat 22-08-2025 05:33 PM
Ne poți da, te rog, codul de abonat?
Ca să ne poată oferi un răspuns complet, colegii au nevoie de mai multe detalii despre contul tău pentru că interfata WAN 6 se comportă diferit de la un caz la altul. Mulțumim.
la 22-08-2025 06:29 PM
@DanielaH Sigur. Există vreo modalitate de a da acest cod de abonat ca mesaj direct doar ție ? Nu m-as simți confortabil să îl distribui public. Accesez situl de pe mobil, am dat click pe userul tău dar nu am observat să fie o modalitate de a trimite mesaj privat (sau poate am fost eu neatent ?)
la 22-08-2025 06:35 PM
Sigur, click pe profilul meu și in dreapta sus "Trimite un mesaj".
la 22-08-2025 07:00 PM
Am trimis acum. Sub titlu informativ pentru alții, pe varianta de mobil pur și simplu nu apare butonul de Trimite mesaj în Firefox pe IOS, ultimele versiuni. A trebuit să activez pe Request desktop site, apoi butonul a apărut.
la 01-09-2025 04:18 PM
Ți-am trimis răspunsul colegilor mei în mesaj privat. Sper să fie de ajutor.
Gânduri bune.
la 02-09-2025 10:19 PM
Multumesc.
Imi permit sa mentionez aici pe scurt raspunsul, pentru a fi de ajutor si altora in aceeasi situatie: in modul clasic, routerul HG8247H nu poate subdelega prin DHCPv6-PD catre un router aditional conectat pe porturile LAN, solutia fiind comutarea lui in modul bridge.
la 08-09-2025 10:32 PM
Adaug aici un ultim comentariu referitor la ce a pornit acest post, respectiv accesarea unui server disponibil doar pe IPv6 si rezultatul acestei activitati.
Ca urmare a informatiilor primite de la tehnic, am sunat la 300 si am cerut comutarea routerului Internet Box 1000 pe modul bridge. Mi s-a comunicat ca s-a facut, dar nu s-a intamplat nimic la 2 ore si 2-3 reseturi (interfata de acces a router-ului era inca activa).
Am mai sunat odata, colegii de la call center au transmis feedback-ul mai departe, apoi modul bridge s-a activat o ora mai tarziu, dar incorect (nu primeam adrese nici IPv4 nici v6 pe echipamentul secundar).
Azi, luni, am primit un SMS cum ca se va efectua o vizita a unui tehnician, care a venit cu un 6600 pentru a-mi inlocui router-ul existent (in tichetul lui era mentionat ca nu exista comunicare de date de la router-ul meu). Dupa ce i-am explicat de la ce a pornit tot, a inteles problema, a sunat la un numar intern, care apoi a discutat cu cei de la tehnic (nu stiu ce departament) si in 10 minute s-a rezolvat situatia, echipamentul meu primind IP prin DHCP.
Vizita nu a fost necesara efectiv, nefiind inlocuit echipamentul, dar se pare ca persoana de care a dat tehnicianul Orange la numarul lor de contact intern a fost cea care a rezolvat problema. Cu alte cuvinte, omul potrivit la momentul potrivit.
Am inteles de asemenea ca 6600 nu poate fi comutat in bridge. Nu a fost necesara nici o alta setare in afara de a seta routerul meu in mod DHCP (pt v4 si v6).
la 09-09-2025 08:22 AM
Mulțumim mult, @Katakana54, pentru feedback! Te mai așteptăm în Comunitate.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor