la 20-10-2023 09:43 PM
la 21-10-2023 07:46 AM
@geanimorandi1: Încearcă un restart la router. Pentru mobil, mesajul apare când ești pe date mobile sau pe Wi-Fi? Sau și... și? E posibil ca aplicația/site-ul să verifice adresa IP de pe care te conectezi. De aici și mesajul primit, care îi "lasă impresia" că utilizezi un server VPN sau conexiune proxy.
la 20-10-2023 10:47 PM
am incercat cu alt browser...se pare ca este aceeasi problema. O sa încerc sa urmez pasii pe care mi i-ai prezentat aici. Revin...
la 20-10-2023 10:50 PM
S-ar putea ca acel vpn sa aiba acces si in afara browser-ului. Nu sunt foarte familiarizat cu functionalitatea lui, asa ca e posibil sa gresesc. Dar daca functioneaza ca o aplicație de VPN dedicata, va avea efect peste tot, nu doar in Opera. Deci da, dezactiveaza-l si eventual da si un restart la calculator. Dupa restart, incearca intai celalalt browser. Dupa care si Opera.
la 21-10-2023 07:46 AM
@geanimorandi1: Încearcă un restart la router. Pentru mobil, mesajul apare când ești pe date mobile sau pe Wi-Fi? Sau și... și? E posibil ca aplicația/site-ul să verifice adresa IP de pe care te conectezi. De aici și mesajul primit, care îi "lasă impresia" că utilizezi un server VPN sau conexiune proxy.
la 21-10-2023 10:31 AM
O sa fac și asta. Referitor la telefon, într-adevăr umblu și pe wifi și pe datele mobile...
la 21-10-2023 10:37 AM
Ideea era de schimbare a IP-ului. Adică dacă nu ai o altă posibilitate de conexiune (sau alt device), atunci să verifici pe care tip de conexiune îți apare problema (pe ambele sau doar pe o conexiune anume): WiFi sau date mobile.
21-10-2023 10:41 AM - editat 21-10-2023 10:42 AM
Corect. Daca se intampla pe WiFi dar nu si pe date mobile, restart router s-ar putea sa ajute. Nu e o garantie, pentru ca depinde de mai multi factori (IP dinamic sau nu, de exemplu). Dar ar putea intr-adevar sa rezolve si problema asta. Daca se intampla si pe date mobile si pe WiFi...problema e software (cel mai probabil Opera).
Ca idee, o varianta foarte eficace de a rezolva problema, presupunand ca e intr-adevar browserul Opera, si daca nu ai nevoie neaparat de Opera, dezinstalezi si testezi cu alt browser.
Dar da, testul propus de Flo e foarte ok. 🙂
la 22-10-2023 09:28 PM
Fara sa misc un deget, acum merge pe datele mobile. Insa...pe wifi acelasi lucru. O sa incerc o resetare. Multumesc frumos pentru efortul de a ma ajuta!
la 22-10-2023 09:31 PM
Inseamna ca Flo a avut dreptate cu routerul. 🙂 Vezi daca o resetare ajuta.
la 22-10-2023 09:57 PM
Resetarea/restartul sunt relative uneori. Adică la cele cu DHCP / PPOE / sau cu SIM (4G/5G) un restart poate schimba IP-ul extern văzut în internet, dar la cele care sunt bazate pe alocarea unui IP fix în funcție de MAC-ul GPON-ului clientului... acesta rămâne fix oricâte restarturi/reseturi s-ar face.
Pe date mobile există probabilitatea unui IP variabil mult mai mare, de aceea pe date mobile nu sunt probleme.
Tot e ok dacă s-a rezolvat parțial problema, dar ar merita testat dacă pe un alt WiFi (altul decât cel de acasă) sunt probleme. Ca să eliminăm vreo posibilă problemă de funcționare pe WiFi. Vrei ideea unui Wifi de .... curiozitate? HotSpot de pe un alt telefon mobil: va avea SIGUR alt IP, dar pe telefonul tău vei fi conectat prin WiFi.
la 22-10-2023 10:01 PM
Da, foarte corect. 🙂 Eu speram sa ii dea alt IP la reset. Ca la restart stiu ca nu se intampla asta. Cel putin nu la Orange. Dar daca e la fel si la reset...atunci nu cred ca mai are rost testul asta. Cu hotspot e sigur mult mai ok.
la 22-10-2023 10:08 PM
Dacă IP-ul extern rămâne fix și nemodificabil independent de client (la Net4G/5G sigur nu rămâne) și problema persistă pe WiFi, cred că s-ar putea face o solicitare de schimbare IP extern alocat. Nu e dificil și nu ar fi un capăt de lume.
La hotspot știi Radu, e de fapt ca și cum ai avea un router 4G. De aceea testul sigur va fi ok.
la 22-10-2023 10:09 PM
Da, da. E foarte clar. 🙂
la 25-10-2023 12:21 AM
Probleme iarasi pe datele mobile...
Inca nu am avut timp sa-i dau in reset la router. Revin...
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor