anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Săptămâna Internațională a Conștientizării Fraudei 2023

DanielaH
Moderator

Salut tuturor!

Este al treilea an consecutiv când sărbătorim împreună în Comunitate “Săptămâna Internațională a Conștientizării Fraudei”.

Recent am avut aici topicuri cu exemple de fraude sesizate chiar de voi, membrii Comunității. Indiferent că au fost semnalate prin e-mail, mesaje scrise, apeluri, în social media sau prin alte mijloace de comunicare, ele au fost efectuate de persoane care nu reprezintă Orange și au avut scopul de a obține câștiguri nejustificate (bani și/ sau date personale).

 

Și, pentru că vrem să vă știm mereu în siguranță, listăm mai jos câteva indicii după care puteți identifica tentativele de fraudă:

  • vă sunt solicitate date confidențiale și/ sau personale
  • vi se cere să vă logați în contul Orange pe o pagina web falsă pentru a primi diverse premii (tombole sau concursuri care nu sunt reale)
  • vi se solicită un răspuns urgent sau o acțiune imediată
  • vi se cere tastarea de coduri pe telefon sau transferarea unei sume de bani pentru o situație urgentă
  • textul conține greșeli gramaticale și/ sau de ortografie iar modul de adresare este unul impersonal
  • aveți apeluri pierdute de la numere necunoscute, cu prefixe internaționale din zone exotice

 

Vă invitâm să accesați pagina noastră dedicată pentru a afla cum vă puteți proteja și cum puteți evita astfel de tentative de fraudă.

Iar dacă aveți și voi alte recomandări, vă rugăm să nu ezitați să le împărtășiți cu noi în spațiul de comentarii.

Vă mulțumim.

DanielaH_0-1699601567901.jpeg

 

 

75 Răspunsuri 75

Nu au nevoie de CV (doar te-au "identificat" în baza de date a societății). Au doar nevoie fie sa dai click pe niște link-uri fake, sau să li se comunice un număr de card (nu cont) ca să "vireze" suma promisă. Restul de leagă ușor. 🙂

Ma intreb daca la unul din asta ai deschide conversatia cu: doriti datele de card? :))) Sunt curios cum ar reactiona. Cred ca ar veni Craciunul mai devreme in mintea lor. :))

Client Orange

Mai scrie idei. Incep sa fac scenariul...

Vrei Radu numărul complet? Îți las plăcerea dacă dorești.... 😉 Dar crede-mă, NU merită timpul și experiența. E low level. Mai bine blindați (than blind). It's safe.

Clar, nu are rost sa-mi bat capul. Nu am timp si nici neuroni de consumat cu asa ceva. :))

Dar cu scenariul lui Pololica si ideile mele cretze, sigur punem de-un film. Poate nu o fi de oscar, dar macar o rosie luam cu el. Avem deja titlul: "Juana si Kârgâza". Film inspirat din viata reala. Dupa principiul: viata bate filmul. :)) Deja scenariul se scrie singur. Hai ca facem de-un "kil" de rosii cu el. :))

Glumesc, evident. Nu e fun sa te trezesti abordat in felul asta de catre unii si altii. 

Client Orange

Evident ca scenariul este din categoria NU INCERCATI ASA CEVA ACASA!!! Mai bine lasati profesionistii sa se joace.

Jay
Campion certificat

Eu am pe ambele numere de telefon ciudățenii din astea, deși numerele îmi apartin de multi ani.. doar ca eu n-am fost curioasa cine este și ce vrea..  dar, nici nu le-am sters.. 😁

Jay_1-1702057140678.png

 

Jay_2-1702057381942.png

 

Avand in vedere ca a zis doar "buna ziua", poate e cineva care vrea doar sa fie politicos (sau NU). :))) Un marocan si un indonesian au invatat romana (nope) doar ca sa-ti dea buna ziua. Ce dragut din partea lor! Cum sa nu intri in discutii mai pe larg cu oameni de genul asta, asa amabili...?

Dupa cum zicea si Pololica mai sus: nu incercati asa ceva acasa! :))

Client Orange

Jay
Campion certificat

Daa.. rea dom'le, rea, rea.. nu stiu cum am putut ignora asa persoane drăguțe și amabile :)))

FLo1
#StarMember

Ainara Lopez .... revine. I-oi fi căzut cu... tronc: tot la GRIN lucrează, tot de agățat se ocupă. Între timp are alt număr: s-a schimbat anul, dar și contul. Doar metodele cu YouTube devin... învechite. 🤣🤣🤣

Screenshot_20240104-141420_WhatsApp.jpg

Să pun sarmalele la foc? Mă ofer sa fiu Naș... 🤣🤣🤣

Crezi sau nu, poveștile despre ”like-uri și sceenshot-uri” la Youtubeu le-am primit abia de o juma de oră, adică după o pauză de 4 ore 🤣🤣🤣 Nu mai pun screen-ul cu mesajul, dar ideea e că schimbă numerele de cont ca pe textile, iar la text... se pare că nu improvizeză nimic: aceiași placă.... până prinde peștele. Asta da lecție de ... perseverență 🙂

Jay
Campion certificat

Eu nu știam ca mai exista tentativele de genul asta.. 

Jay_0-1702057003768.png

 

Imi place intrebarea semi-retorica a tipului de pe Facebook. :)))

Client Orange

Radu, unii chiar cred în Santa. Oricât s-ar încerca minimizarea unor astfel de practici, răspândirea acestora sunt peste măsură. Așadar rămâne să știm să ocolim astfel de capcane.  Pe scurt, prevenție, acolo unde eradicare nu se poate.