Per ansamblu sunt între mulțumit și nemulțumit, așa că voi detalia.
1. Interacțiunea slabă și foarte slabă între utilizator prepay - abonament și call center la 300, din cauză că mulți consultanți nu înțeleg ce le expui, mna analfabetismul funcțional începe să își arate roadele.
2. Oferta de retenție slabă și foarte slabă în ultima perioadă (ultimii 3 ani), Orange prefera să "achiziționeze" clienți noi de la alte companii, instabili, care după 2 pleaca la vechea rețea, rar se întâmplă să rămână.
3. Calitatea serviciilor de telefonie este în scădere, de la puterea semnalului, calitatea vocii și experiența navigării pe internet.
4. Nu se mai tine cont de feed-back-ul utilizatorului, ca în trecut când semnalai o problemă, te sunau și se străduiau să repare, inclusiv prin București, au mai montat antene noi după ce le-am relatat probleme reale în teren.
5. Harta cu semnal 4G, exagerată, căci în realitate multe localități nu au 4G, dar ele apar cu semnal full 4G, o fi și asta o strategie de marketing.
6. Semnal 5G fake în banda 1 în București, deși se lauda cu acoperire 100% 5G în 2100 MHz, în realitate semnalul 5G funcțional este în banda N78, în rest doar arată 5G și traficul se face pe LTE în benzile B3 și B7. Deși au fost mai multe reclamații de acest gen, Orange se face că nu aude și nu oferă o explicație sau un orizont de timp că vor face corecțiile necesare. Între timp, oamenii cumpăra abonamente 5G și la 300 spun ca este un serviciu demo în teste, practic plătești un serviciu incomplet. Vodafone a lansat de curând și ei 5G în banda N1 și funcționează ireproșabil.
Deși cele menționate mai sus, par mai dure, asta este realitatea și mi-aș dori ca la Orange să revină la calitatea de odinioară și sa fie lideri în inovare, astfel încât prețul cerut să reflecte calitatea serviciilor oferite.
Nicio companie nu este perfectă, dar Orange va pierde teren, dacă continuă să meargă pe aceasta strategie de reducere a costurilor, fără a pune nimic în schimb.