la 12-10-2023 03:09 PM - editat ultima oară la 12-10-2023 03:56 PM de DanielaH
Știe cineva daca la asus rog phne 7 când apelezi o persoana și am semnal le telefon 4 g sau 5g de ce îmi schimba semnalul de la 5 g in h in momentul apelului?
După ce închid apelul semnalul de rețea revine la 5 g sau 4 g
la 12-10-2023 09:00 PM
Bravo! Ma bucur mult! 🙂 De curiozitate, cum s-a rezolvat?
Eu am facut ping-pong intre Orange si Motorola vreo 6 luni cu un alt telefon, aceeasi problema. In cazul meu, problema a fost la nivelul sistemului de operare al telefonului. A trebuit sa ma descurc singur si sa gasesc setarea potrivita. Dar oricum, acolo era solutia. 🙂
la 12-10-2023 09:04 PM
Așa am făcut și eu cu Orange și cei de la asus ,dar am citit pe forum la asus și am luat un cod care l a postat un polonez am apelat la codul ăla ser semnalul volte a apărut cam la 30 min după apel.
Acum nu știu dacă e de la codul respectiv sau au făcut ăștia de la Orange ceva că i am zăpăcit azi
12-10-2023 09:10 PM - editat 12-10-2023 09:12 PM
Mmm.... in principiu, ca sa ai VoLTE ai nevoie de doua chestii (hai 3, sa fie):
1. semnal 4G/5G
2. serviciul VoLTE activat pe cont (asta se face cu ajutorul operatorului, in caz ca nu e deja activat)
3. suport pentru serviciile astea (VoLTE in cazul tau) pe partea sistemului de operare.
Din cate descrii tu, aveai deja activat pe SIM, trebuia doar activat si in telefon, astfel incat telefonul sa stie ce sa faca in cazul SIM-ului tau (in cazul asta, sa activeze optiunea de Apel 4G, sau VoLTE) in setarile telefonului. 🙂
Cam asta e, in mare, principiul de functionare.
Ca si coduri....stiu ca si Xiaomi avea ceva dedicat pentru VoLTE si VoWIFI. Nu stiam ca si Asus. Si oricum....nu sunt foarte sigur ca nu e o problema si la nivel de soft. Pentru ca, cu toate ca ai activat VoLTE, banuiesc ca in continuare nu ai VoWIFI in meniu, asa-i? Sau s-au activat amandoua? Poti pune cumva si codul folosit de tine pentru activare? Ramane pe 4G acum in timpul apelului?
la 12-10-2023 09:16 PM
*#*#3642623344#*#*
Daca vowifi înseamnă apelare prin wifi s a activat și aia că nu o aveam că și funcție
Mie îmi lipseau acele funcții din tel. Adică nu aveam nici opțiunea de apel 4 g sa pot intra sa o activez sau sa o dezezactivez
la 12-10-2023 09:23 PM
Aha. Si acum iti apar si in meniu? Atat VoLTE cat si VoWIFI, nu?
In mod normal, acele servicii se activeaza automat (si trebuie sa ai si optiuni de activare/dezactivare in meniul telefonului) la introducerea SIM-ului in telefon. Cand telefonul detecteaza un operator pentru care are suport software pentru VoLTE si/sau VoWIFI, activeaza serviciile, si totodata si setarile. In mod normal, nu trebuie sa faci tu nimic.
De-aia cred ca varianta ta de activare, este mai mult un workaround (eficient, daca zici ca a mers asa) decat o metoda oficiala de activare a serviciilor astora in telefon. 🙂
Deci tind sa cred ca problema este software. Nu prea au ce sa faca cei de la Orange.
Daar...daca merge, foarte bine. 🙂 Problema rezolvata! Cel putin pana la urmatorul update de soft sau...reset. 😄
Bravo! Foarte bine. Chiar ma bucur ca ai reusit sa rezolvi cu codul ala. Am aflat ceva nou. Multumesc! 😄
la 12-10-2023 09:28 PM
Mă sfătuiești totuși să merg la service asus cu el daca mai face așa?
12-10-2023 09:38 PM - editat 12-10-2023 09:44 PM
Eu n-as face-o. 🙂 Si iti spun si de ce.
1. pentru service, trebuie sa dai resetare generala la telefon. Poate ca ai backup, poate ca nu. Dar e un pas pe care nu ai de ce sa-l faci in primul rand.
2. la service, ceea ce vor face este cel mai probabil reinstalare de soft. Ceea ce poti face si tu. Si, inainte sa ajungi la reinstalare de soft, mai sunt cateva lucruri pe care le poti testa acasa, fara sa pierzi datele, si timpul cu telefonul in service.
3. daca pun acelasi soft (si daca nu ai actualizari, vor pune acelasi soft, pentru ca ala e singurul/cel mai nou disponibil), vei avea in continuare aceeasi problema. Pentru ca e acelasi soft, cu aceeasi problema. Iar daca ai actualizari, le poti face deja de acasa. 🙂
Deci nu, nu-ti recomand sa trimiti telefonul in service.
Ceea ce-ti recomand mai degraba, este sa iei legatura cu cei de la Asus. Daca e un bug, vor avea nevoie de un log din telefon, sa trimita mai departe pentru fixing. Daca nu e un bug, si nu a fost implementat, teoretic nu au nevoie de log, dar oricum ajuta foarte mult sa stie ca nu se activeaza by default serviciile, la Orange Romania. Caz in care, le pot implementa intr-un update de soft ulterior.
Ca idee, eu am avut un Motorola la care, cu un update de soft, s-au pierdut ambele servicii. Deci telefonul le-a avut, si dupa update, s-au pierdut. Am luat legatura cu ei, le-am dat log din telefon, si cateva luni mai tarziu, intr-un update de securitate, au introdus la loc si serviciile astea.
In cazul tau, exista doua posibilitati:
1. telefonul nu a venit cu serviciile astea (caz in care, se pot activa, fie manual, cum ai facut tu, fie automat, dar pentru asta e posibil sa trebuiasca trimis un update de soft de catre cei de la Asus)
2. telefonul a venit cu servicile astea, dar le-a pierdut pe drum, datorita unui bug de soft.
In ambele cazuri, tot cu cei de la Asus rezolvi. Dar nu cred ca are rost sa trimiti telefonul in service. In primul rand pentru ca acum ai rezolvat situatia (deci nu mai e o urgenta), si in al doilea rand, pentru ca, daca e doar o chestie de viitor, si nu mai e o urgenta, ai tot timpul din lume sa clarifici situatia cu cei de la Asus.
la 12-10-2023 09:47 PM
Mulțumesc pentru sfaturi
la 12-10-2023 09:50 PM
Cu mare drag. Sa-ti fie cu folos. 🙂 Si ma bucur mult ca ai reusit. Pentru ca stiu cat m-am chinuit eu cu problema asta. :))
Bravo! Sa te bucuri de serviciile astea cat mai mult timp. Si daca mai e ceva, te asteptam in comunitate sa cautam impreuna o solutie. Sau mai multe. 🙂
la 12-10-2023 09:52 PM
Mulțumesc! Așa facem.
Va mulțumesc tuturor pentru sfaturi!😅
la 13-10-2023 12:09 PM
Ai avut dreptate i am dat restart la telefon și au dispărut iar setările volte și apel 4 g
Am băgat iarăși codul sa vad daca gunctioneaza
la 13-10-2023 12:11 PM
Eu zic ca va functiona de fiecare data. Doar ca...in lipsa unei solutii permanente, va trebui sa faci asta de fiecare data cand ai nevoie. De-aia ziceam, daca ai un pic de timp si vrei, sa incerci sa iei legatura cu cei de la Asus. Poate rezolva intr-un update de soft, si nu trebuie sa te mai chinui cu coduri. 🙂
la 13-10-2023 12:13 PM
Trebuie sa ajung la ei sau pot prin telefon?
13-10-2023 12:15 PM - editat 13-10-2023 12:16 PM
Nu trebuie sa ajungi la ei.
Uite aici nr de telefon: https://www.asus.com/ro/support/callus/
Cel mai probabil vor deschide un ticket, si daca au nevoie de mai multe informatii, sau de logs, cel mai probabil iti vor cere o adresa de email sau ceva prin care sa puteti comunica.
la 13-10-2023 12:16 PM
Îl am că am vb ieri cu ei și m-au trimis la service sau sa incerc și o altă cartela de la un alt operator
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor