anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

taxa nereturnare echipament

carlaanto
Începător

Bună! Dacă nu mai dețin echipamentul care trebuie predat ,ce e de făcut? Care este taxa care se achita ? 

15 Răspunsuri 15

Vio73
#StarMember & October Problem Solver

Salutare!

Taxa diferă, în funcție de echipamentul deținut, trebuie văzut în TCG sau întrebat la Serviciu clienți.

Dă mai multe detalii, despre ce echipamente este vorba?

Uite, mai ai un topic asemănător pe aici:

https://comunitate.orange.ro/t5/echipamente-%C8%99i-set%C4%83ri/receiver-pierdut-cum-procedez/td-p/8...

Baftă! 

Salut @carlaanto

La momentul închiderii contractului ti se va comunica si taxa perceputa pentru echipamentul ce trebuia returnat. Acesta taxa diferă in funcție de tipul si modelul echipamentului si nu exista o lista standard publica cu aceste informații. In contract este posibil sa găsești mai multe informații.

Ne poți spune despre ce echipament este vorba?

De exemplu, am un Chromecast care mi s-a bagat pe gat de cei de la Telekom ca fiind "complet gratis", iar acum se pare ca platesc 5€ pe luna pe un **beep** ce nu l-am folosit niciodata, ba mai mult, nici n-am avut grija de el, ca doar e "gratis", si i-am pierdut incarcatorul. Daca in mai, cand expira perioada contractuala, il returnez, ce taxa mi se va cere avand in vedere ca am doar dispozitivul, nu si incarcatorul.

Ps. Ce frumos pune site-ul singur "beep" in loc de ce am scris eu de fapt :)) imi chiar place.

Salut @Blue12,  la fel cum am zis si mai sus nu stim ce taxa va trebui sa plătești, ti se va comunica atunci cand vrei sa închizi contractul sau vrei sa renunți doar la acest serviciu. E posibil sa scrie in contract cat trebuie sa plătești. Echipamentul a fost gratis dar in custodie, adică după ce il folosești trebuie sa il predai așa cum l-ai primit altfel se percep taxe.
E important sa citești contractul si sa ai grija de echipamentele primite mai ales daca sunt oferite gratis.

Sa ne spui si noua ce taxa va trebui sa plătești daca nu mai ai încărcătorul pentru acel Chromecast. 

Multumesc

Cu drag!

VasT
Explorator entuziast

Taxa pentru Chromcast este 103.18 lei. Cel puțin de la mine atât au cerut.  

VasT
Explorator entuziast

Taxa pentru Chromcast este 103 lei dacă nu-l ai ssu decizi sa-l pastrezi. Cel puțin pe mine cu atât m-au taxat. 

Asta e răspunsul la sesizarea in care întreb de taxa: 

Buna ziua,raspunsul anterior ramane valabil.Echipamentul activat conform oferta in data de ... ... ... a fost cu chirie, detalii in documentul semnat ... ... ...Pentru anulare suma 103.18 lei Echipament nerecuperat din ... ... ,puteti trimite echipamentul prin curier la adresa Depozit Orange sau magazin Orange Romania Communications.Multumim.

 

Si tot eu sa plătesc taxe de curierat.  E înșelătorie pe față.  Mai ales că atât la închiderea cât și la închiderea contractului am fost informat că nu trebuie predat nici plătit.  

După 5 sesizări nu s-a rezolvat problema.  Aștept decizia ANPC. 

Nu doar faptul ca trebuie sa platesti curierul pentru a-l preda e inselatorie. Gandeste-te ca daca predai Chromecast-ul pe care il ai, deci teoretic vechi, folosit, nu ti se cere nicio taxa, dar nici ei n-au ce face cu el, altor clienti nu-l pot da fiindca e folosit, eventual i se valorifica piesele. Dar daca pierzi Chromecastul cel "complet gratis", ti se cere aproape pretul lui intreg cu care il cumperi pe piata. Asta e adevarata inselatorie! Nu am Chromecastul cu care nici ei nu pot face mare lucru, mai si platesc 5€ pe luna pentru el pe degeaba, si daca mi-am pierdut "cadoul" de la Telekom mi se cere pretul lui intreg, decat sa ramana ei cu nimic, mai bine le dau dublu, nu?

Buna!

in aceiasi situatie suntem si noi si nu scrie in contract ca trebuie platit ceva daca nu il returnezi. Pana la urma ce decizie ai primit de la Anpc?

Daca avem si noi un istoric si precedent, avem argumente sa nu il platim ca l-am pierdut…

Multumesc de raspuns!

VasT
Explorator entuziast

Nu cred că ajută dacă spui că l-ai pierdut.  Tot te taxează.  

Eu la ANPC am spus clar că atât la prezentarea ofertei cât și la închiderea abonamentului am fost informat că nu trebuie plătit Chromcast ul. Asta a fost situația la mine.  ANPC  a contactat Orange România Comunication, iar ei au făcut un "act de bunăvoință " și mi-au anulat taxa. Asta după 5 sesizări anterioare la care am primit răspuns de tip copy-paste că trebuie să returnez echipamentul pe banii mei. Mi-au propus apoi să îl trimit iar ulterior ei i-mi returnează banii de transport.  Să creadă ei că ii mai cred. Mi-au anulat taxa.  Eu între timp mi-am mai cumpărat un Chromcast și nu țineam neapărat la ășta. Ceea ce m-a deranjat a fost modul in care m-au tratat. Pentru asta am insistat la anularea taxei fără a returna echipamentul. Le-am și spus asta. 

VasT
Explorator entuziast

ANPC a decis că sesizarea s-a rezolvat pe cale amiabilă.  Interesant că m-au sunat de la ANPC să mă întrebe dacă e în regulă așa, adică Orange România Comunication a decis să-mi anuleze taxa și să păstrez echipamentul. Am fost de-acord.  Nu avem niciun interes să îi sancționeze.  

Ma bucur ca ti-ai descris experienta. Exact asa voi proceda si eu. 

Adica eu iti sunt client, imi dai Chromecast care este "complet gratuit", ca asa mi-au spus, si apoi ma trezesc ca platesc pe el 5 euro pe luna. Bineinteles ca nu-l mai am, ca n-am stiut ca se plateste si ca trebuie returnat daca renunti la el, plus ca mie nici macar nu mi l-a trebuit, MI L-AU BAGAT PE GAT, ca cica e inclus in oferta. Dar oare daca de doi ani platesc 5 euro pe el luna de luna, nu si-a achitat acel Chromecast valoarea in acest timp? 

Ca sa va explic mai clar, companiile de telecomunicatii, in special Orange Romania Communications, dar nu numai, au talentul asta de a pagubi clientii de bani in orice mod posibil. Tocmai sunt in proces de portare din OROC in Orange, peste tot mi se spune ca trebuie platita penalizare, fiindca inca am perioada contractuala. Daca insisti si vorbesti cu cine trebuie, ti se spune ca de fapt, daca trimiti email pe sesizari@orange.com si le spui ca vrei anularea penalizarii, ti se anuleaza. Vedeti....smecheria? Daca omul nu insista, nu are de unde stii, asa ca plateste taxa desi se poate scapa de ea. Au fel de fel de tehnici de manipulare a clientului, fie sa ramana in retea, fie sa plateasca dispozitive ce de mult si-au achitat valoarea. Am sa sesizez ANPC in legatura cu Chromecastul, cu siguranta nu voi plati un leu macar, pe ceva ce n-am folosit niciodata, nu mi-a trebuit, mi-a fost bagat pe gat, iar valoarea i s-a achitat de mult.

VasT
Explorator entuziast

Valoarea plătită este pentru o opțiune de televiziune online Terra M sau așa ceva.  Eu am plătit 2 euro pe luna. Chiar reclama spunea pentru primele 1000 de bucăți nu abonamente. La ANPC s-au făcut inițial că pierd sesizarea, se stica ANPC e pe-o mână cu Orange, apoi au trimis-o de la București in județul meu. Am așteptat să treacă cele 30 de zile apoi am scris la secretariat.[județ]@anpc.ro . S-a cerut dovada încercării rezolvării amiabile ceea ce nu am svut deoarece doar telefonic mi-au răspuns.  Au refuzat in scris deși au obligația legală.  Apoi explicând asta s-a rezolvat.  In ce privește taxa de reziliere am avut și eu problema asta.  Am inchis două abonamente pentru mărire taxă. Au spus că nu trebuie să plăteasc taxa reziliere care totuși s-a emis. Au spus că se rezolvă cu o sesizare.  Așa au anulat-o. Evident mi-a rămas de plată ratele pentru telefoanele achizitionate ceea ce e corect.  Plătesc rata rămasă a unui produs dar nu e legat să ceri plata în avans a unui serviciu neprestat. Ideea cu abonamentele este: dacă nu ai luat telefon nu au dreptul să ceară despăgubiri.