la 03-04-2024 07:41 PM
Buna seara! Azi am fost sunat de la nr. 0212255930 de catre ,,un operator Orange" sa ma anunte ca urmeaza sa se inchida platforma IPTV si se va trece ca pe vremea ceausista la varianta cablului coaxial batut in cuie pe pereti si trecut prin tocul usilor! Sigur ca nu mi-am dat acceptul si convorbirea s-a incheiat in coada de peste urmand sa fie recontactat peste 2 zile! A mai primit cineva asemenea instiintare? Multumesc!
la 16-04-2024 12:36 PM
Buna,
In urma primirii solicitarii tale, ne-am interesat la colegii nostri. Intr-adevar, daca se desfiinteaza serviciile furnizate prin cupru din zona respectiva, atunci se desfiinteaza si IPTV-ul.
Ca solutie, se poate face migrarea pe fibra daca in locatie exista resurse. Acest lucru inseamna ca se va schimba solutia tehnica de furnizare a serviciului TV de la cabluri UTP la cabluri analogice. In continuare, legatura catre televizoare se va face de la router, dar prin intermediul altor tipuri de cabluri. Daca aceasta solutie este refuzata de client, atunci va ramane cu serviciile actuale pana la desfiintarea IPTV.
la 28-04-2025 10:25 AM
Din pacate, daca aparatura nu este "specifica" semnalului receptionat (similar telefoanelor mobile), furnizorul de servicii nu prea poate fi tras de maneca. Pana acum vreo 15 ani, daca mergeai in State (indiferent de operator), erai informat ca pentru Verizon si Sprint, telefoanele din comercializate in Romania s-ar putea sa nu functioneze sau sa aiba functionalitate limitata (din cauza tehnologiei CDMA folosita in perioada respectiva), plus necesitatea integrarii frecventelor tipice SUA (alte benzi decat cele folosite in Europa). Ceva de genul se intampla si la tine: televizoarele au alt standard decat semnalul receptionat. Poate un service sa te ajute (sa le treaga "in banda").
PS: firul coaxial nu cred ca e problema, ci semnalul transmis prin el. Prin 2015-2016 (nu mai retin exact) incepusem sa receptionez o parte o parte din canalele HD cu macroblocuri ("purici"). A venit o echipa tehnica si mi-a schimbat cablul (vechi de 20 de ani) cu unul mai gros (probabil similar cu diferenta dintre un cablu UTP de categorie 3 cu categorie 4).
la 29-04-2025 12:51 PM
Platesc 60 lei luna fibra + IPTV asa ca nu ma pare scumpa. Si nu vad costuri mai mari incat trece pe net care deja avem.... coaxial are nevoie de mai multe elemente pe traseu... Pret lau facut ei sa prinda clienti si urmator nu au fost in stare sa tina servicii.... Se poate produsul nu este in profit si inca o data vina nu este clientul dar furnizor. Si daca funizor refusa o inovatie in loc de o vechime de tehnologie inca o data este vina furnizorul. A fost singur cu technologie asta care permite video on demand si multe alte, dar nu a fost bun sa il valorizeaza si sa scoata rezultate.... tot este vina furnizorul. DA, NU AVEM CE FACE decat sa asteptam cineva mai destept. Sunt IPTV provider online dar din pacate nu au banda garantata pentru ca deranjeaza.....
la 29-04-2025 01:26 PM
@reylon a scris:
[...]Se poate produsul nu este in profit si inca o data vina nu este clientul dar furnizor. Si daca funizor refusa o inovatie in loc de o vechime de tehnologie inca o data este vina furnizorul. [...]
O sa comentez doar fraza asta. In spatele unui serviciu/produs este o munca nevazuta de client. Poate pentru tine, beneficiile sunt cele cerute, dar, daca furnizorul are costuri de mentenanta mai mari decat incaseaza, este evident ca acel produs/serviciu nu va mai fi oferit. E ca si cum tu ai cheltuieli lunare de 4.000 lei (adica abonametul IPTV), dar incasezi doar 3.500 lei (adica salariul).
Ma gandesc ca sunt clienti care vor doar un singur fir in casa (la propriu, un singur fir de semnal), dar, daca totalul incasat nu justifica cheltuiala (mai mult daraua decat ocaua)... Mutli au blamat UPC (actualul Vodafone) ca ofera servicii prin coaxial. Recent am avut o schimbare de aparatura la sora mea acasa (acelasi operator din 1993: Kappa/Astral/UPC/Vodafone) si coaxialul a fost schimbat o singura data, aparatura ramand pe pozitii (televizoare, calculatoare si router), fara alte configurari (chiar am modificat SSID-ul routerului sa nu incep sa modific prin aparate parolele de WiFi). Personal, pana cand producatorii de televizoare si/sau posturile tv nu vor promova acest serviciu (IPTV), acest serviciu va fi deficitar si nu va avea sorti de izbanda.
PS: ai auzit de Lycamobile? Din 1 ianuarie 2024 nu mai opereaza in Romania, desi, pana la plafonarea roamingului, erau cei mai cautati de expati. Stii care a fost motivul iesirii lor? Costurile. Ceva similar este si la IPTV (la nivel de furnizor traditional de CATV): ofera doua servicii si 99% (cel putin) din clienti folosesc receptia semnalului prin coaxial. Plus ca este evident ca VOD este foarte fragmentat (Disney, Netflix, MAX/Discovery+, Paramount, Amazon, Hulu, etc). Tin minte ca HBO cereau abonament tv (nu tin minte sa fi vazut vreun operator de IPTV pentru Romania, dar... poate ma corectezi). De aici trag concluzia ca, din nou, IPTV era, in anumite conditii, mai limitativ.
29-11-2025 11:47 AM - editat 29-11-2025 11:51 AM
norocul ca nu toata lumea gandeste ca tine incat in acest mod inca am fost la epoca de piatra..... digi sta in piciare cu 2,9 euro pe luna la abonament mobil nelimitat.... sincer nu stiu cum fac dar ei pot.... si ei nu fura la clienti 50 eur pentru 1mb de traffic mobil in Serbia cum mi a facut orange. daca serviciu este mai scump pot sa incerce sa cer mai multi bani decat sa povestesca ca coaxial este mai performant....
la 27-11-2025 09:53 PM
sunt sigur ca mentenanta este diferita! aici in loc de motor turbo se trece inapoi la motor cu abur. Pecat se fac alegeri asa proste in 2025
la 28-04-2025 12:42 PM
nu confunda analogic cu DVB-C a fost lanst in 1994
DVB-C inseamna Digital Video Broadcasting - Cable și este standardul DVB european pentru transmiterea televiziunii digitale prin cablu. Acest sistem transmite streamuri digitale audio / video MPEG-2 sau MPEG-4, folosind o modulație QAM.
Standardul a fost publicat pentru prima data de ETSI în 1994 și ulterior a devenit sistemul de transmisie cel mai utilizat pe scară largă pentru televiziunea digitală prin cablu în Europa.
Acesta este implementat insa la nivel mondial de retele de televiziune prin cablu (CATV), dar si de sisteme SMATV ( Satellite Master Antenna TV ).
la 28-04-2025 09:49 AM
Am primitiv Nu am acceptant Mi s-communicate ca DIN 26 mai nu voi mai avea tv ASA o fi?
la 28-04-2025 10:29 AM
Teoretic ai primit notificare ca nu vei mai avea contract pe partea de TV. Practic, s-ar putea sa nu fie neaparat imediat, cat dupa data de 26 mai sa se intrerupa oricand semnalul (repet: doar pe partea de TV).
Din cate vad, IPTV in Romania nu are cautare, fiind mai usor de gestionat atat de operator (din moment ce semnalul vine oricum prin aceeasi fibra, dar gestionata simtitor de diferit fata de un aparat de conversie a semnalului [router, STB sau CI+), cat si la client (stiu ca trebuie configurat fiecare aparat TV). Daca un TV are DBV-C implementat, va receptioa canalele transmise prin acest sistem, indiferent daca sunt sau nu codate (similar HBO).
la 08-05-2025 06:41 PM
Buna ziua
Stie cineva incepand de cand nu va mai functiona televiziunea iptv?
O data exacta, telefonic mi s'a spus ba ca din aprilie ba din mai ba din iunie, personal nu vreau sa fac downgrade la cablul coaxial si ci+ caz in care tehnologia avanseaza si se pare ca dam timpul inapoi cu 15 ani.
la 08-05-2025 07:12 PM
Salutare!
Probabil vor închide când vor reuși să îi mute pe toți pe cablu. Nu ai fibră în zona ta?
la 09-05-2025 12:24 AM
Ba da, am, ce legatura are?
09-05-2025 01:33 AM - editat 09-05-2025 01:34 AM
Salut! Odată cu desființarea rețelei de cupru se renunță și la IPTV.
06-04-2024 10:39 AM - editat 06-04-2024 10:48 AM
Salut! Numărul care te-a sunat aparține de OROC din departamentul de ofertare (același m-a sunat și pe mine).
Te-au sunat pentru mai multe motive.
Eu am fost sunat de o doamnă de la OROC pentru serviciile din casa bunicilor (numărul de contact este al meu, ei neștiind, ii incarcau cu abonamente de fiecare dată când ii sunat, ajunsesem sa rezliez al 4 lea abonament făcut prin telefon). Mi s-a spus aceeași poveste cum că se desființează, iar dacă nu trece pe fibră pierde serviciile. Am spus ok, mă duc la bunici să văd ce au instalat tehnicienii și mă trezesc cu tel. fix gsm, Internet 4G la 50 lei cu viteza datelor mobile, și televiziunea rămăsese tot prin satelit.
Am lăsat așa lucrurile până la prima factură. MARE GREȘEALĂ. Inainte pentru TV L, INTERNET L, MOBIL L era 150 LEI (pachet magenta)
După instalarea serviciilor factura venea lunar 300 lei. Când am văzut asta, am portat nr. de tel. fix și mobil în ORO și am activat fibră cu Internet 500mbps, TV Esential, Ab. tel fix și Fun 7 la 5E.
După o lună aflu că centrala din sat ( care era la parterul blocului bunicilor) a fost desființată. Deci CHIAR au desființat.
In final, acum bunicii plătesc pentru toate serviciile 115 lei la ORO, înainte plătind 150 la OROC și la ORO 45.
Sper că te-am ajutat. O zi minunată!🤞
la 17-10-2024 04:44 PM
Am avut parte de aceeasi discutie stupida!
la 17-10-2024 04:49 PM
Dle Expert, am fibra optica si IPTV pe cablu UTP de la routerul in care intra fibra optica.
"Specialista" care m-a sunat mi-a explicat ca in urma trecerii pe "noua" tehnolgie semnalul TV va veni pe cablu coaxial de undeva, de pe casa scarii
.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor