anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Vreau sa ridic o avertizare si atentionare cat se poate de serioasa si grava in acelasi timp !!!!

AdrianN
Junior

Salut !  MESAJUL DE MAI JOS VI-L OFER CU SPERANTA SA VA OFERE SIGURANTA MAI MULTA SI CA UN SFAT VA ROG SA IL URMATI SI VOI PENTRU A RAMANE IN SIGURANTA DATELE VOASTRE PERSONALE. !!!!!!

In ultimele 2 - 3 saptamani am observat un comportament cel putin ciudat intr-un anumit aspect, ceea ce m-a determinat sa scriu aici pentru a va pune in garda si in tema, si sa fiti FOARTE FOARTE VIGILENTI CUI DATI PRIN TELEFON DATE PERSONALE. SAU ALTE DATE DE CONTURI . 

Nu o data sau de mai multe ori, dupa diverse reclamatii la una dintre bancile noastre... Raiffeisen, cat si la Orange (in legatura cu Orange TV GO (Setting & Media Rental PIN code & some other stuff)  .  Depun online pe email reclamatiile, si ma suna de cateva ori inapoi, (nu zic ca nu ar fi adevarat) insa cei care ma suna inapoi incep cu textul :

"Ma numesc X din partea Orange, Am primit reclamatia dvs, iar pentru a va putea ajuta, va rog sa imi comunicati data dvs de nastere, locul nasterii si o anumita parola.. (nu intru in detalii aici) fiecare stie la ce ma refer). buuunnn

Mergem mai departe.. eu zic "OK, despre ce reclamatie este vorba? "

Operatorul :" reclamatia depusa de dvs in urma cu cateva zile" (dar atentie ca nu a zis exact ce am scris eu.. ...

Eu:" daca vreti datele mele persoanel imi raspundeti la 3 intrebari PENTRU A MA ASIGURA CA INTRADEVAR DISCUT CU CINE SPUNETI CA SUNTETI.. SA MA ASIGUR CA DISCUT CU O PERSOANA DE LA ORANGE, SI NU CU UN SARLATAN" 

Eu : "prima intrebare: care este valoare totala a ultimelor mele 5 facturi"

EU: "a doua intrebare: cat mai am din resursa de internet mobil din abonament?"

Eu: a treia intrebare:" ce valoare are abonamentul meu orange?"

Vreau sa va spun ca "operatorul a zis ca nu are acces la aceste date, ca el doar se ocupa de reclamatie si ca a primit situatia mea pentru a o rezolva dar daca nu vreau sa cooperez a zis ca nu ma poate "ajuta" .

Eu la-m intrebat: " care este codul tau de agent in cadrul Orange?" 

"Operatorul": .... nimic.. a zis ca este confidential .. (tocmai ca sa imni ingreuneze sarcina de al identifica apoi)

Eu i-am zis: :" baietas ai grija cu cine te joci ca te dau pe mana politiei cu tot cu convorbire" asa cum voi inregistrati asa si eu cand am o suspiciune de frauda am dreptul sa ma apar si sa vin cu dovezi de frauda electronica prin intermediul telefonului. 

Tot asa ma suna de la banca... alta zi, alta distractie... discutia apropiata ..

Si dupa ce vrea ea sa ma interogheze ca sa ii zic  niste raspunsuri confidentiale, ii zic operatoarei: 

3 intrebari si daca raspundeti corect va dau datele personale. altfel nu PENTRU CA NU AM INCREDERE CA INTRADEVAR VORBESC CU O PERSOANA CE REPREZINTA RAIFFEINSE BANK

Eu : prima intrebare" valoarea tranzactiei din 17 Martie "

a doua : care e soldul cardui de credit ?

a treia: sondul contului secundar.. bancar..

MORALA ? ORICINE VA SUNA SI ZICE CA ESTE DE LA ORANGE, BANCA TRANSILVANIA, ALTE BANCI ... ETC... SI PENTRU A " VA AJUTA" VA CERE INTAI SA VA INDETIFICATI : INTREBANDU-VA EXACT ACELEASI INTREBARI CARE LE PRIMESTI CAND SUNI LA BANCA SI TE IDENTIFICA PRIN TELEFON, AVETI MARE GRIJA SI CU CURAJ PUNETI SI VOI INAINTE INTREBARI CELOR CE SE DAU CA FIIND DE LA BANCA SAU ALTE INSTITUTII. !!! NU VA LASATI PROSTITI SI FRAIERITI. 

Asta e sfatul meu sincer. Sper ca tot ce am scris a fost clar, pot veni si cu detalii extra daca vrea cineva . Va indemn la prudenta si vigilenta maxima cand vine vorba de a raspunde cuiva la telefon si se da ca fiind de la Orange, Vodafone, etc, Cec Bank, Raiffeisen Bank etc.. 

18 Răspunsuri 18

Anonim
Neaplicabil

Buna,

O idee interesanta pentru următoarele convorbiri cu serviciul clienți.

Mulțumim.

Trixen
#StarMember

Salutare,

Da, din pacate s-au inmultit tentativele de frauda.
Intotdeauna cand sunt sunat, chiar daca astept un apel in acest sens, zic "avand in vedere ca dumneavoastra m-ati sunat, doresc sa va confirm identitatea inainte de a va furniza date confidentiale". Ca le cer [parte din] codul de abonat, ca le cer detalii despre ultimele facturi sau plati, ca le cer detalii despre serviciile pe care le am si ultimele modificari aduse - irelevant.

Majoritatea apelurilor au fost de la entitatile corecte, dar tin minte si acum un apel de acum 2 ani: "buna ziua, va sun de la Digi, apelul este inregistrat, am nevoie de data dumneavoastra de nastere pentru a continua". A insistat ca pentru a furniza orice informatii trebuie sa ma autentifice, i-am raspuns ca eu nu ii pot valida identitatea si, avand in vedere ca el m-a sunat, este datoria lui sa se legitimeze, apoi i-am inchis. Nici pana azi nu stiu daca a fost un apel legitim sau nu, dar nu imi pasa. 🙂

PS: am lucrat un timp pe o pozitie care presupunea sa sun clientii. Intotdeauna incepeam cu "Buna ziua, ma numesc X, va sun din partea companiei Y. As dori sa discut cu dl/d-na Z", apoi "va contactez in legatura cu situatia pe care ati semnalat-o", apoi un sumar al situatiei si o analiza initiala, daca se putea. De asemenea, mai ales in situatiile in care trebuia sa solicit date confidentiale sau acces la sistemele de calcul, ma asiguram ca ii trimit un mesaj scris cu datele mele de contact inainte de a obtine informatiile. Mi se pare absolut normal ca acela care initiaza un apel sa se legitimeze cat mai clar. Din sute/mii de apeluri, nu am fost refuzat niciodata.

AdrianN
Junior

sper ca am fost asa clar in detalii, idee e ca atunci cand te suna cineva de la "orange" sau alta companie, si ne cere asa sa ne identificam sau sa ne identifice, din moment ce ei ne-au sunat. si incepe cu propozitia "pentru a continua va rog sa imi furnizati data dvs de nastere "  clar ceva e semn dubios, poate are ceva informatii, insa pentru siguranta nu oferi data nasterii pana nu identifici intai tu cine te suna, si il iei cu intrebari random .. a primit un numar de telefon deci are ceva date.. si sa fim cu bagare de seama.. eu ii iau la rost pe cei de la banca... cand vorbesc cu ei.. ca am un credit maree si no.. tin legatura cu banca.. si am fost felicitat pe nenumarate randuri din partea bancii, cand am prins ca nu vorbesc chiar cu cineva care reprezinta Raiffeinsen in convorbire ci isi reprezenta propriile interese murdare.. un sarlatan/ o sarlatana.. aveti grija cand cineva va cere ceva date.. noi AVEM TOT DREPTUL LA FEL SA LUAM LA ROST si noi... SI SA IDENTIFICAM PE CEI CARE NE SUNA SI SE DAU DE LA NU STIU CE COMPANIE si ne cer asa seriosi datele personale.... un domn , saracu chiar era de la Orange, si mi-a oferit toate raspunsurile la 5 intrebarile corecte a zis baiatul... "Domnule nu te cunosc personal, si regret ca nu pot sa iti strang mana .. acum chiar am vorbit cu cineva de la emag.. ca si acolo.. stim toti ce sistem de ***** au... am pus stelute ca sa fiu subtil... mi-a cerut sa ma idetifice... sa ii zic adresa de email asociata contului. 

Scurt si pertinent i-am raspuns: Dom'le cum adica dumneata m-aiu sunat si tot dumneata vrei  sa iti zic adresa de email asociata contului meu? eu cred ca ar trebui sa o ai in fata ta.. . 

Pac si am inceput , ca sa ma asigur ca vorbesc cu cine spuneti ca sunteti de la emag, spunetimi numarului ultimelor doua retururi.. si intradevar a zis corect .. si atunci i-am zis ok. putem continua.. si a zis . bravo de initiativa. asa ar trebui sa faca toata lumea.. mai ales ca la stiri la protv a zis zilele astea ca acest feniomen a luat amploare.. verificati si voi si veniti cu feedback dupa diverse conversatii la telefon si reactia operatorului cand il verificati.. studiati atenti respiratia, modul de raspuns, si ce raspunde sau ce argumente are... va spun eu in ziua de azi cu INTELIGENTA ARTIFICIALA si cate poze face circula si cate fake news circula peste tot... si stiri false de platforme de investitii , pur si simplu ti se ridica paru pe mana.. sunt revoltat pe chesti asta ca se intampla.. dar realizez ca vocea mea e prea mica, insa impreuna cu dumneavoastra dragi colegi de platform, poate putem imprastia aceasta atentionare ca oameni sa fie vigilenti.. si fff atenti la ce telefoane primesc.. si cine e.,. de fapt la capatul cealalt al firului... e un adevar dur , crunt, dar.. din pacate foarte adevarat.. 

Eu am avut in decembrie doua sesizari depuse la politie. in acest sens cu OLX-ul... si alta companie (nu pot oferi detalii). Asa ca va indemn cu toata inima sa aveti mare grija la datele personale, raspunsuri, email, data nasterii etc.. si apropo v-o spun cu " rautate" .. fiti rai si egoisti in a da datele personale persoanelor straine inainte de a verifica ca intradevar cui ii spuneti data nasterii sau numaru de la pantofi sau de la marimea la lenjeria intima .. acea persoana sa fie exact cine spune ca este.. sper ca is clar in ce spun.. o spun franc si fara menajamente, deoarece eu observ ca acest fenomen usor a inceput sa ia o amploare de speriat.

 

AdrianN
Junior

a nu se confunda cand suni tu la Serviciul Clienti la : banca, orange, etc... acolo da  stii unde suni ca suni tu (si te-ai asigurat unde suni inainte) si indetificarea se poate face cu incredere. Dar eu ma refer LA CEI CA TE SUNA PE TINE, SI VOR DATELE TALE..si cea mai buna metoda este ca se dea de la ceva firma... nu zic, Doamne fereste, sunt cazurile in care e pe bune, acel operator este intradevar de unde zice ca este... .. unii se amuza si rad cand observa ca sunt si ei verificati.. dar au zis mai multi : "bravo domle, mai multi oameni ca dvs ar trebui sa fie... a zambit pret de 2 secunde si am continuat serios conversatia" 

GreenArrow
Explorator entuziast

Toată lumea vrea datele noastre personale, nu ai văzut și dacă cumperi ceva de la o farmacie ori magazin toți vor să îți facă card de fidelitate că sa îți vinzi datele pt niste reduceri infime. Eu nu am carduri de fidelitate la nimic. Prefer sa plătesc prețul întreg dar sa nu câștige nimeni nimic de pe spatele datelor mele că dacă îți dai datele ele vor fi date mai departe în scopuri de marketing cică și vor ajunge și prin alte țări clar

Vio73
#StarMember

Salutare!

Am observat și eu asta și chiar am spus că era odinioară chiar o deviză care atrăgea atenția, cum ar fi că ,,Orange nu cere niciodată date personale".

În același timp, cu data și locul nașterii sau ceva de genul, nu prea văd ce poate face cu ele.

Dar cu toate astea, dacă ai sunat pe un număr de telefon al cărui utilizator îl știi cine este, mi se pare un pic cam deplasat să mai ceri alte detalii.

Am pățit și de pe la bănci, etc.

Deci, da, e un pic neplăcut, dar ideea este să nu pici în capcana hackerilor!

Tudor_15
Junior

Din utilizatori am devenit resursă 

Te salut cu respect, ,,Tudor_15". Remarca ta ,,Din utilizatori am devenit resursa" nu a putut sa ma faca indiferent sa ies din cont fara sa iti spun cat de multa dreptate contine! Totusi, comercial, decand e lumea si decand exista negotul, toti clientii au fost participanti la resursele vanzatorilor (furnizorilor de servicii), doar ca in zilele noastre, lacomia, nepasarea de semeni, incalcarea drepturilor si legilor la toate nivelele, a facut ca, acesti furnizori de servicii, din orice domeniu, sa ne vada pe noi clientii doar o resursa. Putin manageri in companii mai stiu sa multumeasca aceasta resursa_client pentru a avea un venit pe o perioada mai indelungata, nu doar temporara. Traiasca concurenta. Cat inca exista concurenta, mai ai de unde alege, cu toate ca multumirea clientului nu prea e de durata, de la semnarea contractului, te trezesti cu mult mai multe nemultumiri decat multumiri!

In ceea ce priveste ideea cu hackerii, fraude, violarea corespondentelor electronice, protectia datelor. Haosul abia a inceput. Sa vedeti cand n-or mai exista numerar decat momeda - sau monedele digitale, ce nebunie va fi! Mare atentie!

Salut,

Măcar dacă s-ar vedea în preț.😄

Luci_TLM
Cunoscător

Multumim ,,AdrianN" pentru articol. Idei bune si pana la urma de ce sa ne ascundem cumva dupa deget? In aceasta lume tot mai dezordonata, periculoasa si cu oameni in continua degradare morala, sociala si spirituala nu mai zic, trebuie sa fim SELECTIVI, atenti la orice detaliu care poate FACE DIFERENTA dintre bine si rau, pozitiv sau negativ! O saptamana minunata, dragii mei!

Pololică
#StarMember

Am auzit ca ar fi o noua forma de graudare prin Spoof (adica "preluare" de numere similare cu ale furnizorilor [banci, operatori, etc] si sunarea aleatorie).

MCostel
Cunoscător

Buna,

Singura metoda de protejare este sa fim informați și la curent cu cele mai noi metode de înșelăciune atât prin telefon cât și prin SMS /email.

Nu ar strica niste cursuri in școlile primare.

https://sigurantaonline.ro/ 

Articol  

FLo1
#StarMember & June's Problem Solver

@MCostel: Cu tristețe te anunț (și poate vei fi surprins) că în metropola Transilvaniei, la nivel de gimnaziu există elevi care nu știu să trimită/transmită un email (sau un atașament pe email), dar sunt experți în rețele de socializare, tik-toace și alte produse care exploatează intelectul uman. Păcat. Depinde de fiecare din noi să învățăm a distinge binele de rău, chiar și atunci când este ”digital”.

Atât timp cât sunt "experți" in rețele sociale eu cred că sunt capabili să trimită și un email.

Cursurile sunt necesare pentru elevi deoarece dispun de telefoane de la vârste foarte mici și nu pot discerne intre ce e bine și ce e rău.

Tehnologia evoluează și accesul la ea nu trebuie limitat trebuie doar sa ne pregătim mai bine.