la 03-06-2020 12:08 PM
Orange România, cel mai mare operator de pe piața locală de telefonie mobilă, avertizează clienții să fie atenți la fraudele de tip wangiri. Mesajul primit de toți clienții companiei, prin SMS:
„Îți atragem atenția asupra fraudei de tip wangiri, prin care persoane necunoscute încearcă să obțină câștiguri ilegale prin apelarea unor numere aleatoare. Îți recomandăm să nu suni înapoi numere necunoscute de la care ai apeluri pierdute, cu prefixe internaționale ale unor țări exotice. Detalii pe http://www.orange.ro/fraud”.
Orange are o pagină dedicată în care la arată clienților cum se pot feri de aceste fraude https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#tentativefrauda
CE ESTE WANGIRI?
Numele acestui tip de fraudă provine din Japonia, unde înseamnă „sună o dată și închide”. Escrocheria a mai fost folosită și în trecut în România.
Autorii infracțiunii generează, de pe numere internaționale cu supra-taxare, apeluri bulk către numere aleatoare. Celor care răspund sau sună înapoi li se solicită să rămână cât mai mult timp conectați în convorbire, costurile regăsindu-se ulterior pe factură.
Apelurile în masă sunt date cu ajutorul unor programe care automatizează procesul. Uneori, cei apelați aud reclame la diferite produse și servicii, fiind îndemnați să sune înapoi.
Pentru a nu fi buni de plată, utilizatorii nu trebuie să răspundă la apeluri neașteptate, primite de la numere internaționale. De asemenea, pentru a nu cădea în plasa celor care folosesc metroda wangiri, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă nu trebuie să sune nici la apelurile ratate care sunt suspecte.
PREVENIREA TENTATIVELOR DE FRAUDA
De-a lungul timpului, ne-au fost semnalate tentative de fraudă prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice, social media sau prin alte mijloace de comunicare. Uneori, acestea pot părea inițiate de Orange, dar, în realitate, sunt efectuate de persoane care nu reprezintă Orange și au scopul de a obține câștiguri nejustificate.
Încercările de fraudă pot fi identificate după următoarele indicii:
CUM TE POTI PROTEJA?
Orange nu solicită clienților săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalități informații referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare. Aceste informații sunt strict confidențiale și nu trebuie comunicate. În caz contrar îți asumi întreaga responsabilitate.
Dacă identifici o tentativă de fraudă, te rugăm să ne contactezi cât mai repede la adresa de e-mail serviciul.clienti@orange.ro sau la Serviciul Clienți Orange prin apel la 300 (gratuit de pe abonamentul tău Orange)/0374300300 (gratuit de pe telefonul tău cu cartelă Orange PrePay).
la 03-06-2020 12:12 PM
la 03-06-2020 12:12 PM
la 03-06-2020 02:55 PM
la 03-06-2020 05:16 PM
la 04-06-2020 02:57 AM
la 04-06-2020 03:35 AM
la 04-06-2020 08:11 AM
la 04-06-2020 11:52 AM
la 18-06-2020 10:22 AM
la 18-06-2020 10:30 AM
la 18-06-2020 10:38 AM
la 18-06-2020 05:20 PM
la 11-08-2020 04:00 PM
la 11-08-2020 04:08 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor