O firmă de telecomunicații poate sa refuze portarea daca cererea nu este corect completată, daca datele abonatului nu sunt corecte sau nu el este posesorul numărului care se dorește portat, daca sim-ul este declarat furat sau n-a fost folosit deloc in reteaua donoare, asta oficial.. neoficial, te mai pot tracasa un pic, cu sau fara voie, dar n-au de ales, daca totul este in regula in ce te priveste, portarea se face... Trag unii de timp, dar, nu pot refuza portarea fără unul din motivele menționate mai sus, pentru ca ar fi sancționați de ANCOM, unde poti face o sesizare, daca primesti un refuz nejustiifcat.. Ca si durata, pot întârzia portarea destul de mult, maxim 25 de zile.. mie mi se pare mult acest maxim..
Pe www.portabilitate.ro se gasesc mai multe informatii si pasii de urmat in cazul in care se intampla sa ai probleme la portare..
Operatorul la care vrei sa mergi ma cam indoiesc ca vrea sa refuze un client nou.. poate daca ai un istoric de rau platnic, atunci nu cred ca te vrea nimeni.. Cei cu istoric negativ cred ca trebuie sa se mulțumească cu varianta prepay..
Oficial, compania acceptoare, poate refuza portarea unui utilizator doar daca nu furnizeaza serviciul solicitat de acesta...